مشخصات کفش ایمنی استاندارد

طبق آمار اداره کار ایالات متحده، فقط در سال 2016 میلادی تعداد 100 هزار مورد آسیب جدی به پای کارگران و تکنسین ها ثبت شده است. هر کدام از این افراد برای انجام امور درمانی، به طور میانگین 10 روز از محیط کار دور بوده اند.

مشخصات کفش ایمنی استاندارد

این آمار اهمیت انتخاب کفش ایمنی استاندارد را به خوبی نشان می دهد. پژوهشگران گزارش کرده اند که استفاده از کفش های ایمنی نامناسب، علاوه بر آسیب های جسمی جبران ناپذیر، بر اعصاب و روان و راندمان فرد تاثیر می گذارد. سوالی که شاید مطرح شود این است که مشخصات کفش ایمنی استاندارد چیست و یک کفش ایمنی خوب چه ویژگی هایی باید داشته باشد. با صرف زمانی کوتاه و با مطالعه این مقاله، اطلاعات مفید و ارزشمندی در مورد یک کفش ایمنی استاندارد کسب کنید.  

راهنمای خرید کفش ایمنی استاندارد؛ انتخاب کفشی با ایمنی و امنیت بالا 

برای خرید و تهیه یک کفش کار استاندارد، شما باید ایمنی و امنیت کفش مورد نظر را مد نظر قرار دهید. در واقع یکی از مشخصات کفش ایمنی استاندارد، فراهم کردن ایمنی و امنیت مصرف کننده است. یک کفش ایمنی کار مطابق با استانداردهای جهانی، کفشی است که از انگشتان پا در برابر یک قطعه فولادی 20 کیلوگرمی محافظت کند. هم چنین یک کفش کار استاندارد باید قدرت جذب 200 ژول انرژی جنبشی را نیز داشته باشد. در این صورت می توان گفت این نوع کفش از آسیب های احتمالی جلوگیری می کند. 

مشخصات کفش ایمنی برق؛ نجات دهنده در برابر خطرات برق  گرفتگی 

کفش ایمنی استاندارد باید در برابر جریان برق نیز از قدرت بالایی برخوردار باشد. برخی از کفش های ایمنی که مخصوص برق کاران هستند، در برابر جریان برق و شوک های الکتریکی مقاومت بسیار خوبی دارند. در واقع در ساخت کفش های مقاوم به جریان برق هم چون دستکش عایق برق، نباید هیچ گونه فلز یا رسانای الکتریسیته استفاده شود تا به طورکامل در برابر شوک های الکتریکی، ایمن و استاندارد باشند.

کارکنان بسیاری از پروژه های صنعتی اغلب در معرض شوک الکتریکی بالقوه از مدار کوتاه قرار دارند. از این رو برای کاهش احتمال تصادف الکتریکی کفش های ساخته شده از چرم و لاستیک که باعث تخریب الکتریکی می شوند، بسیار مناسب هستند. 

وزن کفش ایمنی استاندارد؛ انتخاب کفش ایمنی متناسب با نوع فعالیت

وزن استاندارد کفش ایمنی نیز یکی دیگر از خصوصیات و ویژگی های کفش کار استاندارد است. به همین دلیل توصیه می شود در زمان خرید به وزن استاندارد کفش کار مورد نظر، توجه کنید. بیشتر کفش های ایمنی، وزنی حدود 4.9 تا 5.1 کیلوگرم دارند. در انتخاب کفش ایمنی مناسب دقت کنید که هرچه کفش سبک تر باشد، لزوما بهتر نیست! در واقع وزن کفش باید تناسب خوبی با حوزه کاری شما داشته باشد. به عنوان مثال چکمه پلاستیکی که از وزن کمی نیز برخوردار است، برای فعالیت های آتش نشانی و هم چنین فعالیت های الکتریکی بسیار مناسب خواهد بود. 

وزن و ضخامت کفش ایمنی استاندارد یکی از عوامل بسیار تاثیرگذار در کیفیت کار کارکنان است. در واقع، یکی از مشخصات کفش ایمنی استاندارد، داشتن وزنی مناسب است که علاوه بر ایمنی، سبب تأمین راحتی برای فرد نیز می شود. 

یبلیبلیبل

راحتی و بهداشت؛ از مهم ترین فاکتورها در استاندارد بودن کفش ایمنی 

یکی از استاندارد­های کفش ایمنی که به آن توجه کمتری می شود، استاندارد در زمینه بهداشت است. از آن جایی که پا­ها معمولا زمان بسیاری را در کفش می ­گذرانند، محیط مناسبی را برای رشد باکتری و انواع قارچ فراهم می ­کنند. از این رو طراحی استاندارد با متریال مناسب از ویژگی های یک کفش ایمنی برای کار است. 

کفش ایمنی باید مطابق با استاندارد ها و رعایت اصول ارگونومیکی تولید شود؛ بنابراین علاوه بر رعایت اصول در زیره کفش، باید در استفاده دراز مدت نیز سبب خستگی پا نشود.

کفش ایمنی مناسب و استاندارد باید طول عمر بالایی داشته باشد

بدون تردید طول عمر، دوام و استحکام بالا یکی از مشخصات کفش ایمنی استاندارد است. اغلب کفش های ایمنی باید در برابر ضربه و سقوط اشیا روی پا، ایمن باشند. این امر مستلزم استفاده از رویه مناسب و بادوام است. جنس به کار رفته نیز مهم ترین و تأثیرگذارترین عامل در این خصوص محسوب می شود؛ لذا هنگام خرید کفش ایمنی استاندارد حتما به این نکته توجه کنید. به عنوان مثال کفش های چرم از جنس چرم گاو یا بوفالو دوام و طول عمر بالایی دارند و دیرتر نیز فسوده می شوند. 

در عین بادوام بودن، کفش کار باید انعطاف پذیر باشد. در واقع کفش ایمنی استاندارد نباید هنگام حرکت و جابه جایی محدودیتی برای فرد ایجاد کند. 

مشخصات کفش ایمنی استاندارد؛ کفشی با مقاومت مناسب در برابر حرارت 

سوختگی های ناشی از آتش سوزی و حرارت تقریبا در بیشتر کارهای صنعتی رخ می دهد. به همین دلیل یک کفش ایمنی استاندارد باید از متریالی تولید و ساخته شود که از بروز آسیب به پای افراد بر اثر آتش سوزی جلوگیری کند. در نتیجه نسوز بودن کفش برای کار در محیط های پرحرارت و در معرض آتش الزامی است.

کفش ایمنی استاندارد؛ مقاومت بالا در برابر آب و هوای مختلف

گاهی اوقات ممکن است سردی هوا باعث به وجود آمدن بیماری های هیپوترمی شود. این خطر بیشتر کارکنانی را که در محیط های سرد مشغول به کار هستند تهدید می کند. کفش ایمنی مناسب در این شرایط به کارکنان کمک می  کند تا بتوانند از پای خود در برابر سرما و بیماری های این چنینی محافظت کنند.

بیفیبلیلیبپ

خرید انواع کفش ایمنی استاندارد از فروشگاه ماه ایمن

در این مقاله با ذکر مشخصات کفش ایمنی استاندارد، شما را در خرید یک کفش کار مناسب راهنمایی کردیم. اکنون با اطلاعاتی که از این مقاله کسب کرده اید، به راحتی می توانید یک کفش ایمنی استاندارد و با کیفیت مطلوب تهیه کنید. در انتخاب یک کفش مناسب باید به محیطی که در آن کار می کنید؛ ابزار و لوازمی که با آن سروکار دارید و خطراتی که ممکن است پیش  روی شما باشد، توجه کنید. علاوه بر این، راحتی و تناسب وزن کفش را نیز فراموش نکنید. 

اگر به دنبال فروشگاهی معتبر و مطرح برای خرید انواع لوازم ایمنی هم چون کفش کار هستید، ما سایت فروشگاهی ماه ایمن را به شما پیشنهاد می کنیم. با مراجعه به سایت ماه ایمنی به نشانی اینترنتی mahimen.ir، می توانید کالاهای موردنیازتان را سفارش دهید. چنانچه نیاز به مشاوره و راهنمایی در خصوص محصول خریداری شده و هم چنین بررسی قیمت آن داشتید نیز با کارشناسان ماه ایمن از طریق شماره ۰۳۱۳۲۲۲۲۲۷۷ تماس بگیرید. 

 

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها