کدام خودروهای فرسوده سهمیه بنزین می گیرند؟

رئیس انجمن صنفی مراکز اسقاط و بازیافت خودروهای فرسوده در خصوص اعطای سهمیه سوخت به خودرو های فرسوده توضیحاتی ارائه داد.

کدام خودروهای فرسوده سهمیه بنزین می گیرند؟

مشهدی شریف گفت: حدود ۱۰ میلیون موتور سیکلت، ۳/۵میلیون خودرو ۲۵۰ هزارخودرو دیزلی فرسوده در کشور وجود دارد.

به گفته او، تمامی خودروهای فرسوده شامل دریافت کارت سوخت و سهمیه هستند، در شرایطی به این وسایل نقلیه سوخت تعلق نمی گیرد که دارای پلاک قدیم یا نواقصی در پرونده خود باشند. در غیر این صورت سوخت دریافت خواهند کرد.

رئیس انجمن صنفی مراکز اسقاط و بازیافت خودروهای فرسوده گفت: یکی از مشکلات کشور این است که خودروهایی که تردد هم ندارند، سهمیه سوخت دریافت می کنند که به نظر من باید در این زمینه تمهیداتی اندیشید و کارگروه تعیین سهمیه سوخت باید سیاست مشخصی را برای حل مشکل در دستور کار قرار دهد.

مشهدی شریف ادامه داد: اگر هدفگذاری ما این است که هوای پاکی داشته باشیم، سالانه ۱۷ هزار نفر در تصادفات فوت نکنند، ۱۳ هزار نفر به خاطر آلودگی هوا کشته نشوند، ۷۰ هزار نفر در تصادفات مجروح نشوند، ۳۰ میلیون لیتر بنزین اضافی که توسط خودروهای فرسوده مصرف می‌شود صرفه‌جویی شود، مبلمان شهری زیباتری داشته باشیم؛ بنابراین راهی جز افزایش انگیزه مردم برای اسقاط خودرو نداریم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • ناشناس
    0

    من كه براي طرح جايگزيني خودروهاي فرسوده ثبت نام مي كنم ولي اسمم در نمياد!حداقل دولت براي از رده خارج كردن و جايگيزيني خودروهاي فرسوده يك طرح عاجل و خوب بده!

  • ناشناس
    0

    من برای خودروفرسوده ایران خودرو ثبت نام کردم نوشته درحال بررسی هیچ نتیجه ای اعلام نشده

  • ناشناس
    0

    با این گرانی ماشین درصد کمی مردم میتوانند ماشین بخرند یا ماشین خود را عوض کنند بقیه مردم روزمره زندگی مانده اند چه به رسد که ماشین خود را که قبلا ارزان خریده اند را عوض کنند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها