آیا مستاجر می تواند جریمه دیرکرد رهن را دریافت کند؟

همیشه در بین موجر و مستاجر، کش و قوس هایی در ابتدا و انتهای قراردادشان پیش می آید. یکی از این اختلافات بازپرداخت رهن توسط مالک است. اگر مالک کوتاهی کند، قانون همراه مستاجر خواهد بود؟

آیا مستاجر می تواند جریمه دیرکرد رهن را دریافت کند؟

1

2

3

4

منبع: خبر فوری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 8
  • مجید
    6

    من مستاجر مغازه ام سال پیش به مغازه خسارت زده بود. بعدا میخواست بدون جبران خسارت، تخلیه کنه و پول رهنشو بگیره و فرار کنه بره. منم پولشو ندادم. رفت شکایت کرد. منم شکایت متقابل کردم. کارشناس اومد مغازه رو دید. قاضی مستاجرم رو محکوم کرد به پرداخت خسارت. هیچ مالکی الکی پول رهن مستاجر رو پیش خودش نگه نمی داره. در 90 درصد موارد، مستاجر ها به ملک خسارت می زنند و توقع دارند چون اجاره بها می دادند، جبران این خسارت رو بندازند گردن مالک. حتی توی شورای حل اختلاف که می رفتم، کارمند اونجا گفت، نود درصد پرونده ها مربوط میشه به خسارت زدن به ملک توسط مستاجر ها. متاسفانه این فکر توی مستاجر ها شکل گرفته که چون اجاره بها میدن، حق دارن هر خسارتی که میخوان به ملک بزنند. از مالکان عزیز تقاضا دارم در مقابل این زیاده خواهی مستاجر ها مقاومت کنند و حق خودشونو بگیرند. ضمنا قبل از اینکه ملک رو اجاره بدید، تمام امکانات ملک رو با جزئیات بنویسید و از مستاجر بخواهید امضا و انگشت بزنه که تمام این موارد رو صحیح و سالم تحویل گرفته و صحیح و سالم هنگام تخلیه باید تحویل بده.

  • ناشناس
    1

    تامالک قبلی پول رهن را نده مالک جدید هم تاپول رهن رانگیره کلید نمیده پس مستاجر وسایلش را کجا جا بده در زمان اسبابکشی

  • ناشناس
    0

    در قانون روابط مؤجر و مستأجر و همچنین مبحث اجاره قانون مدنی هیچ کجا پیش بینی نشده مستأجر می تواند مورد اجاره را در موقع انقضاء مدت قرارداد اجاره تخلیه و کلید را تحویل مشاور املاک نماید بلکه کلید باید به مرجع قضایی صالح سپرده شده و تخلیه ملک تأمین دلیل گردد.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      راهکار درست آن اینست مستأجر تا یکهفته قبل از موقع انقضاء مدت یا فسخ یا اقاله قرارداد اجاره نسبت به پیدا کردن مورد اجاره جدید و سپردن بیعانه به بنگاه معاملات ملکی اقدام و پس از تخلیه مورد اجاره قبلی در موعد مقرر و دریافت پول رهن از مؤجر سابق نسبت به بار زدن اسباب و اثاثیه خود مبادرت نموده و جهت تنظیم قرارداد اجاره مورد اجاره جدید و پرداخت پول رهن به مؤجر جدید و تحویل کلید از مؤجر جدید به مشاور املاک مراجعه نماید.

  • یقوب حبیبی
    4

    ثاحب خانه های امروزها بسار نامرد وبی رحم شده اند با بهانه هایی مستاجر را اواره خیابان ها می کنند وبا بهنه هایی کوچک از از رهن امانت سپرده مستاجربد بخت کم می کنند صاحب خانه ها اکثرا حرام خودی را به هم یاد می دهند

  • ناشناس
    1

    مستاجر خودش طلا داره ماشین داره یا کد 12 میاد طلاشو به قیمت چند ماه پیش بفروشه ؟؟که خونمون را به نرخ یک ماه پیش اجاره بدیم من خودن سال 99 یه مستاجر بیرون کردن با پول پیشش یه پژو از کارخونه گرفتم 125 میلیون الان شده 370 میلیون فروختمش باهاش زمین گرفتم زمینه الان 500 میلیون شده من حقم را گرفتم شما هم حقتان را بگیرید حتی بادحکم تخلیه یه نقاشی بکنید باید 15 میلیون خرج کنید یه کابینت 100 میلیون میشه اینا همشون دارن دو سال میشینند خونه را داغون نیکنند میرن جای دیگه هر سال برنامشون همینه چرا ما برای اینا دل بسوزونیم مگه اینا برای خونه ما دل سوزوندن؟؟؟

  • 0

    قابل توجه مالکان این جمله را حتما باید در قرار داد نوشت :
    مستاجر متحد شد در پایان قرار داد تحت هر شرایطی واحد راتخلیه کند طبق ماده 10 و ماه 190 ضمن بعد از اتمام قرار داد برای هر روز .....تومان ضرر زیان و کسر از پول پیش بلامانع است و در صورت عدم پرداخت از پول ودیع کسر بلاع مانع است

  • رضا
    0

    این که کلید رو بدن املاک کاملا اشتباهه ۱۵ روز قبل از اتمام قرار داد باید یه اظهار نامه بنویسن و ۵ روز قبل از اتمام قرار داد شکایت تا سر موعد از طرف دادگاه بیان پلمپ کنن

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها