آموزش و دانستنی های تعمیرات یخچال و فریزر در تعمیر اوکی

یخچال یک ماشین پیچیده است. همچنین، یخچال سخت‌کارترین لوازم خانگی است که به صورت شبانه روزی کار می‌کند و غذای شما را تازه نگه می‌دارد. به دلیل استفاده دقیق و فرسودگی، یخچال ممکن است مشکلاتی مانند مشکل خنک کننده، مشکل یخ زدایی، سیم کشی معیوب، شکستگی صفحه تخلیه، جرقه ناشی از سوکت، مشکل بسته شدن درب، انسداد تخلیه و کار نکردن موتور یخچال ایجاد کند که نیاز به خدمات تعمیر یخچال دارد.

آموزش و دانستنی های تعمیرات یخچال و فریزر در تعمیر اوکی

علت کار نکردن موتور یخچال

موتور معیوب یکی از دلایل اصلی مشکل کار نکردن یخچال است. در بسیاری از موارد، واحد یخچال فورا خاموش می شود یا در صورت معیوب بودن موتور، اصلاً روشن نمی شود. معمولاً وقتی موتورها خراب می شوند باید تعویض شوند. در چنین مواردی با یک متخصص تعمیر یخچال تماس بگیرید.

مسلماً سخت‌کارترین وسیله در خانه، یخچال است که نمی‌توانید بدون آن زندگی کنید. اگر یخچال شما روشن نمی شود، تسلیم نشوید ما می توانیم کمک کنیم. اگر کمپرسور یخچال روشن نمی‌شود، حتی اگر صدای فن‌ها را می‌شنوید، ممکن است رله بیش از حد گرم شود. از آنجایی که رله با خازن شروع به کار می کند، و قدرت راه اندازی را به سیم پیچ های کمپرسور افزایش می دهد، کمپرسور بدون خازن راه اندازی روشن نمی شود. داغ شدن بیش از حد آن را بررسی کنید و در صورت آسیب دیدگی، آن را تعویض کنید. اما اگر رله و خازن استارت همگی مشکلی ندارند، قدم بعدی تماس با یک تکنسین است.

هنگامی که یخچال روشن می شود، ترموستات سیگنالی را به خازن استارت می فرستد تا کمپرسور را فعال کند و چرخه تبرید یخچال را شروع کند. اما هنگامی که خازن خراب می شود، سیکل تبرید را راه اندازی نمی کند و در برخی موارد یخچال حتی روشن نمی شود.

از کجا بفهمیم یخچال یکسره کار میکند

قبل از اینکه بتوانید به بروز خرابی با توجه به دفعات اتومات کردن یخچال پی ببرید، باید به بدانید که یخچال فریزر هرچند دقیقه اتومات میکند. چنانچه نمیدانید یخچال هرچند دقیقه اتومات میکند، در ابتدا دلایل اتومات کردن آن را مطالعه کنید. سپس میتوانید پی ببرید که در حالت استاندارد یخچال فریزر هرچند دقیقه اتومات میکند.

در حالت کلی یخچال فریزر هرچند دقیقه اتومات میکند تا بتواند هوای داخل یخچال را خنک نگه دارد. زمانی که یخچال یکسره کار میکند و اتومات نمیکند یعنی مشکلی در کارکرد صحیح یخچال وجود دارد. برای مثال اگر هوای داخل یخچال به دلیل باز ماندن درب یخچال گرم شود، یخچال یکسره کار خواهد کرد.

یخچال خود را با یخچال دیگران مقایسه نکنید. شما با توجه به برند یخچال باید تشخیص دهید که هرچند دقیقه یخچال فریزر اتومات میکند. چرا که ساختار انواع یخچال‌ها در برندهای مختلف با یکدیگر متفاوت است. برای مثال موتور یخچال را در نظر بگیرید که وظیفه خنک کردن داخل یخچال را بر عهده دارد. قدرت موتوری که بر روی هر یخچال نصب م شود در نحوه کارکرد آن بسیار موثر است. برای مثال اگر موتور یخچال ضعیف باشد، یخچال زود اتومات خواهد کرد. به همین دلیل نمیتوان گفت که یخچال فریزر هرچند دقیقه اتومات میکند.

چه فصلی است، تابستان یا زمستان؟

در فصلهای مختلف یخچال فریزر هرچند دقیقه اتومات میکند؟ توجه به فصلی که در آن هستید در جواب به اینکه یخچال فریزر هرچند دقیقه اتومات میکند بسیار مهم است. چرا که دمای محیط مستقیما بر روی تعداد دفعاتی که یخچال اتومات میکند دخیل است. چنانچه که محیط بسیار گرم باشد، یخچال نیز در مدت زمان‌های کوتاه‌تری اتومات میکند و بالعکس. چنانچه یخچال در تابستان پشت سر هم اتومات میکند و یا یکسره کار میکند تا حدی طبیعی است. اما اگر در فصل زمستان، چنانچه فضای محیط سرد است اما یخچال یکسره کار میکند، باید در صدد عیب یابی در نحوه کارکرد آن باشید.

از مهمترین نشانه‌هایی که مبنی بر یکسره کار کردن یخچال است، اتومات نکردن آن است. اما از کجا بفهمیم یخچال یکسره کار میکند و اتومات نمیکند؟ پیش از بررسی این مورد بهتر است بدانیم که اتومات کردن چیست و چرا اتفاق می‌افتد؟ یخچال زمانی اتومات میکند که هوای داخل یخچال به حدی گرم شده است که برای مواد خوراکی دمای مناسبی نیست. به عبارتی هوای داخل یخچال به حدی خنک نیست که برای مواد غذایی داخل آن مطلوب باشد. در چنین شرایطی یخچال اتومات کرده و شروع به کار میکند. در این بین شاید یک سوال در ذهنتان ایجاد شود. چرا هوای داخل یخچال باید به حدی گرم باشد که یخچال یکسره کار کند؟ مبرهن است که یکسره کار کردن یخچال و اتومات نکردن آن دلیل محکمی بر وجود مشکل در یخچال است. هر مشکلی که اتومات کردن یخچال را دچار مشکل میکند باید سریعا رفع شود.

 

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها