خرید آنلاین سنگ قبر، سنگ مزار در سراسر ایران فراهم شد

سنگ قبر که به آن سنگ مزار نیز گفته می‌شود، عنوان سنگی است که برای یادبود بر بالای مزار متوفی و یا بر روی مزار وی واقع می‌شود.

خرید آنلاین سنگ قبر، سنگ مزار در سراسر ایران فراهم شد

بر روی این سنگ اطلاعات کوتاهی به چشم می‌خورد. از جمله این اطلاعات می‌توان به تاریخ تولد و تاریخ فوت اشاره کرد. این اطلاعات به‌ همراه توضیحاتی کوتاه و یا تکه شعر و یا متونی بر روی سنگ حکاکی می‌گردد. بسیاری از افراد نیز بنا به سلیقه شخصی خود اطلاعات دیگری را برای حک شدن بر روی این سنگ در نظر می‌گیرند. در حال حاضر که شیوه خرید آنلاین محصولات مختلف رواج یافته، خرید سنگ مزار به‌ صورت اینترنتی نیز رایج شده‌ است.

 

خرید آنلاین سنگ قبر باعث می‌شود تا دسترسی تمامی افراد به این محصولات آسان‌تر شود و شما بتوانید در هر نقطه‌ای از کشور ایران که قرار گرفته باشید، به خرید این سنگ‌ها دست بزنید.

 

انواع سنگ مزار

سنگ‌های مزار انواع و اقسام مختلفی دارند. این محصولات با استفاده از سنگ گرانیت، سنگ مرمریت، مرمر و یا سنگ‌های مصنوعی ساخته می‌شوند و رنگ‌های آن‌ها نیز با یکدیگر دارای اختلافاتی است. سنگ قبر می‌تواند به رنگ سفید کاملاً یکدست باشد. برخی از افراد نیز سنگ‌های مزار با رنگ سفید به‌ همراه رگه‌های طوسی را ترجیح می‌دهند و یا به خرید سنگ­های مزار مشکی یکدست اقدام می‌کنند.

سنگ‌های قبر را می‌توانید در رنگ‌های دیگر مانند مشکی با رگه‌های طوسی تیره و یا کرم نیز فراهم کنید و یا حتی به خرید سنگ قبر سبز پررنگ و یا کم‌رنگ دست بزنید.

 

قیمت سنگ قبر

یکی از مهم‌ترین نکات پیش‌ از خرید هر محصولی در نظر گرفتن قیمت آن است. در هنگام خرید سنگ­های مزار نیز این موضوع، حائز اهمیت است. قیمت این سنگ­ها با در نظر گرفتن چند فاکتور مهم مشخص می‌شود.

از جمله عوامل اثرگذار بر قیمت سنگهای قبرها می‌توان به نوع سنگ اشاره کرد. به‌ نحوی‌ که هرچه کیفیت سنگ انتخاب  شده بالاتر باشد قیمت آن‌هم بالاتر خواهد بود.

کیفیت بالای سنگ در چنین مواقعی بسیار مهم است. چراکه قرار است این سنگ در برابر عوامل بیرونی محیط، از قبیل بارش باران، وزش باد، رطوبت محیط، نور مستقیم خورشید و… از خود مقاومت نشان داده و استحکام کافی را دارا باشد.

بنابراین افرادی که به‌ دنبال خرید سنگ مزار ارزان‌ قیمت هستند باید به این نکات نیز توجه داشته باشند و سنگی را انتخاب و خریداری کنند که در کنار داشتن مقاومت و استحکام بالا، از قیمت مقرون‌ به‌ صرفه‌تری هم برخوردار شده‌ است.

در حال‌ حاضر بیشتر افراد از سنگ مرمر برای قرار دادن بر روی مزار و یا بالای آن استفاده می‌کنند. این سنگ‌ها از کیفیت قابل‌ توجهی برخوردار بوده و قیمت بالایی هم دارند.

طرح سنگ قبر نیز در تعیین قیمت این محصول مؤثر است. چراکه در حال حاضر این محصولات در طرح‌های مختلفی فراهم شده و در دسترس متقاضیان قرار می‌گیرند از جمله این طرح‌ها می‌توان به طرح‌های با ارتفاع اشاره کرد و یا طرح‌های لبه‌دار را نام برد. بنابراین شما می‌توانید با توجه به سلیقه و بودجه‌ای که در اختیار دارید به خرید آنلاین انواع سنگ مزار با طرح‌های مورد نظر خود دست بزنید.

درج اطلاعات متوفی بر روی سنگ­های مزار، متون و یا اشعار حک شده بر روی آن، تصاویر و… هر کدام در تعیین قیمت این سنگ مؤثرند.

سنگ‌های مزار با توجه به مذهب نیز انواع مختلفی دارند. به‌ طور مثال شما می‌توانید به خرید سنگ مزار اسلامی، ارمنی و یا یهودی اقدام کنید و یا روش‌ها و رسوم خاص خود را مورد توجه قرار دهید. وجود این عوامل قیمت سنگ­های قبرها را تغییر می‌دهد.

 

سنگ مزار کودک

شما می‌توانید به خرید آنلاین سنگ مزار کودک نیز دست بزنید و یا این نوع سنگ را سفارش دهید تا با ابعاد و اندازه‌های مورد نظرتان طراحی و ساخته شود. اما پیش‌ از خرید این سنگ­ها باید به چند نکته مهم هم توجه داشته باشید. در ادامه به بیان این نکات پرداخته‌ایم.

 

رنگ و نوع سنگ، بالاسری و بدون بالاسری

یکی از مهم‌ترین نکات پیش‌ از انتخاب و خرید سنگ­های مزار برای کودکان در نظر گرفتن رنگ سنگ است. پس‌ از آن باید به طبیعی بودن و یا مصنوعی بودن سنگ نیز توجه داشته باشید. به این نکته نیز توجه کنید که تمایل دارید مزار فرزند شما دارای بالا سری باشد و یا بدون بالاسری طراحی و ساخته شود.

برخی از خانواده‌ها تمایل دارند بالاسری نیز نصب نمایند و بر روی آن آیاتی از قرآن را درج کنند و یا تصویری از فرزند فوت شده‌شان را بر روی آن حک کنند تا جلوه خاصی به مزار بدهند. بنابراین شما هم می‌توانید از سنگ­های مزار با بالاسری استفاده کنید و یا سنگ قبر بدون بالاسری را سفارش دهید. این نکته به‌ طور کامل به سلیقه شخصی شما وابسته است.

 

رنگ نوشته‌ها و ضخامت سنگ

پیش از سفارش و خرید باید به رنگ نوشته‌های سنگ قبر نیز توجه کنید و بدانید که می‌خواهید رنگ نوشته‌های روی قبر، طلایی، سفید و یا… باشد. در بیشتر موارد برای حکاکی سنگ‌های با رنگ مشکی و یا سفید از رنگ طلایی استفاده می‌کنند. اما رنگ‌های سفید هم بر روی مزارهای مشکی جایگاه قابل‌ توجهی دارند.

هنگام سفارش و خرید سنگ مزار کودک به ضخامت سنگ نیز توجه داشته باشید. در حالت معمول برای سنگ‌های مزار از ضخامت ۳ سانتی‌متر استفاده می‌کنند. اما برخی از افراد سنگ‌های با ضخامت ۴ سانتی‌متر و یا حتی بیشتر از آن را می‌پسندند.

 

باگلدان یا بدون گلدان، با جاشمعی یا بدون آن

با گلدان و یا بدون گلدان بودن سنگ­های مزار کودکان نیز مهم است. بیشتر افراد درختانی را بالای سر فوت  شده می­کارند. در چنین شرایطی بهتر است از گلدان‌هایی استفاده کنید که به‌ طور ویژه برای این کار طراحی می‌شوند.

یکی دیگر از نکات مهم پیش‌ از انتخاب و خرید این سنگ­ها، دارای جا شمعی و یا بدون جا شمعی بودن است. بسیاری از افراد به‌ همراه گلدان بالا سر مزار از یک‌جا شمعی هم استفاده می‌کنند. این‌ جا شمعی‌ها به‌ صورت جفتی و در دو سمت سنگ بالاسری نصب می‌گردند.

 

عکس فوت شده، شیوه حکاکی

برای سفارش و خرید آنلاین سنگ قبر باید به موضوع دیگری هم توجه داشته باشید و آن موضوع عکس سنگ­های قبر است. در حال‌ حاضر این امکان فراهم شده که بتوانند بر روی تمامی سنگ­های قبرها از تصاویر مورد نظر متقاضیان استفاده کنند. اما اگر تمایل دارید به عکس مورد نظرتان، جلوه بیشتری بدهید بهتر است سنگ‌های براق را برای این کار در نظر بگیرید.

نوع حکاکی این سنگ نیز مهم است. برای حکاکی سنگ­های قبر از دو شیوه استفاده می‌کنند. شما می‌توانید شیوه سنتی و یا حکاکی با دست را انتخاب کنید. در این‌ صورت یک فرد با دستان خود خطوط مورد نظر شما را بر روی سنگ حک می‌کند.

اما روش دیگر حکاکی این سنگ استفاده از دستگاهی به نام سند بلاست و یا لیزر است. اگر نتوانند برخی از خطوط را با دستان خود حکاکی کنند از دستگاه استفاده نموده و عبارات مورد نظر متقاضیان را به شکلی دقیق بر روی سنگ‌ها درج می‌کنند.

 

سایز سنگ، تعداد طبقات

سنگ‌های مزار دارای سایزها و ابعاد استانداردی هستند. این استاندارد در حالت معمول ۱۸۰ در ۶۰ سانتی‌متر در نظر گرفته می‌شود و سایز بالاسری مزار نیز ابعاد ۶۰ در ۹۰ سانتی‌متر دارد.

پیش‌ از سفارش و خرید آنلاین سنگ قبر ایرانی، سنگ قبر خاص و لاکچری و… به دو طبقه و یا چند طبقه بودن سنگ مزار نیز توجه کنید.

فروشگاه اینترنتی بهشت یار | 02191018839

 

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    0

    خدارا شکر مسولین اگه در زمان زنده بودن به فکرمان نباشند حداقل فکر سنگ قبرمان هستند مسولین تشکر تشکر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها