طلای جهانی دوباره صعودی شد و دلار کاهش یافت

قیمت طلا امروز سه‌شنبه (۶ سپتامبر) با کاهش ارزش دلار و خرید امن به دلیل نگرانی‌های کاهش رشد اقتصادی افزایش یافت، اگرچه چشم‌انداز افزایش شدید نرخ‌ها مانع از افزایش بیشتر شد.

طلای جهانی دوباره صعودی شد و دلار کاهش یافت

بهای هر اونس طلا تا ساعت ۷ و ۱۰ دقیقه صبح به وقت شرقی با ۸.۷ درصد افزایش به ۱۷۱۹ دلار و ۵۰ سنت رسید و قیمت طلا در بازار معاملات آتی آمریکا نیز با ۰.۵۱ درصد افزایش به ۱۷۲۰ دلار و ۵۰ سنت رسید.

شاخص دلار پس از رسیدن به قله ۲۰ ساله در جلسه قبل، ۰.۲ درصد کاهش یافت.

منطقه یورو به طور یقین، در حال ورود به رکود است، نظرسنجی‌های روز دوشنبه نشان می‌دهد که بحران هزینه‌های زندگی عمیق‌تر شده و چشم‌انداز تیره‌ای که مصرف‌کنندگان را نسبت به هزینه‌ها محتاط نگه می‌دارد. بانک مرکزی اروپا در زمانی که اقتصاد وارد رکود می‌شود، در نشست ۸ سپتامبر با چشم‌انداز افزایش شدید نرخ بهره مواجه است.

پس از اینکه روسیه جریان گاز از طریق یک خط لوله اصلی به اروپا را متوقف کرد، چندین کشور اتحادیه اروپا طرح‌های اضطراری را اجرا کردند که می‌تواند منجر به سهمیه‌بندی انرژی و دامن زدن به ترس از رکود، با افزایش شدید تورم و افزایش نرخ‌های بهره شود.

با این حال، افزایش بیشتر طلا به دلیل انتظارات مبنی بر اینکه فدرال رزرو ایالات‌متحده می تواند افزایش شدید دیگری نرخ بهره را در مبارزه با تورم در جلسه سیاست‌گذاری خود در ۲۰ تا ۲۱ سپتامبر ایجاد کند، محدود شد.

اگرچه طلا به عنوان پوششی در برابر تورم و عدم قطعیت‌های اقتصادی در نظر گرفته می‌شود، نرخ‌های بهره بالاتر هزینه فرصت نگهداری شمش بدون بازده را افزایش می دهد و دلار را تقویت می‌کند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۹ درصد افزایش به ۱۸.۳۲ دلار رسید، پلاتین با ۰.۷ درصد افزایش در ۸۵۱.۵۰ دلار و پالادیوم ۰.۷ درصد افزایش یافت و به ۲۰۴۷ دلار و ۶۸ سنت رسید.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها