منتظر سقوط آزاد قیمت این خودروها در بازار باشید

یک کارشناس صنعت خودرو درباره آیین‌نامه واردات خودرو گفت: بازار خودروهای وارادتی قدیمی بی‌تاثیر از این مصوبه خواهند بود و خودروهای خارجی قدیمی در کلاس‌های دی به بالا همچنان با معاملات خودروهای کهنه روزگار خواهد گذراند.

منتظر سقوط آزاد قیمت این خودروها در بازار باشید

فربد زاوه درباره آیین‌نامه واردات خودرو گفت‌: به هر شکل ساختار این مصوبه فارغ از شناور بودن تعرفه که تاثیر آن بر قیمت بازار رفع شده و قیمت متناظر با عرضه و تقاضا در بازار تعیین می‌شود، بر بازار را می‌توان اینگونه شناسایی کرد.

وی افزود: بازار خودروهای وارادتی قدیمی بی‌تاثیر از این مصوبه خواهند بود و خودروهای خارجی قدیمی در کلاس‌های دی به بالا همچنان با معاملات خودروهای کهنه روزگار خواهد گذراند. این به این معنی است که خودروهایی مانند راو۴، سانتافه، انواع بنز و بی‌ام‌و عمده محصولات هیوندای کیا و تویوتا همچنان با محصولات قدیمی ادامه حیات می‌دهند و لذا تاثیری بر قیمت آنها محقق نمی‌شود.

این کارشناس صنعت خودرو تصریح کرد: بازار خودروهای چینی مونتاژی با این مصوبه تاثیر چندانی نخواهد یافت و خودروهای مونتاژی چینی که با بهای گزاف در بازار عرضه می‌شوند، همچنان با سودآوری خوبی بی‌تهدید خواهند ماند.

زاوه ادامه داد: خودروهای وارداتی کوچک قدیمی مانند انواع خودروهای هاچ‌بک و مونتاژی‌های کوچک و خودروهای جدید داخلی از این مصوبه متاثر می‌شوند و قیمت آنها کاهشی می‌شود.

وی یادآور شد: در این بین خصوصا مونتاژی‌های کره‌ای پسابرجامی و وارداتی‌های هاچ‌بک کره‌ای ژاپنی بیشترین تاثیر کاهش قیمت را تحربه می‌کنند.

این کارشناس صنعت خودرو گفت: خودروهای داخلی هم تاثیر کمی از این مصوبه خواهند داشت. در بازه قیمتی ۳۵۰ تا ۶۰۰ میلیون تومان، بیشترین تاثیر بر محصولات بازار خواهد بود و محصولات پایین‌تر، تاثیرپذیری کمتری خواهد داشت.

زاوه خاطرنشان کرد: در عین حال، محصولات مونتاژی چند سال ساخت مثل سیتروئن سی۳ و ۲۰۰۸ سراتو مونتاژی از این مصوبه تاثیر می‌گیرند.

منبع: خبر آنلاین
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 17
  • پنجعلی
    0

    الکی میگه

  • سید اصغر میر صیافی
    1

    این کارشناس بود یا دلال ، مطابق فرمایش ایشان هیچی پایین نمیاد ، حرفهاش حرفه ایی نیست

  • واقعیت بگویید
    1

    ایشان اگر اعتقاد به حرف خودش دارد اولین نفری که ماشینش میفروشه ، نگاه کنید اگر ماشینش فروخت و پولش سپرده کرد تا ماشین ها وارداتی بیاد قبول کنید واگر نه ، نه خودش خود خانواده اش ماشین هاشون نفروختند بدانید حرف مفت و داره زر میزنه

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      یا اگر اعتقاد به حرفش داشت اجازه میداد نامش فاش شود

    • خسرو
      0

      احتمالا این کارشناس میرسلیم هست

    • محمد
      0

      پسر میرسلیمه دورود بر میرسلیم و محسن رضای دو مغز متفکر که اگر تفکرات بی پایشون نبود مردم از دست سایپا وایران خودرو خلاص میشدن

  • کیان
    2

    علت اصلی افزایش غیر منطقی خودرو تحریم و ممنوعیت واردات بود و بمحض رفع تحریم واردات خودرو از اروپا ویا کره جنوبی و ژاپن خودروهای خارجی حتما دچار کاهش زیادی خواهند بود و پس از مدت کوتاهی چون نتایج واردات رضایت مردم ، کاهش آلودگیهای زیست محیطی و کاهش میزان هدر رفت بنزین و به تبع آن صرفه جویی ارزی را خواهد داشت دولت و مجلس مصمم خواهند شد میزان واردات را تا تعادل بازار افزایش دهند نظیر کاری که در مورد برنج انجام میگیرد

  • ناشناس
    1

    مثل عرب ها(جاهای دیگه پیش کش) برای مردم ایران رفاه بیارید
    خواسته ی زیادی نیست

  • ناشناس
    0

    جای تاسف برای متولیان حاکمیتی است که هیچ منافع حاصل وادرات خودرو اقشار فقیر در نظر نگرفتند! انگاری تا ابد یک کالای گران و دست نیافتنی برای اقشار فرودست خواهد بود در این کشور! در حالی امروزه در همان کشورهای سرمایه داری غربی، خریدن خودرو برای فرودستان و کاگران دیگر آرزو نیست! بسی جای شرم بر متولیان و مسئولان! این همم ازعاقبت مردم سالاری دینی! اکثریت فرودست رای شان اندکی نفع حق بدیهی مثل کشورها برایشان ندارد! انگاری رفتن و نرفتن پای صندوق رایف فرقی به حالشان نمیکند، عاقبت دولتها (غفلات شاید) به نفع سرمایه داران و ثروتمندان کار میکنند!

  • فوق تخصص خودرو
    2

    چندتا ماشین خارجی پوسیده قدیمی پارک شده در یک گاراژی واقع در میدان شوش ، با ورود خودروهای خارجی هیچ خودروی اعم خارجی داخلی ، همه همه کاهش قیمت حتی یک ریال نخواهند داشت فقط این چندتا ماشینی که عرض کردم کاهش بسیار زیاد خواهند داشت

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      خوب حال کارشناس صاحب مقاله را گرفتی

  • ناشناس
    0

    وقتی قبضه چه اسراری داری به اسهال

  • ناشناس
    0

    تمام هم و غم گروه دولت این است که نگذارند چیزی پایین بیاید

  • ناشناس
    0

    این کارشناس اگه دو واحد اقتصاد خرد میخوند میفهمید که اثر جانشینی کالا چیه؟اگه قیمت خودرو ژاپنی وکره ای ریزش کنه مردم سراغ خودرو چینی که ایشون بهش علاقه مند هستن نمیرن اونوقت شدید تر ریزش میکنه.احتمالا منافعش تو خودرو چینی تعریف شده

    نظرات شما -
    • 0

      حق با شماست ، مردم شکل گویش افرادی که برای منفعت خودشان حرفی را با عناوین کارشناس ، رییس اتحادیه و...... میزنن خوب شناخت دارند

  • سید اکبر
    0

    فک کنم کاه شناس بود نه کارشناس پدرآمرزیده

  • امیر
    0

    با سلام هر وقت یک کارگر ساده حقوق سه ماه ش را تونست ی ماشین سواری معمولی بخره مسولین بیان بگویند ما کار کردیم تماممممم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها