رئیس اتحادیه دام سبک:

صادرات دام به بیش از ۸۰ هزار راس رسید

رئیس اتحادیه دام سبک گفت: تاکنون بیش از ۸۰ هزار راس دام صادر شده که در برابر مازاد رقم‌ قابل توجهی نیست.

صادرات دام به بیش از ۸۰ هزار راس رسید

 افشین صدردادرس گفت: بنابر آخرین آمار بیش از ۸۰ هزار راس دام صادر شده و همچنان روند صادرات به کندی در حال انجام است.

او قیمت کنونی هر کیلو دام را ۷۴ تا ۷۵ هزار تومان اعلام کرد و گفت: با توجه به رکود حاکم بر بازار، قیمت هر کیلو بره نر کشتاری درحد یک هزار تا ۲ هزار تومان افزایش داشته است.

صدردادرس می گوید: دام های صادراتی براساس توافق صادرکنندگان با دامداران قیمت گذاری می شود و با نرخ دامی که در بازار داخل عرضه می شود، متفاوت است.

مدیرعامل اتحادیه دام سبک گفت: بارها اعلام کرده ایم که هیچ رابطه منطقی بین قیمت گوشت و دام زنده وجود ندارد. براین اساس اظهارات برخی افراد مبنی بر آنکه صادرات دام منجر به افزایش قیمت شده است، صحت ندارد چرا که مازاد دام در برابر صادرات عدد قابل اعتنایی نیست.

به گفته صدردادرس، سال گذشته سرانه مصرف گوشت ۶ تا ۸ کیلوگرم اعلام می شد، امسال تحقیقات میدانی نشان می دهد که سرانه مصرف کاهش یافته است و بعضا گزارش هایی مبنی بر کاهش سرانه مصرف به نصف  سال قبل اعلام می شوداما قابل اتکا نیست و وزارت جهاد باید آمار دقیق اعلام کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • ناشناس
    0

    بااین دامداری ب خاک سیاه نشستیم

  • ناشناس
    0

    گوشت شده کیلویی دویست و بیست هزار تومن و مردم ماهی دو کیلو نمی تونن بخرن برای بچه هاشون بازم دارین صادر می کنند و می گین کم صادر کردیم !!لعنت بر جده و آبادتون که کشور را از بین بردید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها