واکنش همتی به استعفای عبدالملکی چه بود؟

همتی به دو تغییر مهم رخ داده در دولت واکنش نشان داد.

واکنش همتی به استعفای عبدالملکی چه بود؟

رییس کل اسبق بانک مرکزی در نوشتاری کوتاه در صفحه‌ای شخصی خود نسبت به استعفای عبدالملکی واکنش نشان داد .

وی تاکید کرده است: در دهمین ماه فعالیت دولت یک عضو تیم اقتصادی دولت برکنار و عضو دیگر به خاطر قانع نشدن نمایندگان همسو، کارت زرد گرفت.

حال که بر اساس شاخص های اقتصادی کارآمدی تیم اقتصادی کابینه در مقابله با پیچیدگی ‌های اقتصادی ، محک خورده است ، چاره‌جویی سریعتر در این بخش‌ها می تواند مانع زیان های بیشتر بشود.

منبع: خبر آنلاین
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 6
  • ناشناس
    1

    بهتره یک بازنشسته به جای ایشان بگذارند تا درد کارگران و بازنشسته ها را بداند ان هم بازنشسته تامین اجتماعی

  • ناشناس
    1

    کل دولت باید برود کنار،و هر دولتی هم بیاید،کاری از پیش نخواهد برد چون بانیان وضع گذشته،حال و آینده کشور ،کماکان بر سر قدرت هستند و مردم قادربه تغییر انها نیستند.

  • سید حسن
    0

    تامین اجتماعی اموال کارگران اعم از بازنشسته و شاغل است بمنظور جلوگیری از هرز رفتن این ثروت، دولت شایسته است مدیریت آن را به صاحبان واقعی یعنی کارگران واگذار نماید

  • کارگربازنشسته
    0

    پرداخت افزایش حقوق ۳۸ درصد و ۲۵ درصد تتمه متناسب سازی با توجه افزایش کمر شکن تورم حق مسلم ماست

  • هههمی و روووو مممم ببب
    0

    سکوت و حرف نزدن یک نعمتی و دانش، بینش و مهارت اساسی زندگی مدعیان سیاسی و... کلان و آزمایش پس داده های است. که داشتن این ویژگی یک شاخصه مهم شخصیت خوب است، و نداشتن آنهم بلا و مصیبتی ... است که ... الخ...، از همی جان می خواهیم: به مطالب خیلی کوتاه و فریز شده زیر توجه کد، تا بعد...:
    میراث ع... همتی در بانک مرکزی و بررسی کارنامه ۲ ساله اش در بانک ‌کل بانک مرکزی ... نشان دهنده، خیلی از واقعیات این فرد مدعی نظریه پرداز سیاسی و اقتصادی ...است! ع... همتی از اوایل مرداد سال ۱۳۹۷ هم‌زمان با گسترش بحران ارزی کشور، متصدی بانک مرکزی شد و وعده‌هایی برای مدیریت بازار ارز و رفع مشکلات اقتصادی و اصلاح نظام بانکی داد. همتی در تابستان سال ۱۳۹۷ از سران قوا اختیارات بی‌سابقه‌ای گرفت تا جلوی بحران ارزی را بگیرد اما اکنون با گذشت دو سال از مدیریت وی، مشخص است، که او ناموفق بوده ، و بحران ارزی تشدید شده است.
    در تیرماه سال ۱۳۹۷ یعنی قبل از تصدی ریاست بانک مرکزی توسط ع... همتی ، نرخ تورم اعلامی مرکز آمار برای کل کشور ۸.۷ درصد بود. تورم تیرماه در آن سال به ۲۶.۴ درصد رسیده است. البته طی سال‌های ۹۷ و ۹۸ نرخ تورم در برخی ماه‌ها تا ۴۰ درصد هم بالا رفت بانک مرکزی نیز به هر حال به اندازه نقش خود در سیاستگذاری‌های کشور در دو سال مذکور در این افزایش تورم سهیم بوده است. تبعات رشد تورم بر معیشت مردم به‌ویژه کاهش قدرت خرید قشر مزد بگیر قابل ملاحظه است. که به طور ضمنی به منزله تعمیق شکاف طبقاتی است که در رشد ضریب جینی در کشور به‌ویژه در کلانشهرها نمود یافته است.
    در دوره ع... همتی ، بالاترین رشد نقدینگی در کشور رقم خورده است. اگر آنطور که ح... روحانی همواره رشد نقدینگی در دولت‌های نهم و دهم را تقبیح می‌کرد، قضاوت کنیم، باید عملکرد بانک مرکزی در مدیریت نقدینگی در دو سال ع... همتی را نیز با شدت بیشتری تقبیح کرد. در دوره ع... همتی شاهد افزوده شدن روزانه بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومان به حجم نقدینگی کشور بوده‌ایم؛ به عبارت دیگر به واسطه ماهیت و قدرت خلق پول بانک‌ها، نقدینگی در تیرماه سال ۱۳۹۷ از ۱۶۰۲ هزار میلیارد تومان با افزایش بیش از هزار هزار میلیارد تومانی به ۲۶۵۱ هزار میلیارد تومان در پایان خرداد ۱۳۹۹ افزایش یافته است.و ناموفق بودن بانک مرکزی در کنترل نقدینگی عامل رونق بازارهای سوداگری در مسکن، خودرو، طلا و ارز شده که گرانی‌های افسارگسیخته را به دنبال داشته است.
    بیشترین رشد پایه پولی در دو سال ع... همتی رقم خورده، و در این مدت ۱۶۳ هزار میلیارد تومان به حجم پایه پولی افزوده شده که ۴ برابر کل پولی است. که بابت مسکن مهر در دولت دهم از بانک مرکزی استقراض شد یعنی با این پول می‌شد ۸ میلیون واحد مسکن برای مردم احداث کرد؛ اما برخلاف دولت دهم که پایه پولی را برای ساخت مسکن محرومان افزایش داد، در دولت دوازدهم پایه پولی برای امور جاری دولت افزایش یافت.
    در دو سال ع... همتی بدهی دولت به بانک مرکزی ۶۰ هزار میلیارد تومان بیشتر شده است. در تیر ۱۳۹۷ بدهی دولت به بانک مرکزی ۳۵ هزار میلیارد تومان بود اما در خرداد امسال این رقم به ۹۷ هزار میلیارد تومان رسیده است. به عبارتی در دو سال اخیر دو برابر همه اعصار، بر بدهی دولت به بانک مرکزی اضافه شده است؛ بنابراین بانک مرکزی و دولت دوازدهم بدترین کارنامه را در بی‌انضباطی مالی داشته‌اند. بعنی در دوره ریاست ع... همتی افزایش عجیب بدهی دولت به بانک مرکزی، تمام عملکردها و شاخص‌های دیگر را تحت‌الشعاع قرار داده است. بانک مرکزی به عنوان سیاستگذار ارزی و پولی کشور، نقش مهمی در بالا یا پایین رفتن رشد اقتصادی دارد.
    خلاصه اینکه: همتی رکورد رشد نقدینگی 4 دهه اخیر را شکست: آمار دیگر، رشد نقدینگی است. آمار رشد نقدینگی از سال 58 تاکنون وجود دارد، نشان می‌دهد سال 99 رکورد رشد نقدینگی شکسته شده است. رشد نقدینگی در سال 99 به 40.6 درصد رسیده که این نسبت در طول 42 سال گذشته بی‌سابقه بوده است.
    در حالی که بالاترین رشد نقدینگی، تورم و تضعیف پول ملی در دوران ریاست ع... همتی بر بانک مرکزی به ثبت رسیده، و وی با حمایت از فروش اوراق بدهی، بعضی بانک‌ها را با کسری منابع مواجه کرد، اکنون در جایگاه منتقد سیاست‌ها و عملکرد اقتصادی دولت قرار گرفته است. !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! /ع... همی جون کمی سکوت کن ... آ ماشاء ا... هم استانی های ع... همی.../

  • افشین
    1

    خودش استاد گند زدن بوده .عبد الملکی هم مثل خودت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها