پاسخ تامین‌ اجتماعی به پیگیری بازنشستگان برای افزایش حقوق‌ ها

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی پیرامون مطالبه افزایش حقوق بازنشستگان غیرحداقلی‌ بگیر تامین اجتماعی توضیحاتی ارائه کرد.

پاسخ تامین‌ اجتماعی به پیگیری بازنشستگان برای افزایش حقوق‌ ها

میرهاشم موسوی، در پاسخ به گلایه‌ها و انتقادات بازنشستگان غیرحداقلی‌بگیر از نحوه افزایش حقوق‌ها در سال جاری اظهار کرد: آنچه ما باید بر اساس قانون به عنوان سازمان تامین اجتماعی انجام می‌دادیم همان را انجام دادیم و همان مسیری بوده که تا کنون طی کرده‌ایم.

وی افزود: در ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی قید شده است که میزان افزایش حقوق غیرحداقلی‌بگیران باید بر اساس هزینه‌های زندگی تعیین و سپس در هیئت وزیران مصوب شود و به اجرا دربیاید. در ماده ۱۱۱ قانون تامین اجتماعی هم آمده است که میزان افزایش حقوق حداقلی‌بگیران نباید از حداقل دستمزد کارگران که در شورای عالی کار مصوب شده، کمتر باشد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه ما بر اساس ماده ۹۶ و ۱۱۱ قانون تامین اجتماعی مسیر افزایش حقوق‌ها را طی کرده و مصوبه هیئت امنای تامین اجتماعی را به دولت ارسال کردیم گفت: این تصمیم، تصمیمِ بخشی و سازمانی ما بود و هیئت امنا همین را پذیرفت و به هیئت دولت ارسال کرد اما اقتضائاتی که در هیئت دولت مطرح است، به علاوه نگاه بخشی ما در تامین اجتماعی است و طبیعتا قانونگذار هم این اختیار را بر اساس ماده ۹۶ به هیئت وزیران داده است که این ملاحظات و اقتضائات را درنظر بگیرد.

موسوی ادامه داد: آن پیشنهادی که ما ارائه دادیم، قانون است و اینکه باید اقتضائات در دولت دیده شود هم قانون است؛ هر دو قانون هستند و نمی‌توانیم یک سوی قانون را ببینیم و آن سوی قانون را نادیده بگیریم. خب تصمیم نهایی در هیئت دولت با توجه به ملاحظاتی که برای مابقی صندوق‌ها وجود داشت و همچنین دیگر موارد فرابخشی در اقتصاد کلان و بخش‌های مختلف، اتخاذ شد. آنجا هیئت وزیران است و همه باید نظر بدهند و تصمیم نهایی اخذ شود.

وی افزود: البته در جلسات کارشناسی مختلفی که ما حضور داشتیم، نظرات خود را ارائه کرده بودیم و تبیین کارشناسی خودمان را داشتیم. در نهایت  تصمیمی که گرفته شد این بود که برای حداقلی بگیران ۵۷.۴ درصد افزایش داشته باشیم. برای سایر سطوح درآمدی نیز دو سطح قائل شدند، نخست حقوق بگیران زیر ۱۰ میلیون تومان که مشمول افزایش ۱۰ درصدی به علاوه ۶۵۰ هزار تومان مبلغ ثابت شدند و دوم حقوق‌بگیران بالای ۱۰ میلیون تومان که حقوقشان ۱۰ درصد افزایش پیدا کرد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با اشاره به اینکه برای بخشی از "سایر سطوح" که شاید چیزی حدود به ۹۰۰ هزار نفر بازنشسته را شامل می‌شود، این تصمیم برای افزایش حقوق، محل سوال شد و معترض بودند اظهار کرد: این موضوع در دولت در حال بررسی بود که هیئت تطبیق قوانین مجلس هم ورود پیدا کرد و نظرات خودشان را اعلام کردند.

موسوی درباره نحوه پرداخت‌های جبرانی به این گروه از بازنشستگان که پیش از این از سوی سرپرست وزارت رفاه وعده داده و در برخی رسانه‌ها منتشر شده است نیز توضیح داد و گفت: اکنون این موضوع در دولت در حال بررسی است. ما نمی‌توانیم بگوییم که با چه الگویی می‌خواهیم این را جبران کنیم.

منتظر تصمیم نهایی هستیم که آنچه باید بر اساس قانون انجام دهیم را انجام دهیم و این آمادگی در تامین اجتماعی وجود دارد که وفق قانون هر تصمیمی گرفته شد را عمل کرده و اقدامی که باید برای این عزیزان در پرداخت مستمری‌ها اتفاق بیفتد را انجام دهد.

وی در ادامه تصریح کرد: رئیس جمهور پس از طرح این گلایه‌ها از سوی بازنشستگان، اولین شخصی بود که دستور بررسی مجدد داد.

رئیس جمهور نسبت به بازنشسته‌ها دغدغه‌ دارد و بعد از دستور ایشان، جلسه‌ای را با معاون اول رئیس جمهور داشتیم  که نمایندگان بازنشستگان نیز حضور داشتند و آنجا هم این قول داده شد که بر اساس دستور رئیس جمهور این مسئله باید بررسی و مورد بازبینی و تصمیم قرار بگیرد. در این حین هیئت تطبیق مجلس ورورد پیدا کرد. ما اکنون بدون زمینه قانونی نمی‌توانیم کاری انجام دهیم و باید بستر قانونی اش فراهم شود.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی افزود: به بازنشستگان اعلام کردم هم دولت و مجلس و هم ما به عنوان متولی امر، قطعا تصمیم‌مان، تصمیمی خواهد بود که حقوقشان ادا شود.

ما اینجا هستیم که بر اساس اصل ۲۹ قانون اساسی حق بازنشستگان را ادا کنیم، آن هم در دولت مردمی سیزدهم که شعار اصلی اش عدالت بوده است و قطعا اتفاق خوب و میمونی خواهد بود. البته ملاحظات، فرابخشی هستند و حق هیئت وزیران بوده که این ملاحظات را داشته باشند و بعد از آن تصمیم، دستور رئیس جمهور را داشتیم که در آینده نزدیک اقداماتی برای این افراد انجام دهیم.

منبع: ایسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 57
  • ناشناس
    1

    کشوری های مظلوم را نیز دریابید

    نظرات شما -
    • سید اصغر میر صیافی
      1

      مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی و وزیر سابق رفاه مارهای خوش خط و خالی بودن که با گذشت زمان خودشان را نشان دادن ،،،، ما بازنشستگان بعنوان صاحبان اصلی تامین اجتماعی خواهان برکناری آقای میرهاشم موسوی ( جد به کمر زده ) هستیم ،،،،

    • به میرهاشم موسوی
      0

      دولت مجری قانون است، نه قانونگذار لذا دولت جایگاه تحلیل و تغییر قوانین را ندارد ،مجلس که قانون را نوشته عملکرد دولت در قبال سایر سطوح رد کرده و بهتر آنست تمکین کند در غیر اینصورت از سایرین نباید انتظار قانون مداری داشته باشد

    • ایرانی آباد و آزاد
      1

      پشت پرده یک تبانی برای ضایع کردن و قلاب سنگ کردن حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی بین دولت و مجلس و تامین اجتماعی صورت گرفت... ای لعنت بر ظالمین

    • یکی از مردم
      0

      خبر دارید قراره تمام کسانیکه زیرپوشش کمیته امداد هستند از این به بعد از تامین اجتماعی قراره حقوق بگیرند؟؟؟ کارگر حق بیمه و ...میده تا بازنشسته شده خیالش راحت باشه بعد بدون بودجه از دولت از جیب بازنشسته میزنند بدن به دیگران!!!

    • ایرانی آباد و آزاد
      0

      ✅روزنامه جمهوری اسلامی: شانس آورده‌اید که با مردمی نجیب طرف هستید

      🔸 همان‌هایی که در دولت سابق حوادث غیر مترقبه را هم به حساب بی‌عرضگی دولت می‌نوشتند، امروز جوری دامن برمی‌چینند از قبول مسئولیت و می‌گویند امتحان الهی که انگار کارمند واحد امتحاناتند!

      🔸 آقایان کارشناس امتحان الهی، بفرمایند قصه پرغصه و اجرای معیوب افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی هم در جدول امتحانات الهی قرار دارد؟ بی‌توجهی به قانون و نظر مجلس از سوی دولت و ناشنیده گرفتن فریاد صاحبان حق چطور؟

      🔸 آیا این هم در شمار امتحانات است؟ خرداد که ماه امتحانات بود جایش را به تیرماه داد. باز هم بازنشستگان در این ماه گرم باید در کف خیابان باشند؟ این هم لابد امتحان عملی است نه؟

      🔸 خدا واقعا به این دولت شانس داده است. این را حتما به آنها بگوید هرکس صدایش را می‌شنود. بگوید، شانس آورده‌اید که با مردمی در نهایت نجابت طرف هستید و الا اگر مثل مخالفان روحانی بودند که قصه ۹۶ و ۹۸ تکرار می‌شد! اما خدا را شکر که نجیبند صاحبان حق که داد خود را در آرامش مطالبه می‌کنند.

  • احمد
    0

    والا ما نمیدانیم این اقایان چطور پستی را قبول میکنند که از ان هیچ اطلاعاتی ندارند من یک باز نشسته هستم با بیش از سی وسه سال سابقه پرداخت بیمه ،بواسطه نوع کارم چندین سال در منطقه محروم کار کردم که جزئ سخت زیان اور بوده وشامل بیمه اضافه شده که بالاجبار تامین اجتماعی کسر میکرد بعداز ان هم بعلت نوع شغل ما دارای نوبت کاری وتعطیل کاری واضافه کاری بودیم واین موارد همه بالجبار بوده وبه طبه ان بیمه زیادی هم از ما کسر کردند حالا اقای موسوی ومخبر بگویند کسی که بالجبار در تعطیلات سر کار بوده وبخاطر سخت وزیان اوری کار بیمه ازش کسر کردند چطور باید حقش ضایع شود وال ا یک مقدار از این حقوق صرف بیماری ناشی از اسیبهای کار میشود حالا بماند که هیچ وقت درست وحسابی هم در کنار خانواده مان نبودیم واکثر تعطیلات بخاطر کمبود نیرو ونوبت کاری سر کار بودیم خواهشا توجه کنید این حقوق حق قانونی بخاطر پرداخت بیمه اضافی است که خود تامین اجتماعی براساس قوانین خودش کسر میکند ما نمیخواهیم حقوق کسی دیگر بما داده شود دولت بحداقل بگیران هرچقدر دوست دارد ودر توان دارد بدهد ولی نه اینکه مال زحمت کشیده شده دیگران را ندهد یک نفر با شعل سخت وزیان اور میدانید چقدر سختی میکشد وچه اسیبهای میبیند که تا اخر عمر باید ازان زجر بکشدحق وناحق نکنید وبه قانون احترام بگذارید وقطعا باید طبق قانون پرداخت کنید

  • ناشناس
    0

    آقای مدیر عامل! طبق ماده ۹۶ قانون تأمین اجتماعی هیأت دولت حق دخل و تصرف در مصوبه هیأت مدیره سازمان تأمین اجتماعی را ندارد مگر اینکه مصوبه سازمان خلاف قانون باشد. نتیجه اینکه اگر مصوبه هیأت مدیره سازمان تأمین اجتماعی مخالف قانون نباشد هیأت دولت موظف است عینأ آنرا تأئید و جهت اجرا ابلاغ نماید.

  • عباس بازنشسته
    0

    عزیزم تورم چقدر شده حقوق ما راهم طبق تورم افزایش بده اگر راست میگین خدا ازتون نگذر با این گرونی کمر شکن

    نظرات شما -
    • سید محسن حلی
      1

      اقتصاددانان بزرگ جهان معتقدن تورم را دولتها ایجاد میکنند که تحت پوشش آن مالیات غیر قانونی و مخفیانه از مردم دریافت کنن ، حالا بجای اینکه رییس جمهور هزینه های زائد را کاهش دهند را آسون را برگزیدن یعنی پول گرفتن از مردم بضرب اسلحه

  • ناشناس
    0

    هنوز بیست و پنح در صد از همسانسازی سال قبل را نداده اید و میخواهید با کلمه جبرانی برای دسته ای از بازنشستگان همسانسازی سال جدید را ماست مالی کنید همین چندر غاز را هم که با عنوان معوقه طی چند ماه قسطی میپردازید و قادر به کنترل تورم هم که نیستید عقب ماندگی تاریخی پرداخت حقوق به ما را هم که دارید وتا خرخره به تامین اجتماعی بدهکارید یکدفعه قانونی تصویب کنید و همه مارا به پاس سالها خدمت ونجابت به دریا بریزید شما که هر جا به نفعتان است دم از قانون میزنید و در سایر موارد.......

  • بازنشسته
    21

    بازنشستگان کشوری،لشکری فقط ۱۰درصداضافه شددرحالی که تامین اجتماعی ۱۰درصدبعلاوه ۶۵۰هزارتومان،خداذلیلتون کنه بااین پرداختی ها

    نظرات شما -
    • قاسم
      0

      برادر
      اولاً اینها دلشان برای بازنشستگان تامین اجتماعی و کشوری و لشکری نسوخته.
      دوماً به بازنشستگان لشگری و کشوری مزایایی میدهند که به بازنشستگان تامین اجتماعی نمی‌دهند.
      سوما جه بازنشستگان تامین اجتماعی و چه بازنشستگان کشوری و لشکری ، با این چندر غازی که می‌گیرند نمی‌توانند امرار معاش کنند.
      بحث این است که افزایش حقوق بازنشستگان با ظریب ۱۰ درصد خلاف قانون است و باید اصلاح شود.
      نباید بین ما بازنشستگان در خصوص احقاق حقمان ، اختلاف نظر بیفتد ،

    • ناشناس
      1

      بازنشستگان کشوری و لشکری از بودجه عمومی دولت استفاده می کنند ولی مستمری بگیران سازمان تأمین اجتماعی از حق بیمه سهم خود و کارفرمایان خود که جمعاً ۳۰٪ می شود استفاده می کنند لذا مقایسه و همسان سازی مستمری بازنشستگان کشوری و لشکری با مستمری بگیران سازمان تأمین اجتماعی از اساس غلط است!

    • ناشناس
      1

      یه بازنشسته آگاهی (استواردوم)۱۳ تا ۱۴ میلیون حقوقشه.
      ده درصد اضافه بشه....‌..
      باز نشسته تامین اجتماعی ۳/۷۰۰
      ۵۷ درصد اضافه بشه چقدر مبشه؟

    • علی
      0

      اصلا واقعیت اینست که کل سازمان تامین اجتماعی و دارایی آن با پولهای شاغلین گذشته که الان بازنشسته شدن تهیه شده و دولت حق دخالت در امور را ندارد و مدیریت آن باید توسط کانون تعیین شودنه دولت نادان دست نشانده

    • ناشناس
      3

      کجای ایران یک درجه دار استوار ۲ حقوق ۱۲ملیونی داره تیمسارش اینقدر نمیگیره کمی تحقیق کنید از چندتا نظامی سوال کنید

    • ناشناس
      0

      به ناشناس ۱۸:۵۳
      من که گفتم بازنشسته آگاهی.
      دریافتی ایشان را گفتم.
      کشوری و لشکری.چه کارمند و چه بازنشسته!!!!
      یه پایه حقوق دارن.!!!
      کلی مزایا!!
      موقعی که من و شما ازشون سوال کنیم.که چقدر حقوق شماست؟ عددی رو میگن که پایه حقوقشونه
      دروغ هم نمیگن.!!
      دوستی دارم . بازنشسته لشکری.
      قبل از عید که هنور اضافه نشده بود .
      پرسیدم حقوق شما چقدره.؟
      گفت هفت و خورده ای.
      فیش حقوقش رو دیدم.
      ۱۵ میلیونو سیصدو اندی.
      اونا مزایا دارن . ما نداریم.
      کارمند کلی مزایا دارد.
      از قبیل کارانه. ایاب و ذهاب. حق زن . اولاد . معیشت. و اضافه کاری . که اگر در ماه ۵ ساعت اضافه کاری داشته باشه . مدیرش این اختیار رو داره که برای ۱۲۰ ساعت (یکبرج‌حقوق)رد کنه.
      ولی کارگر چندر غاز اضافه برحقوقش مزایا داره که اون هم پس از کسر حق بیمه.
      فقط همون پایه حقوق براش واریز میشه.
      اون هم فقط در شرکتها.
      امااین رو هم بدونید که اکثر کارگاهها همون حقوق لیست بیمه رو هم نمیدن.
      میگن صرف نمیکنه . نمیخوای برو.
      حقوق کارگر رو هم کامل نمیدن
      چه برسه به مزایا !!!!!!

  • قاسم
    0

    اون موقعی پول‌های صندوق بازنشستگان را به یغما می‌بردند توجیحی نداشتند ، حالا که باید پس بدهند انواع و اقسام توجیحات را بیرون می‌آورند.
    رییس تامین اجتماعی هم که شده جیره خور دولت

  • ناشناس
    0

    یعنی چون بقیه صندوق ها ورشکسته هستند،تامین اجتماعی هم باید به سهامداران خودش ظلم کند تا مثل بقیه بشن،تو با چه رویی تظاهرات هر روزه مردم را گلایه جا میزنی سنگ پای قزوین

  • اعلایی
    0

    آقای موسوی شما خدمتگزار ما بازنشستگان هستید نه نوکر دولت بااین مصاحبه که با وعده های قبلی شما تفاوت فاحش دارد نشان دادید که بیقین دست نشانده ونوکر دولت هستید ولذا باید گفت حیف آن صندلی که با بی لیاقتی اشغال کردید

    نظرات شما -
    • محمد رضا
      0

      مگر در نوکر بودن ایشان شک دارید ،اینها همه نون چاپلوسی خود را میخورند اگر شایسته سالاری بود یک فرد با شش کلاس سواد که نباید سکان کل کشور را بدست بگیره

  • رضا
    0

    چاپلوس متملق قانون را چپکی ننویس

  • فناوری
    0

    دولت دست به اصلاحات و جراحی بزرگ اقتصادی زده و قیمت کالاهای اساسی چند برابر شده حقوق کارکنان را بطور چشمگیری افزایش داده منتها طوری افزایش داده که حق سایر سطوح بازنشستگان تضییع شده قانون پرداخت حقوق تامین اجتماعی بر اساس پرداخت میلغ بیمه و مدت زمان پرداخت بیمه میباشد دولت به ۵۰ درصد اقشار بازنشستگان تامین اجتماعی ۶۰ درصد و در سایر سطوح ۱۰ درصد با توجه به اینکه پرداخت ها در تامین اجتماعی بر اساس پ داشت بیمه و مدت زمان هست پس بنا براین پرداخت بیش از حد به کارگران حداقلی را دولت می‌بایست خودش پرداخت نماید بصورت یارانه باید تفاوت درصد سایر سطوح و حداقلی را باید دولت بصورت یارانه به سازمان تامین اجتماعی پرداخت نماید هیچ فرقی نمیکنه بازنشستگان مثل سپرده گزاران بانکها در طول خدمت در صندوق سازمان تامین اجتماعی سرمایه گذاری کردند مگر می‌شود از حق کسی را نداد آیا شما می توانید سود سپرده گزاران را دستوری کاهش دهید و اگر این کار را انجام دهید چه اتفاقی خواهد افتاد در پایان دولت باید برنامه اصلاحی و جراحی بزرگ را طوری انجام بدهد تا حقی از سایر سطوح بازنشستگان تًییع نشود و مابالتفاوت حقوق حداقلی را باید دولت بپردازد الان در سایر سطوح که حقوق ۱۰ میلیون هست تغریبا به حداقلی نزدیک هست تمام یارانه ها قطع شده و حمایت دولت قطع شده الان حقوق حداقلی ۶ میلیون و با یارانه نزدیک به ۸ میلیون تومان میباشد و تقریبا حقوق حداقلی به یه حقوق میانه بگیر برابر شده و این هست اشکال شرعی و سرمایه را نادیده گرفتن چرا باید الان یک مهندسی فنی با یک کارگر ساده با تفاوت ۲ میلیون تومان فاصله باشد چرا طبقه خط فقط را برای متوسط بگیران را هم میباشد ین به زیر خط فقر در هر صورت دولت حق دخالت در نحوه پرداخت حقوق سازمان تامین اجتماعی را نداشت و ندارد و نخواهد داشت اگر زوری باشد قدرت بازنشستگان بیشتر از آن هست که دولت تصور نمی‌کند اینان همه در مقابل صدام ملعون ایستادن و تا پای مرگ پیش رفتند و در آخرهای عمر این چند صباح هم برایشان ظلم قابل تحمل نیست و حق گرفتنی است و حقمان را خواهیم گرفت بر اساس قانون و قانون اساسی که ملت ایران بهای سنگین پرداخت کرده اند

  • ناشناس
    0

    من خودم سال نود نه با سختی زیانآور بازنشسته شدم و از بابت 4%حق بیمه شرکت یک جا مبلغ 140 میلیون به حساب تامین اجتمایی واریز کرد حالا کارشناس محترم که داری از دسترنج کارگران در سازمان عشق و حال می کنی من اگر آن مبلغ را در جایی سرمایه گذاری کرده بودم چقدر برایم سود داشت ولی به اجبار ازما گرفتید حالا که به مرحله عمل رسیده و همه باید به اندازه آورده خودشان بهره ببرند برای ما قانون تبصره می آورید.

  • خانه ملت
    2

    دیکتاتور استکبار و توهین به شعور ملت با عدم اجرای قانون کار و مصوبه شورای عالی کار در بدنه دولت جوانه زد و این جوانه منجر به ناامیدی و یاس شده و باعث تاسف هست کسانی الان برای ما ها طرح می‌دهند که در زمان جنگ یا نبودند و اگر هم بودند ابناب و پفک می‌خوردند و الان تصور می‌کنند خودشان علامه دهر هستند برادران چشمان خود را بازکنید و اطراف خودتان را خوب نگاه کنید اینان که شما الان مته گذاشتین بیخ گوششان شاه ملعون و صدام تکریت را ترتیبسان را دادند موضوع فقط جهت اطلاع اعلام شد درست فکر کنید و درست عمل کنید و فکر کردن شکمی هرگز موفق نبوده و نخواهد ش

  • محمدی
    0

    با سلام حقیقتا وانصافا دولت لایقی داریم دزدان گردنه ورفیق قافله وهر چه دروغ و فتنه در بساط دارن به مردم بخصوص به بازنشسته ها بار میکنند نه ازخدا ترس دارن نه از مردم خجالت تا کی به هر حال نه آن میز و نه آن صدارت برای شما همیشگی هست بترسید از آن روز

  • ایرانی
    0

    حمایت‌عمل‌می‌خواهد‌نه‌شعار‌آقای‌ر.چه‌شد‌آن وعده‌های ‌که‌دادین‌عمل‌عمل‌‌عمل

  • نیری
    1

    عدالت و قانون اینه که هر بازنشسته ای آورده بیشتری داره از درصدکمتری از افزایش حقوق برخوردار بشه؟شما حتی واسه امضا خودتون تو شورایعالی کار ارزش قائل نشدیدوبمحض دریافت مصوبه با اطلاع از اعتراضات گسترده شروع به صدور احکام وافزایش ۱۰درثدی حقوق نمودید آیا ما بازنشستگان سایر سطوح باید تاوان عدم پرداخت دیون دولت به تامین اجتماعی را بپردازیم

  • ناشناس
    0

    رئیسی زمانی که با شعار پر طمطراق اجرای عدالت مسؤلیت ریاست جمهوری را ب در ست گرفت حالا وارد گود شده تازه فهمیده یک من چقدر کره داره بنابراین دیواری کوتاه‌تر از دیوار بازنشسته ها پیدا نکرد

  • ناشناس
    1

    بدهیهایتان را به تامبن اجتماعی هر چه سریعتر پرداخت کنید همه چیز درست میشود تامین اجتماعی بر امده از قانون خود میداندچگونه رضایت همه سطوح مستمری بگیر را جلب نماید با بی قانونی و الدرم بلدرم حق الناس از گلوی یقه سفیدان دولتی پایین نخواهد رفت نه خدا میگذارد و نه خود ناس....

  • کریمی
    0

    دولت اجازه نمیدهد بازنشستگان تعمین اجتماعی به حق حقوقشان قانونی دست پیدا کنند اگر چنین شود بازنشستگان صندوقهای دیگر هم انتظار دارند پس دولت به بازنشستگان تامیعن احتماعی ظلم می کند غیر قانونی برای اینک پاسخگوی لشکری کشوری و صندوقهای دیکر نباشد

  • ناشناس
    0

    فقط حرف زور تو گوش کر میرود

  • ناشناس
    0

    مدیر تو که حقی در تامین اجتماعی نداری، دست تو جیب بازنشستگان را می کنی حقوقت حرام است چرا که در حال خیانت به بازنشستگان هستید

  • حمید
    0

    برادر موسوی عزیز امضای نهایی وزرا برای این است که حقی از موسپیدان بازنشسته معزز ضایع نشود وباردیگرتوسط آنان باقوانین جاریه کشور وتامین اجتماعی مطابقت داده شود لذا هیئت تطبیق مجلس شورای اسلامی به خلاف قانونی بودن آن رای داده است پس چرادولت محترم برزمین این تخلف لجبازی را پیشه خود نموده است ؟

  • ناشناس
    1

    اولا که ربطی نداره که بازنشستگان کشوری و لشگری چقدر میگیرن و تامین اجتماعی چقدر.!!
    از آن گذشته.!!!
    اونا از دولت میگیرن.
    ما از محل پرداخت ۳۰ سال حق بیمه خودمون.
    کشوری و لشکری از اول هم بیشتر میگرفتند.
    الان هم بیشتر میگیرن. نوش جونشون.
    ولی چرا مرغ که نه !!!جوجه مرغ همسایه رو غاز میبینن

    نظرات شما -
    • بازنشسته
      0

      عزیزم بنده حسودنیستم مابازنشستگان کشوری هم درصدبالایی ازحقوقمون هرماهه بعنوان سهم صندوق کسرمیشدتازه هرافزایش حقوقی سالیانه ماه اول بعنوان مقرری به حساب دولت واریزمیشد،حالاپولهاروخوردن وبردن مقصرمانیستیم بنده خودم روباهم رده ومدرک وگروه شغلی درتامین اجتماعی مقایسه کردم ایشون ۱۰میلیون میگیره من ۹میلیون،نوش جونتون،بااین تورم کمرشکن بایددولت همه اقشارحقوق بگیررویکسان ببینه

  • نقی معمولی
    1

    مردک دوزاری،زبون درآورده

  • معنی نداره شما بازنشسته ها هر سری شلوغ بازی درمیارید 30سال حقوق گرفتید خوردید دولت چه پولی دارد تو این تحریم ها به شما بده طلبکار هستید رفتید انقلاب کردید که اخرت خود را بسازید رعایت حال برادران و خواهران یمن و حزب الله و فلسطین و سوریه را بکنید تازه خرج اقازاده ها در خارج هم است زیاده خواهی نکنید
    2

    بازنشسته ها شما انقلاب کردید اخرت خود را بسازید

  • بی نام
    1

    پدر سگ اشغال دزد.معلوم نیست از کدوم قبرستون اومدی راجع به صندوقی که من بازنشسته ۳۱ سال پس اندازم رو برای روز گار سختی ذخیره کردم تصمیم میگیری.همتون از رییس جمهمور تا تک تک هیت دولت در این ظلم شریک هستین.اشغالهای دزد موقعیکه تورم اعلامی بانک مرکزی نزدیک به ۵۰ درصد هستش افزایش ۱۰ درصدی کجای زندگی رو میپوشونه.خداوند تک تک شما را لعنت کند.

  • ناشناس
    0

    هر چقدر هم به حقوقها اضافه کنند بازهم بعد از مدتی اثرش خنثی میشود چون در حال تحریم هستیم و اقتصاد در حال فروپاشی.

  • حسین
    0

    تنها اجرای مصوبه شورای عالی کار واجرای دقیق قانون بدون تفسیر(خالی بندی و دورزدن) واخراج امثال موسوی ومیر کاظمی که باعث اینهمه هرج ومرج وبی قانونی هستند

  • امیر
    0

    چه خوب بود آقای موسوی باابتدایی ترین قوانین بیمه اجتماعی آشنایی داشت ،مبنای پرداخت حقوق بازنشستگی سالهای بیمه پردازی است .هرسال ۱روز حقوق،پس کسی که بیشتر بیمه پرداخت کرده یعنی سهم بیشتری ازبیمه دارد وبایدحقوق بالاتری بگیرد فرق است بین بیمه پردازی ۱۰ سال با۳۵سال.حال اگردولت میخواهد حقوق حداقلی هارابه سایرین برساند باید ازطریق بسته های حمایتی وازجیب خودش این کاررابکند نه اینکه ازریشش بکند به سبیلش پیوند بزند.خلاصه جناب موسوی شما ورئیسی ظلم بزرگی را به جامعه بازنشستگان کردید ویقینا شرمنده روی مادر سادات خواهید شد.

  • بازنشسنه
    0

    جناب رئیسی چرا اسم دولتتون رو گذاشتید مردمی؟میشه این سوال رو جواب بدید؟

    نظرات شما -
    • نقی معمولی
      0

      اسمش مردمی ولی بکام دولت، هرکه کچله، میگن ذولفعلی

  • بازنشسته تامین اجتماعی.بیمه اجباری.کارگران سخت وزیان آور
    0

    باسلام درود.واقعاافزابش حقوق سایرسطوح روبه بازی سیاسی تبدیل کردن...دیگه‌ دیواری کوتاه ترازبازنشستگان سایرسطوح تامین اجتماعی نبود..آقایان هیات دولت دست ازلجات وبازی باروح وروان پوسپیدان بردارید...هیات دولت محترم مگرمیشودیک قانون رودلبخوای اجراءکرد..یک بام ۳تاهوا..خلاصه که داریدقانون شکنی وبه ۱۲میلیون نفرازجمعیت کشورظلم آشکارامیکنید...مجلس محترم وویوان عدالت اداری کشورلطفاجلوگیری کنیدازظلم کردن به بازنشستگان تامین اجتماعی...

  • بازنشسته
    0

    لعنت به دولتمداری ظالم مگر ما بچه نداریم دختر عقدی پسر سرباز نوه خدا ازتون نگذره

  • رزمنده 8 سال دفاع مقدس
    0

    پاچه خوار بی عرضه

  • قاسم
    0

    پاچه خواری تا این حد!!!؟

  • 0

    این یک استراتژی دولت در توجیه افزایش حداقلی مستمری بازنشستگان کشوری و لشکری بوده و سعی کرد با ضایع کردن حق بازنشستگان تامین اجتماعی , ناکارآمدی خود را در قبال بازنشستگان لشکری و کشوری توجیه نماید چون اگر دولت کارآمد بوده و اگر عرضه داشت و ضمنا اگر ادعای بیشتر فروش نفت درست بوده و کسری بودجه ندارند بهتر بود که حقوق لشکری و کشوری را هم موازی با تامین اجتماعی سامان میدادند نه اینکه به حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی دست درازی میکردند .

  • رضا
    0

    حیف اون صندلی

  • ناشناس
    0

    لعنت خدا بر ظالمین

  • محمدعلی
    0

    تاکی باید.دروغ.را.جای.حقوق.به خورد بازنشسته.کرد.
    خدا.نمی.بخشد. شما.۵۷درصد.حقوق.حداقل.بگیران.را.زیاد.کردید. به.گردن.شما.باشد.تا.روز.قیامت

  • عبدالرحمن صفری
    0

    حقوق راه،زیاد،کنید،برای رزخداوند

  • یک شهروند بازنشسته
    0

    که مورد ظلم دولت آقای رییسی قرار گرفته بنده نمیدانم چرا فیلم بازی میکنید افزایش حقوق بازنشسته ای که سالها زحمت کشیده که بازنشستگی در زندگیش راحتی و آرامش داشته باشد،،،، تامین اجتماعی به گردن دولت میاندازد و مثل توپ فوتبال به همدگر پاس میدهند این وسط هرکی و ناکسی این مسئله را دامن میزند خدا ازش نگذرد طبق قوانین کسوراتی که در زمان کار ازما کم کرده اید باید پرداخت نمایید،،،،حق الناس به گردن شماهاست ،،،در زندگیتان هیچوقت خوشی نخواهید دید اگر حق مظلوم را ندهید،،،

  • بازنشسته بی پناه
    0

    سلام.مانمیدانیم این قانونی که شما ازش دم میزنیدچقدردسته پاگیراست که همه بازنشستگان رانابودکردیدمگرغیرازاین است که نسبت به گرانی حقوقها نصف شده ولی هرروزشما میگوییدمسیرش را طی کن مگه مسافرت رفته قانونی یافکرمیکنی با دسته کورهاطرفید آقایان طبق تورم سال بایدحقوقها افزایش پیداکند چطوریانمیدانستیدکسی که حداقل بگیره ازمحل صندوق تامین اجتماعی حقشان نبوده چون طبق اورده باید حقوقها اضافه شودویک نوع بی عدالتی وحق ناس صورت گرفته وهرسال هم بهش اضافه میشه ناگفته زیاداست شما ازما بهترمیدانید....!!!!!؟؟؟؟

  • ناشناس
    0

    خدا لعت کند کسی را که قانون گذاشته کسی که ده روز بیمه داده باکسی که سیو دو سال بیمه داده باید بیشتر بگیرد در دولت های غیر اسلامی هم چنین نیست لطفا مثل عبدالملکی سرپرست بی کفایت برو

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها