معرفی تئاتر شهر تهران / آدرس + تاریخچه

اگر جزو دوستداران و علاقه‌مندان به تئاتر باشید غیرممکن است که تا به حال نام تئاتر شهر که در مرکز شهر تهران واقع شده است را نشنیده باشید.

معرفی تئاتر شهر تهران / آدرس + تاریخچه

تئاتر شهر تهران فقط جایی برای تماشای تئاترهای ایرانی نیست بلکه حالا دیگر تبدیل به نمادی از پایتخت ایران شده است.

این ساختمان باشکوه در تقاطع خیابان انقلاب و ولیعصر در بین شلوغی‌های پایتخت پرهیاهو جا خوش کرده است. این بنای زیبا از گذشته تا به امروز بزرگ‌ترین مجموعه نمایشی ایران و یکی از مراکز مهم فرهنگی و هنری کشور محسوب می‌شود که اهمیت بسیار زیادی دارد.

در این مقاله قصد داریم شما را با تفریحات تئاتر شهر بیشتر آشنا کنیم. اما قبل از هر چیزی برای اینکه بتوانید چند روزی را در تهران اقامت کنید می‌توانید با اجاره مسافر خانه تهران در قدم اول محل اقامت خود را به راحتی مشخص کنید.

معرفی تئاتر شهر

حتما لازم نیست که قصد تماشای تئاتر داشته باشید تا گذرتان به تئاتر شهر بیافتد. زیرا خیلی از مردم عصرها دور این ساختمان جمع می‌شوند، با هم گپ می‌زنند و چای می‌نوشند. کافه‌های تئاتر شهر هم هر روز به جز شنبه‌ها درشان به روی شما باز است و از شما استقبال می‌کنند. در روزهای جشنواره تئاتر فجر هم این ساختمان حال و هوای مخصوص به خود را دارد. به طوری که حتی در فاصله جشنواره اگر بدون بلیت هم به تئاتر شهر سر بزنید می‌توانید طبق برنامه و ساعت‌های خاصی تئاترهای خیابانی را از نزدیک تماشا کنید و غرق لذت شوید. تئاتر شهر در گذشته فقط شامل یک سالن اصلی بود اما به‌مرور زمان کارگاه‌های مختلف و انبارهای آن به ۴ سال یعنی سالن‌های قشقایی، چهارسو، سایه و کارگاه نمایش تبدیل شد.

 با اجاره مهمانسرا تهران از طریق سایت اسنپ روم در سریع‌ترین زمان ممکن محل اقامت خود را انتخاب کنید و خیالتان از بابت دسترسی به حمل و نقل عمومی خصوصا تئاتر شهر راحت باشد!

gtdfgdfgf

‌شب‌نشینی‌های اطراف تئاتر شهر

از زمان‌های قدیم تا به امروز، تئاتر شهر میزبان گروه‌های تئاتری زیادی بوده است که بزرگ‌ترین کارگردانان و بازیگران ایران در آن نمایش‌های مختلف اجرا کرده‌اند. در ابتدای فعالیت تئاتر شهر، فقط سالن اصلی آن برای اجرای نمایش در نظر گرفته شده بود. ولی به مرور زمان برخی از اتاق‌های کارکنان و بعضی از پلاتوها به سالن نمایش نیز تبدیل شدند. همچنین ساختمان تئاتر شهر با گذر سال‌ها با کمترین بازسازی همچنان فعال و سرپا است.

معماری بنای تئاتر شهر

اگر بخواهیم درباره معماری این بنا صحبت کنیم باید بگوییم که تئاتر شهر ساختمانی استوانه‌ای شکل با ستون‌های باریک و بلند دارد که از دور ما را به یاد چادرهای اجرای نمایش و سیرک می‌اندازد. شاید برای شما جالب باشد که بدانید پلان دایره‌ای شکل ساختمان یادآور آمفی‌تئاتر یونان باستان است. ستون‌های منظم و قرینه آن هم تصویری از معماری تخت جمشید را در ذهن تداعی می‌کند.

می‌توان گفت معماری ساختمان تئاتر شهر تلفیقی از سبک‌های مختلف معماری در دوره‌های مختلف است. به طوری که استوانه‌های آن از برج طغرل در دوران سلجوقیان الهام گرفته و آجر کاشی‌کاری‌های مینیمال شده از سبک اسلامی الهام گرفته شده‌اند. ازآنجایی‌که در اطراف خیابان ولیعصر و انقلاب شور و هیجان زیادی به پا است پیشنهاد می‌شود تا با اجاره هتل تهران ارزان شب‌نشینی‌های دل‌چسبی را تجربه کنید.

بخش‌های داخلی؛ از سالن‌های نمایشی تا کافه تریا و کتابخانه

در حال حاضر ساختمان تئاتر شهر ۵ سالن نمایش دارد. سالن اصلی در طبقه همکف و سالن‌های چهارسو، سایه، قشقایی و کارگاه نمایش در طبقات زیرین ساختمان قرار گرفته‌اند. همچنین کافه تریا، سالن اصلی، کافه قشقایی، کافه چهارسو هم از کافه‌هایی هستند که هر روز به جز شنبه‌ها درهایشان به روی همه باز است. در طبقات بالای این ساختمان بخش اداری و پلاتوهای تمرین قرار گرفته‌اند. همچنین تئاتر شهر یک کتابخانه بزرگ دارد که منبع بسیار خوبی برای کتاب‌های تئاتر و هنری است. هنرمندان و اهالی تئاتر می‌توانند از کتاب‌های این مجموعه استفاده کنند و خوراک تحقیقات دانشجوهای رشته تئاتر و سینما است.

اطراف تئاتر شهر چه خبر است؟

تئاتر شهر در مرکز تهران و نزدیک دانشگاه تهران، هنر و امیرکبیر قرار گرفته است. برای همین اطراف این ساختمان پر است از کتاب‌فروشی‌ها، کافه‌ها، سینما‌ها و سالن‌های تئاتر. در واقع می‌توان گفت تمام امکانات لازم برای علاقه‌مندان و دوستداران به تئاتر و سینما در یکجا جمع شده است. به طوری که اگر از تئاتر شهر به سمت میدان انقلاب حرکت کنید با فاصله خیلی کم کتاب‌فروشی‌ها و کافه‌ها را می‌بینید که پاتوق دانشجویان هستند. پیشنهاد ما به شما این است که با اجاره مسافرخانه تهران در اطراف تئاتر شهر گشتی بزنید و خودتان را مهمان یک تئاتر جذاب کنید.

gdfgdfg

جمع‌بندی

ازآنجایی‌که دغدغه اصلی بسیاری از گردشگران اجاره محل اقامت است می‌خواهیم یک پیشنهاد جذاب برای اقامت به شما بدهیم. پیشنهاد ما این است که شما می‌توانید از طریق سایت اسنپ روم اقدام به اجاره مسافرخانه تهران روزانه کنید. سایت اسنپ روم بیشتر در زمینه اجاره اقامتگاه‌های مقرون‌به‌صرفه فعالیت می‌کند و این اقامتگاه‌ها در نقاط مختلف شهر قرار دارند که به شما این اجازه را می‌دهند در هر منطقه‌ای که دوست دارید اقدام به اجاره مهمانسرا تهران کنید. اگر با مشکل مواجه شدید و یا سوالی برای شما پیش آمد می‌توانید از پشتیبانی اسنپ روم که به‌صورت شبانه‌روزی مشغول به فعالیت هستند کمک بگیرید. همچنین رزرو هتل تهران ارزان هم از طریق سایت و هم از طریق اپلیکیشن اسنپ روم انجام می‌شود.

 

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • رحمان صبوحی
    0

    کلا خبر تبلیغاتی بود ؟؟؟؟؟ واقعا از اون مجموعه فاخر فقط مسافرخانه و هتل ازران مهم بود که برجسته شده ؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها