شاهکار جدید وزارت صمت در بخت‌ آزمایی خودرویی، اول برنده شدید ولی حالا رزرو هستید/ سامانه فروش یکپارچه خودرو: موفقیت شما را در نوبت‌های بعدی قرعه کشی آرزو می‌کنیم

در حالی که چند روز پیش اسامی برندگان قرعه‌کشی خودرو از طریق سامانه تخصیص خودرو اعلام شد، اما برخی از این افراد می‌گویند که نام آنها در سامانه مذکور از «برنده» به «ذخیره» تغییر کرده‌اند.

شاهکار جدید وزارت صمت در بخت‌ آزمایی خودرویی، اول برنده شدید ولی حالا رزرو هستید/ سامانه فروش یکپارچه خودرو: موفقیت شما را در نوبت‌های بعدی قرعه کشی آرزو می‌کنیم

 با وجود اینکه پس از اعلام نتایج اولین دوره تخصیص خودرو نام برندگان در سایت «عرضه یکپارچه تخصیص خودرو» به عنوان برنده اعلام شد، اما در هنگام واریز وجه برای تکمیل فرآیند ثبت نام با اتفاق غیرمنتظره‌ای مواجه شدند مبنی بر اینکه نام آنها در سایت خودروسازی مربوطه به جای برنده به عنوان رزو آمده است و حتی در سامانه «عرضه یکپارچه تخصیص خودرو» نیز این تغییر اعمال شده است. 

این در حالی است که برخی از آنها برای تامین وجه خرید خودرو مجبور به فروش دارایی‌های ارزشمند خود مانند طلا شده‌اند و اکنون با توجه به پیغام ثبت شده در سامانه، نه تنها امکان ثبت‌نام را ندارند و در بلاتکلیفی به سر می‌برند، بلکه با فروش دارایی‌های با ارزش خود متحمل ضرر و زیان نیز شده‌اند. 

وزارت صمت یکی از اهداف خود را برای عرضه خودرو از طریق «سامانه یکپارچه تخصیص خودرو» حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان، شفاف‌سازی عرضه خودرو و جلوگیری از تخلفات احتمالی عنوان کرده بود، اما با شرایط پیش آمده این سوال مطرح است که آیا وزارت صمت در اهداف خود از تشکیل این سامانه موفق نبوده است؟

چگونه وقتی نام یک متقاضی در سامانه  تخصیص یکپارچه خودرو، به عنوان برنده در قرعه‌کشی اعلام می‌شود خودروساز نام آن فرد را به عنوان رزرو اعلام می‌کند و بعد هم در سامانه تخصیص یکپارچه تخصیص خودرو این تغییر اعمال می‌شود؟ 

با توجه به اینکه ایجاد «سامانه تخصیص یکپارچه تخصیص خودرو» این امید را در بین مردم برای تخصیص عادلانه خودرو به وجود آورده بود به نظر می‌رسد، وزارت صمت باید هر چه سریع‌تر دلایل این وضعیت را برای مردم تشریح کند و اگر خطا و تخلفی صورت گرفته، نسبت به رفع آن به سرعت اقدام کند. 

براساس اعلام وزارت صمت در اولین دوره ثبت نام متقاضیان خرید خودرو از طریق سامانه یکپارچه تخصیص خودرو 4 میلیون و 175 هزار و 352 نفر ثبت نام کردند که در این دوره مجموع خودروهای عرضه شده توسط خودروسازان در سامانه یکپارچه 176 هزار و 911 خودرو بود که در قالب 115 طرح فروش متنوع (فروش فوری، فوق‌العاده، پیش فروش‌های کمتر از یک سال و مشارکت در تولید) عرضه می‌شود. 

 

photo_۲۰۲۲-۰۶-۰۶_۲۱-۱۶-۴۹

حجم ویدیو: 5.78M | مدت زمان ویدیو: 00:02:25 | دانلود ویدیو
منبع: فارس
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • ناشناس
    1

    دزد همیشه دزد است در هر لباسی که باشد.

  • یاسین
    2

    اول قرعه کشی شد وقتی مسئولین متوجه شدند که نام آنها و دوستانشان در لیست نیست . برندگان را به لیست رزرو انتقال دادند .

  • ناشناس
    0

    پولهای مردم را نگه میدارند تا انشالله برنده قطعی شوند!!!!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها