مدیرکل اوراسیای سازمان توسعه تجارت:

حجم مبادلات تجاری با ازبکستان به یک میلیارد دلار می‌رسد

مدیرکل اوراسیای سازمان توسعه تجارت گفت: حجم مبادلات تجاری ایران با ازبکستان تا سال ۱۴۰۴ از طریق توسعه صادرات کالا به یک میلیارد دلار می رسد.

حجم مبادلات تجاری با ازبکستان به یک میلیارد دلار می‌رسد

خرمالی گفت: در سال گذشته چند اجلاس با کشور ازبکستان  برگزار  شد و با توجه به پتانسیل های بالا در کالاهای تولیدی ،صادرات خدمات فنی ومهندسی، گردشگری علمی وفرهنگی توافق شد تا حجم مبادلات دو کشور به یک میلیارد دلار در افق کوتاه مدت ۱۴۰۴ تا ۲۰۲۵  برسد.

به گفته مدیرکل اوراسیای سازمان توسعه تجارت، در چند سال اخیر حجم مبادلات ایران و ازبکستان به ۵۰۰ میلیون دلار رسید که  این رقم بی سابقه بود اما با توجه به آنکه  مبادلات بیش از ۲۰ میلیارد  دلاری ازبکستان، این رقم  کم است.

او می گوید: هدف گذاری صورت گرفته آن است که با توجه به حوزه صنعتی و توسعه زیر ساخت و زمینه های همکاری  فراهم شود. در سفر رئیس جمهور به این کشور، ۱۷ تفاهم نامه در زمینه روادید، بهداشتی، حمل ونقل، علمی فرهنگی و گمرک  منعقد شده و امیدوار هستیم در کوتاه مدت شاهد افزایش حجم مبادلات  دو کشور باشیم.

مدیرکل اوراسیای سازمان توسعه تجارت گفت:  در خصوص روادید تاکید کرده ایم در فاصله یک ماهه تجار بدون روادید به کشورها سفر کنند و درخصوص گمرک هم تبادلات  گمرکی و اسناد  از سامانه الکترونیکی  انجام شود تا  سرعت ترخیص کالا بیشتر شود .همچنین در بخش بهداشتی هم شاهد توسعه تجارت در حوزه دارو و تبادل استاد خواهیم بود. 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها