هایما S5 و S7؛ اسرار فروش دوقلو‌های شاسی‌بلند

فروش بدون قرعه‌کشی هایما S5 و S7 پلاس از شنبه ۱۲ شهریور آغاز شد و به مدت سه روز ادامه دارد.

هایما S5 و S7؛ اسرار فروش دوقلو‌های شاسی‌بلند

متقاضیان خرید هایما S5 توربور شارژ اتوماتیک و S7 پلاس توربوشارژ اتوماتیک باید به‌ترتیب ۷۹۴ و ۸۴۳ میلیون تومان به حساب ایرانخودرو واریز کنند و مهلت تحویل ۳۰ روز کاری خواهد بود. در بازار آزاد فروشنده‌هایی هستند که هایما S5 توربوشارژ اتوماتیک مدل ۱۴۰۱ را تقریبا با قیمت کارخانه می‌فروشند. کف قیمت هایما S7 پلاس توربوشارژ اتوماتیک که کمتر از یک سال پیش معرفی شد، در بازار آزاد از ۹۵۰ میلیون شروع می‌شود.

بخوانید: خودروی کم فروش بازار چین که در ایران تولید خواهد شد

قیمت هایما S5 و S7 پلاس در بازار آزاد

قیمت هایما S5 در کارخانه ۷۹۴ میلیون تومان اعلام شده، اما با کمی جست‌وجو در بازار می‌شود مدل‌های ۱۴۰۱ را با همین قیمت پیدا کرد. مثل فروشنده‌ای که هایما S5 مدل ۱۴۰۱ را در تهران دقیقا ۸۰۰ میلیون آگهی کرده است. فروشنده‌ای دیگری هایما S5 مدل ۱۴۰۱ را ۸۳۵ میلیون تومان می‌فروشد و قیمت هایما S5 مدل ۱۴۰۱ در یک آگهی دیگر ۸۴۵ میلیون تومان نوشته شده. الان کف قیمت هایما S5 صفرکیلومتر در بازار آزاد ۷۵۰ میلیون تومان است.

البته این ارقام را بابت مدل‌های صفرکیلومتر تولید شده در سال‌های ۹۸ و ۹۷ به خریداران پیشنهاد می‌دهند. مثل هایما S5 مدل ۹۸ که با قیمت ۷۵۰ میلیون تومان فروخته می‌شود. هایما S7 پلاس نیز که در طرح فروش بدون قرعه‌کشی ۸۴۳ میلیون تومان عرضه شده، در بازار آزاد معمولا بیشتر از ۹۵۰ میلیون معامله می‌شود. هایما S7 پلاس توسط فروشنده‌ای در سعادت‌آباد تهران ۹۷۵ میلیون آگهی شده است. فروشنده دیگری در تهران در ازای ۹۶۷ میلیون حاضر به فروش است و قیمت هایما S7 پلاس در یک آکهی دیگر ۹۵۸ میلیون تومان نوشته شده است.

قیمت هایما S5 و هایما S7 پلاس

خودرو

قیمت مصوب کارخانه

بازه قیمت بازار آزاد

هایما S5 توربوشارژ اتوماتیک

۷۹۴ میلیون تومان

۸۰۰ تا ۸۵۰ میلیون تومان

هایما S7 پلاس توربوشارژ اتوماتیک

۸۴۳ میلیون تومان

۹۵۰ میلیون تومان تا یک میلیارد

مقایسه هایما S5 و S7 پلاس

هایما S5 ماه‌های پایانی سال ۹۶ تولید شد. موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژ به‌عنوان قلب تپنده این محصول کار می‌کند که حداکثر گشتاور خروجی و حداکثر توان خروجی آن به‌ترتیب ۲۲۳ نیوتن‌متر و ۱۶۱ اسب‌بخار است. مصرف سوخت ترکیبی هایما S5 هشت لیتر در ۱۰۰ کیلومتر برآورد می‌شود و راننده هایما S5 می‌تواند با آن نهایتا ۱۷۰ کیلومتر برساعت رانندگی کند. هایما S7 پلاس، اما سال ۱۴۰۰ روانه بازار شد و اضافه‌شدن نام هایما به پشت خودرو، تغییر رنگ شیشه عقب، استفاده از آینه‌های جانبی جدید و همچنین اضافه‌شدن گل پخش‌کن‌های جلو، اضافه شدن پنل لمسی زیر مانیتور، بخشی از تفاوت‌های ظاهری آن به‌شمار می‌رود.

در بخش فنی، اما هایما S7 پلاس به موتور ۱.۸ لیتری مجهز شده است. حداکثر گشتاور خروجی ۲۳۰ نیوتن‌متر و حداکثر توان خروجی آن ۱۷۰ اسب‌بخار است و مصرف سوخت ترکیبی این محصول ۸.۶ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر تخمین زده می‌شود.

مقایسه فنی هایما S5 و هایما S7 پلاس

مشخصات فنی

هایما S5 توربوشارژ اتوماتیک

هایماS7 پلاس توربوشارژ اتوماتیک

حجم موتور

1.5 لیتر

1.8 لیتر

حداکثر گشتاور خروجی

۲۳۰ نیوتن‌متر

۲۳۰ نیوتن‌متر

حداکثر توان خروجی

۱۶۱ اسب‌بخار

۱۷۰ اسب‌خار

حداکثر سرعت

۱۷۰ کیلومتربرساعت

۱۷۰ کیلومتربرساعت

مصرف سوخت ترکیبی

هشت لیتر

۸.۶ لیتر

منبع: فرارو
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • متین
    0

    هایما ماشین خوبیه

  • محمد رضا
    0

    حیف پول ، سوزوکی ویتارا جاشو به آشغالها چینی داده باعث تاسف

  • حمزه
    0

    هیکل لودر ، موتور ۱۵۰۰ واقعا که ....

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها