با کالابرگ چه کالاهایی و چگونه می توان خرید ؟/ نماینده مجلس توضیح داد

میرتاج‌الدینی گفت: دادن کالابرگ به هیچ عنوان در خرید کالاهای عمومی محدویت ایجاد نمی‌کند که به طور مثال فقط شامل مرغ، روغن و امثال این‌ها باشد بلکه اشخاص می‌توانند هر کالایی که مورد نیازشان است را از حبوبات گرفته تا گوشت و لبنیات و شوینده‌ها خریداری کنند.

با کالابرگ چه کالاهایی و چگونه می توان خرید ؟/ نماینده مجلس توضیح داد

سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی، درباره این که مجلس منتظر اعلام نظر دولت درخصوص اجرای پایلوت‌های انجام شده در خصوص کالابرگ است تا درباره این امر تصمیم‌گیری کند، گفت: منظور از کالابرگ الکترونیکی همان کارت‌های یارانه‌ای است که امروز در آن‌ها یارانه نقدی واریز می‌شود که بعدها اگر دولت زیرساخت‌ها را آماده و فراهم کرد، این‌ها را به کالابرگ‌ها اختصاص دهیم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: امروز هم در فروشگاه‌ها با همین یارانه‌ها افراد خرید می‌کنند منتها چون در همان کارت یارانه قبلی واریز می‌شود، می‌توانند نقدی هم دریافت کنند.

وی افزود: در ادامه طرح این است که این کارت یارانه، یارانه کالایی شود یعنی افراد با این کارت‌ها کالاهای مورد نیاز خانواده‌شان را در فروشگاه‌هایی که دستگاه کارتخوان برای این کارت‌ها اختصاص داده می‌شود، خرید کنند.

نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو خاطرنشان کرد: دادن کالابرگ به هیچ عنوان در خرید کالاهای عمومی محدویت ایجاد نمی‌کند که به طور مثال فقط شامل مرغ، روغن و امثال این‌ها باشد بلکه اشخاص می‌توانند هر کالایی که مورد نیازشان است را از حبوبات گرفته تا گوشت و لبنیات و شوینده‌ها خریداری کنند.

با کالابرگ چه کالاهایی و چگونه می توان خرید ؟ / نماینده مجلس توضیح داد

وی تاکید کرد: یارانه که برای جبران کاهش قدرت خرید مردم است امروز به صورت نقدی داده می‌شود، فردا اگر زیرساخت‌هایش آماده شد به صورت کالابرگ‌های الکترونیکی داده می‌شود که اتفاقا می‌تواند باعث یک رقابت سالم بین فروشگاه‌ها شود به طوری که فروشگاه‌ها می‌توانند تخفیف‌های خوبی مانند کارت حکمت به خریداران خود دهند.

میرتاج‌الدینی درباره رصد مجلس روی هوشمندسازی ارائه نان گفت: به شخصه خودم این موضوع را پیگیری کرده‌ و مسئله را مورد ارزیابی قرار داده‌ام. بله؛ بعضی از اشکالات در شروع کار وجود داشته و طبیعی هم هست تا یک روشی راه بیفتد دارای ایراد و اشکال است.

وی ادامه داد: ایراداتی که در این زمینه وجود داشت؛ از جمله زمان پخت و پز نانوایی‌ها در بعضی از شهرها بود که کم شده بودند و ما به فرمانداران توصیه کردیم زمانی که درخواست‌ها از سوی مردم زیاد است، زمان پخت را طولانی و یا تمام وقت کنند تا مشکلی پیش نیاید.

این نماینده مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: ارزیابی که داشتیم نشان می‌داد این روش، روش خوبی در کنترل مصرف گندم و جلوگیری از فساد است و کاهش چشم‌گیری را در این زمینه داشته‌ایم و از در خواست‌های غیرضرور در این زمینه جلوگیری شده است.

وی افزود: حدود ۳۰ درصد درخواست کاذبی که برای نان داشته‌ایم، از بین رفته است که در نهایت ۳۰ الی ۴۰ درصد صرفه‌جویی در مصرف آرد و گندم کشور به همراه خواهد داشت.

منبع: ایلنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 38
  • ناشناس
    2

    با ۳۰۰ هزار تومان اعتبار کالا برگ الکترونیکی ماهانه چگونه می شود هم مرغ کامل تازه هم گوشت ران گوسفندی هم گوشت ران گوساله هم گوشت چرخکرده گوساله هم تخم مرغ هم روغن مایع آفتابگردان و سرخ کردنی هم لبنیات (شیر، پنیر، ماست، کره و کشک) هم حبوبات و هم انواع شوینده ها (صابون دست و حمام، شامپو، پودر لباسشویی دستی و ماشینی، مایع ظرفشویی و دستشویی خرید؟!!!

    نظرات شما -
    • ناشناس
      2

      به زور تحمیل کردن عقاید و افکار خود به مردمان زیر دست خود ،دور از انسانیت ،منطق ،عقل ،فطرت و..و باعث نزول عذاب الهی میشود!!!!

    • 0

      یارانه نقدی حمایتی حاملهای انرژی(اب ،برق،گاز) حق مسلم مردم است.

    • 1

      قطع کردن یارانه نقدی حمایتی بنزین برای فاقدین وسیله نقلیه ،خیانت به مردم است!!!!

    • 0

      خیانت ان است که :نماینده مجلسی بر خلاف خواسته های موکلین خود ،افکار و عقاید خود را به زور تحمیل انان کند!!!!

    • 0

      حقوق و وظایف نمایندگان مجلسی در قبال مردم خود چیست؟

  • ناشناس
    0

    تسلیت برگشتیم به ۴۳ سال قبل آقایان متفکر برید کنار خون تازه وارد شود با یک جراحی آقای رییسی همه زخمها عفونی شده

  • ناشناس
    0

    اقا سید شما حتما خانواده و فرزند دارید ،پس میتوانی بر انها به زور و بر خلاف گفته های انان عمل کرده و با انها رفتار کنی ؟! ایا اسلام این اعمال را میپسندد؟!!

  • ناشناس
    0

    راست و حسینی بگین ،مشکل تورم،تحریم و خزانه خالی هست و ما مجبوریم ،اون۳۰۰تومن نقدی رو از شما بگیریم و به زور خواسته خود را اعمال ،دیگر چرا طفره میروید و مردم را ازار!!!!



  • ناشناس
    0

    نماینده مجلسی در جلوی صدا و سیما و رسانه ها نقش منجیان مردم و دفاع از مظلوم ومردم میکنند ولی خواسته های بر حق موکلین خود را پایمان و ضایع!!!

  • صبر
    0

    کشوری ثروتمند را باجهل و نادانی خود به گدایی کشاندید هنوز هم پررویید.

  • ناشناس
    0

    برای حرف های ما و خواسته های بر حق مردم احترام قایل نشدین !!!
    شماها را واگذار میکنیم به صاحب حق.

    خدا برای ما کفایت است.

    .پیشاپیش عیدتان مبارک.

    عذت زیاد.

  • ناشناس
    0

    اگر خدا بی هست که حتما ظلم ریشه کن می‌شود

  • ناشناس
    0

    بنظرم کالابرگ وقتی می خواهید بدهید اول هفتصد قلم کالا قیمتش نگه دارید بعد یکمم بیشتر ازپول درون کارت کالا بدید تورم انتظاری ف کشی بیشترکند

  • 0

    مگه قبلا همش دولت مفتی به همه تقسیم میکرد

  • ناشناس
    1

    این ۴۰ درصد صرفه جویی گندم ا دعایی ، بی شک صرف تامین مایحتاج ارتش روسیه تو اکراین میشه

  • هفت لنگ بختیاری
    18

    اگر این شیوه جراحی اقتصادی از زمان رفسنجانی اجرا می شد وبا نظام سرمایه داری مبارزه می شد الان تینقدر مشکل نداشتیم.اقای ریسی کار بزرگی راشروع کرد هرچند زمان بر وشاید درد اور باشد ولی اینده خوبی برای اقتصاد کشور هست.وباید همه همراه این ریس جمهور مردمی وعزیز باشیم به امید سربلندی ایران وایرانی

    نظرات شما -
    • به هفت لنگ بختیاری
      2

      جناب هفت لنگ بختیاری تو این ۴۴ سال دزدی کردی خوردی بردی طلبکارم هستی مزدور

    • به هفت لنگ بختیاری
      2

      جناب هفت لنگ بختیاری رییسی دولت مردمی نیست اگه بود به حرف مردم گوش میکرد مزدور

    • به هفت لنگ
      2

      به هفت لنگ
      تو. در دوره قبل هم همینا رو میگفتی
      متأسفانه کسانی که به نحوی جیره خوار هستن
      اصلا نمیتونن شرایط بد مردم بیچاره رو درک کنن
      وگرنه برادر من اگه قرار بود درست بشه که به این طرز ناجور به عمداً خرابش نمیکردن که
      مثلا رئیسی تو این وضعیت وحشتناک اقتصادی
      تعدادی بیسواد بی تجربه رو سرکار آورده...
      یا برای حذف ارز 4200، لااقل از قبل زمینه سازی می‌کرد
      که اینجوری طوفان گرونی رو سر مردم خراب نشه

    • ناشناس
      0

      کدام جراحی اقتصادی؟!!! جنسی که در دوره رژیم گذشته ۱ ریال قیمت داشت دولت های بر سر کار آمده در حکومت جمهوری اسلامی ایران به ویژه دولت سیزدهم قیمت آنرا ۱۰۰ هزار برابر کردند!!!

    • ناشناس
      0

      اقای بختیاری عزیز دل:کسی منکر مبارزه با فساد ،احتکار و ...نیست ،ولی به شرطها و شروطها ،
      ما خودمان با این طرح و جراحی اخیر همراه دولت شدیم ،ولی چند نکته مهم را مسوولان یا فراموش کردند یا نمیخواهند انجام شود!!
      شما فکر کنید وقتی کارگر و کارمندو بازنشسته با این وضعیت پیش امده به زور خودشان را با دولت همراه میکنند و صورت خود را با سیلی سرخ ،
      خوب الباقی مردم ضعیف جامعه که هیچ پشتوانه ای غیر از خدا ندارند چگونه با این شرایط همراهی دولت را بکنند !!!تازه خواسته انها پرداخت نقدی یارانه هاست تا حداقل به ته دره پرتاب نشوند ،ایا این خواسته زیادی برای مسوولان نظام است؟!!!
      ایا این درست است که نظام اینهمه هذینه بابت اجرای طرح کالابرگ برای کل جامعه و از بیت المال تا مثلا دولت چند تا کالا بدهد که مردم دوباره همان کالا را به نصف قیمت خریداری کند؟!!
      میبینی طرف از همه جا بهش فشار زندگی وارد شده ،حالا مسوولان همین یارانه نقدی که حق قانونی مردم است را از مردمان خود دریغ و بنای بر قطع ان ؟!!
      ایا واقعا شما این نوع نا همترازی و بی عدالتی را در حق دیگر برادرانت میپسندی ؟
      میبخشی قصد ناراحت کردن شما را نداشتیم ولی واقعیت الانه جامعه این است که مسوولان میبایستی تامل جدی بنمایند.

  • ناشناس
    0

    ماشاله به نبوغ بدیع شما . ای کاش کل دانشگاهها و متخصصین را تعطیل میکردند و شما ها را در کل دنیا به مدیریت جهانی و ایده پردازی می گذاشتند . ملت مدیون شما ههها ست

  • ناشناس
    0

    حالا مثلن با ۳۰۰ هزارتومن چی میشه خرید اون کارت هرماه ۵ میلیون باید شارژ بشه برای هرنفر و با همین قیمت ک الان اجناس هست تا بشه خرید کرد

  • ناشناس
    2

    مرحبا جناب آقای دکتر سید آیت الله العظمی تاج الدینی و جناب آقای دکتر سید آیت الله العظمی دکتر سید رئیسی مد ظله العالی آفرین

  • ناشناس
    2

    با این کارت می توانید در اروپا و آمریکا و جزایر اسکاندیناوی و قناری ،خاویار و گوشت گوزن و هر آنچه دلتان می خواهد بخرید. موفق باشید عزیزان

  • ناشناس
    0

    خبر فوری ،مسوولان و مردمان عزیز :مقداری صحبت با همه شما داریم اگر دور از منطق است که ما دیگر سخنی نخواهیم گفت،

    ایا این درست است که از پارسال که قیمتها ۵۰برابر شده بود و امسال هم بیش از ۵۰برابر بر تمام کالاهای ایران افزوده شده و حاملهای انرژی و ....،

    حالا شما عزیزانی که به نوعی دستتون به دهنتون میرسد و شغلی دارین و اگر هم نداشته باشین یا بازنشته یا کارگر بازنشته که از اداره کار حمایت میشوید دوم اینکه بعضی از مردم هم حمایت ارگانهای دولتی بهزیستی و ...هستند ،
    سوم افرادی داریم که از هر دو طرف حمایت نمیشوند و به قول گفتنی فقط و فقط خدا را دارند و تعداد انها در مملکت زیاد است ،

    حالا مسوولین محترم با چه استدلالی و با چه حقی به این افراد ضعیف جامعه پشت کرده !
    شما مسوولین هم تمام اقلام را گران کرده و هم حاملهای انرژی و الان امدین که این مقدار یارانه نقدی که برای این عزیزان حیاتی میباشد را میخواهید قطع کنید و به جای ان طرح ناصواب کالا برگ را به زور تحمیل مردم دهید؟!!
    به خدا این کار مسوولان دور از انسانیت ،وجدان ،منطق و...میباشد!!!!

    مسوولان تامل جدی!!!

    نظرات شما -
    • 0

      حرفتون حقه.
      واقعا هستن افرادی که این پول براشون حکم حقوق رو داره.
      خودم بیکاری کشیدم . میدونم چقدر سخته.
      برای شما و عزیزانی که شرایطشون مثل شماست.
      آرزوی رهایی از شرایط موجود رو دارم.
      خدا کمکتون کنه .اِن‌شاءالله

  • ناشناس
    0

    همه اینا برای اینه که به تدریج یارانه دوحذف کنن.
    یه مشت جنس بنجل تخصیص میدن.
    با قیمت بالاتر. بعد که مردم خسته شدن .
    قطعش میکنن.
    میگن خودتون نخواستین.

  • کیان
    0

    از قدیم گفتن یک سوزن به خودت بزن یک جوالدوز به مردم نسخه پیچیدن برای مردم خیلی راحت هست وجودشو داشته باشید 80 نماینده داوطلبانه یک ماه با حقوق یک کارمند یا یک کارگر به اضافه یارانه زندگی کنید تا نیمی از مردم که واقعا در معیشت زندگیشون دچار مشکل هستن زندگی یک ماهه شما رو الگوی زندگی خود کنند شاید ما بلد نیستم با یارانه 300 هزار تومان چطوری زندگی کنیم

  • هفت لنگ بختیاری به فرد فحاش وبی ادب
    6

    خدا راشکر که بنده خودم در یک شهرستان محروم واز قشر ضعیف جامعه هستم واین وصله ها به ما نمی چسبد .ومتعجبم از افراد بی سواد وتوهین کننده که زدن حرف منطقی انها را وادار به حرف های سرشار از تهمت می کند

    نظرات شما -
    • علی
      0

      من الان نظر شما را خواندم.
      من نمیخوام بگم شما چکاره هستی .
      از قشر محرومی . یا که از بیت المال تناول میکنید.
      ولی اینطور که شما طرفداری میکنی!!!!
      به دیگر کاربران حق بده که که راجع به شما اینگونه نظر بدن.
      بعد انقلاب هر بار یه بازی سرمون در آوردن.
      اینم یه بازی بیشتر نیست.
      همین دولت رو که شما سنگش رو به سینه میزنی.
      ببین با چه شعاری آمد .
      و چگونه عمل کرد.
      آیا قبلی ها را با آنهمه ظلم روسفید نکرده؟

    • به هفت لنگ بختیاری به فرد فحاشی بی ادب مزدور
      0

      جناب هفت لنگ بختیاری تو این ۴۴ سال دزدی کردی خوردی بردی طلبکارم هستی مزدور

  • مجید
    0

    دولت باید تعانی قدیم را برقرار کند کالاها اساسی را به مردم بدهد مردم نیازمند با این همه گرانی توان خرید ندارند مردم زیر خط فقر زندگی می‌کنند یک روغن 5 کیلو شده چهارصدهشادهزارتومان این عدالت است مجلس در راس امور است مشکل اقتصادی و معیشتی مردم را اساسی حل کند آیا یک مسئول با یارانه میتواند زندگی کند...؟؟؟؟

  • 1

    یارانه بنزین حق مردم است ....یک نفر چند ماشین دارد با بنزین 1500تومان یارانه دارد استفاده می کند ولی مردم نیازمند که ماشین ندارند دولت مثل هم یارانه پرداخت میکند این عدالت نیست حق من که ماشین ندارم یارانه بنزین ما کجا میرود؟؟!!تکلیف مردم که ماشین ندارند یارانه بنزین مردم را مشخص کنید

    نظرات شما -
    • ایوب
      0

      بنزین حق ماشین هست والا خودم ماشین ندارم ولی هروقت یک پرایدشده200ملیون چراازاول پول بنزین جهانی پای مشتری حساب کردن

  • حمید
    0

    جناب آقای رییس‌جمهور مردم نیازمند با یارانه زندگی می کنند یک خانواده 5 نفره یک ماه با این یارانه چطور می توان خرید کرد دولت مجلس مشکل معیشت مردم نیازمند را اساسی حل کند
    آیا یک مسئول میتواند بایارانه زندگی کندمعیشت مردم نیازمند را اساسی حل کنید...کالایی اساسی مردم مثل قبل به مردم بدهد یک رب گوجه شده 50 هزار تومان یک روغن 480 هزارتومان و....این عدالت است مردم زیر خط فقر زندگی می‌کنند انتظار مردم از دولت انقلابی این است کالا های اساسی را مثل قبل به دست مردم بدهید...هیچکس شرمنده خانواده نشود سفر های مردم بسیار کوچک شده والله مردم دارند رنج می‌برند به داد مردم برسید یا علی

  • متین
    0

    بازگشت به 40 سال قبل

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها