چرا برخی افرادی که یارانه ۴۵ هزار تومانی دریافت می‌کردند، مشمول یارانه جدید نشدند؟

معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: طی روزهای آتی سازمان هدفمند سازی یارانه‌ها سامانه‌ای را برای ثبت نام جاماندگان یارانه‌ جدید تدارک می‌بیند. مردم نگران نباشند، به کسی ظلم نخواهد شد.

چرا برخی افرادی که یارانه ۴۵ هزار تومانی دریافت می‌کردند، مشمول یارانه جدید نشدند؟

داریوش ابوحمزه در گفتگویی اینستاگرامی به عمده سوالات درباره "توزیع عادلانه یارانه ها" پاسخ داد و در مورد چگونگی دریافت یارانه جدید توسط جاماندگان اظهار کرد: افرادی که پیش‌تر، از دریافت یارانه انصراف داده بودند و یا تازه ازدواج کرده و تشکیل خانواده داده‌اند و یا به هر دلیلی جاماندگان دریافت یارانه هستند، نگران نباشند. سازمان هدفمند سازی یارانه‌ها طی روزهای آتی سامانه‌ای را در این خصوص تدارک خواهد دید تا جاماندگان یارانه‌ در آن ثبت نام کنند.

وی با بیان اینکه بعضا پدر خانواده به دلیل تمکن مالی از دریافت یارانه انصراف داده و اکنون فرزندان به‌طور مستقل تشکیل خانواده داده‌اند و نیازمند دریافت یارانه‌ هستند، ادامه داد: جاماندگان یارانه می‌توانند در سامانه‌ای که به زودی تدارک دیده و اطلاع رسانی می‌شود مشخصات خانوار و سرپرست خانوار را ثبت کنند، اطلاعات آنان سنجیده می‌شود و اگر این افراد جزء دهک ۱۰ نباشند، به آنها یارانه اختصاص خواهد گرفت.

ابوحمزه همچنین با اشاره به نگرانی جاماندگان از یارانه نسبت به عدم دریافت یارانه تاکید کرد: دولت حتما این سامانه را برای ثبت نام جاماندگان تدارک خواهد دید، مردم نگران نباشند، به محض اینکه سامانه آماده شود، اطلاع رسانی خواهد شد و به کسی ظلم نمی‌شود.

معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین در پاسخ به این سوال که چرا برای برخی از افرادی که پیش‌تر یارانه ۴۵ هزار تومانی را دریافت می‌کردند اکنون یارانه جدید واریز نشده است؟ توضیح داد: برای ۹۰ درصد افرادی که تا پیش از سیاست جدید دولت، یارانه ۴۵ هزار تومانی دریافت می‌کردند، یارانه جدید واریز شده است؛ مگر آنکه جزء دهک ۱۰ بوده‌اند و یارانه ۴۵ هزار تومانی دریافت می‌کردند که اکنون یارانه جدید برایشان واریز نمی‌شود.

وی همچنین درباره نحوه اعتراض مردم نسبت به دهکی که در آن قرار گرفته‌اند، افزود: مردم می‌توانند از طریق شماره تماس ۶۳۶۹ و یا ۰۹۲۰۰۰۰۶۳۶۹ و یا سایت "حمایت" http://hemayat.mcls.gov.ir اعتراض خود را نسبت به اینکه اشتباها دهک ۱۰ تشخیص داده شده‌اند، ثبت کنند. ورود به سایت حمایت و ثبت مشخصات در آن به معنی ثبت اعتراض است و اعتراض افراد به صورت سیستمی بررسی می‌شود.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 12
  • یکی از مردم
    0

    با این شرایطی که اعلام کردند دهک یک باید فقط کارتن خواب باشن!!!

  • ناشناس
    0

    ملت در این چراها قابل کنترل میشوند ، آفرین به طراح

  • نسل سوخته
    0

    جیب گشاد نصرالله وفشار دست بوس باید پرسه نصف مردم حذف شده

  • احمد
    0

    اولا بهرمندی از یارانه حق همه ایرانیان است مگر خود طرف راضی باستفاده نباشد در غیر اینصورت حق الناس است اگر کسی تلاش بیشتر البته از نوع حلال داشته باشد مثلا اضافه کاری یا شغل دوم داشته باشد ومقدار درامدش بالا برود جرم مرتکب شده که یارانه تعلق نگیرد در اصل حق این افراد را پایمال شده قطعنا هم راضی نیستند ومسئول مستقیم ان هم اقای رییسی ووزیر کار است دیدار بقیامت

  • مریم
    0

    میخواهم‌بدانم آیا یک خانواده ی سه نفره با داشتن مریضی که هر روز بیشتر از حقوق یک ماه سرپرست خانواده است در این مملکت بگوید بریدم.دیگر توان ندارم.گرسنه ام وووو باید بگویند شکمش سیر شده داره زبون درازی می کنه.یا بگه منم از نفت ومعادن این سرزمینم سهمی دارم‌ باید با چماق به سرش بکوبند.بگویند ناشکری‌نکن.حقوق همسر بازنشسته ی
    من فقط چهار ونیم میلیون و خرج دوار ودرمان روزی شش میلیون می‌شود.بازم خفه شوم.هشت سال هم از بهترین افراد خانواده را تقدیم انقلاب کردیم.

  • ناشناس
    0

    شماها وظلم کردن.استغفرا..

  • بازنشسته مغموم
    0

    خوبه که از نظر دولت جزو برخوردارها شدیم!!!

  • يكى ديكه ازمردم
    0

    اگه ميخواهيد ندهيد ديگر اينهمه بهانه نياوريد

  • علی
    0

    سلام
    بنده کارمندم دریافتی خودم و همسرم ۱۷ م میباشد !
    ۱۰ تومن اجاره خانه میدهم ، دو فرزند دانشگاهی بی کار در خانه دارم و یک ماشین ۲۰۶ !
    برام پیام امده چون در آمد خانوار شما در مجموع بالای ۱۷ م هست یارانه معیشتی به شما تعلق نمیگیرد !!!
    و یارانه ۴۵ تومن هم قطع شد !!!
    ای خاک بر سر همگی شما کنند نامردا ....
    از فردا باید برم با اسنپ کار کنم با مدارک لیسانس حقوق و ۲۸ سال آبروداری و کارمندی !!!!
    خدا ازتون نگذره ان شاالله 🙏🙏🙏

  • 0

    سید مظلومان و گدایان

  • ناشناس
    0

    وقتی قرارهرروز دغدغه ی گران شدن کالاها راداشته باشیم یادغدغه ی بی ارزش شدن پولمون راداشته باشیم فایده ی این یارانه دادن هاچیه؟؟؟؟نه یعنی این اقتصاددان های بی شعورمملکت ایران اینقدهم نمیفهمندکه چنین قوانین مزحک ومزخرفی رانباید اجراییش کنند؟؟؟؟

  • ناشناس
    0

    واقعا اصلا ظلم نمیکنید!!!!!! یارانه یه نفر کارمند ساده با سه نفر عائله را با حقوق ناچیز به خاطر داشتن یه دستگاه پراید فرسود ه مدل قدیمی که در سنوات گذشته با مبلغ ۴۰۰۰۰۰۰میلیون تومان آن را خریداری کرده است راقطع کرده اندواورا به عنوان دهک ده معرفی کرده‌اند حالا شما مقایسه کنید افراد دهک ده باید چه کسانی باشند مثلاً کار خانه داران عمده سرمایه داران بزرگ و.......اونوقت یارو میگه به کسی ظلم نمی شود!!!!!؟؟؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها