تشویق دولت به کپی کردن مدل اقتصادی روسیه: نرخ بهره بانکی را بالا ببرید

با توجه به وضعیت تورم و سودسپرده های بانکی، بالابردن نرخ سودبانکی برای مبارزه با تورم، علاوه بر داشتن منطق اقتصادی (با در نظر گرفتن جمیع شرایط) دارای نمونه های موفقی نیز در سیاست اقتصادی کشورها در ماه ها و سال های اخیر است.

تشویق دولت به کپی کردن مدل اقتصادی روسیه: نرخ بهره بانکی را بالا ببرید

به عنوان مثال در روسیه که از رئیس بانک مرکزی آن تاکنون به عنوان یکی از 100 فرد قدرتمند دنیا نام برده شده و در روسیه نیز به وی لقب قهرمان اقتصادی داده اند، این ابزار موجب نجات اقتصاد این کشور در جریان جنگ اوکراین شده است.

 

پس از تحریم های آمریکا و اروپا علیه این کشور و در حالی که ارزش روبل 78 درصد کاهش یافت، بانک مرکزی روسیه توانست با افزایش نرخ بهره و چند ابزار سیاستی دیگر تورم را کنترل کند و در ادامه، پس از کنترل نرخ تورم و البته افزایش درآمدهای نفتی به مدد رشد نرخ انرژی، توانست از بحران عبور کند و نرخ بهره را مجدد کاهش دهد.

منبع: خراسان
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • دولت
    0

    دولت ،،،،دست پرورده كمونيست است

  • رزمنده دفاع مقدس
    0

    لعنت به روح پدر تون نرخ بهره بانکی را دیگه چقدر بالا ببرید نه اینکه مردم درامد بالایی دارند مملکت گل وبلبله .گمشید گورتونو ازاین مملکت گم کنید بی لیاقتهای بی کفایت دزد

  • وحید
    0

    یعنی نرخ بهره چقدر باشه خوبه ؟ اینم از اون حرفاس . اول نمی گه نرخ تورم جقدر بوده که تونسته کنترلش کنه.اینجوری بانکها باید برای بالا بردن نرخ بهره تو ایران بازم پول چاپ کنن. اونم با این تورم خرکی باید نرخ بهره رو خرکی ضربدر 2 کنن که احتمالن قبل سال مالی نرخ تورمشون خرکی ضبدر 5 شده ، بگذریم از این که اینجوری دیگه باید فاتحه ی سرمایه گذاری تو صنعت و غیره رو هم باید خوند . فکر میکنم این پیشنهاد یکی از این نماینده های خنگ مجلس باشه

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها