این خودروهای اشکودا احتمالا به ایران وارد خواهند شد

به زودی ۴ خودروی اشکودا با همکاری شرکت مزین خودرو وارد بازار کشور می‌شوند. در ادامه با این اتومبیل‌ها، امکانات و قیمت آن‌ها آشنا شوید.

این خودروهای اشکودا احتمالا به ایران وارد خواهند شد

زمان زیادی تا ورود اولین محموله خودروهای وارداتی به کشور نمانده و به‌زودی باید شاهد عرضه محصولات خودروسازان خارجی در بورس کالا باشیم. در حال حاضر بازار خودروهای داخلی و وارداتی با افزایش قیمت مواجه شده و تنها امید فعالان صنعت خودرو به واردات خودرو است.

۴ خودروی اشکودا برای ورود به بازار ایران

مدتی پیش وزارت صنعت، معدن و تجارت فهرست شرکت‌های مجاز به واردات خودرو را منتشر کرد و برخی از واردکنندگان نیز همچون کوشا خودرو و مزین خودرو، بیلبوردهای تبلیغاتی خود را سطح شهر تهران نصب کردند. به‌نظر می‌رسد نصب این بنرهای تبلیغاتی، احتمال واردات خودروهای خارجی را افزایش می‌دهد.

به هر حال دومین خودروسازی که تبلیغات خود در حوزه واردات را آغاز کرده و به‌زودی شاهد حضور محصولاتش در بازار خواهیم بود، مزین خودرو است. این شرکت ایرانی قرار است خودروهای برند معتبر اروپایی اشکودا را روانه بازار کند. اشکودا برندی از جمهوری چک است که قدمت و سابقه زیادی در حوزه خودرو دارد.

سال تأسیس کمپانی اشکودا به ۱۸۹۵ میلادی باز می‌گردد. چند دهه بعد این خودروساز تصمیم گرفت به کمپانی فولکس واگن آلمانی ملحق شود و هم اکنون از زیربرندهای این خودروساز آلمانی محسوب می‌شود. البته این اولین باری نیست که صحبت از واردات محصولات این خودروساز به‌میان می‌آید.

در دوره‌های قبلی که واردات خودرو آزاد بود، زمزمه‌هایی درباره ورود خودروهای اشکودا به بازار کشورمان مطرح بود ولی متاسفانه هیچگاه این وعده‌ها عملیاتی نشدند. در حال حاضر اوضاع جدی تر شده و نماینده واردکننده محصولات این شرکت مشخص شده و مجوز دریافت کرده است.

جالب است بدانید که اشکودا پیش از انقلاب در بازار کشورمان با چند خودرو حضور داشته اما بعد از انقلاب همکاری‌های این کشور با ایران قطع شده است. هم اکنون قصد داریم نگاهی به محصولات احتمالی اشکودا بیندازیم که ممکن است مزین خودرو وارد بازار ایران کند. اغلب این خودروها زیر ۲۰ هزار یورو قیمت گذاری شده‌اند و به‌نظر می‌رسد با ترفندهایی بتوان آنها را وارد کشور کرد.

۱. اشکودا کاروک – ۲۱ هزار و ۹۹ دلار

کاروک

همان‌طور که ملاحظه می‌کنید، قیمت اشکودا کاروک نسبت به سقف مصوب در آیین نامه واردات خودرو بالاتر است و شاید این سوال پیش آید که چگونه باید به واردات آن امیدوار بود؟ کاروک دارای نسخه‌ها و تیپ‌های مختلفی است و با پیشرانه‌های متنوعی راهی بازار شده.

در صورتی که مزین خودرو بتواند نسخه پایه کاروک را راهی بازار کند از قیمت آن کاسته می‌شود. با این اوصاف بیشتر آپشن‌ها و امکانات رفاهی‌اش حذف خواهد شد. گفته شده کراس اوور جذاب کاروک مجهز به ۵ پیشرانه است که یکی از آنها ۱.۵ لیتری و یکی ۲.۰ لیتری توربوشارژ بنزینی است حال آنکه سه موتور دیگر ۲.۰ لیتری توربودیزل خواهد بود. متاسفانه فناوری هیبریدی خفیف در هیچ یک از این مدل‌ها عرضه نشده است.

۲. اشکودا اکتاویا – ۱۹ هزار و ۶۹۹ دلار

اکتاویا

اشکودا اکتاویا یکی از برترین محصولات این شرکت خودروساز محسوب می‌شود. این سدان جذاب در بازارهای جهانی شناخته شده است و از آنجایی که در کلاس C قرار دارد، در مدل‌های استیشن و لیفت بک نیز تولید می‌شود. نخستین مدل اکتاویا در سال ۱۹۹۶ میلادی راهی بازار شده و از آن به بعد چهار نسل جدید را تجربه کرده است.

گفتیم که اشکودا با فولکس واگن آلمان همکاری می‌کند و به همین خاطر پلتفرم اکتاویا و برخی از محصولات این شرکت اهل چک برای فولکس واگن است. نام پلتفرمی که در حال حاضر روی اکتاویا قرار دارد، MQB Evo است و با خودروهایی نظیر آئودی A۳، سئات لئون، کوپرا فورمنتو و گلف ام کی ۸ اشتراکاتی دارد.

یکی از جذاب ترین گزینه‌ها برای خرید اکتاویا خواهد بود چرا که در ۱۳ مدل پیشرانه راهی بازار شده که انواع مختلفی از موتورهای بنزینی، دیزلی، دوگانه سوز با سی ان جی و پلاگین هیبرید را در بر می‌گیرد. از آنجایی که بازار ما تحمل سقف قیمتی بیش از ۲۰ هزار یورو را ندارد، باید منتظر واردات نسخه‌های پایه و میان رده این سدان باشیم.

۳. اشکودا فابیا – ۱۸ هزار ۱۹۹ دلار

فابیا - 4 خودروی اشکودا

سال گذشته بود که اشکودا از جدیدترین هاچ بک شهری خود رونمایی کرد. پلتفرم این خودرو نیز با سایر محصولات فولکس واگن مشترک است اما به لحاظ ابعادی از آنها بزرگ تر دیده می‌شود. با این اوصاف فضای کابین اشکودا فابیا بزرگ و جادار است و می‌تواند با محصولات هاچ بک آلمانی رقابت کند. به‌نظر می‌رسد کمپانی اشکودا برای فابیا از ۵ پیشرانه بنزینی کمک گرفته است. اطلاعات این پیشرانه‌ها به شرح زیر است:

  • پیشرانه ۱.۰ لیتری با ۶۴ اسب بخار قدرت
  • پیشرانه ۱.۰ لیتری با ۷۹ اسب بخار قدرت
  • پیشرانه ۱.۰ لیتری با ۹۴ اسب بخار قدرت
  • پیشرانه ۱۰۸ اسب بخاری
  • پیشرانه ۱۴۸ اسب بخاری

۴. اشکودا کامیک – ۲۰ هزار و ۵۹۹ دلار

4 خودروی اشکودا - کامیک

کراس اوور کامیک در واقع نسخه سایز کوچک مدل بزرگ تر کاروک به حساب می‌آید. البته می‌توان گفت تفاوت‌های کامیک و کاروک تنها به ۵ درصد اختلاف ختم می‌شود و این یعنی این دو کراس اوور یک نمونه خودرو هستند. اشکودا کامیک مجهز به ۳ نسخه است که مدل پایه آن زیر کاپوت یک پیشرانه ۱ لیتری تی اس آی (TSI) دارد. نیروی محرکه این خودرو از طریق یک گیربکس ۵ سرعته دستی به محور جلو منتقل می‌شود.

این پیشرانه یک لیتری ۹۴ اسب بخاری قادر است تنها در عرض ۱۱ ثانیه از سکون مطلق به شتاب ۱۰۰ کیلومتر برسد. در دومین مدل از اشکودا کامیک با یک کراس اوور ۱ لیتری بنزینی رو به رو هستیم که می‌تواند ۱۰۸ اسب بخار قدرت تولید کند و نیروی محرکه را از طریق یک گیربکس اتوماتیک ۶ سرعته به محور جلو انتقال دهد. شتاب صفر تا صد این خودرو در ۱۰ ثانیه اتفاق میافتد.

برای کسانی که دائماً در مسافرت هستند و زمان زیادی را در جاده‌ها و بزرگراه‌ها می‌گذرانند، بهتر است که نسخه سوم کامیک را با موتور ۱.۵ لیتری خریداری کنند. البته قیمت این محصول نسبت به دو مدل دیگر بیشتر است ولی سواری که این کراس اوور ۱۴۸ اسب بخاری ارائه می‌دهد، هیجان‌انگیزتر خواهد بود.

منبع: گجت نیوز
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    1

    مسوولان حراف می گویند ما در حال تصرف کرات آسمانی پیشرفت و ترقی هستیم ولی دشمن دشمن نمی گذارد،این در حالی است که ۸۰ در صد مردم محتاج نان شب هستند،کلمات هم دارند گریه می کنند که این حکومت داره به انها تجاوز می کند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها