چاپ روی چرم یک روش تبلیغاتی نوین و زیبا + پیشنهاد بهترین فروشنده

یکی از روش‌های تبلیغاتی چاپی، چاپ روی چرم است که می‌تواند به شکل‌های مختلفی اجرا شود.

چاپ روی چرم یک روش تبلیغاتی نوین و زیبا + پیشنهاد بهترین فروشنده

 از آنجایی که صنعت چاپ در دهه‌های اخیر پیشرفت بسیار زیادی داشته، دستگاه‌های باکیفیتی برای چاپ روی چرم به بازار ارائه شده‌اند. این دستگاه‌ها امکان چاپ روی چرم و همینطور چاپ روی فوم را به روش‌های مختلف ایجاد کرده‌اند که در نتیجه آن، انواع اقلام تجاری مانند دفترچه یادداشت، کیف یا حتی کفش با طرح‌های اختصاصی تولید می‌شوند.

اگر قصد دارید چاپ روی چرم انجام دهید اما نمی‌دانید باید از کجا شروع کنید یا سفارش خود را به چه مجموعه‌ای بدهید، این مطلب را دنبال کنید تا هر آنچه لازم است در این زمینه بدانید را توضیح دهیم.

قفغقفغقفغ

چاپ روی چرم چگونه انجام می‌شود؟

در حال حاضر چاپ روی چرم طبیعی و چرم مصنوعی انجام می‌شود. اما با توجه به قیمت بالا و شرایط نسبتاً سخت نگهداری چرم طبیعی، چاپ روی چرم مصنوعی بیشتر مورد استقبال مشتریان قرار می‌گیرد. اما به طور کلی امکان چاپ روی سه دسته چرم سبک، نیمه سنگین و سنگین وجود دارد. چرم سبک را از پوست حیواناتی مانند بره و بز درست می‌کنند که نسبت به سایر انواع چرم ارزان‌تر است اما استقامت کمتری دارد.

از طرفی چرم نیمه سنگین را از پوست کروکودیل می‌سازند. این نوع چرم زیباتر است و استقامت بیشتری هم دارد. به همین خاطر در ساخت کالاهای لوکس از آن استفاده می‌شود. چرم سنگین را به عنوان بادوام ترین نوع چرم می‌دانند که از پوست گاو و شتر تهیه می‌شود. با اینکه امکان چاپ روی این انواع چرم طبیعی وجود دارد. اما چاپ روی چرم مصنوعی به این دلیل که متریال اولیه آن توسط انسان ساخته شده، دقیق تر، یکدست‌تر و منظم‌تر انجام خواهد شد.

معرفی انواع روش‌های چاپ روی چرم

چاپ روی چرم طبیعی در گذشته از طریق قالب‌هایی از طرح چاپی و با تصعید رنگ قالب روی چرم انجام می‌شد. اما روش‌های امروزی چاپ روی چرم به مراتب باکیفیت‌تر و سریع‌تر هستند. دو روش اصلی اینکار را با نام‌های چاپ UV و چاپ اکوسالونت می‌شناسند. البته چاپ روی چرم از طریق لیزر، تامپو و سیلک هم قابل انجام است. اما دو روش ذکر شده حرفه‌ای‌تر هستند.

فغقفغقفغ

چاپ uv روی چرم

یکی از بهترین و باکیفیت‌ترین دستگاه‌های چاپ، با نام UV شناخته می‌شود که در واقع همان دستگاه چاپ فلت بد است. این دستگاه به این خاطر که می‌تواند با جوهر سفید چاپ کند و همینطور با کمک رنگ‌های اصلی، تمام رنگ‌های دیگر را نیز روی چرم بیاورد، تمام نیازهای شما را برآورده خواهد کرد. شما می‌توانید هر نوع چرم سیاه، سفید یا رنگی را با هر رنگی که می‌خواهید چاپ کنید و محدودیتی برای خلاقیت خود در نظر نگیرید.

می‌توان گفت پرکاربردترین دستگاه چاپ روی چرم، دستگاه فلت بد است که می‌تواند طرح‌های سفارشی شما را با هزینه‌ای نه چندان زیاد چاپ کند. اگر قصد چاپ روی چرم طبیعی را دارید هم می‌توانید از همین تکنولوژی استفاده کنید. در چاپ UV، طرح چاپ شده بعد از حک شدن، بلافاصله را تابش اشعه UV خشک می‌شود و نام این دستگاه هم از همین فرایند گرفته شده است.

بعد از چاپ روی چرم با دستگاه فلت بد می‌توانید از بابت رطوبت، گرما و یا خراشیدگی‌های احتمالی خیال‌تان راحت باشد چرا که مقاومت نسبتاً خوبی روی چرم ایجاد خواهد شد. همچنین به خاطر امکان چاپ رنگ سفید با این تکنولوژی می‌توانید روی انواع چرم مشکی یا چرم تیره هم چاپ بزنید.

چاپ اکوسالونت روی چرم

تکنولوژی اکوسالونت برای چاپ روی چرم، کیفیت بسیار بالایی به شما می‌دهد. گرچه امکان چاپ جوهر سفید را در این دستگاه ندارید. عملیات چاپ از طریق این دستگاه با تبخیر سریع جوهر و نفوذ آن به عمق سطوح چاپی اتفاق می‌افتد. به همین خاطر ما حرکت جوهر روی سطح یا پخش شدن آن را در چاپ اکوسالونت نداریم. در چاپ اکوسالونت همچنین می‌توان برای پاک کردن جوهر از سطح، از حلال‌های شیمیایی استفاده کرد.

 

چاپ روی چرم چه کاربردهایی دارد؟

شما می‌توانید از چاپ روی چرم برای مصارف شخصی یا تجاری خود استفاده کنید. تولید جلد دفترچه و کتاب با طرح شخصی سازی شده، ساخت انواع لوازم جانبی موبایل، تبلت و لپ تاپ مانند کیف شارژر، کیف هندزفری و ... ، طراحی انواع خاص مبلمان، کیف، کفش، کاپشن، دستکش، پوتین، کمربند و حتی جاکلیدی، می‌توانند مثال‌های خوبی برای کاربرد چاپ روی چرم باشند.

از آنجایی که شما می‌توانید با هر رنگی روی چرم مصنوعی چاپ انجام دهید و در کنار آن، برش اختصاصی نیز بزنید، شانس این را دارید که با خلاقیت خود، محصولاتی جدید و مطابق با نیاز بازار طراحی و تولید کنید. شما با چاپ طرح دلخواه خود روی چرم می‌توانید انواع رومیزی، روکش صندلی اتومبیل، زیرلیوانی و یا جامدادی را بسازید که فروش خوبی را نصیب شما خواهند کرد.

همچنین با توجه به اینکه استفاده از چرم در دکوراسیون داخلی کاربرد بسیاری دارد، چاپ روی چرم مصنوعی به هدف ساخت لوازم دکوراسیون خانه، می‌توانند از سایر کاربردهای این کار باشد. از دیگر کاربردهای چاپ روی چرم می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • چاپ کارت ویزیت خاص
  • چاپ اتیکت و تگ تبلیغاتی
  • چاپ تابلوهای نفیس چرمی
  • چاپ جلد یا کاور کتاب و آلبوم
  • چاپ انواع هدایای تبلیغاتی
  • و ...

مزایای چاپ روی چرم مصنوعی چیست؟

روی چرم طبیعی معمولاً گودی‌ها و برآمدگی‌هایی وجود دارد که می‌توانند کیفیت چاپ را تا حد زیادی تحت تاثیر قرار دهند و در مواردی حتی به دستگاه چاپ هم آسیب برسانند. اما در چرم مصنوعی یک سطح صاف و مناسب برای چاپ در اختیار شماست که می‌توانید به هر شکلی آن را برش بزنید و روی آن طرح مورد نظر خود را چاپ نمایید. به علاوه در تهیه آن به هیچ حیوانی آسیب وارد نشده است و یک محصول بدون خشونت به دست مشتریان می‌رسد.

نکته مورد توجه دیگر این است که چاپ روی چرم با دستگاه اکوسالونت و UV می‌تواند مقاومت در شستشو و مقاومت در برابر خط و خش را به دنبال داشته باشد. همچنین متریال به کار رفته در جوهر این دستگاه، بسیار باکیفیت بوده و به خاطر نوع چاپ آن، نتیجه بسیار زیبا خواهد شد و تصاویر تراکم پیکسلی بالایی خواهند داشت. با این توضیحات، اگر بخواهیم سفارش چاپ روی چرم بدهیم، به کجا مراجعه کنیم؟

سفارش خود را به کجا بسپاریم؟

پیشنهاد ما مجموعه آی آر چاپ است. این چاپخانه بزرگ و حرفه‌ای، تمامی سفارشات خود را به صورت آنلاین ثبت می‌کند و توضیحات کاملی درباره هرکدام از خدمات خود در وب سایتش ارائه کرده است. به خاطر تجربه رضایت‌بخشی که از سفارش چاپ به آی آر چاپ داشته‌ایم، پیشنهاد می‌کنیم برای چاپ روی چرم به سراغ این مجموعه بروید. کافیست به آدرس Irchap.ir مراجعه کنید و در بخش چاپ روی سطوح، گزینه چاپ روی چرم را بزنید.

در حال حاضر امکان ثبت سفارش چاپ روی چرم مصنوعی در این وب سایت وجود دارد که روی رول‌هایی با عرض 140 سانتی انجام می‌شود. نوع این چاپ اکوسالونت بوده که از نظر هزینه نیز مقرون به صرفه است. تمامی محصولات آی آر چاپ تحویل فوری دارند و شما می‌توانید بعد از تکمیل فرایند خرید، سفارش خود را در منزل یا محل کار تحویل بگیرید. تضمین کیفیت خدمات این مجموعه، دلیل دیگری برای اعتماد به آنهاست. چنانچه سوالی درباره هرکدام از موارد ذکر شده داشتید می‌توانید با شماره تلفن این مجموعه، 02191304252 تماس حاصل فرمایید.

 

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها