در چه صنایعی موتور ویبره بدنه کاربرد دارد؟

در صنایع گوناگون کاربرد موتور ویبره صنعتی غیرقابل انکار است. در هر کارخانه و کارگاهی که وارد می شوید ماشین آلاتی صنعتی هستن که با سرو صدای زیاد در حال لرزش هستند. این دستگاه ها برای تولید محصولات نیاز به ارتعاش دارند. موتور ویبره وسیله ای است که بر روی بدنه این دستگاه ها نصب می شوند و ایجاد لرزش در دستگاه می کند.

در چه صنایعی موتور ویبره بدنه کاربرد دارد؟

ویبره بدنه در صنایعی مانند کشاورزی، پلیمر و پلاستیک، تولید سیمان و بتن، ساختمان، مواد غذایی، داروسازی، رنگ سازی، صنایع شیمیایی و معادن کاربرد دارد و با ایجاد لرزش عملیات سرند کردن، جداسازی و توزین، سورت کردن، حباب زدایی، تنش زدایی و انتقال مواد را انجام می دهند.

موتور ویبره ایرانی پیلسا در صنایع مختلف در بخشهایی که نیاز به ویبره و ارتعاش خود خواسته است، استفاده میشود. اگر در بخشی از صنعت که نیاز به ارتعاش چه درابعاد سنگین و بزرگ و چه در ابعاد کوچک باشد، باید به این نوع از موتورها مراجعه کرد. کارشناسان ما در پیلسا موتور آماده ارائه لیست قیمت موتور ویبره و مشاوره فنی برای انتخاب و خرید موتور ویبره مناسب کار شما است.

در ادامه به معرفی دستگاه های صنعتی که موتور ویبره بدنه در آن کاربرد دارد می پردازیم.

کاربرد موتور ویبره بدنه در تنش زدایی ارتعاشی (Vibratory Stress Relief)

از روش تنش زدایی ارتعاشی برای قطعات بزرگی که تحت فرآیند سریع حرارتی قرار گرفته اند استفاده می گردد. موتور ویبره وسیله ای که برای تولید ارتعاش در سازه های جوشکاری می توان استفاده کرد. موتور ویبره به علت مزیت قابلیت تنظیم سرعت و تغییر دور در تنش زدایی کاربرد دارد. برای به دست آوردن بهترین تنش زدایی باید رزونانس قطعه موردنظر را پیدا کرد و این با ابزاری که قابلیت تنظیم سرعت ارتعاش را دارد میسر است.

کاربرد موتور ویبره در سورترها

وظیفه این دستگاه سورت یا جداسازی محصولات بر اساس معیارهای گوناگون است. در دستگاه سورتر از ویبره بدنه بر روی فیدر دستگاه استفاده می شود. ویبراتور نصب شده بر روی فیدر سورتر با قابلیت تنظیم سرعت انتقال دانه ها بر روی کانوایر را کنترل می کند.

عملکرد موتور ویبره بدنه در سرندها

سرندها یا الک های صنعتی برای جدا کردن ذرات بزرگ از کوچک استفاده می شوند. این فرآیند به وسیله ارتعاشی که توسط موتور ویبره نصب شده در بدنه سرند انجام می شود. با لرزش الک که دارای سوراخ یا مش با سایزهای متفاوت هستند ذرات ریز از سوراخ الک خارج شده به طبقات پایین سقوط می کند و ذرات بزرگ از انتهای الک خارج می شود به این ترتیب جداسازی انجام می شود.

کاربرد موتور ویبره بدنه در هاپرها و سیلوها

هاپر ها از دستگاه های صنعتی که برای تغذیه خط تولید استفاده می شود. موتور ویبره نصب شده بر روی هاپر نقش ضربه زدن به بدنه هاپر را دارد تا از گرفتگی و مسدود شدن خروجی هاپر جلوگیری کند. در ضمن سرعت خروجی مواد از هاپر را می توان با استفاده از ویبراتور تنظیم کرد.

عملکرد موتور ویبره بدنه در فیدرها

دستگاه فیدر برای تغذیه مواد خام و اولیه به تجهیزات دیگر برای پیش برد عملیات تولید است. در دستگاه های فیدر از لنگ برای ایجاد ارتعاش در دستگاه استفاده می شود که به علت مصرف بالای انرژی و ایمن نبودن منسوخ شده است. در حال حاضر از موتور ویبره برای لرزش فیدر استفاده می شود. ویبراتور با ایجاد ارتعاش جریان مواد گوناگون را در فیدر امکان پذیر می کند.

کاربرد موتور ویبره دربچینگ پلانت Concrete_plant

دستگاه بچینگ برای تولید بتن در حجم زیاد کارآیی دارد. یک واحد بچینگ پلانت داری قسمت های مختلفی است که موتور ویبره در بخش های مختلف آن کارایی دارد. برای تخلیه شن و ماسه از مخازن، توزین مواد و تحویل آن به میکسر و فرایند مخلوط کردن و حباب زدایی نیاز به ارتعاش می باشد.

کاربرد ویبره بدنه برای قالب بتن

در صنعت ساختمان سازی ویبره بدنه بر روی قالب های بتن نصب می شود. در هنگام بتن ریزی قالب توسط موتور ویبره به ارتعاش در می آید و عمل حباب زدایی در سطح بتن انجام می شود.

کاربرد موتور ویبره بدنه در میزهای ویبره

میز ویبره دارای یک صفحه لرزان است که بر روی چهار فنر قرار دارد و از جنس فلز می باشد. کاربرد ویبره بدنه در میز ویبره در تولید سنگ های مصنوعی، موزاییک و قطعات کوچک بتن است. در میز ویبره ویبراتور در زیر میز نصب می شود و برای ویبره قطعات بزرگ بتنی مستقیما به خود قالب بتن متصل می شود.

کارآیی موتور ویبره بدنه در دستگاه پرس اتوماتیک موزائیک

موزاییک به دو روش پرسی و لرزشی تولید می شود که در هر دو روش از موتور ویبره برای حباب زدایی و یکدست شدن بتن استفاده می شود. همچنین از ویبره برای جدا کردن موزاییک از قالب می توان بهره برد. حباب زدایی با استفاده از ویبره بدنه به استحکام موزاییک کمک می کند.

کارآیی موتور ویبره بدنه برای خشک کن شن و ماسه

دستگاه خشک کن شن و ماسه با فرآیند آب گیری به افزایش کیفیت محصول خروجی کمک می کند. در این دستگاه ماسه و ریزدانه ها پس از ترکیب با آب بر روی تورهای سرند در حال ارتعاش منتقل می شوند. ویبره بدنه نصب شده بر روی سرند خشک کن با ارتعاش مصالح را آبکیری می کند.

کاربرد ویبراتور بدنه در دستگاه بوجاری (Winnowing Machine)

بوجاری غلات و جدا کردن نخاله با استفاده از باد دادن یا الک کردن در قدیم انجام می شد. در حال حاضر از دستگاه بوجاری برای جداسازی غلات از نخاله انجام می شود.

دستگاه بوجاری از یک مخزن، سرند، یک فن و یک موتور ویبره تشکیل شده است. ویبراتور مسئول حرکت دادن محصول بر روی سرند را دارد. فن روی دستگاه پوسته ها را هم زمان با ریزش محصول روی سرند از دانه محصول جدا می کند. سنگریزه ها نیز توسط سرند از دانه های محصول جداسازی می شود.

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها