فشار سنگین دلار و برجام به بازار خودرو/ جدیدترین قیمت خودرو

نوسان قیمت‌ها در بازار خودرو همچنان ادامه دارد.

فشار سنگین دلار و برجام به بازار خودرو/ جدیدترین قیمت خودرو

بازار خودرو که مدتی بود تنها رنگ نزولی به خود گرفته بود، اما چند روزی است یه دلیل افزایش قیمت دلار و فضای پرابهام درباره برجام، صعودی شده است و قیمت‌ها در حال پرش به پله‌های بالاتر هستند.

به نظر می‌رسد پیچیدگی شرایط بازار خودرو تا مشخص شدن وضعیت قطعی برجام و قیمت دلار، ادامه خواهد داشت.

گزارش‌ها نشان می‌دهد که در حال حاضر پژو ۲۰۶ تیپ ۲ مدل ۱۳۹۹ در بازار ۲۷۸ میلیون تومان، پژو پارس مدل ۱۴۰۰ در حدود ۳۵۹ میلیون تومان و پژو پارس مدل ۱۴۰۱ حدود ۳۶۹ میلیون تومان قیمت دارد. پژو ۲۰۷ اتومات هم با قیمت ۵۹۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

دنا معمولی مدل ۱۴۰۱ نیز ۴۰۲ میلیون تومان و دنا معمولی مدل ۱۴۰۰ حدود ۳۸۰ میلیون تومان قیمت خورده است.

در این میان، کوییک دنده‌ای مدل ۱۴۰۱ به قیمت ۲۰۰ میلیون تومان به فروش رفته است. از سوی دیگر، قیمت ساینا دنده‌ای مدل ۱۴۰۰ به ۱۹۷ میلیون تومان رسیده است و مدل ۱۳۹۹ این خودرو هم ۱۸۹ میلیون تومان قیمت دارد.

بنا به این گزارش، پراید ۱۱۱ با قیمت ۲۰۴ میلیون تومان به فروش می‌رسد. پراید ۱۳۱ نیز با قیمت ۱۷۹ میلیون تومان عرضه می‌شود.

همچنین تیبا هاچ‌بک‌ پلاس هم‌اکنون در محدوده ۲۱۰ میلیون تومان قیمت دارد. تارا اتوماتیک هم در قیمت ۵۷۸ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.
 

منبع: خبر آنلاین
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 7
  • ناشناس
    0


    بارها گفته شده: مشکل گرانی ها بعد افزایش تحریم های ظالمانه (چهل اندی ساله) تحت عنوان فشار حداکثر توسط استکبار غرب به سرمداری ترامپیستهای ظالم، شاهد فروپاشیدن نقابهای دروغین منافقهای کاسب تحریم و معاندان ضد ایران چه در داخل و چه در خارج بودیدم، دروغ خکودکفای یو خوداتکایی در بسیاری تولید صنعتی و کشاورزی و فناوری هیا های تک برملا شد، اوج وابستگی قطعات و مواد اولیه برملا شد، اما نهادهای حاکمیتی مسئول از دولت و مجلس و غیره، بجای قبول این حقایق اقدام به کتمان حقایق و آمار و توجیه سازی و بهان آوری کردند! کاملا مشهود بود بحران هسته ایف بهانه ای برای ظلم مضاعف سازی تحریم برای عقب نگه داشتن ملت ایران از توسعه و رفاه مادی عمومی بود، اما نفوذ عجیب مافیای ها داخلی (عملا همدست تحرمچیان اجنبی و معاندان خارج نشین) مشاهد شد که، چگونه طرحهای مبارزه با قاچاق سوخت و دارو، مبارزه به احتکار و کمفروشی و گرانفروشی و تقلب و رانتخواری و... را ناکام یا کم اثر کردند، نمونه بارزش تراژدی بازار خودرو است، معطلی در آزادی واردات خودرو و سپس آیین نامه کم اثر و پر ایراد که باز هم انحصار و رانت در اختیار مافیای خودرو گذاشته!
    عدم توجه به پیشنهاد چندین ساله (واردات در قبال صادرات و یا ارز منشاء خارجی) آزادی واردات کالاهای مصرفی مورد نیاز کشور به صورتی بازار رقابتی کند با گمرک و مالیات منصفانه مثلا 10%، اما مشاهده شد همچنان به بهانه حمایت زا تولید، احجاف در حق مردم در تمام کالاهای مصرفی از خودرو و لوازم خانگی و الترونکی تا مواد غذایی و کفش و پوشاک میشود!
    با واردات خودروی دست دوم کم کارکرده اقتصادی با عوارض نزدیک به صفر مخالف شد، در حالیکه عملا چاره جز این نیست، قبلا کشور واردات هواپیما و کشتی و لوکوموتیو و اتوبوس و کامیون دست دوم در شرایط تنگنا داشته و توانسته مشکل کم کند، اما گویا این مافای خودرو قدرتش بیش از یانها است، آخر سر بیم آن است کشور و نظام فرو بپاشد و بعدها تاریخ نویسان بگیوند یکی دلایل فروپاشی ایارن و نظام ج ا ، همین تسلط مافیایی ها جان و مال و سیاست و اقتصاد ملت بود!

  • ایرانی در به در
    0

    اندکی صبر سحر نزدیک است

  • ناشناس
    0

    چرا واردات خودرو به کشور آزاد نمیشود
    که قیمتها کاهشی شود مردم از کجابیارن با این افزایش قیمت خودرو بخرند.

  • غ م ب ر
    0

    خودروپراید وقیمت سرسام و کاذب ان ۹۰۰ کیلو اهن ۲۰۰۰۰۰۰۰۰ میلیون تومامن ۱۰۰۰۰۰۰۰۰ ملیون تومان با خودروی تصادفی ومصدومین به بیمارستان دولتی پرداخت میشه توکلت علی الله هر کیلو ۳۴۰۰۰۰ هزار تومان

  • ناشناس
    0

    بخدا من سه تا بچه مدرسه ای دارم نه دارم سرویس بگیرم نه دارم ماشین بگیرم ، نمیدونم چیکار کنم با سه تا بچه مدرسه ای که مدرسشون هم دور هست خدایا خودت کمک کن😭

  • هادی
    0

    دلالهای خودرو محتکران بازارخودرو بابازارسازیهای کاذب میخواهنداز ضررهای میلیاردی فرافکنی خریداران دست نگه دارند تا این آقایان هرچه خوردن پس بدن مردم بی‌خبر ومصرفکنندگان واقعی دست نگه دارند که الان وقت خرید نیست این بازارسازیها کارخودشونه پول ماشین خرجیرو به ماشین داخلی ندهید

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      یعنی برجام امضا میشه ، بنظرتون به توافق میرسن؟؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها