صادرات جالب ایران به روسیه؛ سبزی، کاهو و خیار در راه مسکو!

در راستای اجرای طرح آزمایشی پروژه کریدور ساده سازی شده گمرکی بین ایران و روسیه، بیش از ۱۸ هزار تن کالا از ایران به روسیه صادر شده است که شامل مواردی چون میوه، خشکبار و... می‌شود.

صادرات جالب ایران به روسیه؛ سبزی، کاهو و خیار در راه مسکو!

در بازه زمانی ۹ تیرماه تا ۳۱ مردادماه سال جاری، ۱۸ هزار و ۴۶۲ تن کالا به ارزش ۹ میلیون و ۶۰۰ هزار دلار طی یک هزار و ۱۹۹ فقره اظهارنامه با ساده سازی و تسهیلات ارائه شده از طریق گمرکات فدراسیون روسیه ترخیص و از سوی جمهوری اسلامی ایران وارد این کشور شده است. در دوره زمانی مذکور حدود ۴۶ درصد از وزن و ۱۸.۱ درصد از ارزش کل میوه و تره بار صادراتی ایران در این چارچوب به مقصد روسیه حمل و ترخیص شده است.
طبق اطلاعاتی که گمرک ایران در اختیار ایسنا قرار داده است سبزیجات و صیفی جات، شامل انواع سبزی، خیار، پیاز و کاهو از جمله این کالاها هستند. رتبه دوم صادرات متعلق به مرکبات شامل انواع میوه‌ها از جمله کیوی، پرتقال، انگور، خربزه، لیمو، گردو و زردالو است. خشکبار شامل پسته، بادام و بادام زمینی، فراورده‌های به دست آمده از سبزی و میوه شامل رب و آبمیوه و گل و غنچه نیز از جمله این کالاها هستند.

بر این اساس درحال حاضر حدود ۱۰ شرکت تحت کریدور مشترک تعریف شده ساده سازی گمرکی بین ایران و روسیه فعال هستند که قرار است تعداد آنها افزایش یابد. همچنین تنوع کالاها نیز افزایش خواهد یافت و شامل آبزیان، لبنیات و چند کالای دیگر هم خواهد شد.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 5
  • بازنشسته
    1

    چقدر هم جالبه!!!هرچى ميتونيد از شير مرغ به جون آدميرزاد را به اين كفار روسى وچينى آدمخوارصادر كنيد ملت مسلمان شيعه هم كوفت ويا اينقدر گران كه نتوانند بخرند ،لعنت بر شما لعنت بر شما وهزاران لعنت بر خاندانتان كه دين وايمان را از ما گرفتيد

  • ناشناس
    0

    واسه همین قیمت ها سر به فلک کشیده

  • 🐜
    0

    خیار کیلویی ۲۵هزار

  • رابی
    0

    یک تعداد آخوند مفت خور و انگل جامعه هم داریم که هر کشوری مایل باشد مجانی اونها را می فرستادم اونجا.

  • ناشناس
    0

    خیار که بدون گوجه صفایی نداره.گوجه هم بغلش بفرستین برای فرمانده پوتین

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها