استخراج اتریوم کاربردی (کاملا رایگان ، روش عملی)

داستان ظهور اتریوم، بیت کوین و سایر رمزارزها به سال هایی باز می گردد که هیچ کس تصور نمی کرد روزی برسد که برای پرداخت های روزمره هم بتوان از یک سیستم پرداخت غیرمتمرکز استفاده کنیم. سال هایی که هنوز مردم با خرید اتریوم و دنیای بلاکچین آشنا نبودند. سال هایی که بوی تغییر می دادند ولی در ظاهر امر، همچنان همه چیز مانند قبل بود.

استخراج اتریوم کاربردی (کاملا رایگان ، روش عملی)

داستان ظهور اتریوم از قصه تولد بیت کوین و جادوی ساتوشی ناکاموتو می گذرد. جادویی که نسل ویتالیک بوترین ها را مصمم تر کرد و باعث شد بدون وقفه برای دستیابی به رویای تمرکز زدایی تلاش کنند. جادویی که باعث شد نسل ما با استخراج اتر و رمزارز آشنا شود و دریچه ای دیگر از کسب درآمد و فعالیت مالی را به روی ما باز کند. 

ماینینگ دومین ارزدیجیتال بعد از بیت کوین، یعنی اتریوم، به مراتب ساده تر و کم هزینه تر از Bitcoin است. پس اگر شما هم بین خرید اتریوم و ماین کردن آن دچار تردید هستید یا قصد دارید تا به صورت کاربردی و کاملا رایگان با استخراج اتریوم آشنا شوید، تا انتهای این مطلب را بخوانید، چون برای شما نوشته شده است!

3

از استخراج تا خرید اتریوم؛ چشم انداز مسیر

به طور کلی، برای تبدیل شدن به ماینر اتر، بسیار مهم است که از مسیر پیش رو آگاهی داشته باشید. به این معنی که در نظر بگیرید ماینینگ ETH درست مانند خرید اتریوم، یک سرمایه گذاری است که امکان دارد همیشه یک بازی برد- برد نباشد. این سرمایه گذاری به موارد مهم و البته متغیری از جمله شرایط بازار، هزینه های انرژی و قیمت ETH بستگی دارد.

از سوی دیگر، شما برای استخراج Ethereum به سخت افزار مناسب نیاز دارید که در ادامه درباره آن بیشتر توضیح داده شده است. در مجموع برای ماین این رمزارز، باید دو گام مهم بردارید:

1-فراهم کردن ریگ استخراج (سخت افزار پرقدرت)

2-داشتن ولت اتریوم برای واریز ETHهایی که استخراج می کنید و پیوستن به Mining Pool

2

ریگ استخراج چیست؟

همانطور که اشاره کردیم، ماینینگ اتریوم نیازمند استفاده از یک سخت افزار قدرتمند است. عمده وظیفه این فرآیند بر عهده کارت گرافیک یا GPU می‌باشد. یک Rig استخراج درست همانند یک سیستم کامپیوتر معمولی عمل می کند، با این تفاوت که از GPUهای متعددی تشکیل شده است. از سوی دیگر، دستگاه هایی به نام ای سیک (ASIC) نیز به بازار عرضه شده اند که برای Mining سایر رمزارزها هم مورد استفاده قرار می گیرند، با این حال، شاخص ترین ابزار ماین اتریوم، GPU و ریگ استخراج است.

چگونه یک ریگ استخراج تهیه کنیم؟

 تهیه یک Rig که بتواند اهداف شما را تامین کند نیازمند کمی تحقیق و آگاهی از تغییرات بازار رمزارزها و همچنین، اطلاعات پایه از سخت افزارهای کامپیوتری است. درست مانند زمانی که می خواهید برای خرید BTC اقدام کنید و سعی دارید تا حد ممکن ریسک ها را کاهش دهید.

اما در ادامه توضیح داده ایم که یک Rig ایده آل چه خصوصیاتی دارد.

اگر بین سرمایه گذاری برای خرید اتریوم یا ماین کردن آن بر سر دوراهی هستید، با ادامه مطلب همراه باشید.

کارت گرافیک مناسب و پرقدرت

همانطور که اشاره کردیم، GPU بار عظیمی از فرآیند ماینینگ را بر دوش دارد و لازمه انجام بی وقفه این کار، تغذیه الکتریکی مناسب است و درواقع، باید بین نوع کارت گرافیک و انرژی مصرفی ریگ استخراج، یک تناسب منطقی برقرار شود تا برای شما هم صرفه اقتصادی داشته باشد. به همین دلیل، لازم است که نوعی خاص از GPU های قدرتمند را انتخاب کنید که قدرت بیش از 8 گیگابایت داشته باشند. کارت گرافیک های متعددی از برندهای NVidia و AMD در بازار موجودند که می توانند گزینه های مناسبی باشند.

نکته بسیار مهم در مورد عملکرد کارت های گرافیک، مصرف بالای برق این قطعات است. بنابراین، به تامین برق و هزینه مصرف خود توجه کنید تا بتوانید یک سیستم به صرفه انتخاب کنید.

از طرف دیگر، دمایی که این قطعات برای انجام فرایند ماینینگ تولید می کنند بسیار بالا بوده، به همین دلیل بهتر است از یک محیط خنک، فن های خنک کننده روی ریگ و سیستم هشدار برای افزایش بیش از اندازه دما استفاده کنید.

 

چهارچوب ریگ

این قطعه که در اصطلاح شاسی هم نامیده می شود، برای چینش و پیچ شدن قطعات کنار هم و درمحل مناسب کاربرد دارد. لازمه شاسی استحکام آن است چرا که علاوه بر GPU، قطعاتی مانند SSD نباید بر اثر ضربه یا جابجایی، از جای خودتکان بخورند.

پردازنده (CPU)

 خوشبختانه برخلاف کارت گرافیک، برای ماینینگ اتر نیاز به CPU قدرتمندی ندارید و صرفا یک پردازنده معمولی هم نیاز شما را رفع خواهد کرد.

حافظه رم (RAM)

یک قطعه مهم که حضور آن الزامی است ولی نیازی به قدرت بالایی ندارد، رم است و شما می توانید از یک رم 8 گیگابایتی هم برای انجام ماینینگ استفاده کنید.

منبع تغذیه (پاور)

حساسیت روی این قطعه را جدی بگیرید، چرا که مناسب نبودن آن می تواند به سیستم آسیب بزند. برای یک ریگ با وجود تعداد زیادی کارت گرافیک، نمی توانید از پاورهایی که روی سیستم های خانگی برای صرفا یک GPU مناسب اند، استفاده کنید.

برد اصلی (مادر برد)

برای چینش و سوار کردم قطعات مورد نیاز خود، به یک مادر برد نیاز خواهید داشت که از تعداد زیادی کارت گرافیک پشتیبانی کند و در اصطلاح "اسلات"های زیادی داشته باشد.

 

از جمله دیگر قطعات مورد نیاز می توان به مودم، کابل و حافظه SSD نیز اشاره کرد.

1

چه کیف پولی برای دریافت ETH مناسب است؟

تفاوتی ندارد که قصد خرید رمزارز، خرید اتریوم یا ماینینگ اتر دارید. انتخاب یک ولت مناسب، امنیت دارایی شما را تا حد زیادی تضمین می کند. در دنیای دارایی های دیجیتال، اعم از رمزارزها و NFTها و …، هیچ کس به غیر از خودتان حساسیتی بر روی دارایی های شما نخواهد داشت، به همین دلیل توصیه می کنیم از ولت هایی استفاده کنید که مورد تایید هستند. از جمله آن ها می توان به مای‌اتروالت، تراست والت، لجر و ترزور اشاره کرد.

در این مقاله، سعی شد تا یک دید کلی از سازوکار استخراج Ethereum در اختیار شما قرار دهیم. بسیاری از فعالان دنیای ارزهای دیجیتال، چه کسانی که جزو معامله گران هستند و چه کسانی که قصد خرید رمزارز دارند، گاهی به فکر تهیه حداقل یک ریگ استخراج می افتند و تصمیم به ماینینگ ارزهای دیجیتال می گیرند، اما لازمه این کار، آگاهی، مشورت با افراد متخصص و سنجیدن تمام جوانب این مسیر است.

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها