دکتر عباسیانفر: سرمایه‌گذاری ۳ هزار و ۸۷۰ میلیارد تومانی در گروه صنعتی مینو طی ۴ سال گذشته

مدیرعامل هلدینگ اقتصادی و خودکفایی آزادگان گفت: امروز کارخانه‌ی کارتن سازی را افتتاح کردیم؛ پروژه‌ای که شاید به لحاظ سرعت در ایجاد، احداث و راه‌اندازی و بهره‌برداری نمونه‌ی فوق‌العاده‌ای در گروه صنعتی مینو باشد.

دکتر عباسیانفر: سرمایه‌گذاری ۳ هزار و ۸۷۰ میلیارد تومانی در گروه صنعتی مینو طی ۴ سال گذشته

دکتر عباسیانفر در آیین افتتاحیه رسمی شرکت صنایع چاپ و بسته بندی تندیس مینو و پروژه های توسعه ای شرکت صنعتی مینو با اشاره به سرعت انجام پروژه های مذکور گفت: امروز کارخانه‌ی کارتن سازی را افتتاح کردیم؛ پروژه‌ای که شاید به لحاظ سرعت در ایجاد، احداث و راه‌اندازی و بهره‌برداری نمونه‌ی فوق‌العاده‌ای در گروه صنعتی مینو باشد.

مدیرعامل گروه صنعتی مینو ادامه داد: از آغاز کلنگ‌زنی تا شروع به کار این پروژه، حدود ده ماه طول کشید و این پروژه به بهره‌برداری رسید. این کارخانه که سالانه قادر است صد و دوازده میلیون متر مربع کارتن تولید کند با سرمایه‌گذاری دویست و چهل و هشت میلیارد تومانی ایجاد شده و تصور می کنم با یک سوم از تولید این کارخانه، نیاز داخلی گروه صنعتی مینو تامین و مابقی روانه بازار شود. با توجه به ظرفیت موجود در گروه و به خصوص شرکت قاسم ایران و ارتباط آن با شرکت‌ها و تامین کننده‌های مختلف، به سهولت می‌توانیم این دو سوم تولید مازاد نیاز گروه را به بازار عرضه کنیم.

دکتر عباسیانفر با اشاره به فعالیت های انجام گرفته در به ثمر رسیدن این پروژه گفت: دوستان و مدیران زیادی در این پروژه زحمت کشیدند؛ از زحمات شبانه‌روزی آقای مهندس سهرابی تشکر ویژه می‌کنم از آقای مهندس قلندرلکی در دوران تصدی ایشان و بعد از ایشان از آقای درفشی به عنوان مدیرعامل شرکت صنعتی مینو تشکر می‌کنم که زحمات بسیار زیادی متحمل شدند؛ همچنین از آقای مهرعطا در خصوص خرید ماشین آلات و تجهیزات و ترخیص آن از گمرک و تامین مواد اولیه تشکر می‌کنم و در نهایت از تمام مهندسین و تکنسین هایی که در این مسیر زحمت کشیدند سپاس گزاری می کنم.

مدیرعامل هلدینگ اقتصادی و خودکفایی آزادگان اضافه کرد: برای راه اندازی و بهره برداری از خطوط جدید بیسکویت، حدود دویست و چهل میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده که یکی از این دو خط، امروز به بهره‌برداری رسید و دیگری نیز به زودی به بهره‌برداری خواهد رسید و روزانه بین صد تا صد و بیست تن به ظرفیت تولید بیسکویت در گروه صنعتی مینو خواهد افزود.

دکتر عباسیانفر در ادامه به مرور کوتاهی بر فعالیت ها و پروژه‌هایی که طی چهار سال گذشته در گروه صنعتی مینو به بهره‌برداری رسیده، پرداخت و گفت: از سال ۱۳۹۷ تاکنون، پنج کارخانه به این مجموعه اضافه شده است و علاوه براین، فرآیند توسعه، نوسازی و بازسازی نیز در این گروه به صورت لاینقطع ادامه داشته و در تمام دوران‌ها و در تمام مدیریت‌ها این کار بدون وقفه انجام شده است.

photo_2022-04-24_15-20-41

سرمایه گذاری هزار و ۱۷۰ میلیارد تومانی برای خرید و راه اندازی ۶ شرکت

مدیرعامل هلدینگ اقتصادی و خودکفایی آزادگان ادامه داد: اولین کارخانه‌ای که در بهمن ماه ۱۳۹۷ خریداری شد، کارخانه‌ی روغن پرتو دانه‌ی خزر بود که در زمینی به مساحت ده هکتار در شهرک صنعتی بهشهر واقع شده و ظرفیت تولید آن چهارصد تن روغن در روز است؛ یک پکیج کامل از انواع روغن‌های جامد، مایع، مارگارین و روغن‌های صاف برای صنف صنعت و همچنین مصرف خانوار در بسته‌بندی‌های متنوع اعم از پت و حلب، در این کارخانه تولید می شود. گروه صنعتی مینو این کارخانه را با سرمایه‌گذاری دویست میلیارد تومانی خریداری کرد و از همان ابتدا چون مشکل ویژه‌ای نداشت با یک اورهال خیلی مختصر از اول فروردین ۱۳۹۸ شروع به کار کرد و از آن زمان تاکنون بدون وقفه تولید داشته است. اگر ما مشکل تامین روغن خام در کشور نداشتیم، به جرات می توان گفت طی دو سال ابتدایی، کل سرمایه ما برمی گشت ولی به خاطر مشکل مواد اولیه و بحران روغن خام که در کشور به وجود آمد ما به اهداف مد نظرمان نرسیدیم.

مدیرعامل گروه صنعتی مینو به دومین کارخانه‌ای که در تیر ماه ۱۳۹۹ خریداری شد اشاره کرد و گفت: کارخانه‌ی قند فسا با سرمایه‌گذاری صد و پنج میلیارد تومان خریداری شد. این کارخانه در مساحت نوزده هکتار و در مرکز شهر فسا قرار گرفته و همچنین دویست و سیزده هکتار انواع باغات و اراضی کشاورزی دارد که شامل پنج حلقه چاه و دو حلقه قنات است.

دکتر عباسیانفر، شرکت کشت و صنعت ماریان یا همان برند معروف چاشنی را سومین کارخانه‌ای اعلام کرد که در آبان ماه ۱۳۹۹ خریداری شد و ادامه داد: این شرکت با سرمایه‌گذاری دویست و شصت و پنج میلیارد تومانی خریداری شد؛ این کارخانه در چهارباغ کرج به مساحت پنجاه و هفت هزار متر مربع واقع شده و انواع کمپوت، کنسرو، ترشیجات و مرباجات را تولید می‌کند.

مدیرعامل هلدینگ اقتصادی و خودکفایی آزادگان با بیان این مطلب که شرکت مینو مارت یا فروشگاه های زنجیره‌ای پیوند را در فروردین ماه سال گذشته فعال کردیم و تاکنون تعداد سی فروشگاه در نقاط مختلف کشور افتتاح شده است، به پنجمین کارخانه ی خریداری شده توسط این هلدینگ اشاره کرد و گفت: کارخانه آب معدنی رباط زاگرس لرستان که در شهرستان خرم‌آباد واقع شده و مجهز به تجهیزات روز دنیا با بهترین برندهای اروپایی می باشد، با سرمایه گذاری صد و پنجاه و دو میلیارد تومانی به گروه ملحق شده که قادر است به جز آب معدنی؛ آب میوه، آب گازدار، انواع آب میوه‌های گازدار و ماءالشعیر را تولید کند.

ششمین شرکت و کارخانه ای که امروز به گروه صنعتی مینو پیوست، صنایع چاپ و بسته بندی تندیس مینو است که بخش قابل توجهی از نیاز داخلی شرکت های تولیدی را به نیازهای بسته بندی، کارتن و چاپ پاسخ می دهد.

دکتر عباسیانفر ادامه داد: برای این شش شرکت جمعاً نهصد و هفتاد میلیارد تومان هزینه شده و دویست میلیارد تومان هم برای سرمایه در گردش این پنج و شش پروژه هزینه شده که در مجموع، هزار و ۱۷۰ میلیارد تومان برای خرید و راه‌اندازی و سرمایه در گردش این شش پروژه هزینه کردیم.

سرمایه گذاری بیش از هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان برای بازسازی و نوسازی

مدیرعامل گروه صنعتی مینو با اشاره به نوسازی و بازسازی خطوط تولید با توجه به رشد تکنولوژی در جهان گفت: در شرکت صنعتی مینو ۴۷۰ میلیارد تومان طی چهار سال گذشته هزینه شده است. در شرکت صنعتی پارس مینو، دوازده پروژه اجرا شده که برای این پروژه ها مجموعاً ۳۴۰میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است. در شرکت قاسم ایران جهت خرید سی و هشت دستگاه ایسوزو، ۵۷ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده و همچنین در شرکت صنایع غذایی مینو شرق نیز جهت اجرای پنج پروژه، ۹۳ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است. برای شرکت رهاورد سازندگی آزادگان ۳۲ میلیارد تومان ماشین‌آلات خریداری شده که در مجموع در شرکت های گروه بیش از هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است.

انقلابی در شرکت رسا

دکتر عباسیانفر در تشریح اقدامات ارزشمند شرکت رهاورد سازندگی آزادگان (رسا) گفت: اگر بخواهم به صورت ویژه به شرکت رسا بپردازم باید بگویم انقلابی در این شرکت ایجاد شده و در حال حاضر شرکت رسا صاحب گرید A ابنیه و اجرا است و اکثر گواهی های ISO و استانداردهای کشور را برای ساخت و ساز و ساختمان دریافت کرده است. شرکت رسا در حال حاضر ۲۶۵۰ واحد در حال ساخت دارد که از ۱۰ تا ۱۰۰درصد پیشرفت فیزیکی داشته است؛ ۵ هزار واحد زمین تحویل گرفته و تجهیز کارگاه شده است؛ ۱۰ هزار واحد قرارداد نوشته شده است و ۵۰ هزار واحد دیگر را از دولت از پروژه مسکن‌های ملی که قبلاً به سپاه واگذار کرده بود آماده‌ی انعقاد قرارداد است.

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها