وزیر اقتصاد:

بازنشستگان صندوق کشوری منتظر دریافت وام باشند

وزیر اقتصاد گفت: ۷۰۰ میلیارد تومان از طریق بانک صادرات، برای پرداخت وام قرض الحسنه و بدون ضامن به بازنشستگان کشوری اختصاص پیدا خواهد کرد.

بازنشستگان صندوق کشوری منتظر دریافت وام باشند

سید احسان خاندوزی گفت: یکی از سیاست‌های جدی دولت در حوزه بانکی، افزایش پرداخت تسهیلات خرد از طریق اعتبار سنجی بدون نقش وثایق و مانع تراشی است که اعضای هئیت مدیره بانک‌ها ابلاغیه این مسئله را صادر و با مدیران متخلف در اجرای آن، برخورد کرده اند و این برخوردها ادامه دار خواهد بود.

او می‌گوید: هئیت مدیره بانک صادرات با پرداخت تسهیلات خرد به بازنشستگان به ویژه بازنشستگان کشوری موافقت کرده و همچنین قرار است، دو هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان وام مرابحه با سود ۶ درصدی و بدون ضامن نیز، برای بازنشستگان کشوری اختصاص یابد که جزئیات آن در آینده اعلام می‌شود.

دی پارسال رئیس جمهور در نشست خود با مدیران بانکی، پرداخت تسهیلات با اعتبارسنجی و بدون ضامن را یکی از الزامات در نظام بانکی دانست.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 20
  • ناشناس
    0


    خاندوزی از پرداخت وام به بازنشستگان خبر داد/ باز هم یک دروغ بزرگی است و این در حالی است که متاسفانه بیش از 5 ماه است در مورد پرداخت نکردن وام 50 تا 100 میلیونی بدون ضامن به بازنشستگان تامین اجتماعی علیه مسولین بانک ها در رسانه های بیش از هزاران بار اعتراض کرده ایم ولی متاسفانه تاکنون هیچ کسی هم پاسخگو و جوابگو نیست و تاکنون هم نبوده است چرا؟

  • بازنشستگان تامین اجتماعی هم جزء این کشور نیستند سوال اینجاست که چرا بازنشستگان تامین اجتماعی از دریافت وام محروم هستند
    0

    بازنشستگان تامین اجتماعی هم جزء این کشور نیستند سوال اینجاست که چرا بازنشستگان تامین اجتماعی از دریافت وام محروم هستند

  • ناشناس
    0



    شرم آور و تاسف بار است که بیش از 3 ماه است دولت، مسئولان و نمایندگان مشکل افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی حل نکردند چرا؟
    مصوبه افزایش ۱۰ درصدی حقوق بازنشستگان اهانت و خیانت است، نه قانونی
    ابطال مصوبه افزایش ۱۰ درصدی حقوق اهانت، توهین، بی احترامی و خیانت به بازنشستگان تامین اجتماعی بوده است.
    در طول سال یک بار به حقوق‌ها در حدود ۱۰درصد اضافه می‌شود اما برخی شرکت‌های تولیدی لبنیاتی در طول سال چند بار اقدام به افزایش قیمت می‌کنند و به کسی هم پاسخگو نیستند و دستگاه‌های نظارتی هم توجهی ندارند چرا؟!

  • 1


    و این در حالی است که بانک مرکزی بخشنامه پرداخت وام 50 تا 100 میلیون تومانی بدون ضامن را در بهمن ماه سال 1400 به همه بانک ها در سراسر کشور ابلاغ کرده است ولی متاسفانه برخی مسئولین بانک ها از پرداخت وام 50 تا 100 میلیون تومان به بازنشستگان تامین اجتماعی ندادند، خودداری کردند و هنوز هم خودداری می کنند و متاسفانه در کشور هم قانون وجود ندارد بررسی، پیگیری و رسیدگی کند و تاکنون هم متاسفانه هیچ کسی پاسخگو و جوابگو نیست و تاکنون هم نبوده است چرا؟

  • 0

    پرداخت وام 50 تا 100 میلیونی بدون ضامن به کجا رسید؟
    متقاضیان وام 200 میلیونی بخوانند/ باز هم دروغ است و این در حالی است که وام 50 یا 100 میلیون تومانی بدون ضامن را تاکنون مسئولین بانک ها به بازنشستگان تامین اجتماعی ندادند، خودداری کردند و هنوز هم خودداری می کنند.

  • ناشناس
    0

    قرار بود بانک ها با دستور رئیس جمهور وام 50 تا 100 میلیون تومانی بدون ضامن به بازنشستگان تامین اجتماعی وغیره پرداخت کنند ولی متاسفانه تاکنون مسئولین بانک ها از پرداخت وام 50 تا 100 میلیون توانی دون ضامن خودداری کردند چرا؟

    سوال اینجاست که چرا آقای رئیسی در مورد وام 50 تا 100 میلیون تومان بدون ضامن از بهمن ماه سال 1400 تاکنون به بازتشستگان تامین اجتماعی عمل و اجرا نکرده است.

    که متاسفانه مسئولین بانک ها در این مدت ۴ ماه به بازنشستگان تامین اجتماعی هم وام بدون ضامی ندادند، خودداری کردند و هنوز هم خودداری می کنند و هیچ کسی هم تاکنون پاسخگو و جوابگو نبوده است و نیست چرا؟

    و رئیس جمهور، وزیر امور اقتصاد و دارایی، رئیس کل بانک مرکزی، مسئولان و نمایندگان مجلس تاکنون متاسفانه سکوت اختیار کرده اند چرا؟

  • افزایش ۱۰درصد حقوق برای بازنشستگان تامین اجتماعی + با سایر مزایا مبلغ ۱ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان شده است چرا؟
    1

    افزایش ۱۰درصد حقوق برای بازنشستگان تامین اجتماعی + با سایر مزایا مبلغ ۱ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان شده است چرا؟

  • با کمک معیشت و حق،مسکن مشکلات بازنشستگان تامین اجتماعی حل وفصل نمی شود.
    0

    با کمک معیشت و حق،مسکن مشکلات بازنشستگان تامین اجتماعی حل وفصل نمی شود.
    بازنشستگان کشوری وام ازدواج ۲۵ میلیونی و وام ضروری ۱۲ الی ۱۵ میلیونی… می گیرند ولی یک ریال به تامین اجتماعی نمی دهند
    وام ضروری چرا به بازنشستگان تامین اجتماعی پرداخت نمی شود
    وام اردواج ۲۵ میلیونی چرا به فزندان بازنشستگان تامین اجتماعی پرداخت نمی شود

  • 0

    مسیول امورایثارگران مخابرات ایران تماس میگیری جواب نمیدن والا به کی شکایت کنم؟چرا۸ماهه حق فرزندشهیدوبرادرشهیدورزمنده ای راکه بدون سواستفاده بازنشسته کردن رانگه داشتن؟به رییس جمهورمجلس نمایندگان وحتی رهبری نوشتیم میخواهیم بیاییم تهران خزانه داری مخابرات ایران تماس میگیری جواب نمیدن میگن نیاجواب نمیدیم بازرسی مخابرات ۳بارشکایت نوشتیم مثل اینکه باهمن جواب نمیدن.حیف ایثارگریهای خاندان ما

  • ناشناس
    0

    سلام بازنشسته مخابرات سیستان بلوچستان هستم .مخابرات زمانهای ماضی.حرف ازآن زمان است که مدیران وجدان و شرف داشتند. هزینه خواربار پرداخت میکردند. اما اکنون مدتهاست که دیگه بازنشسته حقی ندارد و باید زودتر بمیرد.

  • 0

    باسلام اىا عدالت اىنست که بنده که ۳۰سال حق بیمه پرداخت کردم ده درصدافزاىش حقوق داشته باشم وکسى ده سال پرداختى دارد ۵۷/۴ افزایش داشته باشد

  • 0

    دولت حرف‌های بازنشستگان تأمین اجتماعی بشنود!
    از دولت محترم انتظار می‌رود به حرف‌های بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی به دقت گوش کند و صدای بلند آنان را بشنود تا اگر حرف‌هایشان حق بود، مورد توجه و عمل دولتمردان قرار گیرد.
    بازنشسته تأمین اجتماعی

  • 0

    ما بازنشستگان خسته شدیم از این همه ظلمی که مخابرات در حق بازنشسته ها انجام داده است ۶ماه است که بن خواربار و رفاهیات ما پرداخت نشده آخه چرا هیچ کس جوابگو نیست ما لایق این همه بی احترامی نیستیم چرا هیچ مدیر و مسئولی پاسخگو نیست مگر نه اینکه تشکل های کارگری باید از حق ما دفاع کنند چرا صدای هیچ کس درنمیاد.

  • ناشناس
    0

    خدا وکیلی خودتون را جای بازنشسته بزارید با این گرانبهای افسار گریخته با داشتن فرزندان و نوه ها که از پدرشون انتظار کمک مالی دارند با ۱۰ درصد افزایش حقوق چه باید بکنند.

  • 0

    تمام نابسامانیهای اخیر در حوزه های مختلف مخابرات از نا کارآمدی مدیران و مسولین مخابرات است.که حتی توان جواب گویی را ندارند.

  • 0

    با تورم رسمی ۴۰ درصدی و بالای ۵۰درصدی غیر رسمی، دولت چطور تشخیص داده که حقوق بازنشستگان مظلوم ۱۰ درصد افزایش پیدا کنه؟ و چطور می تونه ادعای عدالت خواهی و عدالت طلبی داشته باشه؟

  • عیدی امسال بازنشستگان مبلغ یک میلیون و 600 هزارتومان اهانت، توهین، بی احترامی و خیانت به بازنشستگان تامین اجتماعی است. مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی و سایر مسئولان تامین اجتماعی به همراه دولت و مجلس به بازنشستگان تامین اجتماعی اهانت و خیانت کردند و اهانت و خیانت می کنند چرا؟
    0

    عیدی امسال بازنشستگان مبلغ یک میلیون و 600 هزارتومان اهانت، توهین، بی احترامی و خیانت به بازنشستگان تامین اجتماعی است.
    مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی و سایر مسئولان تامین اجتماعی به همراه دولت و مجلس به بازنشستگان تامین اجتماعی اهانت و خیانت کردند و اهانت و خیانت می کنند چرا؟

  • چرا دولت ناتوان و عاجز با افزایش حقوق بازنشستگان موافقت نمی‌کند؟
    0


    چرا دولت ناتوان و عاجز با افزایش حقوق بازنشستگان موافقت نمی‌کند؟

  • ناشناس
    0

    شرم آور است که دولت، مسئولان و نمایندگان مجلس متاسفانه تاکنون برای حل مشکلات بازنشسته های شرکت مخابرات هیچ کاری نکردند و تاکنون سکوت اختیار کرده اند چرا؟
    اداره کار تهران هم باید تعطیل شود چون به خاطر که تاکنون هیچ کاری برای حل مشکلات کارکنان رسمی و بازنشسته های مخابرات نکرده است.

  • حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی افزایش 60 - 70 درصدی داشته باشد
    0


    حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی افزایش 60 - 70 درصدی داشته باشد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها