لوازم تحریر چقدر گران شد؟/ قیمت کوله پشتی ۲ میلیون تومان

یک خانواده برای راهی کردن فرزند خود به مدرسه باید بین 800 هزار تا یک میلیون و 800 هزار تومان برای خرید لوازم تحریر هزینه کنند.

لوازم تحریر چقدر گران شد؟/ قیمت کوله پشتی ۲ میلیون تومان

با شروع فصل بازگشایی مدارس، بسیاری از والدین به تکاپوی خرید لوازم تحریر برای کودکان مدرسه‌ای خود افتاده‌اند. اما قیمت‌های عجیب و غریب قیمت  لوازم تحریر ، بسیاری از والدین را شوکه کرد.

لباس فرم، جزو اولین فهرست خرید والدین قرار دارد. قیمت لباس در سال ۹۸ بین ۸۰ هزار تا ۱۴۰ هزار تومان بود اما اکنون قیمت آن به حدود ۳۵۰ هزار تا  ۵۰۰ هزار تومان رسیده است. در برخی از مدارس خصوصی که از فرم خاص‌تری استفاده می‌کنند، قیمت لباس فرم حتی به حدود یک میلیون تومان نیز می‌رسد.

در حال حاضر کوله‌پشتی یکی از گران‌ترین اقلام در بین لوازم تحریر است. بررسی قیمت کوله‌پشتی در بازار و سایت‌های فروش آنلاین نشان می‌دهد که برای خرید یک کوله‌پشتی معمولی با کیفیت مناسب باید حدود ۵۰۰ هزار تومان هزینه کرد. گفتنی است که قیمت برخی از کوله‌پشتی‌های برند خارجی حتی به بیش از دو میلیون تومان هم می‌رسد.

سبد خرید  لوازم تحریر  برای پایه اول تا نهم شامل کول‌پشتی، مداد، خودکار، مدادرنگی، دفتر، پاک‌کن، خط کش، دفترچه یادداشت، غلط‌گیر، جامدادی،  ماژیک و … می‌شود.

بررسی‌ها از سطح بازار نشان می‌دهد که والدین به‌جز هزینه ثبت‌نام مدرسه، کتاب و لباس فرم باید بین ۸۰۰ هزار تا یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان برای فرستادن فرزندان خود به مدرسه، دست‌به‌جیب شوند.

دلیل افزایش قیمت لوازم تحریر چیست؟

افزایش قیمت کاغذ منجر به افزایش دو برابری قیمت  لوازم تحریر  شد.  هر چند بخش زیادی از لوازم تحریر داخلی است، اما  قیمت‌ها بر اساس تغییرات نرخ ارز و ورود برخی کالاها به بازار تغییر کرد.

حتی این افزایش قیمت در برخی از اقلام  لوازم تحریر  به بیش از دو برابر رسید. برای مثال قیمت برگه A4 (۵۰۰ عددی) در ابتدای سال جاری حدود ۵۰ هزار تومان بود که امروز قیمت آن به ۱۲۸ هزار تومان رسید.

بنابر اعلام رئیس اتحادیه فروشندگان نوشت‌افزار، واردات برخی کالاها از جمله مداد، خودکار، پاک‌کن و تراش ممنوع است. موسی فرزانیان دراین‌باره به ایسنا گفت: تولید داخلی برخی از این کالاها از جمله ماژیک کافی نیست. بنابراین به دلیل عرضه کم و تقاضا زیاد، افزایش قیمت بیشتری داشتند.

در پایان گفتنی است که آمارها نشان می‌دهد که ۹۳۵ هزار دانش‌آموز (۱۶ تا ۱۸ سال) جامانده از تحصیل در کشور وجود دارد.

منبع: تجارت نیوز
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 5
  • ناشناس
    1

    جناب رییسی!!! لطفا این خبر و با دقت بخونید ،
    بعد ، از امار کاهشی نورم حرف بزنید....

  • ناشناس
    0

    بجاش در حوزه تلمذ ڪنند
    هم جیب خرجی میگیرند
    هم ڪمپلت همه چی رایگان
    تازه قرارهست درطرح بانڪداری اسلامی 20هزار طلبه در بانک ها استخدام بشند
    خدارو چی دیدی شاید رئیس جمهور هم شدند
    در واقع ماانقلاب ڪردیم ڪه ..

  • ناشناس
    0

    پول مونتاژ پهبادها باید تامین شود دیگه

  • ناشناس
    1

    اگر آقای صالح ابادی رئیس کل بانک مرکزی که با اعتماد به نفس خود دیروز گفتند تورم کاهش پیدا کرده ملاحظه کنند و ببینند که واقعیت ان چیزی است که در این یک سال با روشهای غلط اقتصادی و بعبارتی هیئتی کشور را به سمت تورم و گرانی حرکت دادید حالا ببینید که لوازم تحریر و کیف و کفش اگر به تورم ادعایی خودتان اضافه کنید باید تورم واقعی کشور هم اکنون بالای 70 درصد و بلکه بیشتر است اگر با علم اقتصاد آشنا بودید و از کارشناسان و دانشگاهیان استفاده می کردید هیچ کدامشان نمی پذیرفتند که بدون دلیل و صرف گفتن وشنیندن رانت ارز ترجیحی به یکباره ارز 4200 تومانی را حذف نمی کردید تا کشور و مردم را بسمت فقیر بکشانید اگر آقای رییسی به حرف و مصاحبه آقای آقای میر کاظمی که از اقتصاد چیزی نمی دانند گوش نمی داد باز ما به این نقطه از تورم بالای 50 درصد نمی رسیدیم بزرگترین مشکل ما استفاده نکردن از کارشناسان است اگر شما از همان آقای جهانگیری طراح ارز ترجیحی استفاده می کردید راه های جلوگیری کردن از رانت را هم به شما می گفت تا کشور بسمت یک بی ثباتی اقتصادی فاحش نرود

  • ناشناس
    0

    نوشت افزار چرا لوازم تحریر خبر فوری لجبازی نکن

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها