تقویم اقتصادی فارکس چیست؟ معرفی کامل تقویم اقتصادی فارکس

فعالیت در بازار‌های آنلاین مالی نیازمند آگاهی نسبت به برخی از ابزار‌ها است. تقویم اقتصادی فارکس یکی از قسمت‌های مهم این بازار است که کاربران از آن استفاده می‌کنند. بازار فارکس به عنوان بزرگترین بازار مالی دنیا روزانه معاملاتی بیشتر از ۷ میلیارد دلار دارد. داشتن فعالیت موفق در این بازار نیازمند حرکت در مسیر اصولی آن است.

تقویم اقتصادی فارکس چیست؟ معرفی کامل تقویم اقتصادی فارکس

فعالیت‌های اقتصادی مختلفی که در سراسر دنیا اتفاق می­افتد، بر روند این بازار تأثیر دارد. همه گزارشات اقتصادی مهم در کشور‌ها در معاملات ارز و سهام مختلف تأثیر دارند. البته از طریق تقویم فارکس می‌توان اطلاعات لحظه‌ای ارز‌های گوناگون را بررسی کرد.

 

دامنه اطلاعات تقویم اقتصادی فارکس

از جمله مهم‌ترین اطلاعاتی که در این ابزار می‌توان آن‌ها را مشاهده کرد گزارش‌های فصلی، ماهانه و سالانه نسبت به وضعیت اقتصادی کشور‌های مختلف است. همچنین میزان نرخ بهره بانکی مرکزی هر کشور و تولید ناخالصی داخلی آن از این طریق مشخص می‌شود. سخنرانی‌های مهم و تأثیرگذاری که رؤسای بانک مرکزی قرار است داشته باشند، با تاریخ‌های دقیق در این تقویم مشخص می‌شود همچنین گزارش‌های بانک مرکزی کشور که در تاریخ‌های معینی منتشر می‌شود، از این طریق قابل دسترسی است.

 اطلاعات مختلف دیگر مثل نرخ بیکاری، تورم و میزان اشتغال‌های غیرکشاورزی در کشور‌ها در این منبع اطلاعاتی مشخص شده است. عدم فعالیت کارگزاری­ها و بانک‌ها یا کاهش فعالیت آن‌ها نیز از طریق تقویم اقتصادی فارکس در دسترس کاربران قرار می‌گیرد. تمام تغییراتی که در بازار‌های مالی رخ می‌دهد، با روز‌های خاص آن مشخص می‌شود و اثر تقویمی آماده بررسی قرار می‌گیرد. البته تمام این اطلاعات از اهمیت یکسانی برخوردار نیستند و هر کدام بر اساس میزان اهمیت دسته‌بندی‌های خاصی دارند.

 

نحوه تأثیرگذاری تقویم اقتصادی فارکس در بازار

معامله­گرانی که به صورت حرفه‌ای فعالیت می‌کنند، تمام رویداد‌هایی که در تقویم وجود دارد را به صورت بنیادی بررسی و تحلیل می‌کنند. هدف برخی از تحلیل­گران نیز آن است که در شبکه‌های اجتماعی و وب­سایت‌های خود نظراتشان را درباره رویداد‌های موجود در calendar بیان ‌کنند. معامله­گرانی هم که مبتدی یا متوسط هستند از این نظرات و تحلیل‌ها استفاده می‌کنند و بر این اساس دیدگاه خود را به بازار تغییر می‌دهند؛ در واقع زمانی­که بازار توسط معامله‌گران‌ دیگر یا خود اشخاص تحریم می‌شود، هرکدام نسبت به رویداد موجود موضع‌گیری خاصی دارند.

این موضع‌گیری باعث می‌شود بازار تحت تأثیر قرار بگیرد و معامله­گران دیگر نیز اقدام به خرید و فروش کنند. در این شرایط برای عرضه و تقاضا ایجاد می‌شود و نوسانات و حرکت‌های قیمتی در بازار شکل می‌گیرد. فرایند تأثیرگذاری تقویم اقتصادی فارکس بر فعالیت‌های بازار به همین صورت است.

تمام وقایع مهم بازار در این تقویم دارای اولویت بندی هستند که میزان اهمیت و تاثیر هر رویداد در این نظر گرفته می­شود. از طریق فیلتر­های موجود در سایت می­توان اطلاعات مورد نظر را دسته­بندی کرد و در دسترس کاربر قرار داد. در واقع پس از استفاده از فیلتر می‌توان اطلاعات را به صورت سفارشی مشخص کرد. از طریق جدول موجود در این تقویم اطلاعاتی مثل رویداد های اقتصادی و سیاسی موثر بر ارزهای رایج هر کشور نیز قابل بررسی است. در قسمت پایانی این جدول نیز می توان اطلاعات عددی حقیقی، گذشته و پیش‌بینی‌های آینده هر ارز را یافت که در رویدادهای هر شاخص مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بیلیبل

اطلاعات تقویم اقتصادی برای استفاده چه معامله‌گرانی مناسب است؟

اطلاعاتی که از طریق این تقویم در اختیار کاربر قرار می­گیرد برای انجام تحلیل فاندامنتال مناسب است. البته بهتر است بدانید اگر تحلیل فاندامنتال و تکنیکال در کنار یکدیگر انجام شوند، در نهایت منجر به موفقیت در بازار ترید خواهد شد. توجه صرف به یکی از این تحلیل ها شما را فقط با پیش­بینی­های خاص و اطلاعات محدودی روبه­رو می­کند و نسبت به مسائل آن طرف بازار غافل می­مانید.

اهمیت economic calendar در تحلیل فاندامنتال بیشتر است و تریدرها برای کسب اطلاعات و پیش‌بینی‌های آینده از آن استفاده می‌کنند. کاربران ابتدا باید اطلاعات موجود را به طور دقیق بررسی کنند و اطلاعات آن را تفسیر کنند تا در نهایت معاملات موفقی انجام دهند.

 

اصطلاحات مورد استفاده در تقویم اقتصادی فارکس

تقویم اقتصادی فارکس برای افرادی که به تازگی وارد دنیا ترید شده اند و مبتدی محسوب می‌شوند، اصطلاحات جذاب و مفیدی دارد. استفاده از این اصطلاحات به تریدرها کمک می­کند تا بتوانند در معاملات خود سرعت عمل داشته باشند و تحلیل‌های دقیقی انجام دهند.

شاخص پیشرو یا لیدینگ یکی از متغیرهای اقتصادی است که از اصطلاحات تخصصی این بازار شناخته می شود. اصطلاح جدید دیگر این بازار شاخص‌ هم‌زمان است که به رد و تایید اطلاعات شاخص­های پیشرو می‌پردازد. اصطلاح تخصصی دیگر مربوط به شاخص پسرو است. در هنگام انتشار اطلاعات مربوط به هر کدام از این شاخص‌ها در تقویم، تجزیه و تحلیل لحظه‌ای انجام می‌گیرد و درباره موقعیت اقتصادی کشورهای مختلف اطلاعات خوبی در اختیار معامله‌گران قرار می‌گیرد.

بصثقصثقثصک

چرا تقویم اقتصادی در میان کاربران بازار فارکس محبوبیت دارد؟

امروزه فعالیت در بازارهای مالی تبدیل به یکی از منابع درآمدی اصلی افراد شده است و انجام معاملات در آن با هدف کسب سود زیاد و رسیدن به درآمد معقول، مورد توجه است. استفاده از ابزارهای خاصی که بتواند به تریدر کمک کند تا نسبت به معاملات خود پیش‌بینی دقیقی انجام دهد، رواج زیادی پیدا کرده است و کاربران بسیاری را به خود جذب می‌کند.

 به همین دلیل تقویم اقتصادی بازار فارکس میان معامله‌گران محبوب است. اطلاعاتی که در این تقویم وجود دارد باعث می‌شود تا فرایند فعالیت بازار توسط معامله‌گران به‌درستی بررسی و پیش‌بینی شود. همچنین آگاهی­های دقیقی که از طریق این ابزار در اختیار معامله­گران حرفه­ای قرار می‌گیرد، باعث افزایش محبوبیت آن می‌شود.

 

تقویم اقتصادی فارکس در دنیا ترید!

یکی از ابزار‌های کاربردی که برای کسب سود توسط معامله‌گران مورد استفاده قرار می‌گیرد، تقویم اقتصادی است. اطلاعات موجود در آن شامل همه رویداد‌های جهانی است که بر نرخ ارز تأثیر داشته باشد و کاربران از طریق این اطلاعات می‌توانند تصمیم‌گیری‌های دقیق‌تری داشته باشند.

مجموعه دنیا ترید همه شاخص­های economic calendar را بر اساس منابع معتبر موجود بادقت کامل بررسی می‌کند و همه اطلاعات رویداد‌های مختلف را که تحلیل­گران و معامله­گران حرفه‌ای به آن نیاز داشته باشند، فراهم کرده و در اختیار آن‌ها قرار می‌دهند. همچنین از طریق تقویم اقتصادی فارکس موجود در این سایت، شما می­توانید تحلیل­های مخصوص خودتان را داشته باشید و معاملاتتان را پیش ببرید.

 

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها