ورق طلا و سکه برگشت/ سکه یک روزه ۹۰۰ هزار تومان گران شد

در حالی که انتظار می‌رفت قیمت طلا و سکه یک کانال دیگر عقب بنشیند، ورق در بازار برگشت و روند قیمت‌ها صعودی شد. در آخرین روز معاملاتی این هفته، قیمت سکه تمام بهار آزادی ۹۲۰ هزار تومان افزایش یافت و به ۱۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان رسید.

ورق طلا و سکه برگشت/ سکه یک روزه ۹۰۰ هزار تومان گران شد

 ورود مجددا سکه به میانه کانال ۱۵ میلیون تومانی در حالی است که قیمت سکه در هفته گذشته تا ۱۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان هم رسیده بود و بسیاری معتقد بودند اخبار امیدبخش برجامی می‌تواند سکه را به کانال ۱۳ میلیون تومانی هدایت کند.

قیمت طلا هم روز گذشته، ۱۰۰ هزار تومان افزایش یافت و به یک میلیون و ۴۳۳ هزار تومان رسید. قیمت سکه تمام بهار آزادی طرح هم افزایش قابل توجهی داشت و به ۱۴ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان رسید. نیم‌سکه هشت میلیون و ۳۵۰ هزار تومان، ربع‌سکه پنج میلیون و ۳۰۰ هزار تومان و سکه یک گرمی سه میلیون و ۱۰۰ تومان شد.

بازار جهانی، ترمز قیمت طلا را می‌کشد؟

بر خلاف بازار داخل که روند قیمت‌ها در آن افزایشی بود، قیمت انس جهانی طلا دو دلار کاهش پیدا کرد و به هزار و ۸۱۳ دلار رسید.

سوالی که وجود دارد این است که در هفته آینده قیمت طلا و سکه به چه سمتی می‌رود؟ دو عامل بر قیمت طلای داخلی اثر می‌گذارد، یکی نوسانات نرخ ارز و دیگری قیمت جهانی طلا.

قیمت دلار در بازار آزاد ظرف یک روز رشد قابل توجهی داشت و همین مساله بر افزایش قیمت طلا و سکه هم اثرگذاشت.

پیش‌بینی‌ها می‌گفت عاملی که می‌تواند قیمت دلار را مهار کند،‌مذاکرات برجامی و توافق است. اما مذاکرات دوحه بدون نتیجه امیدوارکننده‌ای پایان یافت و فعلا مشخص نیست مذاکرات جدید چه زمان شروع می‌شود و چقدر به نتیجه نزدیک می‌شود.

اما شواهد حاکی از این است که اگر قیمت دلار افزایش پیدا نکند،‌بعید است که ظرف هفته آینده کاهش داشته باشد. بر این اساس می‌توان انتظار داشت طلا و سکه هم دنباله‌روی قیمت دلار باشند.

پیش‌بینی قیمت طلا و سکه

اما از طرف دیگر، پیش‌بینی‌ها می‌گوید قیمت جهانی طلا نزولی است. اما بعید است که کاهش چند دلاری قیمت طلای جهانی بتواند قیمت طلا در بازار ایران را کاهشی کند.

کارشناسان روز گذشته اعلام کرده بودند که اگر قیمت سکه محدوده ۱۴ میلیون و ۵۰۰ و ۱۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان را پشت سر بگذارد، ورود سکه به کانال ۱۵ میلیون تومانی حتمی است. این پیش‌بینی محقق شد و سکه به ۱۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان رسید.

حالا گفته می‌شود اگر سکه بتواند چند روزی در بالای کانال ۱۵ میلیون تومان بماند،‌ باید منتظر رشد بازار طلا و سکه باشیم. اما اگر قیمت‌ به زیر ۱۵ میلیون تومان برگردد، با شکست بازار مواجه می‌شویم و بازار اصلاح می‌خورد.

بر این اساس باید مرز ۱۵ میلیونی سکه را رصد کرد تا بتوان آینده طلا را پیش‌بینی کرد.

منبع: تجارت نیوز
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 5
  • ناشناس
    0

    هیچکس دیگر فکر مردم و ملت نیست...
    همینجور هی گران میشود...و هیچ کس جوابگوی این گرانیها نیست ...
    راستی این که دیگه تعجب نداره قیمت سکه ۹۰۰هزار تومان بالا رفته..درسته سخته خیلی هم سخته...
    ولی تعجب اینجاست که قیمت سکه الان باید ۵ میلیون میبود... نه اینکه ۱۵ میلیون تومان...خدا خودش به دادمون برسه با این وضع گرانی...آمین

  • ناشناس
    0

    مملکت هرکی هرکی همینه هرج و مرج . به یکباره سکه میلیونی بالا میره اختلاسها سر به فلک کشیده

  • گمنام
    6

    آقای ناشناس قیمت طلاوسکه جهانی است اینقدر شایعه پراکنی نکن .خودت هم داری سنگ کشورهای اجنبی را به سینه میزنی باید محاکمه شوی .داخل آمریکا جوانان سیاه پوست را با ۶۰ الی ۸۰ گلوله آبکش میکنند .داخل انگلیس جوان ایرانی را میسوزانند .داخل فرانسه وسوئد ایرانیها را به شدت اذیت میکنند .هیچ جا مانند ایران نیست ایران کشور غیرت وشیران است.با این پیامهایت کسی فریب امسال تو را نمیخورد.امسال تو گرانیها را درست میکنند تا جوانان خوب ما را فریب دهند وآنها را به کشتن میدهن .دست از پیامهای اجق وجقت داخل تمام سایتها بردار من در تعجبم چطور اطلاعات تورا خفه نمیکند .

    نظرات شما -
    • به گمنام
      0

      گمنام ساندیس خور

  • ناشناس
    1

    گل بگیرند این اقتصاد مزخرف عهد بوق رو

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها