تور اروپا، قاره سبز مقصد تازه گردشگران ایرانی

کشورهای مختلف اروپایی با جاذبه‌های طبیعی و تاریخی و امکانات تفریحی و رفاهی بسیار خوب، مقصد تازه بسیاری از گردشگران ایرانی محسوب می‌شوند.

تور اروپا، قاره سبز مقصد تازه گردشگران ایرانی

کشورهایی چون اسپانیا، فرانسه، چک، سوئیس، ایتالیا و .... که جاذبه‌های بسیار زیادی را در خود جای داده‌اند و بسیاری از جاذبه‌های گردشگری آن‌ها در میان پربازدیدترین جاذبه‌های دنیا نیز قرار دارد. در زیر به یکی از محبوب‌ترین و به صرفه‌ترین مقاصد گردشگران ایرانی در تور اروپا یعنی کشور زیبای بلغارستان اشاره می‌کنیم و با شما درباره ویزای شینگن نیز صحبت خواهیم کرد. با ما همراه شوید.

 

تور بلغارستان

تور اروپا همانگونه که گفتیم در سال‌های اخیر توجه بسیاری از گردشگران را به خود جلب کرده است و افراد زیادی تمایل دارند برای سفر، کشورهای قاره سبز را انتخاب کنند. اما سفر به کشورهای اروپایی برای بسیاری ممکن است گران باشد و به همین دلیل نتوانند به این قاره زیبا و دیدنی سفر کنند. اما در قاره سبز کشورهایی هم هستند که با هزینه مناسب و به صرفه، می‌توان به آن‌ها سفر کرد و لحظاتی به یادماندنی و خاطره انگیز را در این قاره تماشایی گذراند.

بلغارستان یکی از این کشورها است. تور بلغارستان در سال‌های اخیر مورد توجه بسیاری از گردشگران قرار گرفته و علاوه بر جاذبه‌های طبیعی و تاریخی بسیار این کشور، ارزان بودن سفر به بلغارستان نسبت به دیگر کشورهای قاره اروپا، این کشور زیبا و دیدنی به ویژه دو شهر وارنا و صوفیه را به مقصد محبوب گردشگران تبدیل کرده است.  در ادامه سری به این کشور زیبا و دیدنی می‌زنیم و شما را با تور بلغارستان بیشتر آشنا می‌کنیم. ضمن اینکه در پایان با شما درباره ویزای شنگن نیز صحبت خواهیم کرد.

جاذبه‌های گردشگری بلغارستان

صوفیه

Screenshot_20220516_134319

شهر زیبا و دیدنی صوفیه همانگونه که گفتیم مقصد اصلی گردشگرانی است که با تور بلغارستان هراه می‌شوند. پایتخت رویایی بلغارستان که از مهمترین جاذبه‌های آن می‌توان به کلیسای جامع الکساندر نوسکی، سنت جورج روتوندا، بلوار ویتوشا، کلیسای سنت صوفیه، کوه ویتوشا، بنای سرباز گمنام، آمفی تئاتر سردیکا و ... اشاره کرد.

وارنا

وارنا دیگر شهر محبوب و پرطرفدار بلغارستان در میان مسافران این کشور است. شهری که سواحل زیبای بلغارستان را میزبانی می‌کند که محبوبیت آن را در میان گردشگران دو چندان کرده است. از مهمترین جاذبه‌های گردشگری این شهر نیز می‌توان به باغ دریایی، جنگل سنگی، پارک آبی آکوا پلیس، باغ گیاهشناسی اکوپارک، حمام‌های رومی وارنا، موزه‌ها و البته همانگونه که گفتیم سواحل دیدنی این شهر اشاره کرد. خوردن غذاهای خوشمزه بلغارستان را نیز در سفر به شهر وارنا نباید فراموش کرد.

از دیگر شهرهای زیبایی که در تور بلغارستان می‌توان از آن‌ها بازدید کرد؛ باید به شهرهای پلودیو، ولیکو تارنوو و کوپریوشتیتسا اشاره کرد.

ویزای شینگن

از سفر ارزان به قاره اروپا گفتیم، اما ویزای شینگن و چگونه گرفتن آن یکی دیگر از سوااتی است که مسافران تور اروپا می‌خواهند از شرایط آن مطلع شوند. در ابتدا باید بگوییم که شینگن منطقه‌ای است که 26 کشور عضو آن هستند و اتباع این کشورها برای ورود به هر یک از کشورهای حوزه شینگن نیازی به ویزا ندارند.

اتریش، بلژیک، جمهوری چک، دانمارک، استونی، فنلاند، فرانسه، آلمان، یونان، مجارستان، ایسلند، ایتالیا، لتونی، لیتوانی، لوکزامبورگ، مالت، هلند، نروژ، لهستان، پرتغال، اسلواکی، اسلوونی، اسپانیا، سوئد، سوئیس و لیختن اشتاین کشورهای عضو شنگن را تشکیل می‌دهند.

کسانی که قصد دارند به منطقه شینگن وارد شوند، نیاز است که ویزای شینگن دریافت کنند و به این ترتیب یتوانند به راحتی و بدون محدودیتی در 26 کشور عضو این منطقه رفت و آمد داشته باشند. البته این موضوع مدت‌ زمان و شرایطی مشخص هم دارد. ویزای شنگن در سه دسته ویزای اتحادیه شنگن، ویزای اعتبار محدود منطقه‌ای و ویزای ملی قرار می‌گیرد. ویزای اتحادیه شنگن خود ۳ دسته ویزای A, B, C   را شامل می‌شود.

برای گرفتن ویزای شنگن هر کسی می‌تواند اقدام کند اما اینکه موفق به دریافت ویزا شود به عوامل مختلفی مانند مدارک متقاضی، سن و سابقه سفرهای او بستگی دارد. پر کردن فرم‌های لازم و آماده کردن مدارک اولین مرحله برای درخواست ویزای شنگن به شمار می‌رود. درخواست وقت سفارت و انجام انگشت نگاری از دیگر مراحلی هستند که توسط متقاضیان برای دریافت ویزای شینگن باید طی شوند.

سخن آخر

تور قاره اروپا از محبوبیت بسیار بالایی در میان گردشگران برخوردار است و هر ساله مسافران زیادی از سراسر دنیا راهی قاره سبز می‌شوند تا از کشورهای مختلف این قاره زیبا و دیدنی مانند اسپانیا، فرانسه، ایتالیا و ... بازدید کنند. اما سفر به قاره اروپا تا حدی پرهزینه است و بسیاری از گردشگران به همین دلیل نمی‌توانند به این قاره سفر کنند. نکته جالب اینکه کشورهایی در قاره اروپا هستند که سفر به آن‌ها مقرون به صرفه تر از سایر کشورها خواهد بود. بلغارستان از این قبیل کشورها است که علاوه بر ارزان بودن به دلیل طبیعت زیبا و شهرهای دیدنی طرفداران بسیاری دارد.

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها