حکم دستگیری بنیان‌گذار رمزارز لونا صادر شد

اخبار منتشر شده در تاریخ ۲۳ شهریور حاکی از آن است که حکم بازداشت بنیان‌گذار آزمایشگاه ترافورم، که توکن لونا نیز متعلق به آن است، صادر شده است.

حکم دستگیری بنیان‌گذار رمزارز لونا صادر شد

دادگاهی در کره جنوبی، حکم بازداشت دو کوان، یکی از بنیان‌گذاران آزمایشگاه ترافورم که سازنده بلاکچین ترا (Terra) است را صادر کرده. رمزارز لونا نیز در پی این اخبار‌تا حدود ۴۰ درصد ریزش کرد.

بازداشت بنیان‌گذار ترافورم

اکوسیستم ترا، شامل توکن‌های لونا (LUNA) و لونا کلاسیک ( LUNC) است. دو کوان درحال حاضر ساکن کشور سنگاپور است. بر اساس گزارش‌ها، دادگاه کره جنوبی ممکن است از پلیس اینترپل برای دستگیری این فرد کمک بگیرد. همچنین، حکم دستگیری شش عضو دیگر از آزمایشگاه ترافورم نیز از طرف دادگاه سئول صادر شده  است.

رمزارز لونا

نمودار ۴ ساعته رمزارز لونا، Tradingview

وضعیت لونا در بازار

پس از انتشار خبر دستگیری، عده زیادی اقدام به فروش این رمزارز کردند. در ادامه این رمزارز وارد یک فاز اصلاحی شد و در حال حاضر نزدیک به ۶۰ درصد از بالاترین نقطه قیمتی گذشته خود اصلاح داشته است. البته اصلاح این رمزارز با ریزش بازار رمزارز و بیت‌کوین همراه شد. قیمت کنونی این رمزارز در سطح ۲٫۸ دلار قرار دارد. آینده این رمزارز جدای از  فضای تکنیکال حاکم بر بازار، به شرایط اخبار حول این ارز نیز وابسته است. باید دید که در آینده واکنش تیم این ارز دیجیتال به این ماجرا چه خواهد بود.

دیگر افراد تحت تعقیب

یکی دیگر از افراد تحت تعقیب نیکولاس پلاتیاس، از مدیران اجرایی و بنیان‌گذاران این آزمایشگاه است. پلاتیاس که فارغ التحصیل دانشگاه استنفورد است، تا سال ۲۰۲۰ به عنوان مدیر تحقیقات این آزمایشگاه مشغول به فعالیت بوده است. یکی دیگر از مظنونین این پرونده، فردی با نام خانوادگی «هان» است که به عنوان یکی از کارمندان این سازمان معرفی شده است‌.

گفتنی است هویت بقیه‌ی افراد تحت تعقیب اعلام نشد. به دلیل اینکه ترافورم سال ۲۰۱۹ در کشور سنگاپور تاسیس شده است، احتمالا همه‌ی مظنونین در سنگاپور اقامت دارند. بر اساس گزارش‌ها، این حکم مدت اعتبار یک ‌ساله دارد و دلیل صدور این حکم برای مجرمان، نقض کردن قوانین بازار سرمایه است. افراد تحت تعقیب همچنین در لیست اعلان قرمز اینترپل قرار خواهند گرفت و پاسپورت مظنون اصلی یعنی دو کوان نیز باطل خواهد شد.

در مجموع باید گفت، شرایط در آینده برای ارز دیجیتال لونا کمی سخت خواهد شد. تحلیل این وضعیت نیازمند زمان است تا شرایط پرونده این رمزارز مشخص‌تر شود.

منبع: تجارت نیوز
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها