چرا حقوق بازنشستگان افزایش پیدا نمی‌کند؟

عضو هیات مدیره کانون بازنشستگان کارگری تهران گفت: دولت باید رای هیات تطبیق را بپذیرد نه اینکه مدعی شود به سوالات و ابهامات پاسخ داده‌ایم.

چرا حقوق بازنشستگان افزایش پیدا نمی‌کند؟

هشتم تیرماه بعد از خاتمه نشست هیات دولت، علی بهادری جهرمی مدعی شد که دولت در ارتباط با حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی با هیات تطبیق در مراوده و ارتباط است و به ابهامات و سوالات این هیات پاسخ داده است. سخنگوی دولت در عین حال گفت افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی ابتدا در لایحه بودجه ده درصد بوده و بعد سازمان رقم را افزایش داده اما پرداختی‌ها باید در محدوده‌ی توان باشد.

علی اکبر عیوضی (عضو هیات مدیره کانون بازنشستگان کارگری تهران) در این رابطه گفت: برخی مدیران دولتی خودشان از بیت‌المال حقوق می‌گیرند گاهاً حقوق‌های نجومی هم می‌گیرند؛ هر مدیر به اندازه پنج یا ده بازنشسته حقوق ماهانه دارد؛ آن وقت فکر می‌کنند حقوق بازنشسته‌ای که سی سال، سی درصد حقوقش را در صندوق تامین اجتماعی ذخیره کرده، مثل خودشان بیت‌المال است و باید دولت و مدیران دولت در مورد آن تصمیم بگیرند.

او اضافه کرد: صندوق تامین اجتماعی «حق‌الناس» و متعلق به یک جمعیت بیش از ۴۰ میلیون نفری است؛ تعلق به دولت ندارد که دولت بخواهد در مورد میزان مستمری‌ها و افزایش آن تصمیم بگیرد؛ ضمناً هیچ زمان افزایش حقوق بازنشستگان کارگری در لوایح بودجه تعیین نمی‌شود؛ همیشه سازمان تامین اجتماعی براساس میزان افزایش هزینه‌های زندگی (تاکید ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی) که در شورایعالی کار محاسبه و مصوب می‌شود، ارقام را به دولت پیشنهاد می‌دهد و دولت صرفاً آن را تصویب و تایید می‌کند؛ سازمان تامین اجتماعی براساس منابع دریافتی خود مصارف را تامین می‌کند و حتی یک ریال از بودجه‌ی دولت بهره نمی‌برد.

به گفته عیوضی، دولت درحالی‌که اهتمامی برای پرداخت بدهی‌های خود به سازمان ندارد؛ افزایش حقوق بازنشستگان سازمان را فریز کرده است؛ این نوع برخورد هم غیرقانونی و هم ناعادلانه است.

عیوضی افزود: ما انتظار داریم قبل از پایان تیر، دولت اشتباه قبلی را اصلاح کند و افزایش مستمری بازنشستگان براساس مصوبات شورایعالی کار ابلاغ شود؛ دولت باید رای هیات تطبیق را بپذیرد نه اینکه مدعی شود به سوالات و ابهامات پاسخ داده‌ایم.

منبع: ایلنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 12
  • حامد
    0

    خوب جناب عیوضی عزیز، این حضرات که گوششان به حرف قانون نیست و زورشان به بازنشسته تامین اجتماعی رسیده، لطفاً یک فراخوان عمومی بدهید حقمان را کف خیابان بگیریم.

  • ناشناس
    1

    علمای اعلام ومراجع محترم تقلید ما بازنشستگان از همه حاکمیت نا امید شدهایم لطفا شما عزیزان دولت مردمی را به اجرای قانون مجبور کنیدواز یک حق الناس بزرگ جلو گیری کنید خداوند نگهدار همه شما باشد

  • ناشناس
    0

    چون دولت مریض روحی داریم

  • ناشناس
    0

    ای بی دینها ای نامسلماها ای کافران چه بر سر ما بازنشستها اوردین همیجور که ما را به زمین زدید انشاالله خدا شماوخانواده تان راطوری بر زمینتان بزند که هیچ اثاری از گند وکثافت شما به جای نماند.توی کف خیابان می اییم ونثار شما نفرین میکنیم.

  • ایرانی
    1

    این افزایش حقوق بسیار ناچیز با این همه تورم در کشور که رکورد دار تورم شدیم برای همه کارمندان دولت و بازنشستگان سوال بزرگیه و به چشم تبعیض میبینن چرا حقوق کارگران 57درصد و حقوق کارمندان و بازنشستگان فقط10درصد . جریان چیه خدایی یه دلیل منطقی بیارید بتونیم این تبعیض رو هضم کنیم،؟؟!!!!!!!؟

  • رحمان
    0

    لعنت‌بر‌باعث‌بانی.کسی‌که‌حقوق‌حقه‌بازنشستگان‌را‌پایمال‌کردن

  • بازنشسته.کشوری
    0

    خدا.بیامرزد پدرومادر مسولین دولت قبلی که همسانسازی حقوق.تصویب وپرداخت.کردند.ولی متاسفانه دولت جدید که خیلی امید بیشتری به.ان.داشتیم متاسفانه تمایلی. به افزایش حقوق.وهمسانسازی ندارد وما خیلی به این دولت. امید.داشتیم چونکه براساس وعده وقول های زیادی دادند ولی.عمل.نکردند.ومقصرهم.تیم.اقتصادی دولت هست.که.اصلا سواد.علم اقتصادندارند.وضربه به دولت محترم هم زدند

  • ناشناس
    0

    چرا‌هرکسی‌که‌به‌حمایت‌ازحقوق‌بازنشستگان
    تامین‌اجتماعی‌بلند‌میشه‌‌بعد‌نظرش‌بر‌میگرده
    خدایا‌‌صد دراین‌دنیا‌وهزاران‌در‌هزار‌درآخرت
    بر‌سر‌خودشان‌خانواده‌ شان‌بلائی‌بیاد‌‌که‌ما
    بازنشستگان‌‌داریم‌میکشیم

  • 0



    اول سال ازطریق کل رسانه ها اعلام کردید کرايه تاکسی واتوبوس ۲۵ الی ۳۰ درصد گران می‌شود وجنسها ۳۰۰ الی ۴۰۰ درصد مثل روغن نباتی برنج ماکارونی گران شده به چه منطقی حقوقهارا اضافه نمی کنیداین حکومت عدل علی

  • ناشناس
    0

    سلام
    مسئولان مرتبط خواسته یا ناخواسته در جهت تحریک و تشنج بازنشستگان از جمله کشوری با داشتن کارشناسان کم تجربه و حافظ بیشتر منافع خود و خط خود حرکت می کنند مثل وا خدمات به مردم غافل شدند:
    1- عدم توجه به بازنشستگان از جمله کشوری

    2-عدم پرداخت حکم جقوقی سال1400
    3- ناتوانی وبی مدیریتی ونالایقی در صدور حکم حقوقی بازنشستگان کشوری 1401
    4- عدم توجه به پرداخت حقوق باز نشستگان کشوری با توجه به آورده قانونی شان به صندوق کشوری در طول 30 سال خدمت
    5-عدم توجه به قوانین 30 ساله در پرداخت حقوق بازنشستگان کشوری
    6-عدم اجرای قانون اساسی در پرداخت حقوق
    7- عدم توجه به نظرات دیوان عدالت اداری کشوری و اجرای رای صادره شان که تخلف قانونی شان را محرز نموده اند
    7- تا کنون مسئولان از بیان اجرای حقوق وحشت داشتند واکنون فقط به همدردی اکتفا نمودند
    8- ضربه به بنیان تشکیل خانواده توسط فرزندان بیکار بازنشستگان شدند
    9- باعث افسردگی بازنشستگان وبی اعتمادی به مسئولان مجلس دولتی شدند
    10- با تحریک وتشنج وعدم توجه به قانون و فای به عهد باعث خشنودی دشمنان ونارضایتی مردم وبی اعتمادی می شوند
    لطفا به مسئولان بفرمایید که با اجرای قانون رضایت بازنشستگان کشوری و مردم را بدست بیاورند وخدا را ناظر بر اعمال خود بدانند
    یا حق

  • ناشناس
    0

    دولت مثل باند مافيا ميخواهد با قلدري در جيب بازنشستگان كند و قلدري قانون وا زير پا ميگذارد

  • صمد احمدی نژاد
    0

    بهتر است دولت به قانون و مقررات تمکین نموده و اینقدر بر خواسته ظالمانه خودش در پایمال کردن حقوق بازنشستگان اصرار نکند و اجازه دهد مصوبات شورایعالی کار و تامین اجتماعی مبنی بر افزایش 38 درصدی حقوق بازنشستگان و از کار افتادگان اجرایی شود والا تبعات سوء سیاسی و اجتماعی متوجه نظام خواهد شد و در رسانه های مختلف داخلی و خارجی شنیده میشود دستهایی در تلاش اند تا فرهنگیان و دیگر اقشار ناراضی را نیز با این موضوع پیوند دهند و خواسته صنفی و بحق این قشر را به سیاسی تبدیل نمایند البته بنظر میرسد دولت نیز نسبت به این قضیه بی میل نیست چرا که برخورد با تجمعات سیاسی راحت تر از تجمعات صنفی بوده و فورا برچسب آمریکایی و اسرائیلی میخورد فلذا بر عهده رییس مجلس و رییس جمهور است که سریعا این مشکل را حل و فصل نمایند در غیر اینصورت دنبال مقصر نگردند و خودشان مسوول و پاسخگو خواهند بود من بعنوان یک شهروند و دلسوز نظام صلاح دونستم که این موضوع را یادآور شوم انشاالله که شما مسوولین هم بقدر و اندازه من احساس مسوولیت کرده باشید .

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها