وزیر کار:

80 درصد افراد درخواست بازنگری یارانه داده‌اند

وزیر کار گفت: دو گروه از افراد یارانه دریافت نکردند؛ یک گروه افرادی بودند که قبلاً هم یارانه نمی‌گرفتند. گروه دیگری که یارانه دریافت نکرده‌اند کسانی بودند که قبلاً یارانه می‌گرفتند، اما چون در دهک دهم قرار داشتند این یارانه در اردیبهشت واریز نشده است.

80 درصد افراد درخواست بازنگری یارانه داده‌اند

حجت‌الله عبدالملکی، با تأکید بر طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها افزود: دو گروه از افراد یارانه دریافت نکردند، یک گروه افرادی بودند که قبلاً هم یارانه نمی‌گرفتند (پرونده یارانه‌ای در سازمان هدفمندی یارانه نداشتند) و می‌توانند در سامانه‌ای که در یک هفته گذشته فعال شده است، ثبت‌نام کنند. 

وی در ادامه با اشاره به اینکه این افراد شامل ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر است، که در صورتی که خود را مستحق دریافت یارانه می‌دانند، می‌توانند در سایت ثبت‌نام و پرونده یارانه خود را فعال کنند، اظهارکرد: معتقدیم از این تعداد به ۴ الی ۵ میلیون نفر بعد از ثبت‌نام یارانه تعلق می‌گیرد. 

عبدالملکی با اشاره به اینکه بیش از ۸۰ درصد افراد درخواست بازنگری داده‌اند، گفت: گروه دیگری که یارانه دریافت نکرده‌اند کسانی بودند که قبلاً یارانه می‌گرفتند، اما چون در دهک دهم قرار داشتند این یارانه در اردیبهشت واریز نشده که علت‌عدم واریز یارانه غیرشفاف بودن اطلاعات اقتصادی خانواده بوده که این افراد نیز از طریق سامانه حمایت درخواست بازنگری داده‌اند که به صورت علی‌الحساب مبلغ یارانه واریز شده است. 

وی خاطرنشان کرد: در خصوص گروهی از افراد که درخواست بازنگری داده‌اند اما واریزی نداشتند در همین روزها علت‌ها مشخص خواهد شد تا اطلاعات شفاف شود. 

عبدالملکی ادامه داد: این دو گروه افرادی هستند که قبلاً یارانه دریافت نمی‌کردند و اگر علاقه‌مند به دریافت یارانه هستند به سایت سازمان هدفمندی یارانه‌ها مراجعه کنند. 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص گروهی از خانوارها که دریافتی یارانه نقدی آن‌ها حذف شده است، گفت: اگر این عزیزان واقعاً خود را مستحق دریافت یارانه می‌دانند نیز اقدام کنند و در صورت تأیید اعتراض، یارانه ایشان پرداخت می‌شود. 

عبدالملکی گفت: از افرادی که جزو ۹۰ درصد باشند قطعاً حتی حق یک نفر نیز ضایع نخواهد شد چرا که پول هدفمندی یارانه‌ها در حساب سازمان هدفمندی یارانه‌ها موجود است و این پالایش‌ها انجام می‌شود که اطلاعات شفاف شود و اگر حتی در ماه‌های آتی شفاف‌سازی مشخص شود افرادی که مستحق دریافت بوده‌اند، یارانه ماه‌های قبل را نیز دریافت خواهند کرد.

منبع: ایلنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 14
  • رزمنده دفاع مقدس
    0

    بابا ننه تون خوب هیچکس این یارانه 400یا 300هزارتومانی را نمیخواهد برگردید به دوره قبل همه چیز گرونتر شده هیچکس قدرت خرید نداره این چه کارکارشناسی هست شما میکنید بدترش کردید که بهتر نشد نخواستیم یارانه کی را باید ببینیم اومدید سرمه بکشید چششو کور کردید

    نظرات شما -
    • نسرین
      0

      اومدید ابروش را درست کنید

      زدید چشمش را هم کور کردید


      مثلش این بود !

  • بازنشسته
    0

    جناب وزیر بنده بازنشسته ازمهر۹۸یارانه ام بدون بررسی درست قطع شده،فرزندم دوسال
    ونیم پیش ازدواج کرده اماجزوآمارمن محاسبه شده،آخه این چه اطلاعات اقتصادی شمادارین،خداذلیلتون کنه بخداشرمنده خانواده هستم

  • بازنشسته فرهنگی
    0

    سلام جناب وزیر یارانه ما در سال ۹۵ بعد از ازدواج فرزندم بدون دلیل منطقی حذف شد وپیگیری هم نتیجه نداد اگر من بازنشسته با سرمایه دار در یک دهک قرار داریم پس عدالت کجا رفته،لطفا رسیدگی کنید ومردم رو نجات بدین

  • مورچه
    0

    تمامی کالاهای اساسی و لوازم یدکی و لوازم یدکی خودرو ووووو8برابرشده در طول ماه یک روز300هزارتومان ب ملت می‌دین و29روزاقلام و کالاهای اساسی را8برابرغالب میکنید ملت مظلوم واقع شده وطن که پنجمین کشور جهان هستیم پول نفت گاز پتروشیمی اورانیم معادن طلا نقره مس روی ذغال سنگ سنگ آهن ووووو43ساله کجا گم میشه یابحساب کدامین کشورهاواریزشده لعنت بریزیدان زمان خداجان ریشه ظلم رادروطنم ایران عزیز بخشکاند امین

  • ناشناس
    0

    قیمت ها را برگردونید به سال قبل. کل یارانه ها را حذف کنید. تمام

  • یک مادر
    0

    فعلا که خبری نشد گ... بعد کلی اعتراض چندغاز واریز کردم ولی مسدوده.. سماق بمکیم فعلا تا آزادسازی بشه,!!!!!!!
    نمیدونم چجوریه...

  • ناشناس
    0

    حقوق ۱۰ میلیون را در دهک دهم قرار دادند این کارشناسان با حقوق چند ده میلونی
    با این گرانی که این‌ها راه انداختند دیگه حقوق ده میلیون فعلا بیشتر از ۵ میلیون به ارزش ندارد
    آخه چرا در این محدوده مکانی ؟

  • کیوان
    0

    حقا که کاسب تحریمی

  • فرهنگی بازنشسته
    0

    اقای محترم!
    خودتان را به واریز کردن ونکردن یارانه مشغول نکنید.چون اوّلا: یارانه حق همه مردم است. حالافردی که زحمت کشیده ومدرک وتخصص دارد،چرا چنین فردی را از گرفتن حقش محروم می کنید؟
    ثانیا: تشخیص واقعی دهک ها ،میسر نیست.(براساس چند متغیر ساده ودر دسترس فقط کارمندان دولت).
    وثالثا :لطفا به معنی دهک بیشتر توجه شودزیرا به نظر می رسد وقتی یکی مستحق دریافت یارانه تشخیص داده می شود در مقابل باید فرد دیگری جز دهک دهم یا بالاتر قرار گیرد.
    رابعا:اطلاعات افراد را به روز رسانی کنید.
    خامسا:.........

  • فرهنگی بازنشسته
    0

    توجه کنید که تفاوت افرادی که در کف/ته دهک 10 قرار دارند با کسانی که در پیک/قله دهک قرار دارند،مثل تفاوت از زمین تا آسمان است!

  • ناشناس
    0

    تا زمانیکه بین درامدها وهزینه تعادل ایجاد نکنید آش همان وکاسه همان با پایین کشیدن قدرت خرید مردم وافزایش تورم که الان وضع خیلی خرابتر از سالهای قبل هست مردمی که فقیر نبودند الان فقیر شده اند .پیشنهاد میکنم نهاد ها ی حمایتی را به وزارتخانه تبدیل کنید چون اکثر مردم الان فقیر شده اند من کاری به سیاست ندارم اما میگویم که ازیکطرف پایین کشیدن قدرت خرید و بدلیل کمیابی کالا وازطرف دیگر تبلیغ درجهت باروری وافزایش جمعیت مقداری عقل پسند نیست وطبیعی است که مثل پیوند کلیه که گاهی پس میزند این راه درمان افزایش جمعیت هم قطعا پس خواهد زد بنابرین لازمست قدرت خرید مردم را بگونه ایی ترسیم کنید که هرکس دراین آینه اقتصادی شما نگاه کند حداقل چین وچروک خود را ازروزگار فعلی نبیند درحال حاضر که اینطوری نیست .البته صحبت من مخالفینی هم دارد وتقریبا قشر مخالف هم کسانی هستند که از آشفتکی اقتصادی سودهای سرشاری نصیبشان شده ومیشود وبدوراز عقل است که نظر دیگری داشته باشند

  • ناشناس
    0

    هی گفتید روحانی با بالا وپایین کردن قیمت سهام وطلا مشکلات خودش را حل کرد گرچه همینطور بود واز مخالفین سرسختش همین رئیسی بود حالا نوبت خودش هست پس شما که هزاران برابر بدتر از او کردید .دلیل مخالفت شماها بودجه ومشکلات نبود آنچه بود نوع نگاهی بود که وزارتخارجه به دیپلماسی داشت والا مردم میدانند شما وضعیتی بهتر از گذشته نخواهید داشت . درس امروز سخن. نگفتن از وضعیت اقتصادی و لب فروبستن برای پیشبرد آنچه که فعلا درجریان است . بالاخره خورشید برای همیشه درپس ابرها باقی نخواهد ماند

  • ناشناس
    0

    آخه کجای دنیا به ثروتمندا یارانه پرداخت میشه!؟؟ طرف چند تا خانه ، ماشین و مغازه مصالحه فروشی داره بچه هاشم همشون شاغلن ، دکتر ومهندسن بهش یارانه تعلق گرفته ۰اصلا چرا باید به ثروتمندا یارانه داده بشه ؟این کجاش با عدالت ومنطق سازگاره ؟ یارانه فقط باید به افراد مستضعف و ناتوان و فقیر جامعه داده بشه نه ثروتمند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها