داستان سهام عدالت؛ از واگذاری تا سرنوشت جاماندگان

قرار بود گامی برای کاهش فقر و توزیع عادلانه ثروت در جامعه باشد، احمدی‌نژاد آن را تحولی بزرگ می‌دانست و اعلام کرد با این طرح ثروت دولت به شکل عادلانه‌ای میان مردم توزیع می‌شود.

داستان سهام عدالت؛ از واگذاری تا سرنوشت جاماندگان

 هفده سال از روزی که برای اولین بار نام سهام عدالت در ایران مطرح شد می‌گذرد و این طرح هنوز برای بسیاری از مردم مبهم است.

در این ویدئو نگاهی به ماجرای واگذاری سهام عدالت داشته‌ و تلاش کرده‌ایم به سوالات معمول درباره سهام عدالت پاسخ دهیم.

 

حجم ویدیو: 9.56M | مدت زمان ویدیو: 00:05:52 | دانلود ویدیو
منبع: خبر فوری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • سهامدار مظلوم
    0

    سهام عدالت چیست؟
    به مجموعه سهامی اطلاق می شود که دارای ویژگی زیر باشند:
    1-برخی مردم دارند برخی ندارند
    2-سهام است اما غیرقابل خرید و فروش
    3-سود آن قابل دستکاری است بدون اذن سهامدار
    4-بدون رای سهامدار، مدیران آن انتخاب می شوند.

    ووو درمجموع سهام عدالت سهامی است که هیچگونه قانونی و حاکمیت شرکتی در آن رعایت نمی شود ولی تا دلتون بخاد قیم و دلسوز داره که میگویند ارزنده است ولی قابل خرید و فروش هم نیست. بله ارزنده بود اما با این دستکاری ها و عدم مشارکت مردم شده خانه زنبور عسل برای عده ای. چرا معاملات سهام عدالت ازاد نمی شه؟؟مگه دستور رهبری نبود؟ چرا مدیران شرکت های سهام عدالت انتصابی هستند و مردم رای نمیدن؟ چرا سودشون رو بدون اجازه مردم و سهامداران میخان خرج کنن؟ بازماندههای سهام عدالت چی میشن؟ ووو

  • محسن
    0

    هميشه طرحهاي دولت با كلي آب و تاب پيشنهاد ميشه و موقع اجرا يك دهم اجرا ميشه و همه چي به ضرر مردم بيچاره ميشه... اون از طرح خصوصي سازي كه قرار بود به نفع كارگر بشه و اون از طرح مسكن كه باعث شد همه چي بريزه بهم و اين هم از طرح سهام عدالت كه بهتره اسمش رو بزارن بي عدالت.
    هر جا هم كه واسه كنترل دست ميزاره خراب ميشه... از گوشت و مرغ بگير تا سيمان و آهن و ... و فقط بازار رو ميريزه بهم. و هيچ خروجي ديگه اي نداره...

  • ناشناس
    0

    احمدی نژاد مردم فریب هیچ قصد توزیع ثروت که نداشت ,طبقاتی شدن جامعه را هم به مرحله باز گشت ناپذیری رساند.در زمان او که سرمایه های ملی را به نام اصل خصوصی سازی,بیش از حد خودی سازی و اقتصاد کشوررا نابود می کردند,برای خاک پاشی به چشم مردم تکه استخوانی پیش انان انداخت و نامش را هم برکت امام زمانی گذاشت.این معجزه فساد باهمدستی بالا نشینان هنوز امید یک دم جنبانی ظهوری دیگر دارد که احتمالا فاجعه ای بی درمان برای کشور خواهد بود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها