۸ میلیون خانواده در ایران مستأجر هستند

نماینده کرج، فردیس و اشتهارد گفت: ما در کشور ۲۸ میلیون خانوار داریم که از این تعداد هشت میلیون خانوار مستأجر هستند.

۸ میلیون خانواده در ایران مستأجر هستند

علیرضا عباسی در نشست با اصحاب رسانه استان که در اداره کل ورزش و جوانان برگزار شد با اشاره به وقایع دو ماه اخیر کشور، گفت: مسائلی که در این مدت در کشور رخ داده و تا امروز در شهرهای مختلف ادامه داشته است درصد بالایی به عملکرد ما مسئولین مرتبط است. مردم نسبت به عملکرد مسئولین اعتراض دارند ولی با نظام مشکلی ندارند.

عباسی تشییع جنازه شهید سلیمانی در سال ۹۸ را یکی از نمودهای علاقه مردم به نظام دانست و گفت: مردم نسبت به عملکرد مسئولان انتقاداتی دارند که باید نسبت به آن اقدام کنیم. وضع موجود ما مناسب نیست و باید برای رسیدن به وضعیت مطلوب تلاش کنیم.

وی در پاسخ به یکی از خبرنگاران درباره بیانیه مجلس در قبال اتفاقات اخیر، گفت: بعد از واقعه تروریستی شاه چراغ و اتفاقات اتوبان کرج-تهران مجلس یک موضعگیری در خصوص آنها داشت.

عباسی با بیان اینکه اعتراضات پذیرفته است ولی نمی‌توانیم بر روی کار کسانی که اقدامات تروریستی انجام می‌دهند و پاسگاه آتش می‌زنند چشم ببندیم، افزود: بیانیه مجلس هم درباره همین بود.

وی در خصوص مصاحبه‌ای که اخیراً از او منتشر شده و در آن عنوان شده که چون مردم تلفن همراه دارند وضعیت خوبی دارند هم اظهار کرد: درست است که بین وضعیت موجود و وضعیت مطلوب فاصله وجود دارد اما باید وضعیت کنونی را با گذشته قیاس کنیم و اگر نعمتی داریم که داریم شکر نعمت کنیم. در آن مصاحبه من چند آمار در عرصه علمی، فناوری، خدمات رسانی، هسته‌ای و ... عنوان کردم که در آن پیشرفت داشته‌ایم که از تمام این آمار یک آمار انعکاس بیشتری داشت.

نماینده کرج، فردیس و اشتهارد درباره وضعیت مسکن در کشور هم گفت: ما در کشور ۲۸ میلیون خانوار داریم که از این تعداد هشت میلیون خانوار مستأجر هستند. متأسفانه در کل هشت سال دولت قبل ۱.۲ میلیون مسکن ساخته شد که آن هم بنیاد مسکن ساخت. این همسان نبودن عرضه و تقاضا باعث آشفتگی در بازار مسکن شده است. مجلس برای این موضوع برای وارد چرخه شدن دو میلیون مسکن خالی در کشور بحث مالیات بر خانه‌های خالی را تصویب کرد. علاوه بر این طرح جهش تولید مسکن هم مصوب شد تا قیمت زمین از قیمت مسکن خارج شود و دولت به ساخت یک میلیون خانه در سال موظف شد.

وی در خصوص وضعیت دانشگاه‌ها و دانشجویان در این مدت هم گفت: دانشجو فرزند ماست و وظیفه ما این است که با دانشجویان معترض و حتی آنهایی که شعار می‌دهند صحبت کنیم و درد آنها را بشنویم. دانشگاه هم باید خودکنترلی داشته باشد و از بیرون برای آن تصمیم گرفته نشود.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 23
  • کوروش
    1

    خوب که چی .یعنی ما تا قیام قیامت صبر کنیم تا شما مشکل را حل کنید.پس عمر از بین رفته ملت چه میشود.شما که در ناز و نعمت هستیدما چه کنیم

  • ناشناس
    0

    هشت ملیون وحداقل سه ملیون درروستاها وشهرهای کوچک بدون ثپت میانگین چهارنفر. نیمی ازجمعیت بدون سرپناه سابط.. چقدربدبخت ایرانی وچندهزارخانه اجاره افغانی وعراقی تااب وبرق گاز ونان یارانه ایرانی بیچاره رامصرف کنند. ماملت مقصراین بدبختی خودمون هستیم. کمی تفکر. جزخودملت هیچ کس مقصرنیست. خودکرده راتدبیرنیست

  • جانباز درمانده درمانده درمانده
    1

    لنگ لنگ پول کرایه خونه نداریم ماشین نداریم موتور نداریم پول نداریم لعنت خداوند بر شما خجالت بکشید شرم کنید حیا کنید

  • حسن
    0

    از برکات انقلاب که هر روز یه وزیر آمد گفت امسال یک میلیون مسکن میسازم و سال دیگه دو میلیون مسکن آخرش خبردار شدیم منظورش قبر بوده....

    نظرات شما -
    • مریم
      4

      اشتباه خودتون رو گردن نظام نندازین!

  • وطنم ایران
    0

    باسلام
    دولت و مسئولین محترم بایدفکر جوانانمان باشند..مسکن سازی کنند...واردات لوازم خانگی را آزاد کنند که قیمتها پایین بیاید چخبر است این همه گرانی و افزایش لوازم خانگی ..بخدا آنقدر سخت شده و قیمتها چندین برابر گران شده که فرزندانمان برای تهیه جهیزیه توان خرید ندارند..مسئولین فکری برای کاهش قیمت خرید جهیزیه جوانان کنند.باتشکر
    خدایاشکرت.

    نظرات شما -
    • مریم
      3

      شما که پدری و مسئول ، خودت قبل از اینکه بچه پس بندازی ، فکری برای جهیزیه ش میکردی!!! اشتباهات خودمون رو گردن نظام نندازیم ! مسئول همین که تونسته برای بچه ی خودش امکانات فراهم کنه، یعنی با عرزه س، تو هم عرزه داشتی الان از قیمت جهیزیه حرف نمیزدی!

  • ناشناس
    1

    سر ماه باید تمام حقوقم را به صاحبخانه منتقل کنم و بخاطر تراکنش بالا از یارانه هم محرومم ؟؟؟؟

  • ناشناس
    0

    ۸ میلیون کد رهگیری دارند وگرنه چه بسیارند که بخاطر فرار صاحب خانه از مالیات بدون کد رهگیری اجاره داده شده اند

  • محمد
    0

    همش ۸ملیون؟

  • ناشناس
    1

    احسنت بر ملت مقاوم و سرسخت ایران اجرکم عندالله

  • ناشناس
    0

    هنگامی که ۱۰ میلیون افغانی و عراقی و سوری به خاک ایران یورش میآورند و جفتی ۱۳ بچه پس میاندازند و میریزند تو خیابان گدایی میخواهی کمبود نباشه؟ خودمون هزار جور کمبود داریم گدا های همسایه را هم پدیرا میشویم!

    نظرات شما -
    • مریم
      4

      مسلمان باید به برادر مسلمانش پناه بده

  • ناشناس
    0

    دعای مستاجرین بدرقه نظام مقدس

    نظرات شما -
    • ناشناس
      2

      منظورت نفرین دیگه؟

  • محمد
    1

    در آخرین آمار مربوط به چند ماه پیش ده میلیون و دویست اعلام شده بود .... همه جا دروغ و نیرنگ بس کنید آز این همه ریا و تزویر

    نظرات شما -
    • ناصر
      0

      چرا دروغ خب از پارسال به اینور ۲ میلیون نفر خونه دار شدن!

  • جانم فدای رهبر
    4

    خب خداروشکر ۲۰ میلیون نفر خانه دار هستند
    ۸ میلیون نفر هم اگر تلاش میکردند حتما خانه دار میشدن
    نباید بی عرزگی خود را به پای نظام و مسئولان نوشت

  • ناشناس
    0

    داداش اشتباه نوشتی، ۸ میلیون فقط صاحب خانه اند بقیه مستاجر و بی خانمان و داماد سرخونه

  • آره داداش
    2

    صاحبخانه ها مثل سایر سرمایه داران حامیان اصلی نظام هستند!!!

    نظرات شما -
    • مریم
      0

      چرا حامی نباشیم؟ وقتی هم تو خونه نشستیم و هم سرمایه مون داره زیاد میشه!

  • محمدمنجزی
    0

    سلام خدمت تمام دست اندرکاران محترم، ای کاش ساز و کاری درست میشد توسط دولت، که اینقدر موجرها به مستاجرها ظلم نکنن، امروزه از ۱۰۰درصد درآمدمان نزدیک به ۸۰درصد صرف اجاره مسکن میشود، خواهشا برای رضای پروردگار، کاری کنید اینقدر موجرها سر کیف و سلیقه اجاره ها را بالا نبرند تشکر.

  • محمد
    0

    سلام الان خیلی ازانهاییکه خانه دارندخودشون رابجای مستاجرمعرفی میکنندبه عنوان نمونه اکثرانهاییکه وام اجاره گرفتندصاحبخانه بودندفقط بایه قولنامه صوری وام گرفتن

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها