ثبات دلار در بالاترین قیمت 20 سال اخیر

دلار همچنان پرتقاضا و با ثبات به کار خود ادامه می دهد.

ثبات دلار در بالاترین قیمت 20 سال اخیر

دلار آمریکا در اوایل تجارت اروپا در روز پنجشنبه حرکات آرامی را تجربه میکند، اما با توجه به تقاضا بخاطر نگرانی‌های مجدد در مورد نرخ‌های بالاتر بهره و رکود جهانی، همچنان در نزدیکی اوج دو دهه خود قرار دارد.

شاخص دلار، که ارزش دلار را در برابر سبدی از شش ارز دیگر دنبال می‌کند، تا حد زیادی ثابت در 104.973 معامله شد که خیلی کمتر از بالاترین رقم 20 ساله اخیر خود یعنی 105.79 نیست.

کاهش بازده اوراق قرضه ایالات متحده روند صعودی دلار را در روز پنجشنبه کاهش داده است، اما دلار آمریکا موردتقاضا باقی مانده است، زیرا بانک های مرکزی همچنان نیاز به مقابله با تورم را حتی به قیمت کاهش شدید رشد اقتصادی در  جهان بیان می کنند، .

جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، در سخنرانی روز چهارشنبه در مجمع سالانه بانک مرکزی اروپا در پرتغال، از افزایش نرخ بهره اخیر 75 واحد پایه بانک مرکزی ایالات متحده – بزرگترین افزایش از سال 1994 – دفاع کرد که برای کمک به کاهش تورم به 2٪ ضروری است. حتی اگر یک رکود اقتصادی گسترده‌تر یک نتیجه «محتمل» باشد.

کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا، همچنین هشدار داد که تورم در منطقه یورو “به طور نامطلوبی بالاست” و بانک مرکزی “تا آنجایی که لازم باشد” برای کاهش تورم به هدف 2 درصدی خود پیش خواهد رفت.

شرایط فعلی همچنان موجب می شود تقاضا برای دلار بالا باقی بماند.
منبع: شفقنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 4
  • ناشناس
    2

    سلام فرمانده.خ

  • ناشناس
    0

    تحریم ها هیچ اثری بر ما نخواهد داشت و ما همچنان به گروه‌های تروریستی پول می‌فرستیم و در عراق ورزشگاه می‌سازیم.

  • نظرگو
    0

    نگران نباشید
    عدد سازیه
    دلار تضعیف شده
    قراره دلار حذف بشه
    شرقی ها میخوان دلار رو زمین بزنن
    خخخخ

  • ناشناس
    0

    بیا از دولت مردمی و سید محرومان،فرمول مبارزه با تورم را یاد بگیر خانم لاگارد،تا ملت ا وپا را خوشبخت کنی ،چون از نظر روزنامه کیهان و یک عده آدم متوهم مثل او اروپا همه کارتن خواب و گور خواب هستند و آن خبرنگار سفارشی شون نیز در امربکا هم به ناحق گزارش صوری و سفارشی برای حلال شدن حقوقش می فرسته ولی خودشون هم به این گزارش ها باور ندارند و می خندند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها