حال و هوای تابلوهای خرید و فروش ارز پس از اخبار برجام/ ریزش عجیب دلار در بازار تهران

مشاهدات ما از خیابان و میدان فردوسی نشان دهنده کاهش قیمت ها در این بازار است. تابلوهای خرید و فروش ارز صرافی های رسمی نیز نشان دهنده کاهش قیمت ها است به گونه ای که دامنه خرید هر دلار آمریکا، ۲۸۵۰۰ تا ۲۸۶۰۰ تومان و دامنه نرخ فروش ان ۲۸۸۰۰ تا ۲۹۸۰۰ تومان است.

حال و هوای تابلوهای خرید و فروش ارز پس از اخبار برجام/ ریزش عجیب دلار در بازار تهران

پس از انتشار اخباری مبنی بر ایجاد فضای سازنده حول مساله احیای برجام، کانالهای مرتبط با نرخ ارز خبر از کاهش قیمت ها دادند به نحوی که پس از چندماه، نرخ دلار بازار غیررسمی به کمتر از ۳۰ هزار تومان رسید.

مشاهدات خبرنگار ما از خیابان و میدان فردوسی نشان دهنده کاهش قیمت ها در این بازار است. تابلوهای خرید و فروش ارز صرافی های رسمی نیز نشان دهنده کاهش قیمت ها است به گونه ای که دامنه خرید هر دلار آمریکا، ۲۸۵۰۰ تا ۲۸۶۰۰ تومان و دامنه نرخ فروش ان ۲۸۸۰۰ تا ۲۹۸۰۰ تومان است.

دلالان حاشیه خیابان فردوسی نیز هر دلار آمریکا را ۲۹۴۰۰ تا ۲۹۶۰۰ تومان خریداری می کنند.

مشاهدات نشان می دهد که خرید و فروش ها روال عادی دارد و ازدحامی در این خیابان برای معاملات از سوی مردم عادی دیده نمی شود. بیشتر دلال ها خریدار دلار و فروشنده لیر ترکیه هستند و هر لیر را به قیمت ۱۸۰۰ تومان پیشنهاد می دهند که البته خریداری هم ندارد.

یکی از دلال ها در گفت و گو با خبرنگار ما گفت عمده معاملات بین دلال ها صورت می گیرد اما قیمت ها در جاهای دیگر تعیین می شود و همین دلیل کاهش قیمت های دلار است. او همچنین می گوید: بیشتر لفط خرید های دلال ها برای حفظ روحیه است وگرنه کسی پای معامله نمی آید.

منبع: جماران
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 4
  • وطنم ایران
    1

    انشاالله تحریمهابرداشته شودو هر روز شاهدکاهش قیمت در تمام اقلام بخصوص خانه...ماشین...لوازم خانگی برای جهیزیه جوانانمان...خوراک...وپوشاک باشیم وشاهد شادی ملت و مردم عزیزمان،،،
    انشاالله به یاری خدا ...

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      به همین خیال باش

  • ناشناس
    0

    اونایی که وصلند و می دانند قراره چه خبر بشه از این اوضاع نهایت استفاده را می برند همانظور که تو چند دهه گذشته بردند.

  • اخوند
    0

    قیمت دلار دست دلال هست اصلا قیمتهای دلار ماشین وخانه همه چیز قیمتش واقعی نیست خیلی خیلی پایین هست هرموقع احساس خطر میکنند همه را میارن بفروشن چون میدونند اگه توافق بشه زیان سنگینی میخورن دولت دستش خالی الان این دلالها مانور میدن وقتی حساب ارزی دولت تقویت بشه وسویفت جهانی باز بشه روی ایران دولت دستش باز میشه انقد دلار میریزه به بازار تا حالتش عادی بشه این قیمتها همه دور هرزه وجیب ملت خالی کردن همین روغن خواراکی تا چند روز پیش قبل این داستان مذاکره اصلا مغازه ها میگفتن کمیاب هست الان همین دوسه روزی اسم نزریک شدن توافق شنیده شد مغازه ها پرشد این کیه که میترسه مذاکره صورت بگیره وانبارشو سریع خالی میکنه تا ضرر نکنه همه چی توایران این شکلی خدا کنه این ضررهایی که مردم ایران کردن یک بار هم این باند ومافیا بکنند ومردم انقدرپول زورندن.این مملکت فقط منافع احتکار گران مافیا وانبار دارهاهست یک بار هم بزارید مردم معمولی بیان بالا چی میشه همش مردم باید ضررکنند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها