وزیر اقتصاد:

برجام که در کار نیست، برای تامین مالی صنعت چه می کنید؟

حالا که برجامی در کار نیست با چه پولی می خواهید زیرساخت فرسوده کشور را که قرار است در خدمت تولید باشد بسازید که ما در تابستان با قطعی برق و در زمستان با قطعی گاز روبرو نشویم؟

برجام که در کار نیست، برای تامین مالی صنعت چه می کنید؟

 رییس انجمن تولیدکنندگان سیستم های تهویه مطبوع ایران نوشت: اول: اسفند سال 1400 موعد دریافت وام برای واحد صنعتی مان بود. وقتی مراجعه کردیم، گفتند نمی دهیم! از مدیر شعبه پرسیدیم: کارهای ما که قبلا انجام شده چرا تسهیلات مان را نمی دهید؟ گفت: دولت به بانک فشار آورده تا منابع برای امور جاری تخصیص داده شود ما هم منبعی برای پرداخت وام به شما نداریم، بعید است تا خرداد هم بتوانیم کاری برایتان بکنیم! خیر پیش! همین موضوع برای سرمایه در گردش مان هم اتفاق افتاد و وقتی آخر بهمن ماه پول را به حساب ریختیم و خواستیم برداشت کنیم جلویش را گرفتند و با پیگیری و تهدید به بستن حساب، سرمایه در گردش ما را دادند.

1463260_325

دوم: چندی پیش با عضو هیات مدیره یکی از بانک های خصوصی برای دریافت تسهیلات تولید جلسه داشتم، ابتدا رسمی و بعد دوستانه گفت: بانک مرکزی بانک ها را مجبور کرده به هر میزانی که تسهیلات به مردم می دهند، باید منابع شان را در اختیار دولت هم قرار دهند. پول دادن به دولت هم که معنی اش مشخص و بازگشتش بعیدالوصول است! بنابر صرفه و صلاح بانک این است که کلا تسهیلات ندهیم که منابع مردم از دست نرود.

منبع: اعتماد
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 5
  • رابی
    0

    این چهل سال چه کرده اند بعد از این هم همان کار را خواهند کرد.
    دروغ درمانی ،فریب درمانی،بلوف درمانی

  • ناشناس
    0

    قدرت اول منطقه 😂😂😂

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      از در عقب!

  • ناشناس
    0

    فریب مردم از طریق صدا و سیما.

  • ناشناس
    0

    از اول هم نبود

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها