لوازم آرایشی هم از ادوات جنگی در امان نماند!

سازندگان لوازم آرایشی اروپایی در بحبوحه کمبود منابع اوکراین با بحران عرضه مواجه هستند.

لوازم آرایشی هم از ادوات جنگی در امان نماند!

تولیدکنندگان عطر و لوازم آرایشی اروپایی با کمبود کاغذ، شیشه و برخی روغن‌ها و الکل‌های مهم مواجه هستند زیرا حمله روسیه به اوکراین باعث اختلال بیشتر در زنجیره تامین محصولات آرایشی شده و قیمت‌ها را در میان تقاضای قوی افزایش می‌دهد.

بخش ۵۰۰ میلیارد دلاری لوازم آرایشی جهانی با پیامدهای جنگ مقابله می‌کند زیرا از محصولات اصلی اوکراین استفاده می‌کند و بحران انرژی ناشی از جنگ، قیمت شیشه و کاغذ را افزایش داده است. محدودیت‌های ناشی از کووید- ۱۹ نیز توانایی شرکت‌ها برای دستیابی به اجزای بسته‌بندی برای این موارد را با مشکل مواجه کرده است.

قیمت‌های بالاتر برای بسته‌بندی، انرژی و مواد خام، هزینه‌های تولید در صنعت آرایشی و بهداشتی را به طور متوسط بین ۲۵ تا ۳۰ درصد افزایش داده است که چالشی برای تولیدکنندگان انبوه لوازم آرایشی است، اگرچه تقاضا برای محصولات مراقبت شخصی همچنان قوی است.

طبق گزارش مک کینزی، میزان فروش محصولات زیبایی در سطح جهان در سال جاری به سطح ۵۳۸ میلیارد دلاری سال ۲۰۱۹ رسیده است که نسبت به ۵۱۸ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۱ و ۴۵۸ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۰ افزایش یافته است.

به نقل از رویترز، درگیری روسیه و اوکراین باعث آشفتگی در بازارهای غلات اصلی و روغن‌های خوراکی شده و قیمت جهانی موادغذایی را به بالاترین حد خود رسانده است.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها