دلیل افزایش حجم معاملات استیبل کوین ها چیست؟

بازار ارزهای دیجیتال گاهی با نوسانات و تغییراتی همراه می‎شود. این نوسان باعث نگرانی سرمایه گذاران و کاربرانی که خواهان خرید و فروش ارزهای دیجیتال هستند، شده است.

دلیل افزایش حجم معاملات استیبل کوین ها چیست؟

به همین علت، مفهومی تحت عنوان استیبل کوین یا رمزارزهای پایدار به وجود آمده اما اینکه استیبل کوین چیست و چه تاثیراتی بر حجم معاملات ارزهای دیجیتال دارد، موضوعی است که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

استیبل کوین چیست ؟

استیبل کوین یا رمزارز پایدار، گروهی از ارزهای دیجیتال هستند که برای ایجاد ثبات قیمت در بازارهای معاملاتی ایجاد شده ‎اند. این رمزارزها معمولاً توسط یک دارایی همچون طلا یا یک ارز فیات پشتیبانی می‎شوند. هدف اصلی طراحی استیبل کوین ها شامل پردازش فوری معاملات و حفظ امنیت حریم خصوصی کاربر و پایدار کردن ارزش ارزهای فیات مانند دلار است. به همین خاطر، این ارزها با محبوبیت جهانی مواجه هستند.

چرا استیبل کوین‌هایی مانند تتر به وجود آمدند؟

بازار ارزهای دیجیتال دائماً در حال نوسان است و در روز ممکن است کاهش یا افزایش شدیدی را تجربه نماید.در پی این نوسانات شدید استفاده از اینگونه رمزارزها در معاملات روزانه و سرمایه گذاری ریسک خودش را به همراه دارد. استیبل کوین‌ها به وجود آمدند تا این مشکلات را حل نمایند. ارزش‌گذاری ارزهای دیجیتال پایدار بر اساس ارزهای فیات معتبر دنیا مانند دلار انجام می‌شود که توسط بانک مرکزی کشورها مدیریت و کنترل می‌شود. بنابراین میتوان 2 دلیل مهم به وجود امدن استیبل کوین ها را اینگونه گفت :

سرمایه گذاران با استفاده از سامانه تبدیل می‌توانند در روزهای قرمز بازار، دارایی خود را به استیبل کوین هایی مانند تتر تبدیل نمایند و از نواسانات شدید در امان باشند.

از استیبل کوین ها می‌توان به عنوان جایگزین ارزهای فیات مانند دلار در معاملات و تسویه حساب های مالی استفاده کرد.

مزایا استیبل کوین‌ها :

برای بسیاری از سرمایه گذاران، استیبل کوین ها به عنوان یک قایق نجات عمل می‌کنند. چرا که می توانند بدون خروج از میدان بازی رمزارزها، تا هر وقت که بخواهند دارایی دیجیتالی خود را با خیال راحت و بدون نگرانی از نوسان، با پشتوانه ارز فیات یا دارایی ارزشمند مثل طلا حفظ نمایند به ویژه در بازارهای نزولی یا برای حفظ سود از فیات بسیار مؤثر است.

امنیت، حریم خصوصی و معاملات فوری را به کاربرانشان ارائه می‌دهند.

بر خلاف سایر رمز ارزها که نوسانات زیادی دارند، استیبل کوین‌ها ثبات قیمت بیشتری دارند.

به طور خاص هنگامی که بازار نوسان دارد، می‌توان از آن‌ها برای خارج شدن از نواسان قیمتی استفاده کرد، زیرا برخی از صرافی‌ های ارز دیجیتال، ارزهای فیات را نمی‌پذیرند.

می‌توانند برای انتقال ارزش و سرمایه بین صرافی‌های مختلف استفاده بشود.

دلیل افزایش حجم معاملات استیبل کوین ها چیست؟

همراهان گرامی تقاضا برای خرید استیبل کوین هایی مانند تتر افزایش یافته است. این اتفاق همزمان با وقوع بحران در دیگر بازارهای مالی جهان است. با شیوع ویروس کرونا بسیاری از اقتصادهای بزرگ جهان وارد رکود شده و تعداد زیادی از افراد شغل خود را از دست داده بودند. دولت امریکا برای جبران خسارات وارده در اثر این ویروس، اقدام به عرضه میلیاردها دلار کرده است. در بازار ارزهای دیجیتال نیز این عدم قطعیت از وضعیت اقتصادی جهان اثرگذار بود. به طوریکه قیمت بیت کوین نیز در اثر همه گیری این ویروس با کاهش بسیار شدیدی روبه رو شد و ارزش آن نصف شد. اما رمز ارز بیت کوین توانست به سرعت ریزش قیمتی را جبران کرده و مجددا به سطوح قیمتی پیش از کرونا بازگردد. در این شرایط، تقاضا برای خرید استیبل کوین ها به شدت افزیش یافت. احتمالا این افزایش تقاضای خرید به دو دلیل صورت گرفته است: در زمانی که همه دارایی‌ها اعم از طلا، بیت کوین و … با کاهش ارزش خود مواجه شدند، کاربران ترجیح می‌دادند تا دارایی را خریداری کنند که ارزش آن ثابت باقی بماند تا از این طریق سرمایه خود را حفظ نمایند. دلیل دوم را می‌توان رونق چشمگیر و رشد بازار دیفای دانست. استیبل کوین ها یکی از ارکان اصلی در پروژه های دیفای به شمار می‌روند.

در طی سال‌های گذشته تتر با ارزش بازار بیش از 77 میلیارد دلار (از دسامبر 2021) محبوبیت خود را افزایش داده اند. تتر به مشتریان این امکان را می‌دهند که در میان بلاک‌چین‌های مختلف، بدون نوسانات و پیچیدگی ذاتی تراکنش انجام دهند.

معروف ترین استیبل‌کوین‌ها در سال ۲۰۲۲ :

استیبل کوین‌ها روز به روز در حال رشد هستند و هر روز هم نمونه‌های جدیدی از آن‌ها عرضه می‌شود. استیبل‌ کوین‌های معرفی شده در سال ۲۰۲۰ می‌توانند رشد قابل توجهی را در بین کاربران داشته باشند.

در زیر به تعدادی از استیبل کوین ها اشاره شده است:

تتر، با پشتوانه دلار آمریکا

یو اس دی کوین، با پشتوانه دلار آمریکا

ترو یو اس دی، با پشتوانه دلار آمریکا

دای، با پشتوانه‌ رمزارز اتر و سایر استیبل کوین‌ها

image_2022-12-10_16-13-09

خرید تتر در ایران به چه صورتی است ؟

همراهان گرامی یکی از بهترین راه‌های خرید تتر در ایران، استفاده از صرافی‌های آنلاین است. به طوری که تتر را می‌توان در بسیاری از صرافی‌های بین المللی خرید و فروش کرد. با این حال خرید تتر از صرافی‌های بین المللی معایبی دارد. متاسفانه بسیاری از این صرافی‌ها کشور ایران را تحریم کرده‌اند و شما نمی‌توانید با آی پی ایران وارد صرافی بشوید. برای استفاده از این صرافی‌ها باید از VPN‌هایی با آی پی ثابت یا VPS‌ها استفاده کنید که هزینه‌هایی برای شما به همراه خواهد داشت.

در این شرایط توصیه می‌کنیم برای خرید تتر در ایران، از صرافی‌های ایرانی کمک بگیرید. شما می‌توانید با استفاده از صرافی‌های ایرانی به راحتی و با طی کردن چند مرحله ساده ثبت نام، وارد بازار معاملاتی شوید و هر میزان تتر مورد نیاز خود را خریداری نمایید.

سامانه تبدیل پارس بیت یکی از تخصصی ترین سامانه های تبادلات OTC رمزارز در ایران است که خرید و فروش تتر در این صرافی بر اساس استانداردهای روز دنیا انجام می‌شود و به راحتی می‌توانید قبل از خرید تتر، با استفاده از آموزش ارز دیجیتال و پشتیبانی رایگان معاملات خود را در کمترین زمان و بهترین کارمزد انجام بدهید.

مزایای خرید تتر در سامانه OTC پارس بیت :

دسترسی در کمترین زمان به پلتفرم خرید و فروش تتر

تامین تتر در حجم بالا یا نقد کردن آن بدون واسطه

امکان مراجعه حضوری در معاملات حجم بالا

کارمزد صفر در خرید و فروش تتر

امنیت بالا

کلام آخر :

هر چند که معاملات ریالی هم طرفداران بسیاری دارد اما در مجموع بازار تتر بالاترین حجم معاملات رمز ارزها را در اختیار دارد. در این مقاله به مفهوم تتر، مزایا تتر پرداختیم. در مجموع هر ارز دیجیتال در بازار مزایای خاص خود را دارند و کاربر در موقعیت معاملات و سرمایه گذاری باید بسنجد که کدام یک بیشتر به کارشان می آید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص خرید ارزهای دیجیتال مانند خرید و فروش دوج کوین به سایت رسمی پارس بیت WWW.PARS-BIT.COM مراجعه و از صفحه مربوطه خرید یا تبدیل خود را ثبت نمایید.

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها