قیمت‌ جدید مرغ، تخم‌مرغ، روغن و لبنیات اعلام شد

با اجرای طرح اصلاح یارانه‌ها و واریز یارانه کمک‌معیشتی برای مردم، قیمت جدید چهار قلم کالای اساسی که از صبح امروز اعمال می‌شود، افزایش می‌یابد با این وجود، قدرت خرید ۷ دهک هم افزایش پیدا می‌کند.

قیمت‌ جدید مرغ، تخم‌مرغ، روغن و لبنیات اعلام شد

بر اساس آماری که از اصناف درباره قیمت‌های جدید کالاهای اساسی با اصلاح ارز ترجیحی به دست آورده شده است، قیمت هر کیلوگرم مرغ به ۶۰ هزار تومان، تخم‌مرغ به ۴۰ هزار تومان (شانه ۱.۹ کیلوگرمی حدود ۸۰ هزار تومان)، هر بطری ۸۰۰ گرمی روغن خوراکی به ۶۰ هزار تومان، پنیر بسته‌ای به ۳۸ هزار تومان و شیر نایلونی به ۱۵هزار تومان افزایش می‌یابد.

photo_2022-05-12_08-18-20

با توجه به این قیمت‌ها و مقایسه آن با نرخ های قبل کالاهای اساسی و با لحاظ افزایش جدی یارانه جدید که به حساب خانوارها واریز شده است، محاسبات نشان می‌دهد که دهک‌های کم‌درآمد و متوسط جامعه شهری کشور با بهبود قدرت خرید مواجه خواهند شد، بر همین اساس، قدرت واقعی خرید سه دهک کم‌درآمد ۸۰۰ و ۴ دهک متوسط ۲۲۷ هزار تومان بیشتر می‌شود. همچنین قدرت خرید دهک اول شهری با وجود قیمت‌های جدید کالاهای اساسی، بیش از ۹۰۰ هزار تومان افزایش پیدا خواهد کرد.

بهبود عجیب قدرت خرید دهک اول درآمدی

با توجه به یارانه دریافتی، دهک اول شهری با افزایش قابل توجه قدرت خرید مواجه خواهند شد.

بر اساس آخرین گزارش بودجه خانوار، در دهک اول شهری (کم‌درآمدترین قشر) مصرف ماهانه مرغ یک خانوار چهارنفره ۳ کیلوگرم، تخم‌مرغ ۱.۱۸ کیلوگرم، پنیر ۵۸۰ گرم، انواع شیر ۲.۷۵ کیلوگرم و روغن خوراکی ۲.۲ کیلوگرم است.

تا پیش از این هر خانواده چهارنفره دهک اول شهری برای تامین مرغ، تخم‌مرغ، پنیر، ‌شیر و روغن خود با قیمت‌های قبلی ماهانه ۲۴۱ هزار تومان هزینه می‌کرد.

با اصلاح یارانه کالاهای اساسی، هزینه تهیه همان مقدار مواد غذایی به ۵۶۸ هزار تومان افزایش یافته که نشانه افزایش حدودا ۳۲۶ هزار تومانی بار هزینه‌ای خانوارهای دهک اول شهری برای تامین مرغ، تخم‌مرغ، پنیر، ‌شیر و روغن است.

این در حالی است که دولت به هر خانوار ۴ نفره دهک اول هر نفر ۴۰۰ هزار تومان و مجموعا یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان یارانه داده است. بنابراین از یارانه ۱.۶ میلیون تومانی خانوارهای چهارنفره پس از خرید همان مقدار کالای اساسی، بیش از یک میلیون و ۳۱ هزار تومان در حساب خانوار باقی می‌ماند.

حتی اگر خالص یارانه اضافه‌ شده یعنی یارانه جدید پس از کسر یارانه‌های سابق را هم حساب کنیم که یک میلیون و ۲۵۰ هزار تومان می‌شود، باز هم قدرت خرید کم‌درآمدترین قشر شهری نهایتا پس از خرید همان بسته ارزاق مرغ، تخم‌مرغ، پنیر، ‌ شیر و روغن، ۹۲۳ هزار تومان افزایش خواهد یافت، این رقم نزدیک به قدرت خرید این قشر در ماه‌های قبل است یعنی قدرت خرید دهک اول دو برابر شده است حتی با افزایش قیمت‌ها.

سود ۷۸۳ هزار تومانی دهک دوم شهری با قیمت‌های جدید کالاهای اساسی

بر اساس گزارش بودجه خانوار، دهک دوم شهری کشور ماهانه ۴.۱۶ کیلوگرم مرغ، ۱.۵ کیلو تخم‌مرغ، ۷۸۰ گرم پنیر، ۴ کیلوگرم شیر و ۲.۸۳ کیلوگرم روغن مصرف می‌کند.

تا پیش از این تهیه این سبد کالاهای اساسی برای دهک دوم شهری حدود ۳۳۶ هزار تومان تمام می‌شد که با قیمت‌های جدید پس از اصلاح یارانه ارزی، به ۸۰۳ هزار تومان افزایش یافته است؛ یعنی هزینه خرید همان مقدار ارزاق اساسی برای این قشر ۴۶۶ هزار تومان بیشتر شده است.

این در حالی است که دولت به هر خانوار ۴ نفره دهک دوم هر نفر ۴۰۰ هزار تومان و مجموعا یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان یارانه داده است که به طور خالص (پس از کسر یارانه‌های سابق) یک میلیون و ۲۵۰ هزار تومان به یارانه این قشر اضافه شده است.

بدین ترتیب با کسر ۴۶۶ هزار تومان افزایش برای خرید کالاهای اساسی فوق، نهایتا ۷۸۳ هزار تومان مانده خالص یارانه اضافه‌شده برای دهک دوم خواهد بود که به معنای افزایش قدرت خرید آنها است.

قدرت خرید دهک سوم ۷۰۶ هزار تومان بالا می‌رود

در دهک سوم شهری نیز محاسبات نشان می‌دهد که با قیمت‌های جدید کالاهای اساسی، نهایتا قدرت خرید آنها ۷۰۶ هزار تومان بالا می‌رود.

هزینه خرید بسته ارزاق مرغ، تخم‌مرغ، پنیر، شیر و روغن خوراکی برای دهک سوم شهری متناسب با میانگین مصرف ماهانه آنها طبق آمارها، پیش از این ۳۷۵ هزار تومان بود که با قیمت‌های جدید تقریبا به ۹۱۸ هزار تومان افزایش خواهد یافت؛ یعنی این دهک باید ۵۴۳ هزار تومان پول بیشتری پرداخت کند اما از آن سو خالص یارانه دریافتی آنها یک میلیون و ۲۵۰ هزار تومان بیشتر شده که بیانگر افزایش ۷۰۶ هزار تومانی قدرت خرید این قشر حتی با کسر هزینه‌های جدید است.

بنابراین می‌توان گفت که سه دهک کم‌درآمد شهری به طور متوسط با افزایش قدرت خرید ۸۰۴ هزار تومانی با توجه به فزونی قابل توجه یارانه دریافتی نسبت به گرانی کالاهای اساسی مواجه خواهند بود.

افزایش نسبی قدرت خرید دهک‌های متوسط

در دهک چهارم شهری نیز که هر نفر یارانه ۳۰۰ هزار تومانی دریافت کرده‌اند، تهیه بسته ارزاق مرغ، تخم‌مرغ، پنیر، شیر و روغن خوراکی با قیمت‌های جدید و به همان مقدار مصرف ماه‌های گذشته، ۹۵۲ هزار تومان در ماه تمام می‌شود که افزایش حدودا ۵۵۴ هزار تومانی نسبت به قیمت‌های سابق دارد.

اما هر خانوار ۴ نفره دهک چهارم به طور خالص ۸۴۶ هزار تومان یارانه جدید دریافت کرده (یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان منهای یارانه‌های قبلی) نهایتا برای این دهک ۲۹۱ هزار تومان پول هم باقی می‌ماند که به معنای افزایش واقعی قدرت خرید آنها است.

برای دهک پنجم نیز با وجود افزایش قیمت کالاهای اساس شامل مرغ، تخم‌مرغ، پنیر، شیر و روغن خوراکی، نهایتا قدرت خرید این قشر ۲۳۶ هزار تومان بالا خواهد رفت؛ برای دهک ششم نیز از خالص یارانه اضافه شده ۲۳۴ هزار تومان باقی می‌ماند که بیانگر افزایش قدرت خرید آنها است. برای دهک هفتم نیز نهایتا ۱۵۰ هزار تومان پول باقی می‌ماند.

بر این اساس ۴ دهک میانی با افزایش به طور متوسط ۲۲۷ هزار تومانی قدرت خرید مواجه خواهند بود.

افزایش ناچیز قدرت خرید دو دهک هشتم و نهم

در بین سه دهک پردرآمد، دهک دهم که یارانه دریافت نمی‌کند و می‌ماند دهک‌های هشتم و نهم که آنها هم جزو پرمصرف‌ها در کشور هستند؛ طبق محاسبات با قیمت‌های جدید مرغ، تخم‌مرغ، پنیر، شیر و روغن خوراکی و با توجه به مصارف بالای این دهک‌ها نهایتا از خالص یارانه اضافه شده، ‌ برای دهک هشتم ۷۱ هزار تومان و برای دهک ۹ نیز ۱۸ هزار تومان باقی می‌ماند.

بنابراین گزارش مکررا اعلام شده است که یارانه نان و دارو همانند گذشته برای همه دهک‌ها و اقشار جامعه برقرار بوده و اقلام مذکور مشمول تغییر قیمت نخواهد شد.

‌مبلغ کمک معیشتیِ واریز شده بابت ماه اردیبهشت، در ساعات پایانی روز گذشته قابل برداشت شد.

سبد کالای خانواده ۴ نفره چند درمی‌آید

دولت به هر خانواده ۴ نفره ۳ دهک اول، یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان کمک‌معیشتی می‌دهد، که ۸۱۴ هزار تومان آن صرف خرید سبد کالای بالا با قیمت جدید می‌شود.

photo_2022-05-12_08-19-24

 

منبع: فارس
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 60
  • ناشناس
    2

    این تازه از نتایج سحر است باش تا صبح دولتت بدمد.

  • شیرتوشیر
    2

    لعنت به ......

  • رزمنده دفاع مقدس
    2

    مملکتی بااین همه ثروتش چطوری باید زندگی کنند مثل نون گدایی خدایا ماراازدست این دزدانی که هرچی میخورند سیر نمشوند نجات بده این دهک بندی و یارانه دادن در شان ملت ایران نیست .یک مشت گدا گشنه اومدن 42سال برما حکومت میکنند وسیرایی ندارند

    نظرات شما -
    • یکی از مردم
      0

      سکوتم از رضایته!!!

  • حمار بسیجی
    8

    مرغ یارانه ای ۶۰ هزار تومانی را لطفا سهمیه ای کنید تا بدست دلال نیفتاده چون احتمال زیاد با همچین قیمت ارزان به کشور های همسایه قاچاق میشه هر کد ملی ماهی یک و نیم مرغ ۶۰ تومانی و آزادش ۲۵۰ هزار تومان باشد

  • ناشناس
    3

    چیزی نمیگم انگار خدا هم بیخیال شده

    نظرات شما -
    • 0

      خدا از حبثیت خودشم نمیخواد دفاع کند که آخوندا وبرادران به باد فنا داده اند .

    • 0

      یکم دیگه تحمل کنیم به قله انسانیت می رسونندمون

  • ناشناس
    3

    صغری کبری برای خودتان نچینید و نتیجه گیری وارونه نکنید! با حذف ارز ترجیحی (۷ برابر نمودن قیمت واقعی ارز) ملت به خاک سیاه و مذلت نشانده شد!

  • ناشناس
    2

    به نظر شما در این محاسبات ساده لوحانه ای که انجام شده.غذاهای بیرون بر،کنسرو ها،فست فود ها،شیرینی و انواع کیک و بیسکوییت و اصولا محصولاتی که این کالاها را شامل میشه گران نخواهد شد.
    عمق فاجعه از دوماه دیگه اغاز خواهد شد.
    بجای ریشه فقر این بیشرفا دارند ریشه فقرا را میکنند.

  • ناشناس
    3

    تا نابودی مردم ایران چیزی نمونده یکم دیگه تمام هست

  • ناشناس
    3

    خیلی زرنگ اند خیلی از آزادسازی ها مثل ماکارانی و نان صنعتی افزایش شدید داشت از قلم انداختن و هیچ یارانه ای بابت ماکارانی ها و نان صنعتی ندادن ؟؟!!!!اومدن یارانه نقدی و معیشتی با هم جمع کردن یه پول اندکی روی اونها گذاشتند پنج برابر قیمتها افزایش دادن قدرت خرید مردم پایین آوردن

  • علی
    2

    بهبود عجیب قدرت خرید دهک اول درآمدی :))))

  • ایرانی آباد و آزاد
    1

    یارانه نماد ظلم و بی عدالتی و تبعیض در جامعه مثلا اسلامی!!!!!
    بانک های اطلاعاتی این دولت بی سواد و منصوب اصلا درست و دقیق و بروز نیست باید تحدید نظر گردد‌‌‌

  • رحمانی
    1

    پس افزایش دیگر اقلام مانند ماکارونی ، نان های حجیم ، ماست ، دوغ ، کره ، روغن جامد ، غذای رستوران هاکه با ین مواد پخت می شود ، شیرینی جات و... چه ؟ دقیقا به یاد یارانه ۴۵ هزارتومانی احمدی نژاد افتادم که گفتند بخشی از این پول را برای اتیه فرزندانتان پس انداز کنید !؟

    نظرات شما -
    • شهروند
      3

      اخه رحمانی جان کجا زندگی میکنی ؟ خداوکیلی احمدی نژاد یارانه کالای اساسی داد ؟؟؟ احمدی نژاد فقط یارانه مصرف انرژی را میان مردم تقسیم کرد برادر چرا بی سند و مدرک حرف میزنی ؟

    • ناشناس
      0

      اون احمدی دکتر بعد از این که میگفت با پول یارانه شاید یکی بخواد سکه بخره شاید بخواد سپرده در بانک باز کنه و..... (فیلمهایش در اینترنت موجوده جستجو کنید ببینید)بنده خدا از کره مریخ اومده بود نه از توی لپ لپ.

  • ناشناس
    1

    مصرف یک خانوار چهار نفری در ماه سه کیلو مرغ است یعنی یک عدد مرغ مصرف یکماه چهار نفر را جواب میدهد یک عدد مرغ سه کیلویی برای یک وعده غذا ی با برنج خانوار چهار نفری میباشد خبر فوری فکر میکردیم شما چند درصدی بی طرف باشی ولی میبینیم که شمام نقاب زدی زیر نقاب همراه و همگام نایود کنندگان ملتی یا نشر اینگونه اخبار

  • ناشناس
    1

    شتر در خواب بیند پنبه دانه گهی لپ لپ خورد گه دانه دانه!!!

  • ناشناس
    2

    گور بابای عامل گرانی لعنت خدا بر قوم ظالم و حامی ظالم

  • ناشناس
    0

    مرسی داوود

  • ناشناس
    0

    این اعلام خبر بود،یا دفاع کورکورانه از دولت نا انقلابی؟؟؟

  • بیطرف
    0

    یارانه ناچیز معیشتی مثل یک لیوان آب است که قبل ازسربریدن گوسفند به او ندهند موقع ذبح مان رسیده خداوند رحمتمان کند آدمهای خوبی بودیم از هزاران میلیارد سود ارز ۴۲۰۰ قطره ای به ملت دادند تا افراد عامی باور کنند آزاد سازی ارز به نفع ملت است

  • امید ( در واقع نا امید )
    0

    گفته شده بهبود عجیب قدرت خرید دهک اول درآمدی !
    در صورتی که 45500 تومان که برای یارانه انرژی به دهک های پایین داده می شد حذف گشته و در محاسبات ساختگی عنوان نشده !
    و همچنان در صورتی که این افزایش قیمت بر کالاهای جانبی که قشر ضعیف از آنها برای سیر کردن خود برای وعده های غذایی استفاده میکنند مثل کیک یا فلافل و ساندویچ و بیسکویت و چیپس که همه آنها هم بشدت افزایش میابند چیزی ذکر نشده ! و همچنان باید منتظر تعطیلی یکسری از این نوع تولید کنندگان و بیکاری بیشتر مردم باشیم. باشد که مقامات و خانواده های آنها در رفاه کامل از پول مردم باشند!

  • علی
    0

    این محاسبات چرند رو کی انجام داده؟هر نفر روزانه 100 گرم مرغ هم استفاده کنه در ماه میشه 3 کیلو که مابه التفاوت یارانش میشه حدود 90 هزار برای فقط یک قلم کالای اساسی . مابقی بماند

  • رامین
    0

    پس برنج و گوشت و نان وماست و کره و حبوبات نخوریم حالا سبزیجات و میوه بماند

  • کار
    0

    زیر یوغ کمونیست رفتن همین است

  • ناشناس
    1

    خدا خیر زیاد بده به این دولت آفرین هنوز بیشتر گران کن با این قیمت هنوز خریدار خیلی دارن یک جوری گران فروشی بوجود بیار که هیچکس توانای خرید نداشته باشه اگر این کار بشه همه چی ارزان میشه مرغ بکنین کیلوی پانصد هزار تومان برای ارزان شدن این روش خوبی هست ببر درست بالا کاری بکنین که شب تا شب با یک لقمه نان شکم را سیر کنیم تا شکم به کم خوردن عادت کنه

  • 0

    این مرغ بو سمک کرده به درد چی میخوره که گران بشه بدون هیچگونه خاصیت حیف آدم که مرغ بخوره

  • علی
    0

    پس افزایش قیمت ماکارانی ، تعرفه پزشکان ، گوشت و..... چه می شود؟

  • ممد
    2

    حق مردم نمک نشناس همینه

  • ناشناس
    0

    راه دزدی جدید از ملت بدبخت (یارانه)
    همه جای دنیا یارانه می‌دهند به مردمشان که در رفاه بیشتری باشند
    اینجا مسئولان فکر میکنن که چجوری جیب ملت را به بهانه یارانه خالی کنن

  • ناشناس
    0

    آشغال ها این اراجیف چیه می نویسید این چوس مثقال یارانه به خرید چی میرسه وقتی اعتراض ها بلند شد می فهمید که عملا هیچ کاری انجام نشده و قدرت خیلی از مردم نه تنها بالا نرفته که پایین تر هم آمدند به چوب خدا گرفتار بشوید با این ظلمتان

  • ناشناس
    1

    ملت شهید پرور ایران بخورید و بیاشامید ولی زیاده روی نکنید

  • سخن
    2

    اینه چون عیب تو بنمود ،راست، خودشکن،اینه شکستن خطاست،بیسوادها وقتی بهشون میگن بیسواد میرن از کشورهای دیگه دکترای افتخاری به چه قیمتی!انهم از کدام دانشگاه!میگیرن.خاتمی هم هرجا میرفت دکترای افتخاری خوشش میومد،دانش اندوزی زحمت داره،از کودکی باید دانش اندوخت و وطن پرستی هم ژنتیک و اصل و نصب لازم دارد.

  • ناشناس
    0

    یارانتونوپس بگیریدمردم و بیچاره کردید

  • ممد طلا
    0

    من هرچی فکر میکم که به خودم بقبولانم این طرح برا مردم خوبه با عقلم جور در نمیاد .حالا دولت هم دیگه نمتونست به سیاست ارز پاشی ادامه بده چوت کفگیرش دیگه به ته دیگ خورده و خود بخود سقوط میکرد راه بعدی حمله انتحاری به سفره و معیشت مردمه که اجرا کرد حالا باید منتظر پیامدهاش باشه چون این چندرغاز یارانه معیشتی در برابر تورم ونزولایی که در پیش داریم از شنبه آب در هاون کوبیدنه چون مردم هم دیگه به بن بست رسیدن و راهی جز ریختن به کف خیابانها ندارن فقط خدا بخیر کنه چی میشه

  • Alexander Wang
    0

    فردا که بهار آید آزاد و رها هستید . نویسنده حالا چقد به تو می دن که به خاک سیاه نشستن مردم بیچاره را به شیوه ای که خودشون دستور دادن تفسیر کردی

  • ناشناس
    0

    با سلام فقط یچیز تکلیف اتباع خارجی که حتی یارانه هم نمیگیرین چی میشه بمیرن؟

    نظرات شما -
    • 0

      نه چرا بمیرند این آقایون طرفدار غیر ایرانی هستند تازه دوره سروری غیر ایرانی ها فرا رسیده.

  • محمد
    0

    شکم گشنه دین و ایمان نخواهد داشت. به زودی انفجار شرارت و دزدی های خشن از روی گرسنگی را خواهید دید.

  • حمید عسکری
    0

    شتر در خواب بیند پنبه دانه،کلیه شرکتها و علاوه بر این محصول ،قیمتهای خود را افزایش داده و در حال گران کردن هستند.از شرکت کروز گرفته تا عظام،از خشکبار و تره بار گرفته تا شوینده ها،از مربا و کره گرفته تا ماهی و گوشت.لطفا ببینید دولت برای اجرای این طرح نافرجام در راستای تامین بخشی از درآمدهای خود،چقدر گرانی فزاینده بوجود آورده و چطور میخواهد با افزایش قیمت بقیه کالاها مبارزه و برخورد کند.هدایا خودت رحم رو بر دل همه جاری کن.

  • ناشناس
    0

    شاید خنده دار باشه یا حرفامو محل نگیرید ولی بدونید من کارگرم کارفرمام جونش بالا میومد یه تیکه پنیر و نون صبحانه میداد ناهار خودم تامین میکنم حالا با پنیر ۳۸ تومن صد درصد صبحانه نمیده .
    حالا شاید بگی چه ربطی داشت ولی بدونید یه پنیر میتونه یه نفر رو بیکار بکنه

  • شهروند
    0

    تا لحظه مرگ هر ایرانی فقیر و بدبخت

  • ناشناس
    1

    درود بر ملت همیشه در صحنه درود

  • شهریار
    1

    سلام خدایا دلسوزان به این مرزوبوم راسلامتی،ومغرضین رابه راه راست هدایت بفرما!دراین کشوربدلیل چهارفصل بودن هیچوقت به لطف خدا قحطی بوجود نخواهد آمد،...امادراین مقطع باپیاده کردن این روشها به مثال چوب کردن تولانه زنبوراست !تاشرایط آرامش نسبی برای مردم درحال مهیا شدن است،یک اقدام نابجا جوو رامتشنج وبدبینی ونارضایتی را ایجادمیکند،این سوبسیت(یارانه)بیش ازیک قرن هست درکشور اعمال میشده ومردم هم راحت مشغول رتق وفتق امورشان بودند،ومسولین باید به فکر کارهای بزرگترباشندتوسعه زیرساختهاوارتقای کشوردرجهت ارتقا وسبقت ارجهان پیشرفته .....متآسفانه تااین احتکارگران اختلاس گران هستند وبرخوردانقلابی وقاطع به معنای واقعی کلمه باآنها نمیشود همین درجا زدنها ادامه دارد،مگر درکتاب راهنمای ما ذکر نشده (وای برگران فروشان وکم فروشان)ویا(وزنوبلقسطاس المستقیم)پس کو تدبُر آنها؟؟؟اگرمدیریت ها به اصلش داده شود ولا وبلا وتلا کشور به ساحل نجات خواهدرسید به عنوان نمونه اگر وزارت بهداشت ما برنامه ریزی جامع درحدکشورهایی مانندژاپن داشته باشد،نباید کالای اساسی ما روغن وشکر ومرغ هورمونی باشد!درحالیکه اکثرمردم دچاردیابت وکلسترول بدهستند!چرا ژاپنیها چاق نیستند؟؟؟درحالیکه سازنده وصادرکننده اکثرفست فودها هستند!ولی خودشان نمیخورند!خوراک اصلیشون ماهی هست ،علارغم ابنکه سازنده پیشرفته ترین خودروها هستند ولی ازرییس جمهور تامردم عادی برای رفتن به سرکار ازدوچرخه استفاده میکنندووقتشون رو برای ورزش کردن تلف نمیکنند چون نیازی به ورزش ندارندبه نظرمن بامطالعاتی که من داشتم الگوبرداری ازکشورژاپن به پیشرفت ما درتمام رمینه ها کمک میکندما برای اعتلا وآبادانی کشورمون باید برابر فرمایش صریح قرآن باعلم به اینکه بعضی ها را دشمن میپنداریم ولی دست دوستی وروابط باتمام جهان خاکی داشته باشیم واذعان نمایبم که درجهت پیشبرد کشورازهمه جامعه صلحدوستان کمک ویاری میطلبیم به مصداق اشعار بنی آدم اعضای یکدیگرند که درآفرینش زیک گوهرنددرادامه این حقیر به عنوان یک شهروندمعمولی اگرقابل دانستید میتوانم راهکارهای خوبی درجهت اصلاح امورارایه نمایم ...ومن ا....التوفیق

  • مردم
    0

    به نظر شما آقای ادمین محترم ۲ عدد مرغ یا همان ۴
    کیلو برای یک ماه خانواده ۴ نفره اکتفاء میکند
    کدام نابغه ای این جدول رو تهیه کرده بماند
    بحث اصلی مردم ثبات قیمت در ایران است
    که هیچوقت پایدار نیست

  • ناشناس
    0

    مافقیران ارومیه همه ازگرسنگی قحطی به کردستان عراق پناهنده می شویم ایران به افریقاتبدیل،شدومی شودنتیجه انقلاب اسلامی این شدقوطی ۱۶کیلوی یک شبی از۳۰۰هزارت ،به ۱۴۰۰۰۰۰هزاررسیددیگه فرارکنیم ازاین کشور

  • سلمان
    1

    من خوشحالم خیلی خوشحال.. همین مردم فردا دوباره میرن پای صندوقهای رای به همین مجلس یا دولت رای میدن خوب به سر هممون اومد تاکی نشستید حضرت علی گفت حق گرفتنیه نه دادنی ...

  • ناشناس
    0

    دیگه نباید به رئیسی رای بدیم پولدار که پولداره الان دارن طبقه متوسط رو مکشونن پایین فقیر شن تا بتونن به فقیران نون برسونن رابین هود از اینا بهتره

  • ناشناس
    0

    خدا لعنت تون کنه.

  • زنده بادصداقت وراستی وشفافیت
    0

    مصرف تخم مرغ،۱.۱۴کیلوگرم درماه برای خانواده ۱۴نفره!
    ۱کیلو تخم مرغ میشه ۱۶عدد،یعنی هرنفرهفته ای یه تخم مرغ!
    خداوکیلی این آمارراازکجامیارید!
    من خودم مصرف تخم مرغم حداقل ۴کیلودرماه هست.

  • زنده بادصداقت،راستی وشفافیت
    0

    مصرف تخم مرغ،۱.۱۴کیلوگرم درماه برای خانواده ۱۴نفره!
    ۱کیلو تخم مرغ میشه ۱۶عدد،یعنی هرنفرهفته ای یه تخم مرغ!
    خداوکیلی این آمارراازکجامیارید!
    من خودم مصرف تخم مرغم حداقل ۴کیلودرماه ۰.

  • رضا
    0

    این دروغ هایی که گفتی راسته!!؟؟ واقعا خودتون به این مزخرفات باور دارید یا ملت و سرکار گذاشتین ؟!!

  • ناشناس
    0

    آقای رعیسی بو قول شاعر به کجا چنین شتابان گون از نسیم پریده

  • تتل
    0

    مردم بیچاره خدابه فریادمان برس

  • ناشناس
    0

    دیدگاه من الفاتحه

  • ۰۰
    1

    قدرت خرید تنها در صورتی افزایش میابد که با یارانه نفری ۵۰۰ هزار تومن قیمت اقلام مصرفی به قیمت‌های ۴ سال پیش برگردد

  • ناشناس
    0

    خاک توسرتون کنم مسولان چه برسه مردم بدبخت اوردید

  • ایران
    0

    بی شرف های دزد عوضی !!! مرع ارزش سی تومن را هم نداره .‌

    بالاخره نه تنها ایران را از شما باز پس می گیریم بلکه هرکجا باشید روزی مردم به سراغتان خواهند آمد و تکه پاره تان خواهند کرد .‌

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها