خبر مهم معاون وزیر اقتصاد درباره زمان اجرای طرح کالابرگ

زمان خداحافظی با یارانه ۴۰۰ هزار تومانی فرا رسید؟

به نظر می‌رسد یارانه شهریورماه، آخرین یارانه‌ای باشد که به حساب مردم واریز خواهد شد و پس از آن، اقتصاد ایران با یارانه‌های نقدی خداحافظی خواهند کرد.

زمان خداحافظی با یارانه ۴۰۰ هزار تومانی فرا رسید؟

در حالی معاون وزیر اقتصاد از احتمال اجرای آزمایشی طرح کالابرگ خبر داده که به نظر می‌رسد یارانه شهریورماه، آخرین یارانه‌ای باشد که به حساب مردم واریز خواهد شد و پس از آن، اقتصاد ایران با یارانه‌های نقدی خداحافظی خواهند کرد.

این در شرایطی است که مردم در واکنش‌های متعدد درباره انتخاب میان کالابرگ و یارانه، یارانه را انتخاب کرده و عنوان می‌کنند که یا پول یارانه‌ها مشکلاتی چون پرداخت قسط، هزینه بیماری و... را می‌توانند انجام دهند.

با این حال، معاون وزیر اقتصاد در مورد زمان اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی گفت: در حوزه کالابرگ نیز با توجه به اینکه این موضوع قانون است دولت می‌خواهد زیرساخت ها را فراهم کند. این موضوع با مسئولیت مستقیم وزارت رفاه دنبال می‌شود. زیر ساخت های فنی آماده شده و امکان اجرای آزمایشی آن برای برخی اقشار فراهم شده است.

سید هادی سبحانیان، در صورتی که طرح اجرایی در دولت به تصویب برسد، از تاریخ یک مهر ماه این امکان وجود دارد که به صورت آزمایشی اجرایی شود.

گفتی است یارانه نقدی مردادماه، چهارمین یارانه نقدی پس از جراحی اقتصادی دولت و حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی بوده است.

پرداخت یارانه نقدی از اردیبهشت امسال و به دنبال حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی از واردات کالای اساسی با رویه جدید و مبلغ ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان به تناسب دهک‌بندی صورت گرفته برای ۹ دهک پرداخت می‌شود؛ به‌طوری که برای سه دهک اول به ازای هر نفر ۴۰۰ هزار و مابقی دهک‌ها ۳۰۰ هزار تومان است.

البته برای دهک دهم درآمدی یارانه‌ای وجود ندارد، اما دسترسی آنها مانند دیگر شهروندان به یارانه نان، انرژی و دارو برابر خواهد بود.

منبع: خبر آنلاین
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 29
  • دانیال
    1

    به به بخور بخوره جدید مسئولین خدایی این ابتکار جای بخور بخور تو مسیر پیشرفت ایران میزاشتن الان جهان اول بودیم جای جهان سوم

    نظرات شما -
    • برسد به دست مسوولان مجلسی و دولتی
      1

      ما مردم با اگاهی کامل اعلام میکنیم:که از تک تک نمایندگان مردمی در (مجلس)بابت تصویب قانون کالا برگ و (قطع یارانه نقدی) راضی نیستیم و وعده ما مردم پل صراط میباشد.
      مسوولان حق ما مردم خصوصا افراد ضعیف جامعه را اشکارا پایمال کرده اند !!!
      در مورد مسوولان دولتی هم اگر بخواهند اصرار بورزند صدق خواهد کرد.

    • 1

      اون مسوولی که در جلوی مردم و پشت تریبونها حرف از انقلابی گری و متدین بودن و غیره را به رخ مردم میکشد میبایستی خود ان شخص معنی و مفهوم این گفته ها را بشناسدو خود عمل کند نه اینکه از خود غافل و به مردم گوشزد کند!!!!!مسوولی که حق مردم را نشناسد و خود را به تقافل بزند و .....!!!
      مسوولان تامل و اصلاح!!!!

  • ناشناس
    1

    معاون وزیر می فرمایند، زیرساختها آماده بشه بعد بصورت آزمایشی اجرا بشه. با توجه به تجربیاتی که از قبل وجود داره مثل طرح آزمایشی بنزین در قشم که بعد از چند ماه خودشون اعلام کردن موفقیت آمیز نبوده این طرح هم میره بغل دست اون طرح.فقط این وسط یارانه 400 هزارتومنی قطع میشه و کالا برگ هم به کسی نمیدن.

  • پدر
    2

    باز هم مردم رو فريب دادند . و مردم همچنان اميدوار و متوهم .

  • ناشناس
    8

    تشکر تشکر

  • ناشناس
    1

    یارانه نقدی بهتر است . چون بعدا برای خرید اقلام دولتی مجبور هستیم در صف های طولانی روغن یا لبنیات با مارک های عجیب و غریب و بی کیفیت را بخریم . که در دراز مدت جز قشر ضعیف کسی از این اقلام استقبال نخواهد کرد و کالابرگ هم به مرور زمان حذف می شود و دولتی ها یک نفس راحت می کشند .

  • ناشناس
    3

    دولت سیزدهم نبایستی پول تو جیبی (یارانه) مردم را قطع کند! دولت سیزدهم باید هم یارانه به مردم بدهد و هم کالا برگ الکترونیک بابت ۴ قلم کالای اساسی که قیمت آنها را چندین برابر گران نمود و منجر به این شد که قیمت تمامی مواد خوراکی و غذایی تحت تأثیر این گرانی های افسار گسیخته قرار بگیرد اختصاص دهد!

  • سامان
    1

    همین دوستان در مناظره انتخاباتی از ظرفیت بالای کشور در حوزه اقتصاد چی ها نگفتند ؟ حالا چی شد ؟ مگه همین ها برای جمع کردن رای شعار نمیدادند عدالت برای همه پس چی شد ؟ فقط گرانی فقط مشکلات مردم زیاد شده ؟ شماها قادر به مهار تورم و یک اقتصاد پایدار نیستید ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  • ناشناس
    1

    تا ببینی چقدر پول مفت خوردن یرای بنزین که موافق آمیز نبود الان نوبت اینه این کشور پراز رانت‌خواری و عارتگرس هست دیگه درست شدنی نیست

  • ناشناس
    1

    خبر فوری :سایت خبری شما بالغ بر ۴۰۰نفر شاغل به صورت مستقیم و غیر مستقیم دارد و شک نداریم نصف این جمعت وضعیتشون با افراد ضعیف جامعه گره خورده پس حداقل حرمت اعظای خود را نگه دار و به حمایت از افراد ضعیف جامعه بپرداز البته با استنادات واقعی در جامعه!!!!

  • کیوان
    1

    ما که سوختیم تو این مملکت و نابود شدیم

  • ناشناس
    1

    برگشت به عصر حجر

  • کوروش
    1

    اگر قرار بود دولت کاره ای باشد رییسی رییس جمهورنمی شد

  • ناشناس
    1

    یک کلک دیکه برای مردم زجر کشیده فقر رودوش همش بازی است با زندگ مردم

  • برسد بدست مسوولان
    0

    خوردن حق مردم ،مصداق ظلم و ستم و حق الناس میباشد!!
    رد شدن از پل صرات =ادای حق الناس است!!!!

  • ناشناس
    1

    مسوولی که با اگاهی کامل قانونی وضع و تصویب که منجر به ضایع شدن حقوق عامه و اقشار ضعیف جامعه گردد و در پی اصلاح نباشد در پیشگاه عدل الهی و مردم مسوول و میبایستی پاسخگو باشد!!!پس مسوولان حکومتی حق الناس را پایمال نکنید که خدای متعال از حق خود خواهد گذشت ولی ولی تاکید میشود از حق الناس نمیگذرد!!!
    پس تا دیر نشده حق مردم را ادا کرده و قانون خود را اصلاح نمایید!!!

  • به مسوولان
    0

    شاید در این دنیا صباحی بر مسند قدرت نشته باشی ولی اون دنیا خبری از مقام و قدرت نیست و اعمال هر کس ملاک او میباشد.
    پش چنین شتابان به کجا!!!!!!

  • ناشناس
    0

    امیدوارم که این یا رانه بماند چون با کالابرگ دردسر مردم زیاد میشود

  • حیدر
    0

    متاسفم برای مسئولای مملکت.شک ندارم آه این مردم مظلوم دامن شمارومیگیره.این مردم شریفترین مردم دنیان حق وانصاف نیست هرروز عرصه روبراشون تنگ ترکنید.خداهدایتتون کنه

  • ناشناس
    0

    این حکومت اسلامی نبود و نیست حیف از شهدای مظلوم انقلاب و جنگ حیف. مسئولین اکثرا دزد بودند ارگانها مدیران نالایق فساد داشتن هم یارانه تو سرتون بخوره هم کالا برگ. چطوری فساد به این بزرگی در فولاد مبارکه متوجه نشدید سربازان گمنام کجا هستند.

  • ناشناس
    0

    با سلام
    دادن یارانه به صورت نقدی برای اقشار ضعیف جامعه خیلی خوب هست با آن مبلغ مقداری ازمشکلات مانند اجاره خانه و غیره حل میگردد.ولی کالابرگ به ضرر اقشار کم درآمد هست.لطفا یارانه را نقدی بدهید.

  • رضا
    2

    شما که بابخوربخورسیرنمیشین این یارانه هم مال شما

  • حسین
    0

    س توروخدایارانه نقدی پرداخت کنیدبخداماقسط وام داریم ماروح یارانه نقدی حساب بازکردیم

  • ناشناس
    0

    اگه نمایندگان شعور داشته باشند کالا برگ تصویب نمیکنند مگه بخاطر بالا رفتن حقوق خودشون یارانه رد کنند

  • کریمی
    0

    این افرادی که برای فقیر کردن مردم دست پا می زنند باید از محل کار خود برای همیشه اخراج شوند و شغل لبو فروشی رو بیاورند اینها دشمن ملت ایران هستند کی به اینها پست می دهد باید خودشان فقیر باشند بعد شغل داشته باشند شما چکاره هستید که تصمیم می گیرید ایران قبالش به نلم پدرتان ثبت شده مگر این مملکت صاحب ندارد شما تصمیم گیری می کنید حق ندارید چیزی که قانون کردن شما باطل کنید دوزار حقوق افزایش می دهند از انطرف همان مقدار یارانه قطع می کنند حال بهم زنید چکار کمیم از دست شماها

  • ناشناس
    0

    اگه نقدی نباشه من معلول سه کانه همه معلولیتهام اجاره خونه و دارو درمان و‌حرج مخارج بچه ها از کجا بیارم‌ قرار نیست که شما هرچیزی کفتبد بخریم‌ بقیه چيزها ی نقدی هم حساب کنید الکی نکبد حق با مردم است کجا حق دادید به مردم ؟؟

  • ناشناس
    0

    این مسخره بازی و کنار بذارید هر روز یه منت سر مردم می ذاری مگه شما کی هستی که اینقدر برا مردم مشکل درست می کنی حلال مشکل نیستی بلکه قوز بالاقوز پر از ایراد مشکل فقط ما یارانه نقدی می خوام باید نظر سنجی کنید کشکی که نیست مردم هزارتا مشکل دارن باید هوای مردمو داشت

  • امیر
    0

    انگار دیگه خدایی نیست که هر کاری میخواین انجام میدین پاتون رو خرخره مردم گذاشتید و فشار میدید فقط امیدوارم حق ملت رو میخورید و قصد خوردن یارانه کوفتی رو هم دارید سرطان و حناق بشه بجون بچه هاتون

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها