زمان واریز یارانه نقدی تیر ماه ۱۴۰۱

اگر سازمان هدفمندی یارانه‌ها شما را در دهک اول تا نهم قرار دهد، شما نیز در این مرحله یارانه مذکور را دریافت می‌کنید.

زمان واریز یارانه نقدی تیر ماه ۱۴۰۱

جایگزینی یارانه نقدی با کالابرگ موضوعی بود که اعضای تیم اقتصادی دولت، در هفته‌های گذشته مطرح کردند. اما ابراهیم رئیسی در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی تایید کرد که فعلا یارانه نقدی ادامه پیدا خواهد کرد و فعلا خبری از کالابرگ نیست.

 رئیس دولت سیزدهم در این رابطه خطاب به تیم اقتصادی دولت دستور داده، یارانه کسانی که در بررسی‌ها، صلاحیت آن‌ها برای دریافت یارانه احراز شده است به سرعت و بدون وقفه پرداخت شود. او گفته که به اعتراضات رسیدگی شده و پرداخت یارانه، به تناسب شاخص‌ها مورد بازنگری قرار گرفته است.

اما او چیزی در مورد زمان واریز یارانه نقدی مرحله ۱۳۷ نگفت و جزئیات پرداخت سری جدید را به هفته بعد واگذار کرد.

البته پیش از او، مسئولان سازمان هدفمندی یارانه‌ها پیش بینی کرده بودند که یارانه نقدی و معیشتی تیر ماه ۱۴۰۱ در روز دوشنبه بیستم ماه جاری پرداخت شود. بررسی پرداخت‌ها دولت در مراحل گذشته نیز این موضوع را تایید می‌کند.

یارانه تیرماه ۱۴۰۱ به چه کسانی می‌رسد؟

اگر در مرحله ۱۳۵ و ۱۳۶ یعنی اردیبهشت و خرداد یارانه نقدی دریافت کرده اید، در تیرماه نیز باید منتظر یارانه ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی باشید. اما اگر جز حذف شدگان یا جاماندگان هستید و در سامانه وزارت کار اعتراض تان را به ثبت رسانده اید. باید منتظر پایش و نتیجه نهایی باشید.

 در نهایت اگر سازمان هدفمندی یارانه‌ها شما را در دهک اول تا نهم قرار دهد، شما نیز در این مرحله یارانه مذکور را دریافت می‌کنید.

اما چنانچه میزان گردش حساب یک سال اخیرتان بیش از ۳۰۰ میلیون تومان است، سفر خارجی رفته اید، یا خودرویی با قیمت بالاتر از ۳۰۰ میلیون تومان در طول یک سال اخیر خریده باشید، احتمالا در پایش وزارت کار و کارشناسان سازمان هدفمندی یارانه‌ها در دهک دهم قرار می‌گیرد. در چنین شرایطی از گرفتن یارانه ۳۰۰ هزار تومانی محروم می‌شوید.

منبع: فرارو
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 12
  • بازنشسته
    2

    اف به این یارانه و عدالتی که از ان دم می زنید . من بازنشسته نه 300میلیون گردش حساب دارم و نه ماشین گران قیمت و نه گردش خارجی و داخلی اما مرا در دهگ 10قرار داده اید. یارانه ام را سه ماه است قطع کرده اید . وانچه هم رئیسی وامثال ان می گوید دروغ است بیش نصف کشور را از یارانه محروم کرده اید .بدبخت ملتی که سران دروغگو دارد...

  • حسن امیدی
    5

    سلام .خیلی عالی هم هست .

  • دبهل
    0

    همون تیمی که ترررزده به اقتصاد مملکت .برای لبنان وعراق ویمن وسوریه وبقیه کشورهایی که مانمیدانیم

  • ناشناس
    0

    سلام به نظر آقایان من وامسال منکه با وام بیش‌از سیصد میلیون وبا پرداخت بازنشستگی ماشین خریدم و ماهانه قسط،بیش احقاق میدم چرا نبایدیارانه بدن وحق مارا به کسی دیکر بدهند این اجحاف هست پیشنهاد می‌شود تمام پرداخت‌های اینجور افراد بررسی شود

  • محمدرضا
    1

    سلام خسته نباشید از اقای ریسی خاهش میکنم یارانه ار نقدی پرداخت کن بهتر چون مردم خیلی به این پول یارانه نیاز دارن

  • سجاد بهمنیان
    0

    چرا فکر میکنید آقای رییسی اینجا پیامها رو میخونه؟ اون اصلا به ما اهمییت نمیده

  • ناشناس
    0

    عیدی قربان کجاست بيچاره ما معلولان سرپرست خوانواده بدون خونه اجاره نشین😔😔😔😔😔😔😔😔😔😔😔😔😔

  • حیدربابا
    0

    دهک دهم سطح درآمدشان چقدر هست؟ حداقل وحاکثر درآمد ماهیانه این دهک درماه جقدر هست؟
    ودهک دهم بادهک یکم چقدر اختلاف درامدی دارند؟
    آیا اختلاف درآمدی دهک یک با دهک دهم عادلانه هست؟

  • علی
    0

    والا منم مستاجر هستم از کارم بیرونم کردن الانم حقوق ندارم یکماه اخراج شدم دوتا بچه دارم
    اصلا یارانه به ما نمیدن جز دهک دهم اعلام کردن اعتراض کردم هی میگه دهک دهم
    ریدم تو این عدالت شما و قانون‌شما فقط شکم خودتون رو سیر میکنین ملت رو بیچاره کردین داریم خفه میشم از وجود شما حرمزاده و حرم لقمه ها بسته برید گم شید جهنم برامون ساختین پول نفت خود ما حقمون رو هم نمیدین دهک بندی کردین خاک تو سرتون این حق همه مردم چه دارن چه ندارن به شماها چه حق مردم رو که خود مردم می دزدین پس بدین نامرادا

    نظرات شما -
    • ایرانی
      0

      جانا سخن از زبان ما گفتی هزاران درود برشما

  • ناشناس
    0

    روش اجراب کالا برگ اشتباه است، قیمتهای چهار کالا اساسی خیلی بلاتر قیمت جهانی است، باید حق انتخاب باشد
    ۱- اگر کسی خواست چهار قلم بخرد
    ۲- کسی نخواست مقدار نقدی اش کالابرگ داشته و به امور دیگر بپردازد، بعضی بیکارند، شاید بخواهند فقط به اجاره و سایر زخم زندگی بزنند
    ۳- قیمت یارلنه ها به نرخ متوسط ارز یا طلا نخاسبه، پرداخت شود، اگر طلا یا ارز ارزان شد، یارانه کم، اما اگر ارز و طلا گران شد، یارانه افزایش/ این بهترین روش است، وگرنه تکرار بی ارزش شدن یارلنه تکرار میشود، این وسط تولیدکنندگان بی عرضه گران فروش کالاهابشان به زور مرذم میغروشند، تکرار فجایع خودروسغزی و لوازم خانگی این بار در چهار فلم کالا دیگر!!!!

  • ناشناس
    0

    روش اجرای کالا برگ اشتباه است (منظور اصل کالابرگ نیست)، قیمتهای چهار کالا اساسی خیلی بالاتر قیمت جهانی است، باید حق انتخاب باشد
    ۱- اگر کسی خواست چهار قلم بخرد و یا سایر کالا مورد نیاز، شاید بجای مرغ و یا روغن بخواهد کالایی دیگری بخرد که بیشتر نیاز دارد.
    ۲- کسی نخواست مقدار نقدی اش کالابرگ داشته و به امور دیگر بپردازد، بعضی بیکارند، شاید بخواهند فقط به اجاره و سایر زخم زندگی بزنند.
    ۳- قیمت یارانه ها به نرخ متوسط ارز یا طلا محاسبه، پرداخت شود، اگر طلا یا ارز ارزان شد، یارانه کم، اما اگر ارز و طلا گران شد، یارانه افزایش یابد/
    این بهترین روش است یعنی یک سیستم منعطف پیشرفته محاسباتی به نرخ روز ارزش یارنه با طلا و یاراز مهم خارجی و نه ریالی که تحت تاثیر شدید تورم و تکانه ها ضد اقتصادی است!، وگرنه بی ارزش شدن یارانه تکرار میشود، این وسط تولیدکنندگان بی عرضه گران فروش کالاهابشان به زور مردم میفروشند، تکرار فجایع خودروسازی و لوازم خانگی این بار در چهار قلم کالا دیگر!!!!
    از هم اکنون فاجعه انحصار و گرانفروشی و تکرار کاهش تولید و کیفیت قابل پیشنی است، تولیدکنندگان اقلام چهارگانه ( مرغ، تخم مرغ، روغن خوراکی و لبنیات)، هنوز کالابرگ اکلترونیکی اجرایی نشده، پیش دستی کرده، میگویند: تولید حتی به قیمت مصوب به صرفه نیست، در این حال است قیمتهای مصوب بالاتر کشورهای همسایه است و تولیدکنندگان اظهار میدارند نمیتوانند صادر کنند! معنی این گفته این است، فاجعه خودروسازی و لوازم خانگی و بسیاری محصولات دیگر در چهار قلم هم تکرار شده است. عاقبت سیستم ناکارآمد اقتصادی رانتی-انحصاری-حمایتی دولتی از تولیدکندگان این است!
    صدها هزار میلیارد تومان یارانه (آشکار و پنهان از ارز تا انرزی ارزان و نیوری کار مفت کار و معافیت مالیاتی و وامهای بدون ضامن و کم سود و..!) به به اقلیتی الیگارشی (سرمایه دارن کارخانه دار و تولیدکننده و واردکننده عمده) داده شده است، در مقابل محرومیت دهها ملیون فقیر و بیکار و کارگر در هجمه تورم بیرحمانه! عاقبت بازتولید فقر اکثریت و غنی شدن اقلیت الیگارشی!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها