رئیس اتاق اصناف تهران:

گرانی ها و گرانفروشی ها مربوط به اصناف نیست

رئیس اتاق اصناف تهران با تاکید بر اینکه گرانی را باید جایی دیگر و خارج از حوزه اصناف جستجو کرد، گفت: اصناف به هیچ عنوان گران نمی فروشند؛ بلکه تمام کالاها را به همان مبلغی که خریداری می کنند با درصد سود مشخصی به خریداران می فروشند.

گرانی ها و گرانفروشی ها مربوط به اصناف نیست

قاسم نوده فراهانی اظهار داشت: بی شک اصناف برای تحقق نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران حضوری منسجم، قوی و انکارناپذیر در تمام برهه های تاریخی داشتند. در طول تاریخ این مرز و بوم اصناف با پایبندی به اصول و ارزش های دینی همراه با مولفه های ارزشی همچون امانت، انصاف و عدالت کارنامه درخشانی را بر جای گذاشتند.

وی ادامه داد: به تصویر کشیدن جایگاه واقعی اصناف و ارج نهادن به ارزش های آنها که حاصل امانتداری و درستکار بودن و ارزش های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی این تلاش گران است را باید غنیمت شمرد و فرصتی را به این امر اختصاص داد.

رئیس اتاق اصناف تهران با یادآوری نظر امام راحل "اصناف و بازاریان بازوان ستبر انقلاب اند" افزود: اصناف در روزهای سخت فشارهای اقتصادی را تحمل کردند اکنون که روزهای سخت اقتصادی را سپری می کنیم فشارهای اقتصادی از یک سو بحران کرونا از سوی دیگر ضربه های سختی را بر کسبه وارد کرده است. 

وی ادامه داد: متاسفانه تعداد زیادی از روسای اتحادیه ها و همچنین هیئت مدیره ها و اعضای فعال صنوف مختلف را با ویروس کرونا از دست دادیم. برای اصناف و کسبه اتفاقات سخت رخ داد اما از آنجا که هدف آنها طی سالیان طولانی رضایت مردم بود اما ویروس کرونا بقدری شیوع ناباورانه داشت که نتوانستند آن طور که باید و شاید واحدهای صنفی خود را باز و به مردم خدمت کنند اما همکاری تنگاتنگی با تمام آحاد جامعه و نهادها و ارگانهای مورد تعامل اصناف داشتند .

رئیس اتاق اصناف تهران با بیان اینکه اصناف در تمامی ادوار به عنوان مهمترین رکن اقتصادی نقش تاثیرگذاری داشته اند، اظهار داشت: کسبه تمام سختی های روزهای کرونا را به جان و دل خریدند تا مردم کمتر آسیب ببینند. در آن روزها بلافاصله با اعلام نهادهای دولتی مبنی بر تعطیلی واحدهای صنفی مغازه ها را تعطیل کردند؛ اما هزینه هایی که باید متحمل می شدند را از پس انداز خود پرداخت کردند، اجاره های بالا، حقوق کارگران و هزینه های جانبی مانند بیمه تامین اجتماعی، انواع مالیات و دیگر موارد فشار اقتصادی زیادی بر صنوف مختلف وارد آورد. 

فراهانی خاطر نشان کرد: در دوایر دولتی اگر تعطیلی رخ داد تمامی کارمندان حقوق خود را هر ماه دریافت می داشتند اما اصناف تا زمانی میتوانند درآمد داشته باشند که واحدهای صنفی خود را باز نگه دارند.

وی تاکید کرد: شیوع ویروس کرونا در دو سال گذشته بر بدنه اصناف فشارهای اقتصادی و روانی بسیاری وارد کرد و اینجاست که می گوییم کاسب حبیب الله است.

وی تاکید کرد: به جرات میگویم تمام پرونده های مودیان متعهد صنفی بر روی ممیزین و ممیزین کل باز است و هر ساله برگه قطعی را دریافت کردند درحالی که سازمان امور مالیاتی اظهار میدارد مودیان میزان درآمد خود را کتمان می کنند. به هیچ عنوان این برداشت عادلانه نیست. از استاندار محترم خواهشمندم در این مورد اصناف را یاری کنند .

عدم اجرای قانون در پرداخت سهم یک در هزار اصناف از مالیات 

وی با انتقاد از عملکرد سازمان امور مالیاتی اظهار داشت: همانگونه که در تبصره ۲ ماده ۱۸۶ قانون مالیاتهای مستقیم قید شده است در مقابل هر میزانی که سازمان امور مالیاتی از اصناف مطالبه مالیات می کند می بایستی یک در هزار آن را به اصناف بازگرداند، اما هیچگاه این قانون اجرا نمی شود. یک در هزار مالیات ها متعلق به اصناف است و سازمان باید این مبلغ را به اتاق اصناف پرداخت کند اما تاکنون اجرا نکرده است.

رئیس اتاق اصناف تهران با ابراز تاسف از عدم پرداخت سهم اتاق اصناف تهران از بازرسی ها و تخلفات صنفی بیان کرد: از سوی دیگر سهمی در رابطه با تخلفات صنفی وجود دارد که از سوی اصناف دریافت و به خزانه دولت واریز می شود این مبلغ به سه قسمت تقسیم می شود. یک قسمت آن وارد خزانه تعزیرات می شود، یک قسمت دیگر وارد خزانه سازمان صمت می شود و طبق ماده ۷۲ قانون نظام صنفی سهم سوم متعلق به اتاق اصناف است که متاسفانه این سهم نیز به اصناف پرداخت نمی شود این در حالی است که برای پرداخت حقوق پرسنل بازرسی با مشکلات زیادی روبه رو هستیم.

دخالت ها و موازی کاری ها منجر به اختلالات زیادی می شود

رئیس اتاق اصناف تهران از دخالت دیگر ارگان ها و سازمان ها در امور اصناف شکوه کرد و گفت: اصناف دارای قانون نظام صنفی و کسب و کار است. هر ارگان یا سازمانی می بایستی در جایگاهی که قرار دارد طبق قانون عمل کند و هیچگاه در امور یکدیگر دخالت نکند. متاسفانه سازمان ها و ارگان های دیگر با موازی کاری و تصمیم برای اصناف در امور آن ها دخالت می کنند.

منبع: الف
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    0

    دولت با تمام دنباله هاش مصمم شدن جبران چهل و سه سال قطع رابطه تجاری و اقتصادی با دنیا و انزوای خودش به خاطر ایدئولوژی عقب افتاده اش رو با تورم دست ساز خودش که ده ها برابر مالیات استاندارد است با اضافه کردن مالیات تصویب شده خودش را از سر سفره مردم خیلی تمیز و پاکیزه بدزدد یعنی یک مالیات نمی گیرد بکله داره هفت الی هشت برابر یک مالیات از مردم راهزنی می کنه

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها