پوتین مردم آلمان را به دوران هیتر برگرداند

مردم آلمان برای اجتناب از کمبود گاز در زمستان امسال، به خرید فن هیترهای پرمصرف روی آورده‌اند که ممکن است بار مصرف شبکه برق آنها را افزایش دهد.

پوتین مردم آلمان را به دوران هیتر برگرداند

در بحبوحه نگرانی فزاینده از قطع کامل یا محدودیت بیشتر عرضه گاز از سوی روسیه، آمارهای فروش نشان می‌دهد خانوارهای آلمانی در حال خرید فن هیترهای برقی از جمله دستگاه‌های قابل حمل هستند. هیترها به دلیل مصرف بالای برق، مدت‌هاست انتخاب اول خانواده های این کشور نبوده است.

مدیرکل انجمن شرکت‌های نیرو و آب آلمان (BDEW)، به نشریه هندلزبلات گفت: اگر مشتریان به شکل محدود از این دستگاه‌ها استفاده نکنند، ممکن است قبض‌های برق سنگینی دریافت کنند و به عنوان مثال، هنگامی که در یک شب سرد زمستانی، در یک بخش شهر همه از فن هیتر برقی خود استفاده کنند، بار بیشتری به شبکه‌های برق تحمیل خواهد شد. وی خاطرنشان کرد: ترس مردم از خانه‌های سرد را درک می‌کند اما بعضی از تدابیر کاهش مصرف گاز، ممکن است پیامد منفی داشته باشد.

آلمان و کشورهای دیگر اتحادیه اروپا تلاش می‌کنند از مصرف کنندگان عادی و کسب و کارها در برابر افزایش قیمتهای گاز که پس از توقف عرضه گاز روسیه از طریق خط لوله نورد استریم ۱ تشدید شد، پشتیبانی کنند.

دولت آلمان متعهد شده است که در صورت کمبود عرضه، کاربران صنعتی، نخستین مصرف کنندگانی خواهند بود که با سهمیه بندی انرژی روبرو می‌شوند و خانوارها باید از هر گونه قطع انرژی، مصون بمانند.

کلوس مولر، رئیس سازمان شبکه فدرال آلمان هم در مصاحبه با روزنامه اشپیگل اعلام کرد مصرف فن هیتر در ساعات پیک مصرف، ممکن است به قطعی برق محلی منجر شود. حتی در شرایطی که قیمتهای گاز بسیار بالاست، هیترهای برقی ممکن است برای مصرف کنندگان از گرمایش مرکزی گازی، گران‌تر تمام شوند.

بر اساس گزارش رویترز، آمار شرکت تحقیقات بازار جی اف کی نشان داد آلمانی‌ها در نیمه نخست سال میلادی جاری، ۶۰۰ هزار دستگاه گرمایش برقی خریدند که ۳۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشت.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • وحید
    1

    خوش به حال مشاورای آقای باقری ، حرفاشون داره درست در میاد . احتمالن دختر کبریت فروش امسال هم دوباره بمیره

  • مهدی
    0

    کاشکی یه زره از مشکلات مملکت خودمون بنویسی که مسئوالان توجه کنند!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها