وام سهام عدالت می خواهید ؟ از این ۳ بانک بگیرید / کف و سقف وام چقدر است؟

از سال گذشته قرار شد سهام عدالت به‌عنوان وثیقه بانکی پذیرفته شود و دارندگان آن بتوانند از بانک وام بگیرند. تاکنون تنها سه بانک برای پرداخت وام با توثیق سهام عدالت اعلام آمادگی کرده‌اند.

وام سهام عدالت می خواهید ؟ از این ۳ بانک بگیرید / کف و سقف وام چقدر است؟
در زمان اوج بورس و زمانی که قیمت سهام عدالت روز به روز بیشتر می‌شد، حسن روحانی به مردم توصیه کرد سهام عدالت خود را نفروشند چراکه به زودی هم قیمت خانه و زمین می‌شود. اما حالا با این سهام تنها می‌توان وام ۱۰ میلیونی گرفت!

از سال گذشته قرار شد سهام عدالت به‌عنوان وثیقه بانکی پذیرفته شود و دارندگان آن بتوانند از بانک وام بگیرند.

تاکنون تنها سه بانک برای پرداخت وام با توثیق سهام عدالت اعلام آمادگی کرده‌اند و این وام را پرداخت می‌کنند.

به عبارتی متقاضیان می‌توانند وام سهام عدالت را از بانک تجارت، ملی و پست بانک دریافت کنند.

وام

نحوه دریافت وام سهام عدالت

مبلغ وام سهام عدالت ۵۰ درصد ارزش روز این سهام است. اکنون سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومانی حدود ۱۴ میلیون تومان ارزش دارد و سهام عدالت یک میلیونی دو برابر این رقم.

پس مبلغ وام سهام عدالت ۷ و ۱۴میلیون تومان است. اما بانک ملی و تجارت‌ اعلام کرده‌اند مبلغ وام سهام عدالت از دو میلیون تومان شروع می‌شود و سقف آن ۱۰ میلیون تومان است.

دارندگان سهام عدالت تنها در صورتی می‌توانند این وام بانکی را دریافت کنند که:

- هیچ میزان از سهام خود را نفروخته‌ باشند.

- سرپرست خانوار باید یارانه‌بگیر باشد.

- متقاضیان این وام باید در سامانه سجام ثبت‌نام کرده و مراحل احراز هویت طی کرده باشند.

- با توقیف سهام و فروش حتی یک سهم از پرتفوی سهام عدالت توسط اشخاصی که مدیریت مستقیم را انتخاب کرده‌اند، هیچ وامی پرداخت نمی‌شود.

اما نکته قابل توجه درباره وام سهام عدالت این است که این وام در قالب نقدی پرداخت نمی‌شود و در قالب کارت اعتباری است. اما دریافت‌کننده وام تنها باید از فروشگاه‌های طرف قرارداد این سه بانک خرید کنند و امکان استفاده از این وام برای خریدهای دیگر ممکن نیست.

افرادی که این وام را گرفته‌اند کارت اعتباری دریافت می‌کنند که با آن می‌توانند فقط از فروشگاه‌های افق کوروش، رفاه، وین مارکت و پذیرندگان دستگاه پوز سداد که QR code دارند خرید کنند.

منبع: خبر آنلاین
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 8
  • ناشناس
    1

    وام ھایی کہ سوددارند ازنظرامام خمینی سلام اللہ علیہ وآیت اللہ بھجت حرام است ربادرقرآن درحکم جنگ باخداست

  • 0

    وام ھایی کہ سوددارند ازنظرامام خمینی سلام اللہ علیہ وآیت اللہ بھجت حرام است

  • ناشناس
    1

    یعنی با این کارت، بریم از فروشگاه های مد نظر تون ماکارونی و روغن مایع بخریم ؟؟؟؟
    مرسی خسته نباشید خیلی دارید لطف می‌کنید ورشکست نکنید...

  • ناشناس
    0

    وام ھایی کہ سوددارند ازنظرامام خمینی سلام اللہ علیہ وآیت اللہ بھجت حرام است

  • ناشناس
    0

    این وامها اینقدر کم هستند که بدرد نمیخورند

  • محمدرضامقصودلو
    1

    بانکهای مورد نظر بموقع ورشکست نکنید

  • ناشناس
    0

    اینقدر خر تو خره که هر بانکی ساز خودشو میزنه

  • ناشناس
    0

    رسانه های داخلی احترام به آزادی بیان بگذارند، تا ملت نروند تو سایتهای معاند نظام و ضد شیعه و ضد اسلام نظر بگذارند!، و درد دل و خواسته هایشان را مستقیم به سمع و نظر مسئولان انقلابی وطن دوست ایرانی حلالخور بگذارند:
    ۱- در این چند سال از تحریم فشار حداکثری تنها کار مهم و مثبت، جلوگیری گرانی نان بوده، البته اندک گران کردند، ولی این گرانی نان گزش خیلی درد نداشت که بزند کمرشکن کند ملت عمده فقیر بر خلاف سایر گران کردنها!
    2- بنزین کمی گران کردند، شورش را معاندان بین مردم را انداختند کردند، چون خایئنان داخلی و نفوذی معاندان در داخل و نهادها، میدانستند رگ ساده لوحانه شاید اکثر ملت فقیر چیست! یعنی ساده لوح که هزار قلم کالا گران کنند و فساد آموزشی مدرکفروشی چهل سال کشور به گنداب کشیده دردش نمیگیرد که نفوذ افراد نالایق مستعد فساد و خیانت در نهادها یعنی دهها سال عقب امندگی و خسارات نسل سوزانه!، اما از افزایش هزار تومانی بنزین دردش میگرد! اسم اینها جز ساده لوح ساده لوح میتوان گذاشت!
    3- دولت عامل سیاستهای بقیه نظامست (از مافیا خودرو تا دولت سایه و برادران قاچاقچی و... همگی اوامرشان به نهادهای به ظاهر انتخابی دیکته مکینند از مجلس و دولت میکنند و این نوچه ها هم عمل و لاف و لیس میرسند..) برای همین غیر نان و بنزین گزان میشود! نان گزان نمتونند بکند چون قخطی میشود و نسل برده داخلی منقرص و بنزین گرلن نمیکنند چون سوخت شورش براندازهای ضد ج.است!!! نکته، اتاقها و اتحادیه صنوف و شواهای شهر روستا (که ظاهرا انتخبای اند) کلا با مجلس و دولت فرق دارند، آن نهادهای بهظاهر انتخابی، مافیکهای انتخابی هستند، که مثلا در مورد زمین خواری یا گرانفروشی و غارت جیب فقرا تصمیم میگرند!
    4- بعد چهار سال اخیر، کامنت گذاری و کامنت خوانی، فهمیدم یک هماهنگی نسبی قوی بین مافیا داخلی اختاپوسی هشتپا است که لافل سه چار پایش تو نهاذها و سه چار پای دیگرش تو بازارست که به شذت هماهنگ با معاندان نظام ج.ا عمل میکنند، میگردند به بینند مردم از نگزانن همان گرلن کنند، حتی اگر محصولی ۹۰ یا ۱۰۰. تولید داخل با برق مفت و معاف مالیات با اندک بهانه گران میکنند نمونه خودرو و لوازم خانگی، این فسادها نتیجه عدم هدالت و رقابت و ممنوعیت واردات (مثل خودرو و برخی چیزهای ضروری) یا محدودیت یا توفق تولید به بهانه ایمنی و محیط زیستی بدون نظر داشتن شاریط تحریم توطئه دشمنان اجنبی و همدستان داخلی، نمونه بارزش توفق تولید وانت پیکان و پراید تا تیبا و سمند و..!، و قیمت گذاری (ایجاد عطش مصنوعی از اختلاف قیمت کارخانه تا بازار) سهم حرام لقمگی رانت زایی خورده سرمایه دارهاست تا مثلا جوجه زادگان ابرسرمایه دار هم عیش ان کوک باشد در استثنمار ملت عمده فقیر ایران! چرا؟! چون برنامه فشار حداکثری همین بوده، عمده ملت فقیر از اسلام و انقلاب و نظام زده کنند تا جاییکه منکر خدا و اخرت و دین و اخلاق حتی بدهیات مثل حلال خوری شوند! چون میدانند ایرانی باید خلقیات معویش گرفت تا بین کشورش نابود و تجزیه و به طویله تجاوز اجنبی شیطان پرست کرد!
    5-وگرنه چندین بار گفته شد کارت سوخت آژاد جایگاهداران برادشته و به سرپرستان کارت سوخت بدهند یعنی عملا خود سوخت و نه وجه، در مالکیت سرپرستان، برای برقراری عدالت و جلوگیری از قاقچاق و اسراف سوخت (بنزین و گازوئیل و..) کل ظرفیت تولید سوخت داخل مساوی بین سرپرستان (چه سرپرست یک نفره و چه چند نفر عایله) برابر تقسیم و توزیع کنند، آنی خودرو دازد مصرف کنذ و انی ندارد در بورس آزاد به شرکتهای توزیعی بغروشند به قیمت غوب متوسط جهانی، مثلا لیتری یکی دو لار! راحت ماهی حدود دو میلیون تومان یارانه حلال از ثروت ملی گیر مردم، میاد و مشکل اسراف و قاچاق حل، شرکتهای توزیعی هم سوخت خریداری به داخل به قیمت بین المللی بفروشند یا صادر،،، این یعنی عدالت توزیعی حقیقی، هر ناراحته چندتا بچه بالا ۱۸ سال تو خانه دارد، برود بالا ۱۸ ساله مستقل بشود و اجاره خانه و سند مالیکت خانه ارائه کند که واقعا سرپرست خودش هست، سهم از یارانه بگیرد، نه اینکه چهار نفر تو خانه دارند همزمان درامد چند میلیون درمیازند ، ماهی چهارصد تومان یارانه و میلیونها یارانه غیر مستقیم (انبوهی شخصا بررسی کردم همزمان شوهر و زن و بچه گاه سالانه چند میلیون حقوق و درامد دارند و فرار از مالیات میکنند و اما یارانه میگرند و سهام عدالت، اما مجرد میانسال فقیر برعکس، بیکار تن بهب یگاری پاره وقت بدون یارانه و سهام عدالت و بدون خودرو...)، بعد آن مجرد سرپرست میانسال ناحق جریمه مجرد سرپرست بودن بدهد! کجایش عدالت است؟!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها