مطالبه ورود سپاه به ساخت خودرو‌ ایمن/ سایپا: خودرو با کیفیت ۱۰۰۰ میلیارد نقدینگی می‌‌خواهد‌

ساخت خودروی با کیفیت یکی از مطالبه‌های جدی مردم از خودروسازان است و این در حالی است که متاسفانه خودروهای تولیدی در داخل کشور تقریبا هیچ‌گاه رضایت مردم را به لحاظ کیفیت تامین نکرده‌اند.

مطالبه ورود سپاه به ساخت خودرو‌ ایمن/ سایپا: خودرو با کیفیت ۱۰۰۰ میلیارد نقدینگی می‌‌خواهد‌

تصادف زنجیره‌ای ۵۹ خودرو در بهبهان در بیستم دی ماه ۱۴۰۰ که به جان باختن ۵ نفر و مصدومیت ۴۱نفر منجر شد جدای از ناگوار بودن حادثه، پرده از ناایمن بودن خودروهای داخلی برداشت چراکه رئیس پلیس راهور اعلام کرد که ایربگ هیچ کدام از خودروها در تصادف باز نشد.

با توجه به عدم کیفیت خودروهای تولید داخل رهبر انقلاب نیز در دیدار دهم بهمن سال گذشته خود با جمعی از تولیدکنندگان، فعالان اقتصادی و کارآفرینان بیان داشت: با وجود حمایت زیاد از صنعت خودرو در کشور کیفیت خودرو خوب نیست، مردم ناراضی‌اند و حق با مردم است. 

همانطور که اشاره شد ساخت خودروی با کیفیت یکی از مطالبات جدی مردم از خودروسازان است و حال که مردم از ساخت خودروی بی‌کیفیت  توسط خودروسازان ناامید شده‌اند با ثبت سوژه‌ای در «سامانه فارس من» با عنوان «درخواست از سپاه برای ساخت خودرو با کیفیت» از سپاه برای ساخت خودروی با کیفیت تقاضا کرده‌اند. 

کابران سامانه فارس من در این پویش با اشاره به کشته شدن هزاران نفر در تصادفات رانندگی به علت ناایمن بودن خودرو آن هم با وجود قیمت‌های نجومی خودروهای تولید داخلی از مسئولان تقاضا کرده‌اند که منافع شخصی را کنار بگذارند و اجازه بدهند که سپاه به صنعت خودروسازی ورود کند. 

‌این در حالی است که محمد علی تیموری، مدیرعامل سایپا،‌ لازمه ارتقا کیفیت خودرو را تامین نقدینگی ‌می‌داند.

به ادعای تیموری در سه ماه گذشته 240 پروژه برای کیفیت خودرو تعریف شده است اما این پروژه‌ها نیازمند یک‌هزار و 200 میلیارد تومان نقدینگی است. 
 

 این موارد در حالی از سوی مدیرعامل سایپا مطرح می‌شود که این خودروسازان برای جذب نقدینگی، حتی خودروهای تولیدنشده خود را یک ساله پیش‌فروش می‌کنند و معمولا در موعد مقرر هم با تأخیر تحویل می‌‌دهند در حالی که چنین رویه‌ای در هیچ یک از خودروسازی‌های دنیا وجود ندارد.

حال این مطالبه مردم بابت ورود سپاه به خودروسازی در شرایطی مطرح شده است که هر روز شاهد نقش‌آفرینی سپاه پاسداران در تولید علم و دانش در این حوزه هستیم و عملکرد چهل و چند ساله سپاه پاسداران در تولید محصولات دانش‌بنیان و به‌روز، نشان از توانایی این نهاد برای ورود به عرصه خودروسازی، تولید خودروهای باکیفیت و قیمت مناسب و‌ درواقع نجات مردم از دست این خودروسازان است.

منبع: فارس
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 53
  • ناشناس
    3

    اگر سایپا و ایران خودرو را نخواهیم باید چکار کنیم.
    دو شرکت اویزون به مال و جان مردم

  • ناشناس
    9

    نکه سپاه تا حالا برا ملت ایمنی اورده !

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      حمله داعش به مجلس رو بیاد بیاورید
      اگر سپاه نبود، الان داعش وارد ایران شده بود
      هيچ وطن پرستی خواهان تضعیف نیروهای مسلح کشورش نیست.

  • ناشناس
    3

    خودرو موشک بر میگفتی بیشتر باور میکردیم

  • شهرام.ر
    10

    وقتی توانایی ساخت یک خودروی امن رو ندارید، باید خودرو را وارد کنید و تکنولوژی خود رو بالا ببرید . سپاه مگه تو این ۴۳ سال خارج از ایران بوده و الان اومده به مملکت که شما از پاسداران میخواهید که خودرو بسازند .اگه میتونستن بسازن چرا تا حالا صبر کردن که این همه مردم در تصادفات رانندگی کشته شوند؟؟.

  • تاریخ
    7

    سپاه همان ویروس یاب را بسازد مردم راضی تر ند.

  • ناشناس
    11

    کدام افتخارات سپاه ، منظورتان مستعان است ؟؟؟؟؟ و یا موشک های زمان دقیانوس چینی ؟

  • ناشناس
    5

    سپاه بهتر است به وظایف ذاتی و قانونی خودش بپردازد و از ورود و دخالت در حوزه های دیگر به جد بپرهیزد. هر کسی راه بهر کاری ساخته اند.

  • ناشناس
    5

    خخخ

  • فرهاد
    2

    همین بی کیفیت هم خداوکیلی آرزو شد ممنون ازلطفتون

  • Amir
    6

    لازم نکرده که برادرا وارد این صنعت شوند. اگه وارد شدند شما روزی ۲۰۰ الی ۳۰۰ کشته در روز رو درنظر بگیرید. اگه اینطوری شد نسل ایرانی ها بعد چند سال ریشه کن میشه

  • عادل از قطب شمال
    6

    همون جور که سپاه وارد کاشت برنج شد و قیمتش از صد هزار تومان زد بالا .حالا نوبت پرایده که از یک میلیارد بزنه بالا. خدا خودش رحم کنه

  • یه جانباز جنگ تحمیلی دلشکسته متاهل مستاجر داغون شده
    2

    ما که نه ماشین نه موتور نه خانه ن پول نداریم لعنت خدا به دستهای آلوده ای که حق من و امثالهم را پایمال میکنند عدالت کجاست ؟؟؟

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      انقام خون شهدا انتقام همه جنانبازها انتقام همه مردم و جوانان و دنیا خواهند گرفت با بدترین وضع

  • M
    28

    اتفاقا بخاطر دستیابی سپاه و نیروهای مسلح به صنایع هایتک که نمونه اون رو تو ساخت پهپاد ها و موشک ها بالستیک میبینیم میتونن کمک بزرگی به این موضوع کنن.البته در گام اول باید مافیای خودرو ریشه کن بشه و تنها راه حل این مشکل واگذاری صنعت خودرو به بخش خصوصی واقعی و واردات خودرو با شیب متناسب برای رقابتی کردن خودرو سازی در عرصه قیمت و کیفیت هستش.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      6

      صنایع هایتک ؟؟؟ سکوت سرشار از ناگفته هاست . اگه اطلاعی از تفاوت بین صنعت خودروسازی و صنعت مونتاژ موشک !! نداری ، سکوت کن.

  • مننن
    44

    لعبت خداوند به مخالفان سپاه پاسداران کشور

  • ناشناس
    5

    چه اصراری ایران خودرو تولید کنه هندوستان قطعات اکثر خودروها را تولید میکند ولی وارد صنعت خودرو سازی نشده سپاه ماشین سازی اراک که قطعه برای ابر ماشین های سنگین تولید میکرد به نابودی کشید ی چند سال دیگه هم جلو واردات ماشین را به بهانه نوپاه بودن تولیدات سپاه بگیرید

  • ناشناس
    2

    این کار اصلا درست نیست هر کاری را باید به کار بلد آن سپرد الان هم در دست سپاه است بااین کیفیت خودشان این کار را می کنند بعد خودشان می خواهند خودی نشان دهند ومردم را احمق فرض کرده اند باید اجازه واردات بدهند تا خودروسازان ادب شوند

    نظرات شما -
    • ....
      1

      ببخشید اگه الان دست سپاه بود بجای انبار ماشین اونها رو عرضه میکرد و جای مونتاژ پلتفرم درست میکرد ( که کار سختی است ) اون عزیزی هم که در جریان نیست ساخت موشک هم هایتک است ولی خودروسازی و موشک دو صنعت جدا هستند اگر در جریان باشید سپاه در عرصه های مختلف ورود کرده و در حال حاضر امکان ساخت خودرو را هم دارد ولی باید خیلی همت بشه.

  • رضا
    2

    سلام مگر سپاه در تحریم نیست وچطور می خواهد از خارج قطعه های حساس ویا تکنولوژی از خارج وارد کند دوما مگر نخبگان ومهندسان وخودرو سازان چکاره هستند از قدیم گفتند یک دست چند هندامه می تواند بردارد هرکس و هر ارگانی جا و وظیفه خودش را دارد سپاه نمی تواند با کشورهای خارجی بدلیل تحریمش وارد قرارداد وانتقال تکنولوژی شود واگر از صفر شروع کند صدسال طول می کشد تا .....

  • بردی
    3

    سپاه به هرکاری که بتواند از آن کاسبی کند وارد می شود . مانند مونتاژ قطعات موشک های کره شمالی و به هزینه های ملیون دلاری البته بدون سند ومدرک .

  • ببری
    3

    همین الانم خودرو سازی دست سپاه

  • ناشناس
    3

    خودرو سازیشان هم مانند جاده سازیشان باشد حتما برنده عنوان جهانی قهقرا می شوند!نمونه کار:کمربندی شمالی شهرتبریز به نام پاسداران که بیست سال پس از ساخت و تعمیرات اساسی این چند سال ,هنوز رکورددار ان عنوان مانده است .راست و چپ یک باند یک ونیم متر اختلاف سطح دارد و کل جاده هم نوعی شخم قیرپاشی شده است.البته سازمان ترافیک شهرداری هم ظاهرا از همان قماش سازنده است:دریغ از یک خط کشی!رانندگی در چنین جاده ای هنگام شب بارانی تصادف تضمین شده دارد!ببین خودرو اش چه تحفه ای می تواند بود!

  • ناشناس
    0

    در مملکت بر پاشنه مطالبه مردم می چرخد!مردمی ویژه!

  • علی
    4

    مطالبه مردم اینه که سپاه وارد این صنعت بشه؟! خداوکیلی چی میزنید؟! ما ارتش پاک داریم واسه کشور کافیه.

  • محمد گلکار خوزانی
    1

    باسلام
    هر چند این پیشنهاد به ظاهر خوب و عالی است ولی جایگاه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیش از این که گمان می‌رود بالاتر و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نباید به این حوزه ورود و باید اجازه واردات خودرو صادر و عملیاتی گردد و اجازه بدهند برندهای معتبر خارجی اعم از آسیائی و اروپائی در مونتاژ و تولید در کشور فعال و بخش خصوصی وارد این حوزه و فعال و زمینه رقابت را با شرکت های داخلی موجود به عمل آورند.

  • ناشناس
    2

    مطالبه مردمی ؟؟!!!!کدوم مردم ؟؟؟!!!!!همینو مونده قبضه کنن،دیگه چیز دیگری نمونده!!!!!

  • سیدحسن
    0

    اشتباه مهلک دولت در حمایت از خودروسازان عدم تعریف درست ان است صنعت خودرو سازی برخلاف دیگر صنایع اگر ضعیف باشد ضربه اقتصادی بیشتری به دولت تحمیل میکند مثل این است که ما پتروشیمی داشته باشیم نفت خام را صادرکنیم پتروشیمی خوراک خودش. رو از خارج وارد کنه وقتی صنعت خودرو ما صادرات ندارد ایمنی ندارد یعنی فولاد ما هدر رفته لاستیک سازی ما ارز کمتری وارد کرده وبرای خودروی داخلی هزینه. هدر داده پالایشگاه ما بنزینی که باید صادر کنه رو هدر داده و هزاران زنجیره زیان ده دیگه حالا درنظر بگیرید بعد از حادثه تصادفات چه خسارت انسانی غیر قابل جبران خسارات اقتصادی به مراتب بیشتری از آورده به اقتصاد جامعه ما وارد میکند پس دولت باید با واردات خودرو باکیفیت و کم مصرف بفکر خزانه خودش باشه لااقل اگر بفکر سلامت جامعه نیست

  • ناشناس
    2

    مگه العان دست سپاه نیست ؟؟؟ سهام دار عمده سایپا عمه من هست ؟؟ .... از واردات سوزن قفلی تا خودرو و صادرات نفت و گاز تا محصولات کشاورزی و دامی همه در دست سپاه نیست ؟؟ اگر اینطور نبود ----کار سپاه برخورد با رانت و اختلاس و احتکار و قاچاق است چرا هیچ کاری نمی کنند ---- یعنی رانت خودرو و مافیای رانت خوار و چپاول گران اموال ملت از سپاه هم قوی ترند؟؟؟؟ عجب

  • لبی
    0

    ارتش محبوب قلب مردم ایران

    نظرات شما -
    • مردم
      0

      مردم کوچیک ارتش هستند مردم فقط ارتش را میخواهند درود بر ارتش ایران

  • مش جمعه
    0

    اگر سپاه به پادگان و آخوندها هم به مساجد برگردند،همه چیز درست میشه.ماشین سازی را از برادران خیام تصرف عدوانی کردند بهتر از این نمیشه.ماشین سازی باید به بخش خصوصی واگذار شود

  • تیرشیش کبلاقاییان
    0

    پس علت گرانی این بود که خودروسازی را هم بدین به سپاه

  • ناشناس
    0

    حالا که میخواهی درست کنی لطفا پراید موشک انداز درست کن

  • ناشناس
    0

    بعد از ورود به آموزش و مدرسه داری حالا نوبت به ساخت ماشین رسیده خدایا خودت ظهور کن

  • ناشناس
    0

    باسلام . تولید خودرو در ایران در انحصار یک عده خاص است و چاره کار بالا بردن کیفیت و تنوع تولید خودرو از انحصار در آوردن خودرو از دست یه عده خاص است باید تولید خودرو آزاد و هر شخصی بتواند خودرو تولید کند وصنعت خودرو از انحصاری بودن در آید .البته اگر مافیای فعلی بگذارد.

  • لیلا
    0

    خودروی کشور تحت رانت حاکمیت است همانانی که جلوی واردات خودرو و اعمال حق گمرکی چند صد درصدی ، حمایت کورکورانه تولید داخلی را انجام می‌دهند و تنها با مرگشان امید تغییر میسر می‌شود ، تنها دلیل ورود سپاه ، سود سرشار خودروی بی‌کیفیت که مردم مجبور به خرید آن می‌باشند است

  • مجید سالاری
    1

    سپاه همین الان داره کشنده چینی مونتاژ میکنه که قیمتش حدود ۴ میلیارده . اگه شرکت سیبا موتور تبریز که مال سپاه هست قیمت این محصول رو عادلانه تعیین کرده بود میشد بهش امیدوار باشیم .

  • سلام
    2

    آقا من خیلی خبر گزاری فارس را دنبال میکردم !!!بعد حذفش کردم ،چون اولا ،نظرات مخالفان اخبار را پخش نمی کند ،،،، دوم اینکه تا چند ماهی که فارس را مشاهده میکردم ،حد اکثر ده دوازده نفر دنبال کننده برای هر خبر دارند که اغلب چیزی در حد صفر تا سه چار نفر نظر میدهند ،
    پس این مطلب را برای عموم مردم در نظر نگیرید ،لطفا خودتان نظر سنجی انجام بدهید !!!

  • علی
    0

    مطالبه واقعی و حقیقی مردم را لطفا ندزدید مطالبه واقعی و حقیقی مردم واردات خودرو روز دنیاست با قیمت روز دنیا یعنی با همان قیمتهایی که در کشورهای عربی به فروش میرود ایران خودرو و سایپا با حمایت دولت و نظام خودرو سازی را به گروگان گرفته اند هر وقت بخوان تولید میکنن هر وقت بخوان عرضه رو قطع میکنن هر روز افزایش قیمت میدن کیفیت و ایمنی زیر صفر تحویل مردم میدن قرعه کشی خفت بار راه انداختن دو ساله اونم به موقع تحویل نمیدن چی دقیقا برای کشور ما زشت و ناپسند محسوب میشود پول و رشوه چشم مسئولین رو بر روی هر زشتی بسته و هیچ عملی به جز چهار تا حرف انتقادی مردم ندیدن از این مسئولین حالا هم که مطالبات مردم را مصادره به مطلوب میکنید یک نظر سنجی بدون دستکاری و تقلب بگذارید در همین سایت تا مطالبه واقعی مردم را بفهمید خیلی سخت نیست بهتر از جای مردم سخن گفتن است.

  • ناشناس
    1

    دیگه همین کم بود خودروسازان تحویل سپاه شود

  • ناشناس
    1

    تا حالا هم خودروسازی دست سپاه بود، همانطور که علی دایی وقتی در سایپا بود این مسئله رو روشنگری کرد که باعث اخراجش از سایپا و کنار گذاشتنش از مربی گری در بقیه تیمها شد.

  • ناشناس
    1

    سپاه افتابه هاشو از شرق میاره حالا بیاد خودرو چ ذهنیتی دارن اینا

  • ناشناس
    1

    چرا ازاین همه نخبه ودانشجویان تحصیل کرده استفاده نمی کنید

  • ناشناس
    2

    ببین رسانه های معاند با ذهن مردم چکار کردن که مردم ما انقد نادان و وطن‌فروش شدن که سپاه رو که جان و مال و ناموسشون رو از شر داعش و اسرائیل حفظ کرده مسخره میکنن. نظام باید فکری بحال رسانه کنه مردم ما خیلی نادانند و اون تعداد دانایی هم که داریم از ترس تمسخر و حمله جرات کاری رو ندارند.سایپا صاف صاف اومده زل زده تو چشم ما میگه کیفیت میخواید پول بیشتر بدید انگار پراید ۴۰ تومن که حالا شده ۲۰۰ تومن کیفیتش بهتر شده سپاه باید دست مافیای پررو رو از همه جای صنعت این کشور قطع کنه

  • 1

    براندازان چه بهشون فشار اومده خخخخخ
    اسم سپاه میاد اینا به جلز و ولز میوفتن.
    دولت و مجلسمون رو دادیم دست سپاه، صنعت و اقتصادمونم میسپریم بهش تا جون همه وطن‌فروشا دربیاد

  • 0

    براندازان برید بمیرید مردم و سپاه پشت همند تا جون امثال شما دربیاد

  • 0

    الان مردم میان کامنتارو میخونن فک میکنن فارس دروغ گفته و خواسته مردم چیز دیگه ای هست ولی من بگم که اینا یه مشت براندازن من تو مجازیاشون هستم وقتی حرف سپاه میاد وسط همشون علیه سپاه متحد میشن و حمله سایبری میکنن. مردم ما اونایی بودن که عاشق سپاهند و برای سردار به خیابونا اومدن

  • ناشناس
    0

    با این چیزا سر مردمو شیره نمایید ،،،،خودتونید

  • حسین
    0

    اوووووه اوووووووه اینا ک یخورده سواد داشتن فرغون می‌سازند شما ها ک بچه مکتبی هستین سواد تعطیل یچیزی می‌سازید ک ملت بگن صد رحمت ب پراید

  • ۹
    0

    به سپاه رو ندید اینحا پاش باز بشه دیگه کل ایران رو قبضه میکنه . باید دست و پاش و چید تا بره توپادگان ها به نوکریش بپردازه

  • علی
    0

    سلام
    اولا اگر سپاه‌ بیاد ورود کنه حالا نمیگیم مثل بنز خودرو می‌سازه ولی از ایران دوزخ بهتر خواهد ساخت ثانیا سپاه چه میل داغی تو دشمنان فرو کرده که اینقدر خصمانه علیه آن می نالید مگه سپاه کیه همین مردم وجونای همین ایرانن

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها