تیارا چه زمانی وارد بازار خودرو ایران می‌شود؟

طی مراسمی با حضور مسئولان دولتی، مدیران مکث موتور و مدیران گروه ماموت خودرو، تولید خودروی تیارا آغاز شد.

تیارا چه زمانی وارد بازار خودرو ایران می‌شود؟

شرکت مکث موتور دو ماه پس از رونمایی کراس‌اوور تیارا، ظهر امروز طی مراسمی تولید نخستین خودروهای تیارا را اعلام کرد.

در این مراسم  یوسفی‌مقدم قائم مقام تولید ماموت خودرو با تاکید بر نگاه پیشرو در تولید گفت: از حدود ۶ سال قبل که درصدد ایجاد خطوط تولید خودروهای سواری بودیم تصمیم بر استفاده از به‌روزترین تجهیزات و دانش تولید گرفتیم و امروز خط تولید تیارا با افتخار از تجهیزاتی بهره می‌برد که در بزرگ‌ترین خودروسازی‌های دنیا استفاده می‌شود.

وی افزود: تجهیز خط تولید تیارا با تجهیزات مدرن اروپایی با همکاری وزارت صمت محقق شد.

خروج نخستین خودروهای تیارا از خط تولید | این کراس اوور خانوادگی با چه قیمتی به بازار می آید؟

در ادامه نیز  بابک وطن‌خواه مدیرعامل مکث موتور ضمن قدردانی از سرمایه‌های انسانی مکث موتور و گروه ماموت خودرو اظهار کرد: پس تولید و عرضه پیکاپ موفق کلوت، در زمانی کمتر از ۸ ماه، امروز تولید محصولی دیگر محقق شد.

وطن‌خواه خودروی تیارا را یک کراس‌اوور شهری معرفی کرد و افزود: تیارا با ظرفیت ۷ سرنشین علاوه‌بر اینکه یک کراس‌اوور خانوادگی محسوب می‌شود، به‌خاطر طراحی زیبای بدنه و کابین راحت برای تمامی سنین و مصارف مناسب است.

وی ادامه داد: درب‌های عقب این خودرو در مقایسه با رقبای خود کشیده‌تر است و سرنشینان ردیف سوم به‌راحتی می‌توانند سوار و پیاده شوند.

مدیرعامل مکث موتور با اشاره به امکانات خودرو گفت: تیارا دارای دوربین ثبت وقایع، دوربین ۳۶۰ درجه، کروز کنترل، ایموبلایزر موتور، سقف شیشه‌ای پاناروما، مانیتور ۱۰/۲۵ اینچی، ملاستر تمام دیجیتال ۱۲/۳ اینچی،  آینه‌های گرم‌کن‌دار، تهویه تمام اتوماتیک با دریچه‌های عقب، سنسور نور و سیستم تشخیص محل پارک خودرو است.

وی افزود: تیارا همچنین به سیستم کنترل پایداریESP، سیستم کمکی ترمز ABS + EBD + BA، ترمز پارک برقی EPB، اتوهلد و سیستم نمایش تصویری نقطه کور مجهز است.

لازم به ذکر است مکث موتور تیارا دارای پیشرانه ۵/۱ لیتری توربو است که ۱۵۵ اسب بخار توان و ۲۱۵ نیوتن‌متر گشتاور را از طریق گیربکس ۶ سرعته خودکار به چرخ‌ها منتقل می‌کند.

در ادامه مراسم با حضور مقامات و مسئولان دولتی و مدیران شرکت‌های مکث موتور و ماموت خودرو نخستین خودروهای تیارا از خط تولید خارج شدند و به‌صورت نمادین مراسم امضا بر روی درب موتور نخستین خودروی تولید شده انجام شد.

به گزارش همشهری آنلاین پیش از این در برخی خبرها اعلام شده بود که احتمالاً این خودرو در تابستان سال جاری و با قیمتی در محدوده یک میلیارد تومان عرضه می شود.

منبع: همشهری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 6
  • l
    0

    بزک نمیر بهار میاد

  • ناشناس
    0

    طلق وعده دروغ اقایان قرار بود تا اخر شهریور خودرو وارد شود.
    تیارا هم با همونا وارد میشه.
    دولت انقلابی...

  • فریبرز
    0

    به نظر شما اگر قرار بود خودرو اروپایی شهریور وارد بشه ، امثال کارخونه های ماموت روی ماشینهای چینی سرمایه گذاری میکردن ؟ اون کمپانی‌های میلیاردی کلی رانت دارن و خوب میدونن الان موقع سرمایه‌گذاری روی خطوط چینی هست و واردات خودرو فقط سرکار گذاشتن ملته ،همین و بس.

  • متین
    0

    اینا به مونتاژ میگن تولید خخخخ
    توان تولید پیچ هم ندارن

  • سید اصغر
    0

    چین یک موتور ۱۵۰۰ داره هرسال بایک قیافه و اسم جدید به ایران می ندازه ،بنده در شهرهای نمایشگاهی و صنعتی چین یک ماشین چینی ندیدم تماما فولکس ،تویوتا،بنز،بی ام و ، فورد و حتی تاکسی های خطی آنها پاسات ، تویوتا بود بنظر شما دلیل چی می تونه باشه؟؟

  • ناشناس
    0

    هر روز یه شرکت میزنن از چین قطعات میارن سرهم میکنن میشه ماشین به روز. مملکت رو به ... کشیدین.جمع کنین بابا. اینا هم شد ماشین؟
    چینی ها خودشون اینها رو ابدا سوار نمیشن.شما تو خیابونهای چین یه ماشین چینی نمیبینی.فقظ هم به ایران قالب میکنن

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها