آقای وزیراقتصاد! ازنابسامانیهایی که ایجاد کرده اید خبر دارید؟

آقای وزیراقتصاد می دانید در پاییز وزمستان سال پیش 200هزارمیلیاردتومان بدهی روی دست دولت گذاشتید؟

آقای وزیراقتصاد! ازنابسامانیهایی که ایجاد کرده اید خبر دارید؟

بعد از اینکه گزارش نادرست وزیر اقتصاد درخصوص تورم ٥٩ درصدی شهریور سال ١٤٠٠ که توسط آقای رئیسی تکرار شد و در فضای رسانه‌ای داخلی و خارجی، به دلیل مغایرت فاحش آن با گزارش رسمی مرکز آمار، مساله‌ساز و موجب انتقاد گردید، باز هم امروز مجدداً شاهد ارایه گزارش‌های نادرست خاندوزی در مواردی از جمله خزانه خالی، استفاده از تنخواه، افزایش ٥٥٠ درصدی بدهی‌های دولت قبل به صندوق‌های بازنشستگی و … بودیم.

این گزارش‌های نادرست در پاسخ به اظهارات رییس‌جمهور دولت دوازدهم که در گردهمایی جمعی از وزرا و استانداران در عید غدیر درمورد انتقال میلیاردها دلار اسکناس نقد و قابل دسترس از دولت قبل به دولت رییسی اعلام شده بود، ارایه می‌شد.

١- خان‌دوزی در مصاحبه خود برای اولین‌بار به وجود این دلارهای نقدی در آغاز به کار دولت سیزدهم اعتراف نمود ولی تلاش کرد با بی‌انصافی آنرا در موضوع واردات کم‌اهمیت جلوه دهد! و این در حالی است که پاسخ‌گویی به نیازهای ارزی بازار که عدم تامین آن توسط بانک مرکزی موجب افزایش قیمت ارز آزاد و کاهش ارزش پول ملی و افزایش قیمت‌ها می‌شود، تنها با دلارهای نقد قابل انجام خواهد بود. از این رو وجود ذخایر نقدی ارز با توجه به تحلیل کارشناسان باعث افزایش قدرت مداخله بانک مرکزی در بازار به ویژه در ماه‌های گذشته شده است وگرنه قیمت ارز به مراتب بیش از نرخ فعلی می‌گردید.

٢- خاندوزی در مورد خزانه خالی به نامه رییس دفتر رئیس‌جمهور قبل به رییس سازمان برنامه و بودجه وقت اشاره نمود که در آن به اتمام اعتبار ویژه برای اجرای طرح‌های عمرانی اشاره شده بود! موضوعی که قبلا مشخص شده بود، صرفًا مربوط به اعتبارات تعیین شده برای طرح‌های عمرانی قابل اتمام تا پایان دولت دوازدهم بوده نه کل موجودی خزانه!

٣- آقای خاندوزی عدم استفاده از ٥٤ همت تنخواه، مشابه دولت قبل را به عنوان مدیریت مناسب دولت سیزدهم در دخل و خرج کشور معرفی نمود! بدون اینکه صادقانه توضیح دهد به جای آن چقدر از سپرده حساب‌های خاص نزد خزانه موضوع ماده ١٢٥ قانون محاسبات عمومی استفاده شده است.

۴- گزارش نادرست دیگر آقای خاندوزی به افزایش ٥٥٠ درصدی بدهی‌های دولت به صندوق‌های بازنشستگی بود! این ادعای نادرست در حالی مطرح می‌شود که در طی سال‌های ١٣٩٩-١٣٩٢ هر سال دولت‌های یازدهم و دوازدهم در قوانین بودجه‌های سالانه مبالغی به عنوان کمک به صندوق‌های لشکری و کشوری منظور و به علت وضعیت مالی نامناسب آن صندوق‌ها، حتی به میزان ١١٠ درصد آن‌ها را توسط خزانه پرداخت می‌کرد؛ لذا اجرای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان به شاغلین همواره از محل این کمک‌ها بوده است. در این راستا در سال ١٣٩٩ بالغ بر ٣٤ هزار میلیارد تومان و در سال ١٤٠٠ بیش از ٧٠ هزار میلیارد تومان از سوی دولت دوازدهم صرفاً به عنوان کمک، علاوه بر اعتبارات مصوب برای اجرای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان به صندوق بازنشستگی کشوری و سازمان تامین اجتماعی لشکری پرداخت شد. همچنین با استفاده از ظرفیت بند 'و' تبصره ٢ قوانین بودجه سال‌های ٩٩ و ١٤٠٠ مبالغی برای تقویت منابع مالی سازمان تامین اجتماعی و تسویه بدهی‌های پیشین از منابع مختلف دولت به سازمان تامین اجتماعی پرداخت گردید.

۵- این اظهارات از سوی وزیر اقتصاد نه تنها متضمن بار تعهدآور حقوقی برای دولت نسبت به صندوق‌های بازنشستگی خواهد بود، بلکه بیانگر نوعی کم‌اطلاعی وزیر مالیه نسبت به مطالبات و بدهی‌های دولت نسبت به اشخاص حقیقی و حقوقی است. از این رو از وزیر اقتصاد سوال می‌شود:

یک - آیا مطلع هستید که فقط در دو فصل پاییز و زمستان سال١٤٠٠ بالغ بر ٢٠٠ هزار میلیارد تومان بدهی دولت سیزدهم اضافه شد؟!

دو - شما که مسئولین دولت قبل را به رعایت انصاف و ارایه گزارش واقعی دعوت می‌نمایید و از افزایش بدهی دولت قبل به شبکه بانکی صحبت می‌کنید، مطلع هستید که طبق گزارش رسمی بانک مرکزی که در روزهای اخیر منتشر شده است پایه پولی در دولت سیزدهم بیش از ١٤٠ هزار میلیارد تومان افزایش یافته است؟

سه - حضرتعالی که از افرایش بدهی اوراق مالی در دولت قبل یاد می‌کنید آیا مطلع هستید که در برابر آن، ارزش دارایی‌های سرمایه‌ای افزایش یافته در دولت قبل بالغ بر هزار و ١٢٧ هزار میلیارد تومان یعنی بیش از دو برابر بدهی‌های ایجاد شده بوده که تحویل دولت سیزدهم گردیده است؟

چهار- اگر دولت قبل با انتشار اوراق مالی، اقدام به اتمام طرح‌های عمرانی ناتمام در بهره‌برداری از راه‌ها، راه‌آهن‌ها، پروژه آبرسانی‌ها، بیمارستان‌ها و احداث مدارس را همراه با بازسازی‌های ناشی از سیل و زلزله، نمی‌کرد، امروز دولت سیزدهم با توجه به افزایش چندبرابری قیمت مصالح با چند هزار هزار میلیارد تومان باید آن‌ها را به اتمام می‌رساند.

پنج- هرچند انتظار نیست که همچون دولت قبل هر پنجشنبه‌ها شاهد افتتاح طرح‌های عمرانی متعدد از سوی دولت شما باشیم! ولی چرا در طی یکسال گذشته دولت سیزدهم حتی نسبت به بهره‌برداری از طرح‌های عمرانی به اتمام رسیده و یا در شرف اتمام مثل پروژه انتقال آب از پشت سد کانی سیب به دریاچه اورمیه، راه آهن میانه - بستان آباد - تبریز، راه‌آهن همدان - کردستان، هزاران تخت بیمارستانی و … اقدام نمی‌کند؟!

انتظار می‌رود با صداقت و انصاف! این پرسش‌ها را به افکار عمومی که به شدت در فشار معیشتی ناشی از تصمیمات اقتصادی شما به ویژه در افزایش بی‌سابقه تورم است، پاسخ دهید.

منبع: آفاب نیوز
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 45
  • حامد
    1

    مخصوصا شاخص سازی فیک. من در شاخص ۱۳۰۰ وضعیت سهام ۵۰ درصد بهتر از الان در دولت رییسی بود الان ۵۰ درصد درضررم و شاخص ۱۵۰۰ می‌باشد. خدالعنتتون کنه . شاخص سازی فقط میکنید.

    نظرات شما -
    • داروغه ناتینگهام
      2

      اصولا فارغ تحصیلهای دانشگاه امام صادق آخوندهای لباس شخصی هستن و انسانهایی بی کفایت که با رانت دانشگاهشون واردسیستم مدیریتی کشور میشن بعضیاشون با مدرک دکتری به قدری از مرحله پرت هستن که یه آدم با شش کلاس سواد پیششون پروفسوره

    • ناشناس
      20

      کوچولو این دوره از این دانشگاه آمدن و قبلی ها از غرب و دانشگاه تهران! در ضمن برو آخر 4 سال بیا هنوز زود هست بفهمی چه خدمتی به ایرانی ها می کنند البته برای تو مزدور نه

    • فندک
      2

      چرت و پرت نگو ناشناس جیره خور

    • 2

      واقعا چه خدمتی میکنند البته به ساندیسیون میکنند .خدمت ایشون را مرغه برا خروسه نمیکند .

    • ناشناس
      0

      معنی خیانت چیست ؟!!!

      خیانت در اصل ان چیزی است که طرف با وجود انکه میداند ان عمل و کاری که میخواهد اجرا کند یا عمل کند ،ضمینه و مسبب نابودی افراد جامعه خود میشود ولی همچنان بر تفکرات خود پافشاری و اسرار!!!!

      پس خودتونو نا اشنا به مساعل ،تلقی نکنید ،که این عمل کاملا مردود است!!!!

      و خیانت به مردم و جامعه مسبب تمام فساد ،تباهی ،غفلت ،بی بند و باری و....میشود!!!!

      پس خیانت نکنید و مجالی هم برای خیانت ....!!!


  • قاری
    0

    جنایت اقتصادی برعلیه ملت

    نظرات شما -
    • امید
      15

      این آقا چند تا اراجیف سر هم کرده مردم ساده هم زود واکنش نشون میدن .احتمالا این آقا دیگه نمیتونه پول برای پسرش انور آب بفرسته ..مردم فراموش نکردند که چ قدر تورم شد در زمان روحانی روغن و مرغ نبود ..درسته الان گرونتر شد..ولی یک خانواده 4 نفری اون موقع 180ت یارانه داشت الان میگیره یک میلیون ششصدهزار ت

    • 0

      امید جان بدا بحال بیشعوری که در فهمیدن لجاحت کند

    • 0

      امید مزدور امد خیلی دلت رو به یارانه ات خوش کردی اجاره خونه رو از قبر پدر تو بدیم که تو این یکسال چندین برابر شده تو مزدور هستی و از عالم غیب بهت پول میرسه مردم که با شرف هستند از کجا بیارن پول اجاره بدهند؟

    • 0

      امید خیلی بی شرفی چون مزدور هستی و اینقدر درک نداری تو این یکسال اجاره خونه چقدر رفته بالا مردم هفتاد درصد درآمدشان پای اجاره خونه میره ولی تو و امثال تو که مزدور هستید درکی ندارید چون خوب بهتون میرسه ولی مردم با شرف هستند و پول مزدوری نمیخورند .

    • ناشناس
      0

      امید خان.
      من سرپرست خانواده ۴ نفره هستم.
      یارانه ما ۱۷۲۰۰۰+۱۸۲۰۰۰ بود.
      الان شده ۱/۲۰۰
      نمیخوام از روحانی دفاع کنم . بارها گفتم هیچکدوم به فکر ما نبوده و دلشان برای ما نمیسوزد.
      اما حاضرم قیمتها بشه قیمتهای زمان روحانی.
      این ۱/۲۰۰ رو هم ندن.
      فکر نکن خیلی شق القمر کردن
      میدونم خیلی ها مثل من فکر میکنن.
      تا چند وقت دیگه که کالابرگ جای یارانه را گرفت .
      و یه مشت جنس بنجل را به جای یارانه بهتون دادن. اون موقع حتما میگی صد رحمت به روحانی

    • ناشناس
      0

      جناب ناشناس ساعت۲۱:۴۴:۴۲.

      ما نمیخواهیم از کسی دفاع یا جبهه بگیریم ولی!!در زمان دولت روحانی قیمت کالاها و خدمات بیش از ۵۰درصد گران شده بود!!
      یارانه های نقدی حق مردم است و بایستی به مردم داده شود!!!
      در مورد کالا برگ خدمت شما عرض کنیم ،با امدن دولت سینزدهم و افزایش دوباره تمام خدمات و کالاها بیش از ۵۰برابری :(دادن کالا برگ برای چند کالا درست نیست )و قطع کردن یارانه های نقدی مردم که حق مردم است ،خیانت به مردم میباشد!!!
      تازه هم اگر قیمت تمام خدمات به شهریور پارسال برگردد با وجود گران کردن تمام کالاها بیش از ۵۰درصد باز هم به گفته شما که راضی هستین قیمتها به سال پیش بر گردد و یارانه های نقدی قطع شود این فقط نظر شخصی شما میباشد!!!
      دادن کالا برگ در این برهه زمانی و قطع یارانه های مردم ،خیانت به تمام مردم میباشد!!!!
      در عمل اگر دولت کالا برگ دهد معنی ان ،قطع شدن تمام یارانه های نقدی و همچنین شما عزیز محترم میبایستی همان قیمت پارسال که بیش از ۵۰برابر شده بود را دو باره با نصف قیمت از جیب مبارکتان پرداخت کنید!!!
      و اگر دولت و مجلس این اعمال را در حق مردم داشته باشد :خیانت به مردم خود و خصوصا قشر ضعیف جامعه و... و باعث ناظل شدن عذاب الهی خواهد شد ،شک نداشت باشید!!!!
      این و ما چندین بار خدمت تمام مسوولین نظام و ...عرض داشتیم ،پس تمام مسوولان حواسشون جمع باشه از حد و حدود عدالت خارج نشن که پشیمان خواهند شد!!!

      عذت زیاد.

    • ناشناس
      0

      اونی که فقط خود را در نظر بگیرد و به زیر دستان خود وجامعه (افراد ضعیف و..) بی اهمیت و پشت کند ، عملا در حق انها خیانت کرده و عدالت را زیر پا !!!
      پس عزیزانی که خواسته یا ناخواسته میخواهند از عدالت عدول کرده و چراغ قرمزهای...را ...بیشتر تامل و تفکر داشته باشند !!
      که خدای نکرده با گفتن جملاتی از روی نا اگاهی در حق مردم خود و زیر دستان خود ...... مسبب ،سقوط ..این عزیزان را ...
      پس توصیه میشه عزیزان منتقد به حرفهایی که در این سایت و سایتهای دیگر میزنند ،تفکرنموده و از روی احساس و...نظر ندن.
      با تشکر .

    • ناشناس
      0

      درست است که در دولت روحانی و اخرین سال حکومتش جنسها پنجاه برابر شده بود ولی با دادن مبالغی به عنوان وام بلا عوض به اقشار ضعیف جامعه و وامهای قرض الحسنه به مردم این گرانی بر کالاها را مدیریت کرد ، ولی دولت و مجلس سینزدهم اگر بخواهد حق مردم که همان یارانه نقدی مردم است را قطع و به جای ان چند کالا دهد ،خیانت بزرگی بر مردمان خود و جامعه نموده و مسببات عذاب الهی را در بر دارد ،شک نکنید که این حرفها نه برای جلب رضایت شخصی و نه کسی و..نوشته و عرضه نکرده ایم و بر اساس واقعیت جامعه و عدالت باز گو شده ،پس منتقدان و مسوولان عدالت را سر لوحه خود قرار داده و به راه کج قدم بر ندارند ،گه اگر از روی اگاهی باشد ،خیانت کرده اند !!و اگر از روی نا اگاهی باشد که ما شفاف عرایض خود را بیان کرده ایم .

  • ناشناس
    1

    تو هنوز سرت نمی شود که دلار تابع تورم هست و نه چیز دیگری که تا آخر سال و آرام ارام تا 2 هزار تومان دیگرهم باید بالاتر برود آن وقت پز هم می دهی برای پاسخ گویی به وزیر اقتصاد؟ بقیه اش هم حوصله ندارم بنویسم

  • علی
    4

    ی چیزهایی این مردک به عنوان تحلیل مینویسه کسی هم نیست که اصلا جواب این آقا رو بده که راست میگه یا دروغ و شاید چون موقیعت خودش رو از دست داده برای اختلاس این حرفها رو میزنه .مردم هم که از این مسایل سر در نمی آورند زود جو گیر میش و توهین میکنند

    نظرات شما -
    • 0

      اونجاییکه سردر نمیاد توبره واخوراست که امثال تو توش موندید وگرنه مردم میفهمند .کافر همه را به کیش خود پندارد .

  • ایرانی ناامید
    4

    بی سواد تر از خاندوزی نداریم بورس نابود شده را نابودتر کرد فقط شعار می دهند و به ریش مردم می خندند

    نظرات شما -
    • 8

      ای قربون تو و اون سوادت برم! ایراد گیری خیلی راحته ، ولی توی بی شعورزمان دولت بیپدر مادر قبلی کدوم گوری بودی و گوه کیو میخوردی باسواد؟؟؟؟!. خر تر از امثال تو ندیدم که اینهمه زررر میزنید!.

    • 0

      آدمک بر پدر تو و دولت فعلی و دولت قبلی و دولت چهل و سه ساله و انگلیس لعنت پس حالا خفه شو.

    • ناشناس
      0

      تا آنجا که ما می‌دانیم از وقتی که آمدن بورس نه منفی هست و نه مثبت!

  • سارا
    2

    خالی نبند مردم شما رو شناختن..اون هم صبح جمعه ..این همه تورم برای مردم ایجاد کردبد حاضر نبودید حتی یارانه رو زیاد کنید مردم یک حساب سر انگشتی بکنند ببین الان چند درصد اجناس رفته بالا و زمان شما چند درصد؟؟؟یارانه هم 10 برابر شده

    نظرات شما -
    • 2

      سارا خانم سر انگشتی .حساب کردیم دیدیم همه جیز 4-5 برابر شده یارانه ما همچنان قطعه افزایش حقوقمونم 10 درصد .

    • ناشناس
      0

      یارانه برای کمک خرجی هست و نه کل هزینه آن همه چیز هم 5 ب ابر شده؟ عجب!

  • احمد
    0

    ظلم به ملتو دست دولت در جیب ملت نشد کار اقتصادی بلکه کلاهبرداری و دلالی است مخصوصا دهک بند به ناحق که اکر مردم را در دهک 10قرارداده ای کاش راست بود ما در دهک 10بودیم نیازی به یارانه گدایی نداشتیم اما نیست !!!!!!!؟؟؟؟؟فردای قیامت باید پاسخگو باشید چراکه باعث شرمندگی سرپرستان خانوار در برابر اعضای خانواده شدید این پست ها دایمی نیست

  • سیدعلی
    2

    ضعیفترین وزیراقتصادهرچه زودتربایداستیضاح بشه

  • سیدعلی
    2

    فقط استیضاح نان انقلابی بودنشومیخوره

  • ناشناس
    2

    خان دزدها که بشه وزیر ، خب همینه

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      اشتباهی منفی دادم

  • زایر
    2

    این روزها هم می گذرد و به تعداد خیانتکاران علیه ملت بیشتر می شود

  • ناشناس
    0

    ایشان هیچ کاره است ساده لوح نباشید .اجرکم عندالله

  • ناشناس
    3

    بازهم این عوضی داروغه ناتینگهام!!!!!
    واقعا" مثل اینکه تو ناتینگهامی هستی ویا از طرف اونها ماموری !!! منتهی تمام برشت همینه که اینجا ودر فضای مجازی هی ضر بزنی!!! یک کمله مثل مرد بگو چقدر میگری که همش مخالف بنویسی؟؟؟؟ جرات داری قایم نشو تا جرت بدیم! بی وطن بی همه چیز!.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      تو با اون سوادت مثال اونها هستی در یک جمله ببین چندتا غلط نوشتی چون مانند اونها یی. نه سوادی نه هم معلوماتی نه صداقتی .فقط توهین بلدید وهیچی بارتان نیست .برو کمی معرفت یاد بگیرید. چون از این معرفت هم به دور هستید

    • ناشناس
      0

      به پشتوانه توپ تانک مظلوم کشتن نشانه قدرت نیست ولنگار .

  • ناشناس
    0

    از یه دانشجوی امام صادقی چه انتظاری دارید .طفلک سواد که نداره بهش گفتند اینجا بشین هر چی گفتیم انجام بده .البته قیل وقال فراموشت نشه

  • کارگزینی
    0

    اگر زمان شاه بود این وزرا نگهبان میبودند با تمامی احترام به نگهبانان

  • ناشناس
    0

    این همه درس دینی مدارس ازقیامت یاد ما میدن پس چرا اینا ازاین همه اذیت ظلم به مردم نمیترسند آیا قیامتوشونم واس ماس الکیه !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • یدی
    0

    اخه وقتی یک تحصیل کرده شعبه حوزه علمیه ( دانشگاه امام صادق محل پرورش آخوندهای کت و شلواری ) که کلمه اقتصاد را با غ و نه ق می نویسد را به بعنوان وزیر منصوب کرده اند چه انتظاری داریم

  • حسن
    0

    استیضاح استیضاح استیضاح

    نظرات شما -
    • 0

      استیضاح کننده مگر کارنامه اش خوشایند تر از پرونده وزیر است؟همه شان انقلابی ناب متعهد متخصص دروغ و دزدی و ریا!

  • ناشناس
    0

    حکومت دروغگویان،جمعشان جمع است

  • ناشناس
    0

    باتوجه به اظهارات آقای روحانی مبنی برتحویل میلیاردها اسکناس دلار به دولت رئیسی وپاسخ خاندوزی وزیراقتصاد
    پیشنهاد میکنم دادستان کل گروه حسابرس جهت حسابرسی وراستی آ زمائی طرفین .وبرطرف کردن شبهات ایجاد برای مردم به خزانه اعزام نماید

  • ناشناس
    0

    سلام آقا خاندوزی آیا تو صندوقها پولی برای پرداخت حقوق ما بازنشسته مانده ببخشید من از مسایل مالی ورقها میلیارد سر در نمی آورم اگر روزی بانک به من دوبرابر حقوق بدهد گیج می شوم وتو شمردن اعداد از بکنفر دیگر کمک می گیرم باز هم ببخشید وقت مبارک شما رو گرفتم

  • ناشناس
    0

    صداقت و انصاف در این دور سیمرغ و کیمیا شده؛ اما تا بخواهید ریا ودغل ودزدی و چپاول و دروغ پر است!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها