برنامه ریزی عروسی را از کجا شروع کنیم؟

روز عروسی یکی از مهم ترین روزهای زندگی است تشریفات عروسی در این روز باید بدون هیچ کم و کاستی برگزار شود. اقدامات قبل و بعد از مراسم باید به طور دقیق برنامه ریزی شوند. برنامه ریزی برای برگزاری جشن ممکن است حتی تا یک ماه به طول انجامد.

برنامه ریزی عروسی را از کجا شروع کنیم؟

برنامه ریزی عروسی را از کجا شروع کنیم؟

روز عروسی یکی از مهم ترین روزهای زندگی است تشریفات عروسی در  این روز باید بدون هیچ کم و کاستی برگزار شود. اقدامات قبل و بعد از مراسم باید به طور دقیق برنامه ریزی شوند. برنامه ریزی برای برگزاری جشن ممکن است حتی تا یک ماه به طول انجامد. در اینجا برخی از اساسی ترین گام هایی را که باید در برنامه ریزی های خود مد نظر قرار دهید ذکر می کنیم:

 

گام اساسی اول: تعیین تاریخ عروسی

طبیعی است که همه برنامه ریزی های شما به این تاریخ بستگی دارد. بنابراین ابتدا متناسب با آداب و رسوم خودتان نسبت به تعیین این تاریخ اقدام کنید و تمامی معیار ها را در نظر بگیرید .

 

گام دوم:تعیین تاریخ عروسی

تاریخ مراسم روی هزینه های شما تاثیر می گذارد. به عنوان مثال هزینه های اجاره تالار در روزهای خاص و اعیاد و تعطیلات با روزهای عادی متفاوت است. حتی فصل برگزاری مهمانی می تواند تاثیر زیادی در هزینه های شما داشته باشد.

مهمانان را در نظر بگیرید. اگر مهمانهایی از راه دور دارید بهتر است روزهای تعطیل را برای جشن خود انتخاب کنید.

اگر در شهرهای پرترافیک زندگی می کنید، در نظر داشته باشید که معمولا ترافیک خیابان ها در تاریخ های خاص مثل: روز مادر، روز پدر و دیگر اعیاد به مراتب بیشتر از روزهای عادی است و ممکن است روی برنامه ریزی شما تاثیر بگذارد.

در تعیین تاریخ مراسم خود، تداخل با برنامه ها و مراسم دوستان، آشنایان و نزدیکان را مد نظر داشته باشید. بهتر است قبل از نهایی کردن تاریخ، یک بار آن را در بین نزدیکان و بزرگ ترهای فامیل عنوان کنید تا مطمئن شوید با مراسم دیگری تداخل ندارد

 

گام اساسی دوم: تهیه لیست میهمانان

 

اهمیت این گام کمتر از تعیین تاریخ نیست. بسیاری از خانواده ها تصوری که از تعداد مهمانان خود دارند با واقعیت منطبق نیست. بنابراین هرگز به حدس و گمان و تخمین اکتفا نکنید. خواهید دید وقتی لیست میهمانان خود را روی کاغذ بیاورید، با آنچه در ذهن داشتید تفاوت زیادی دارد. نکته دیگر این است که تهیه این لیست شاید تا یک هفته به طول انجامد. چراکه برخی از مهمانان در ابتدا از قلم می افتند. بنابراین هرچه سریع تر لیستی کامل و شسته و رفته از مهمانان خود و همسرتان با ذکر نام و تعداد افراد خانواده مدعو، تهیه کنید

 

گام اساسی سوم: تعیین بودجه

بعد از تعیین تاریخ و تعداد مهمانان، باید نسبت به بودجه ای که قصد دارید برای تشریفات عروسی خود خرج کنید، تصمیم گیری کنید. بهتر است قبل از هرچیز در این مورد با دوستان و نزدیکانی که اخیرا جشن خود را برگزار کرده اند مشورت کنید. هزینه ها را به صورت تفکیک شده (تالار عروسی، لباس عروس، آرایش عروس، گل، ماشین عروس و…) روی کاغذ بنویسید و بودجه ای که برای هرکدام مدنظر دارید را روی کاغذ بیاورید  .

 

 گام اساسی چهارم: تعیین محل برگزاری جشن

باغ یا تالار، منزل مسکونی یا ویلای یکی از نزدیکان فرقی نمی کند. آنچه مهم است توافق شما و همسرتان بر سر محل برگزاری و نیز بودجه ای است که برای آن در نظر گرفته اید. در تعیین محل برگزاری مراسم عروسی علاوه بر اینها، نکات دیگری نظیر: تعداد مهمانان، فصل برگزاری، آب و هوای منطقه، مسافت، فرهنگ و آداب و رسوم خانواده ها می تواند در تصمیم گیری شما درباره محل برگزاری مراسم تاثیرگذار باشد. اگر تاریخ جشن شما، یکی از اعیاد و یا روزهای خاص است، هرچه سریع تر نسبت به رزور تالار و یا باغ اقدام کنید. چراکه ممکن است در تاریخ مورد نظر شما، تالار ها و باغ های مناسب رزرو شده باشند.

 

گام اساسی پنجم: زمان خرید را مشخص کنید

مواردی که باید به آن  ها  قبل از مراسم عروسی  توجه داشته باشید آن است که   شما از شش ماه قبل از عروسی لوازم های مورد نیاز برای خرید لوازم  خانه و وقت آرایشگاه ، خرید کت و شلوار و لباس  عروس ، انتخاب وقت  دفتر ازدواج ‌، ماشین عروس،گل فروشی، وقت آرایشگاه  عروس، عکاس و فیلمبردار ،توضیع کارت عروسی    را  در نظر بگیرید و تمامی کارهای خودتان را به لحظه آخر موکول نکنید  تا  حتما تمامی مواردی که به آن ها پرداختیم را در  دفتر برنامه ریزی  یادداشت کنید تا   به آن ها بپردازید

 

نکته:

شما برای آن بودجه دارید

شما می خواهید کمترین میزان استرس مربوط به عروسی را داشته باشید

شما به دلیل یک شغل سخت وقت آزاد ندارید

در مورد برنامه ریزی نمی دانید از کجا شروع کنید و مهارت های سازمانی شما عالی نیست

شما یک چارچوب زمانی بسیار کوتاه برای برنامه ریزی دارید

حتما با  برنامه ریزان عروسی مشورت کنید

 

 تشریفات مجالس:

بعد از برسی تمامی نکات ذکر شده  نیاز است تا با یک برنامه ریز عروسی و  با تجربه مثل تشریفات عروسی ژوان   یک شب رویایی و خاطره انگیز را برای خود رقم بزنید .

 خدماتی که در تشریفات مجالس ژوان  ارائه داده میشود  متناسب با انواع بودجه های مالی میباشد و  میتوانید با سپردن مراسم عروسی خود با ما یک روز بدون استرس و برنامه ریزی شده را سپری کنید .

همچنین میتوانید در سایت تشریفات مجالس انواع خدمات پکیج ها را مشاهده کنید و مشاوره رایگان دریافت کنید .

 

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها