راهنمای خرید بهترین مارک کولر آبی از سایت ایمالز

با آمدن به فصل گرما بسیاری از مردم به دنبال یک سیستم خنک کننده مناسب هستند تا از گرمای آزاردهنده تابستان به خنکی آن پناه ببرند.

راهنمای خرید بهترین مارک کولر آبی از سایت ایمالز

با وجود تعدد وسایل سرمایشی که در بازار موجودند، همچنان کولر آبی از جمله محبوب‌ترین انتخاب‌ها در کشورمان به شمار می‌رود؛ چرا که کولرهای آبی برای آب و هوای گرم و خشک بسیار مناسب هستند و باعث لطافت هوا می‌شوند.

خرید یک کولرآبی مناسب فصل گرما شاید در ابتدا آسان به نظر برسد اما رعایت برخی نکات باعث می‌شود گزینه بهتری را برای خرید انتخاب کنید. در ادامه نکات مهمی که هنگام خرید بهترین کولرآبی برای تابستان باید به آن‌ها توجه کرد را بیان می‌کنیم.

همچنین در انتهای این مطلب، بهترین برند‌های کولر آبی را به همراه مشخصات و ویژگی‌های هر کدام فهرست کرده‌ایم. توجه داشته باشید که انواع مدل‌ها و برندهای کولرآبی که معرفی می‌شوند را با قیمت روز می‌توانید در سایت ایمالز ببینید و مقایسه کنید.

بهترین کولرآبی را چگونه انتخاب کنیم؟

برای انتخاب بهترین کولر آبی ابتدا باید با انواع کولر آبی و مهم‌ترین نکات در خرید این وسیله سرمایشی آشنا شوید. پس از شناخت انواع و ویژگی‌ها کولرهای آبی می‌توانید با توجه به نیاز و بودجه خود از میان برندهای معرفی شده انتخاب مناسبی داشته باشید.

انواع کولرهای آبی کدامند؟

کولرهای آبی مانند دیگر سیستم‌های خنک کننده انواع مختلفی دارند. مدل‌های متنوع کولر‌های آبی در دسته‌های عمده زیر قرا می‌گیرند:

   کولرهای آبی ثابت

کولرهای آبی ثابت از جمله وسایل خنک کننده‌ای است که تقریبا در اکثر خانه‌های ایرانی مورد استفاده قرار می‌گیرد. کولرهای آبی ثابت را معمولا در پشت بام یا پشت پنجره نصب می‌کنند. انتقال هوای خنک به داخل ساختمان در این نوع کولر با استفاده از کانال کشی انجام می‌شود. کولرهای آبی ثابت نسبت به دیگر کولرهای آبی ابعاد بزرگتر و ظرفیت بیشتری دارند.

خرید و لیست قیمت پمپ کولر آبی

کولرهای آبی قابل حمل یا پرتابل

کولرهای آبی پرتابل قابلیت جا به جایی دارند و بیشتر برای فضاهای کوچکتر مانند مغازه‌ها و فروشگاه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. این نوع کولرهای آبی ابعاد و ظرفیت کمتری دارند و انتقال هوای خنک از آن‌ها به کانال کشی نیاز ندارد. مخزن آب‌ کولرهای آبی یا به صورت دستی یا به صورت اتصال مستقیم به شلنگ آب می‌توان پر کرد.

نکات مهمی که پیش از خرید کولر آبی باید به آنها توجه کرد

پیش از خرید کولر آبی بهتر است به نکات زیر توجه کنید:

1.  ظرفیت کولرآبی

برای آنکه بتوانید بهترین کولرآبی را برای تابستان بخرید باید ظرفیت کولرآبی را مطابق با متراژ خانه یا محل کار خود انتخاب کنید.  علاوه بر متراژ برای انتخاب ظرفیت کولرآبی به شرایط آب و هوایی از لحاظ دما، رطوبت، گرم و خشک بودن محیط نیز توجه کنید.

متراژ

ظرفیت کولر

30 تا 50 متر

2300

50 تا 65 متر

3500

65 تا 120 متر

4900

120 تا 155 متر

7000

 

2. شریط محیط مورد استفاده

کولرهای آبی معمولا برای محیط‌های گرم و مرطوب کارایی ندارند. هر چقدر رطوبت هوای ورودی به کولرآبی کمتر باشد هوای خروجی خنک‌تر خواهد بود.

3. مصرف انرژی کولرآبی

کولرهای آبی هم مانند دیگر وسایل برقی دارای برچسب انرژی هستند که نشان می‌دهد این وسیله سرمایشی چقدر انرژی مصرف می‌کند. مصرف انرژی بهینه کولرهای آبی با برچسب علامت A مشخص می‌شود. اگر مصرف انرژی کولرآبی بالا باشد هزینه‌های زیادی به خانوار تحمیل می‌شود.

4. خدمات پس از فروش کولرهای آبی

اکثر برندهای مطرح کولرهای آبی  دارای گارانتی و خدمات پس از فروش هستند که نگرانی‌ها را بابت خرابی و تعویض قطعه کولر برطرف می‌کنند.

IMG_20220712_140039_251

بهترین برندها‌ی کولرهای آبی کدامند؟

حال که با نکات مهم برای خرید بهترین کولرهای آبی آشنا شدید نوبت به معرفی برندهای مطرح کولرهای آبی می‌رسد.

کولر آبی آبسال

آبسال یکی از مارک‌های معروف و قدیمی کولرهای آبی در ایران است که اکثر مردم آن می‌شناسند. کیفیت بالای کولر آبی آبسال و قیمت مناسب آن از مهم‌ترین دلایل محبوبیت کولرهای این برند است. به کیفیت بالا و قیمت مناسب کولرهای آبی آبسال، بدنه گالوانیزه مقاوم در برابر گرما و آفتاب و گارانتی 5 ساله را نیز اضافه کنید تا در انتخاب این کولرآبی تردید نداشته باشید.

 کولرآبی جنرال

کولرهای آبی جنرال یکی از پرفروش‌ترین کولرهای آبی در ایران هستند. برند جنرال به تولید کولرهای آبی با قدرت موتور بالا معروف است. تکنولوژی جدید و بروز کولرهای آبی جنرال باعث شده که از ورود ریزگردها به هوای خروجی جلوگیری شود. علاوه بر این، کم سروصدا بودن کولر و داشتن گارانتی مناسب هم از مزایای خرید این کولرهای آبی به شمار می‌آید.

خرید و لیست قیمت موتور کولر آبی

 کولر آبی ایران شرق

برند ایران شرق کمتر از 10 سال است که در ساخت تجهیزات سرمایشی فعالیت دارد و تقریبا برند نوپایی است، اما به واسطه کیفیت بالای کولرهای آبی خود اعتبار خوبی کسب کرده است. کولرهای آبی ایران شرق با تکنولوژی روز ساخته شده تا با کمترین مصرف انرژی بیشترین راندمان (حدود 82 درصد) را داشته باشند.

IMG_20220712_140037_512

 کولرآبی لورچ

برند لورچ از جمله برندهای قدیمی و نام‌دار در حوزه لوازم خانگی و سیستم های تهویه و سرمایشی است. در میان محصولات متنوع این برند، کولر آبی لورچ که در انواع و ظرفیت های مختلف تولید می‌شوند، بسیار محبوب و پرطرفدارند. ظرفیت کولرهای آبی لورچ معمولا بین 1650 تا 9500 است تا برای متراژهای مختلف کولر مناسب انتخاب کنید. کولرهای آبی پرتابل لورچ برای فضاهای کوچک نیز تولید شده تا با خیال راحت محصول مورد نظر خود را بخرید.

 کولرآبی سپهر الکتریک

سپهر الکتریک از دیگر برندهای خوب و مشهور سیستم‌های سرمایشی در ایران است که از تکنولوژیهای جدید در تولید کولرهای آبی بهره می‌برد. استفاده از پد سلولزی بجای پوشال بازده‌ای کولرهای آبی سپهر الکتریک را افزایش داده است. پوشش بدنه کولرآبی سپهر الکتریک از ورق گالوانیزه ساخته شده که در برابر گرمای خورشید بسیار مقاوم است.

خرید بهترین مارک کولر آبی از سایت ایمالز

اگر قصد خرید کولر آبی دارید، با توجه به تنوع محصولات موجود در بازار و شرایط اقتصادی باید حسابی پیش از خرید دقت کافی را داشته باشید. برای خرید انواع کولرهای آبی و مقایسه آن‌ها می‌توانید به سایت ایمالز مراجعه کنید.

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها